29 czerwca 2011

Wymiana przedniego oświetlenia wnętrza

lampka wewnętrzna przednia
Wymiana przedniej lampy wewnętrznej jest tak samo prosta jak tylnej, jednak daje o wiele przyjemniejszy efekt. Różnice między standardową lampką, a tą z wyższych modeli to przede wszystkim podświetlone na czerwono przyciski do sterowania i dwie diody oświetlające centralną konsolę, tzw. Ambient. Dodatkowo lampki są ozdobione chromowo-matową obwódka. Oświetlenie przycisków oraz diody, regulowane są tak jak pozostała część oświetlenia funkcjonalnego - poprzez pokrętło pod kierownicą. Ta lampa ma dodatkowo w porównaniu do starej trzecie światło pośrodku. W skład zestawu o numerze 1K0 947 105 T wchodzą żarówki oraz kratka osłaniająca.






TABELA



wymagania
--
czas
7-10 minut
narzędzia
Torx T20
części
lampka wewnętrzna: x1
pozostałości
lampka wewnętrzna: x1

*dostępne kolory wykończenia: (WRC szary/chrom mat; WRB beż/chrom mat; WRD antracyt/chrom mat)






PODMIANA





44 komentarze:

  1. Czy ta lampka sufitowa z dodatkowymi ledami czerwonymi pasuje pod wzgledem instalcji do kazdego Golfa V. Posiadam akurat takiego samego i tą sama lampke przed zmiana. Dziekuje za przsłanie informacji Marek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem przekonany, że tak, ale dla pewności proszę odkręcić starą lampę i sprawdzić czy ilość przewodów na kostce zgadza się z tymi, które są u mnie (zdjęcie nr 5 od góry).

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak jak mówiłeś wszystko pasuje i montaż to dosłownie parę minut. Ale najważniejszy jest efekt, wygląd super.Jeszcze czeka mnie oświetlenie przestrzeni nóg z przodu, tylko znowu największy problem to ta adaptacja tym VCDS:) Dziekuje bardzo za poradę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tez robie cos takiego i moze to smieszne ale nie moge zdjac tej oslonki z kratka:P boje sie mocniej to podwazyc zeby nie peklo. nie wiem gdzie dokladnie sa zapadki..

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy lampki środkowe są w wersji z podświetlanym przyciskiem?

    OdpowiedzUsuń
  6. czy wszystkie lampki mimo posiadania diod oświetlających przestrzon mają podświetlane przyciski?? czy tylko te z czarnymi symbolami( bo na allegro są lampki z białymi i czarnymi symbolami tak jak tu)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, wszystkie powinny mieć podświetlenia przycisków, z tym że nowe, natomiast na allegro może być różnie.

      Usuń
    2. Na allegro te z czarnymi i te z jasnymi symbolami mają podswietlane przyciski.
      Wydaję się że wszystkie mają:)W tych z czarnymi symbolami nawte mocniej podswietlają przyciski i diody mocniej świecą.

      Usuń
  7. Witam. Ja też wymieniłem tą lampkę i muszę stwierdzić że efekt jest fantastyczny szczególnie w nocy. Ja mam pytanie z innej beczki . Widzę że wymieniałeś całą obudowę w której jest zamykany schowek. Ja właśnie poszukuję takiego zamykanego schowka. Może masz na zbyciu ten schowek lub obudowę ze schowkiem?
    Proszę o info na szczepkow@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam,
    Gdzie można kupić taką lampkę wewnętrzną z diodami. Sprawdzałem na allegro i tam nie ma tokowej. Proszę o podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znalazłem 3, ale jeśli nie tam to w aso cena 235 zł brutto

      Usuń
  10. Witam, Ja również szukałem na allegro lecz nie mam pewnosci ze są one własnie te wyposażone z tym full oświetleniem

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy jest tak lampka do VW POLO 6r bo szukam i nic...a tu widzę że tylko końcówka numeru części się różni

    marcin

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam

    Po co sa te kratki przy lampce? Nie moge nigdzie znalezc informacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w jednej z nich umieszczony jest seryjny mikrofon.

      Usuń
  13. koledzy a czy jest szansa aby podczas otwierania drzwi zapalała się tylko tylna lampa a przednia był ręcznie wyłączona? tak jak odbywa się to np w passacie

    OdpowiedzUsuń
  14. zmienilem ta lampke i mam maly problem bo podswietlenie przyciskow i diody raz dzialaja a raz nie, nie wiem dlaczego. przelozylem do drugiego golfa dla sprawdzenia i tam swieca caly czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście to nienaturalne. Jak się uda namierzyć przyczynę daj znać.

      Usuń
    2. Czy pojawiła się jakaś odpowiedź na to pytanie? Niestety w tym roku taki problem mnie spotkał, że podświetlanie przycisków i diody ambient raz działają a raz nie.

      Usuń
    3. Witam, tak uszkodzony potencjometr regulacji natężenia oświetlenia wewnętrznego

      Usuń
  15. znalazłem przyczyne, uszkodzony potencjometr regulacji natezenia oswietlenia. wszystko inne swiecilo normalnie tylko podswietlenie lampki gaslo po chwili, minimalne cofniecie potencjometru eliminowalo problem.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jaki jest koszt takiej lampki?

    OdpowiedzUsuń
  17. A co jeśli chciał bym wymienić cały element? Tzn. moduł z lampkami i diodami + tą całą obudowę z otwierana kieszonką na okulary. Da rade? Będzie pasować? Są z tym jakieś problemy?

    OdpowiedzUsuń
  18. Czym się różni lampka 1K0947105N od 1K0947105J ? Ta z "J" będzie również pasować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. N jest bez podświetlenia ambient, a J z, obydwie pasują do Golfa V

      Usuń
    2. A z kolei 1K0947105L?

      Usuń
  19. a ja u siebie mam 4 kabelki a nie 5 jak tu na zdjęciach i też chciałem wymienić ze zwykłej lampki na diodową i niestety nie święcą diody a ten piąty kabelek można jak by jakoś zapożyczyć od któregoś z obok ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to ja się nie spotkałem. Jakie auto i który rok?

      Usuń
    2. Vw Passat trendline 2012 r

      Usuń
  20. Właśnie jestem po wymianie lampki :) Mam Golfa V i zmieniałem na lampkę z Tiguana 2011r. - pasuje i świeci pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Możesz powiedzieć czy ten numer lapmki 1K0 947 105 T to jest na pewno dobry gdyż klikając powyżej w numer "potrzebnej części" pokazuje się skan lampki z diodami ale bez środkowej żarówki ( tej rurkowej) - więc jaki faktycznie jest numer tej lampki ? gdyż szukając w sieci po tym numerze wychodzi taka sama jak w skanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety już nie dostępne ze środkową żarówką, trzeba szukać w używanych

      Usuń
  22. Mam passata b6 kombi. Niestety mam problem z diodami w podsufitowce które mają oświetlać na czerwono kokpit i okolice skrzyni biegów. Mimo ustawienia regulatora oświetlenia wnętrza na max to te dwie diody taka bardzo słabo.

    Czy jest to regulowane np poprzez vcds. Albo jak by wyglądała wymiana tych dwóch diod bo może już są sfatygowane w co osobiście wątpię. One ewidentnie świecą słabiej niż np te od podświetlenia przycisków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej nową lampę i po problemie - wymienić same diody się oczywiście da, ale nie są dostępne w ASO jako zamienniki, trzeba znaleźć takie same w sklepie z elektroniką i pobawić się lutownicą. Dla mnie najprawdopodobniej siadł układ scalony w lampce.

      Usuń
    2. kupiłem drugą podsufitówkę i nadal lipa
      dalej za słabo Swieci

      Usuń
    3. a wiesz może czy diody montowane sa na 3v czy 12? bo z lutownicą poradze sobie tylko które kupic? lub inne pyt. czy ktoś posiada schemat kostki?

      Usuń
  23. Witam pasuje także do Golfa 5 2008r variant 1K0868837
    Dzieki :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Panowie a co zrobić kiedy te dwie diody mające na celu oświetlenie konsoli i skrzyni biegów świecą bardzo słabo?? (regulacja jest na max) co ciekawie kupiłem druga podsufitówkę identyczną i dalej ten sam problem... można to jakoś kodować albo coś w tym stylu programując natężenie światła? Passat B6 Trendline 1.9 BLS 2008r.

    OdpowiedzUsuń
  25. Problem rozwiązany - przelutowałem ledy na nowe. Teraz się świeci aż miło

    OdpowiedzUsuń
  26. Panowie a obok tych lampek mam trzy czarne przyciski. Z gwiazdka, kluczykiem i literka,, i'' do czego to jest?? 🤔

    OdpowiedzUsuń