5 czerwca 2013

Tempomat

tempomat
Tempomat to fantastyczne udogodnienie w samochodzie, daje odpocząć prawej nodze w długich trasach i sprawia, że jazda staje się ekonomiczna. Zasady działania każdy raczej zna - utrzymuje zadaną prędkość na stałym poziomie. W Volkswagenie Golfie nie jest on mocniej rozbudowany i posiada podstawowe funkcje czyli: SET, RESET, dodawanie(+) i odejmowanie(-) prędkości oraz ON/CANCEL/OFF. Wszystko zmieszczono w jednej manetce kierunkowskazu, więc jeśli najdzie nas pragnienie posiadania systemu GRA (tak nazwano tempomat w instrukcji obsługi, z niem. GeschwindigkeitsRegelAnlage), wystarczy wymiana dźwigni kierunkowskazów na rozbudowaną o funkcje do sterowania prędkością oraz zakodowanie jej w sterowniku silnika i koła kierownicy. Wydaje się proste i zapewne takie jest o ile mamy w naszym samochodzie moduł kierownicy w wersji midline lub highline. Jeśli nie, będzie potrzebne dodatkowe połączenie przewodu między modułem kierownicy a silnika. W moim aucie tej operacji nie trzeba było przeprowadzać, zainteresowanych odsyłam do lektury w Ross-Tech.

Zanim zabierzecie się za montaż, trzeba wiedzieć że:
• Tempomat nie działa na I biegu oraz przy prędkości <30 km/h
• Każde naciśnięcie pedału hamulca lub sprzęgła "kanceluje" zadaną prędkość, która jest zapamiętana i do której można wrócić przyciskiem RES/+
• Podwyższając pedałem gazu prędkość o min. 10km/h przez dłużej niż 5 minut również kasuje nastaw.
• Po zamontowaniu tempomatu uaktywnia się zielona kontrolka na zestawie wskaźników, która zaświeca się w momencie wybrania prędkości.
Należy pamiętać o wyłączaniu funkcji w pozycję OFF kiedy z niej nie korzystamy, aby zapobiec przypadkowemu włączeniu.
Tempomatu nie powinno się używać na krętych drogach, przy dużej ilości wzniesień i przy dużym natężeniu ruchu.

Jeśli chodzi o przełączniki to istnieją dwa rodzaje. Jeden rodzaj z końcówką ...513A drugi 513F, G - gwarantuje, że oba działają identycznie i mimo niezaznaczonej opcji CANCEL na tym pierwszym - ona także działa. Którą zatem wybrać? Moim zdaniem zależy od tego jaką manetkę zastępujemy: z końcówką ...513 zastępujemy ...513A, ...513E zastępujemy ...513F lub G.

* możliwość założenia do samochodów ze sterownikiem kierownicy w wersji low również istnieje, potrzebny jest dodatkowe podłączenie przewodu - szczegóły opisują inne fora.
** moduł midline jest z końcówkami: A, F, L, AB, AF, AH, AP, AR, BC, BF, BN, BR, CA, CB, CN.
moduł highline będzie z końcówką: B, F, Q, AC, AD, AG, AJ, AK, AL, AM, AQ, AS, BD, BG, BK, BP, BS, CC, CH,CJ, CK




TABELA



wymagania
Moduł sterownika kierownicy J527 (1K0953549) w wersji Midline lub Highline*/**
czas
ok. 1-2 h.
narzędzia
klucz TORX T9
klucz TORX T20
klucz SPLINE M12
narzędzie do podważania plastików
płaski śrubokręt
części
manetka z funkcją tempomatu do MR'05: x1
manetka z funkcją tempomatu od MR'06: x1
pozostałości
manetka kierunkowskazów do MR'05: x1
manetka kierunkowskazów od MR'06: x1





MONTAŻ








KODOWANIE






203 komentarze:

  1. Witam . Mam to samo ale zastanawiam się nad rozbudową do aktywnego i pytanie -czy wystarczy radar pod lusterko i manetka ?i sprawa następna to układ HHC do ESP-skoda to ma?

    Pozdrawiam
    Ryszard

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tego nie rozpracowałem, nie pomogę póki co.

      Usuń
    2. Witam kto się podejmie montażu tempomatu b6 ? Sam się nie podejmę wole oddać w doświadczone ręce.

      Usuń
  2. Witaj, jestem wlasnie podczas poszukiwan czesci do zamontowania tempomatu w Jetta 1,6fsi wersja Trendline. Mam modul kierownicy 1K0 953 549 AE, czy jestes w stanie mi doradzic czy on bedzie obslugiwal manetke tempomatu? Jesli nie to na jaki powinienem wymienic, no i o jakich numerach manetke zamontowac...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie obsługuje, wymień na AF(Midline)/AG(highline - jeśli zamierzasz zamontować kierownicę z multifunkcją). Samochód jest z 2006?

      Usuń
    2. pierwsza rejestracja w listopadzie 2006,i wystarczy mi sam tempomat nie chce multifunkcji.

      Usuń
    3. To może bez podmiany sterownika kierownicy? Tylko trzeba będzie ten przewód przeprowadzić między modułami.

      Usuń
    4. Tutaj znalazłem krok po kroku jak to zrobili w caddym, zapewne będzie to tak samo u cienie: http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=397

      Usuń
    5. Jak bylem w serwisie dowiedziec sie o tempomat to podali mi manetke 1K0 054 692 i zaspiewali prawie 900zl, i ona podobno w zestawie ma jakis kabel...namieszales mi tymi informacjami teraz:(

      Usuń
    6. dobry numer podali - to numer zestawu z akcesoriów. Moja informacja dotyczy montażu części nie z akcesoriów, bo takie można dostać także używane. Twój wybór jak chcesz robić, ja nikogo nie zmuszam do korzystania z moich instrukcji.

      Usuń
    7. Kupiłem ten moduł AF. Czy potrzeba go jakoś specjalnie programować w VCDS czy wystarczy podłączyć pod kierownicą? Będę wdzięczny za odpowiedź, bo nie mogę znaleźć.

      Usuń
    8. 1K0953549AF na aukcjach jest opisywany raz jako moduł sterownika/kierownicy a raz jako czujnik kąta skrętu. Czy to jest to samo?

      Usuń
  3. a Twoim zdaniem jaka opcja bedzie najkorzystniejsza finansowo i montazowo?Bo ja ogolnie jestem laikiem w tych sprawach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie czujesz się na siłach to bierz się za to, ale też nie rób w serwisie bo to się za takie pieniądze nie opłaci. Trzeba poszukać kogoś kto umie to robić, manetkę najlepiej znaleźć używaną.

      Usuń
  4. Ok dzieki za info:)a jestes w stanie mi powiedzic czy te manetki ktore napisales w "potrzebnych czesciach" beda u mnie dzialaly czy jakas inna (jesli tak to jaki nr).

    OdpowiedzUsuń
  5. co jest nie tak jeśli wszystko zamontowałem dorzuciłem czarny kabelek aktywowałem tempomat w 01 engine ale nie mogę wejść w sterring wheel żeby zakodować coding 07. jak probuje wejść to wyskakuje no response from controler

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaki masz kabelek?
      kontrolka kierownicy na wskaźnikach się świeci? czy pozatym wszystko jest wporządku?

      Usuń
  6. Witam!
    Poważnie planuję zamontowanie manetki z tempomatem w moim GOLFv,
    1. wg. Twojego opisu muszę zakupić manetkę "1K0953513 A" - bez problemu za ok.60zł można dostać.
    2. wg. odczytu z VCDS moduł sterownika mojej kierownicy "midline":

    Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
    Part No SW: 1K0 953 549 A HW: 1K0 953 549 A
    Component: Lenksäulenmodul 012 0030
    Coding: 0000012
    Shop #: WSC 00046 412 352256
    VCID: 3064129E9C79459C

    3. zatem w moim przypadku wystarczy zakup/montaż/kodowanie vcds i po problemie.

    Moje pytanie brzmi gdzie dokładnie w vcds'ie aktywujemy opcję by wszystko zadziałało? 01 ENGINE?

    Czy powyższy opis jest poprawny w moim przypadku? dzięki za odp.

    OdpowiedzUsuń
  7. I jeszcze najważniejsze pytanie: czy w moim przypadku muszę przeprowadzać "dodatkowy kabelek" w instalacji???? Spotkałem się z różnymi informacjami w internecie, ps. posiadam 1/2FIS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. middline według ross tech obsługuje komputer pokładowy i tempomat, tutaj odnośnik: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions

      aktywacja jest w module 01 engine: tu jest odnośnik do youtube:
      http://www.youtube.com/watch?v=3RrdtjXe660

      wpisuje się wartość 11463

      Usuń
  8. Zamek trzymający moduł kierownicy można zwolnić zwykłym śrubokrętem i nie przez otwór na środku tylko od prawego brzegu frontu - widać go wyraźnie. Dodatkowo z tyłu nad wtyczką jest jeszcze jeden zamek.
    Listwy maskownicy też nie trzeba odpinać wystarczy odłożyć do tyłu górną obudowę kolumny. Przy wyciągniętej do przodu kolumny kierownicy kompletnie nie przeszkadza.

    OdpowiedzUsuń
  9. zakupiłem dopiero kabel i pytanko gdzie trzeba wejść w VCDS żeby sprawdzić nr modułu sterownika kierownicy? również chciałbym dołożyć tempomat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PL/ENG: 16 - Koło kierownicy / 16 - Steering Wheel

      Usuń
    2. Sprawdzilem i nr 1K0 953 549 a w/g tabeli wychodzi ze jest bez niczego a to dziwne bo mam locznik z 1/2 fis hmm... nie rozumiem tego. A tak na marginesie to aby zalozyc tempomat to musze kupic modul kierownicy obslugujacy tempomat czy wystarczy podlaczyc kabelek jak to wyczytalem na forum passata? Jezeli nie to nr modulu jak wyzej tak?

      Usuń
    3. Trzeba przeprowadzić kabelek, opisałem we wstępie, ale z Literką A jest Middle line, więc nie wiem jak sprawdzałeś?

      Usuń
  10. Bardzo fajne mody. Dobrze ze org i robione na własnym aucie przy własnych zdjęciach a nie powielane z innych forum. 5+
    Licznik wymieniaj jeszcze na pełny FIS i ew kierownice multi, ale i z manetki tez obsłuzysz pełnego MFA. jak cos to sie odezwij mkaamk @ wp.pl
    Miłego

    OdpowiedzUsuń
  11. Zamontowałem manetkę, sterownik, zgrałem wszystko (adaptacja sterownika) i kontrolka działa, ale po odpaleniu auta zapala sie na 1 s i zaraz gaśnie - co za tym idzie tempomat nie działa wcale.... (ESP i wspomaganie działają poprawnie)
    Auto MK5, 50' 1,9TDI 105KM, wersja Trendline.
    Czy coś jeszcze muszę zamontować?
    Dzięki za pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po zmianie manetki mam ten sam problem jest na to jakas diagnoza???

      Usuń
  12. http://anleitungen.team-dezent.at/g5_gra_nachruesten.pdf
    Sprawa jasna - dzięki :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam mam podobny problem co MAZZY137
    Posiadam golfa V 2.0 TDI multifunkcja i pełne mfa posiadam sterownik 1K0 953 549 B zakupiłem i zamontowałem manetke 1K0 953 513 F po zakodowaniu sprawdzilem w vcds'ie czy manetka zyje - wszystko cziala . W czasie jazdy po włączeniu tempomatu kontrolka zapala sie i gasnie po chwili , gdzie jest błąd???

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy w VCDSie w sterowniku kierownicy nie wyskakuje żaden błąd? Czy da się adaptować tempomat w sterowniku? Trudno powiedzieć - moduł to Highline więc wszystko powinno działać.

    OdpowiedzUsuń
  15. Tak sprawdziłem występuje błąd: Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal tak wszystko dalo sie adaptowac zarówno w module steering wheel jak i w engine.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czy zatem nie jest to uszkodzony przełącznik? Był sprawdzany inny?

      Usuń
  16. Mozliwe chocaz to dziwne bo w steering wheel w blokach pomiarowych vcds pokazuje reakcje na moje przyciskanie i nic tam nie warjuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli przełącznik raczej dobry, w wiki ross pokazuje możliwe przyczyny:
      Check Wiring and/or Connector(s) from/to Engine Control Module (ECM)
      Check/Replace Cruise Control Switch (E45)
      Check Measuring Value Blocks (MVB)

      gdyby nie to że moduł jest Highline stawiałbym na błąd w połączeniu wiązki

      Usuń
  17. Jest możliwość ze moduł jest highline a nie ma tego przewodu który trzeba dokładac w nizszych wersjach??? czy przy jego braku nic by vcds nie pokazał i nie tu szukac ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moduł był wymieniany z niższego? może nieprawidłowo zakodowany?

      Usuń
  18. Tego nie wiem kupiłem z takim modułem autko. Sprawdziełem błędy w steering wheel i wyskoczył błąd Control Module Incorrectly Coded .... Dodam ze mam ustawienie 0002042 dla manualnej skrzyni caly fis kierownica multifunkcja. Co za uparte autko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kodowanie OK, może trzeba będzie programować VAS'em w serwisie sterownik od nowa, tylko czy to się opłaci.

      Usuń
  19. Właśnie spojrzałem w przewody i niestety chyba ktoś dołożył ten sterownik bo nie ma przewodu wpiętego do tempomatu. No cóż jeszcze dłubanka przewodów!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam. Mam pytanie na jaki sterownik musze zakupic zeby miec tempomat komputer oraz kierownice wileofukcyjna ?

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam Na jaki sterownik ( nr ) musze wymienic zeby miec tempomat komputer oraz kierownice medialna w Golf V 1.9 90km 2005r. wymieniłem juz licznik oraz manetki tylko pozostał mi problem sterownika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wersję Highline w opisie na górze jest link do RossTech, tam jest tabela z numerami sterowników. dobrze wiedzieć jaki sterownik ma Pan teraz w aucie.

      Usuń
  22. sterownik w Aucie 1K0 953 513 BB

    OdpowiedzUsuń
  23. przepraszam taki jest 1K0 953 549 BB

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OK, to jest lowline, trzeba kupić highline: 1K0 953 549 BD/AQ/AS, BD-tylko ręczna skrzynia biegów

      Usuń
  24. dziekuje bardzo za pomoc Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam! Skad jestes? Czy mozemy dogadac sie za piwko na montaz? Manetke mam

    OdpowiedzUsuń
  26. Mam dokładnie takie samo pytanie jak kolega odnosnie tempomatu komputera i kierownicy wielofunkcyjnej tylko ze moj sterownik aktualnie zamontowany przy aucie to 1K0 953 549 AE wiec jaki musze kupic zeby to działało wszystko razem sprawnie?

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam, jestem posiadaczem golfa V. Chciałbym dołożyć do niego tempomat. Mój moduł komfortu to: 1K0-959-433-BT. Czy jest możliwość zrobienia tego? Jeśli tak to jaka manetka będzie do niego pasowała? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam Marcin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BT to Lowline, trzeba przeciągnąć przewód do modułu silnika, manetka jakakolwiek z podanych w tabeli na górze

      Usuń
    2. Witam,
      Czy sam kabelek łączący moduł kierownicy z ECU wystarczy? Jeżeli to jest moduł Lowline, czy nie jest konieczna również zmiana modułu?
      Pozdrawiam, Maciek

      Usuń
  28. witam. jakis czas temu pytałem o nr modułu zaukupiłem z tych wymienionych AG/AJ/AK/AL/AQ/AS z koncowka AQ wszystko działa tempomat komputer kierownica tylko w żaden sposob nie chce działac mi wspomaganie na oryginalnym sterowniki skrece tylko kilka razy w lewo prawo i wszystko jest juz dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli wszystko jest ok czy nie? Są błędy w sterowniku? przeprowadziłeś procedury adaptacyjne czujnika skrętu?

      Usuń
    2. witam. mam to samo po zmianie modułu z AF na AQ -wszystko działa oprocz wspomagania.Wszystkie procedury nastawcze i adaptacyjne nie powioddly sie a przy odblokowaniu ustaien podstawowych po wpisaniu kodu 40168 wyskakuje error. czy ktosrozwiazal problem? co jest nie tak?

      Usuń
  29. Witaj, jestem wlasnie podczas poszukiwan czesci do zamontowania tempomatu w skoda octavia II 2005r wersja ambition. Mam modul kierownicy 1K0 953 549 AF, czy jestes w stanie mi doradzic czy on bedzie obslugiwal manetke tempomatu?Jesli tak to o jakich numerach manetke zamontowac...?

    numer starej manetki bez tempomatu 1K0 953 513

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. AF obsługuje tempomat, kup manetkę z literką "A"

      Usuń
  30. Cześć czy jest szansa zaczerpnąć gdzies informacji na temat montażu kier. multifunkcyjnej w Beetle 5C 2012r?

    OdpowiedzUsuń
  31. jak to okielznac, sprawa wyglada zupelnie inaczej jak w golfie czy pasku b6 :/

    OdpowiedzUsuń
  32. sprawa jest z deka zkomplikowana nie jak w golfie czy pasku b6 :/ zmiana kierownicy i tasmy nic nie pomoze sterownik jest w centr. chyba cholera wie czy nie trzeba wiazki wymieniac o centr.module elektr. juz nie wspomne jesli jest za slaby

    OdpowiedzUsuń
  33. Powie mi ktoś czy mam w golfie 6 z 2010 ten moduł kierownicy, lub jak to sprawdzić?
    Apropo kierownicę mam wielofunkcyjną, ale tempo brak.
    Pozdro

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam,
    Czy istnieje możliwość wykonania instalacji tempomatu u Pana w warsztacie? Jestem z Gdańska więc bliżej miałbym do W-wy niż do Lublina.
    Auto - VW Jetta z 2008 r.
    Jaka byłaby cena wraz z częściami?
    Pozdrawiam
    Wojtek
    wmx@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  35. niedawno kupiłem golfa V 2008 1.9 tdi.
    Zacząłem interesować się nad jego ulepszaniem i natrafiłem na twój blog na moje szczęście:)
    Gratuluję pomysłu i wykonania.
    Dzisiaj sprawdziłem rodzaj gateway oraz oraz centralny kontroler elektryki i mam takie same oznaczenia jakie Ty posiadasz.
    Sprawdziłem, także moduł kierownicy i mam Nr 1K0 953 549 BN Komponent J0527 7520100 więc zastanawiam się czy przy montażu tempomatu nie będę musiał ciągnąć jakiegoś kabelka?
    Chciałbym zapytać kiedy znalazłbyś czas na uzupełnienie opisu do końca odnośnie VCDS?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie dokładałem kabelka i stawiałbym że nie trzeba, ale dostawałem sygnały że w niektórych wersja midline kabla nie było. Przy montażu można sprawdzić.
      Kodowanie dokończę w przyszłym tygodniu.

      Usuń
    2. Mam już wszystkie potrzebne części czyli 1K0953513 F dlatego czekam już tylko na arcyważna publikację kodowania:)
      Jak będę montował to sprawdzę czy jest poprowadzony ten kabelek. Rozumiem, że jest w złączu sterownika kierownicy tylko w którym Pinie mam szukać kabla?

      Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.


      Usuń
    3. Wzorowo:) swój człowiek. Robisz wielkie rzeczy dla zwykłych zjadaczy paliwa.
      Dzięki bardzo.

      Usuń
  36. Witam
    Caddy Life 2005 rok, nie wiem jak sprawdzic modul komfortu bo nie wiem gdzie tego szukac VCDS a polski VAG nie chce sie polaczyc/ Zrobilem kodowanie "na sucho" tzn bez manetki tempomatu, wyglada na to ze w VCDS sie wlaczyl tempomat, bo po nacisnieciu sprzegla czy hamulca zmieniaja sie odczyty z "0" na "1", czyli jak dobrze rozumiem teraz montaz manetki i powinno dzialac tak, czy trzeba tez prowadzic jakies dodatkowe czynnosci???

    OdpowiedzUsuń
  37. Dobra dzis zalozylem manetke tempomatu, ale nim ja zalozylem znalazlem blad P1699 czyli brak komunikacji z stering wheel, po zalozeniu manetki tempomatu nie dziala tempomat, VCDS w bloku 01 silnik w blokach pomiarowych w bloku 006 pokazuje ze czujnik sprzegla i hamulca dziala(wartosc z 0 zmienia sie na 1, natomiast tempomatu nie widzi a w blok 016 czy tez 066 tak jak wszyscy pisza nie moge sie dostac, bo po kilku probach wyskakuje komunikat ze brak komunikacji, w zasadzie jedynym blokiem w jaki moge sie dostac jest silnik. Moze ktos pomoże, doradzi...:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc tak, ten błąd to niedziałający tempomat, czy aktywowałeś go przed montażem? Jaki masz moduł kierownicy?, czy wiązka z modułu była doprowadzona do silnika?

      Usuń
  38. aktwowalem tempomat 11463, nie wiem jak sprawdzic modul kierownicy, nie wiem tez jak z wiazka, blad 1699 byl jeszcze przed montazem manetki z tempomatem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem więc, że nie przygotowałeś się dobrze do tematu. Prześledź jeszcze raz cały post. W VCDS jest numer modułu kierownicy po zalogowaniu do niego, trzeba sprawdzić czy jest low. Błąd ewidentnie wskazuje na brak sygnału z modułu kierownicy. Powodzenia.

      Usuń
  39. szczerze mowiac liczylem ze skoro udalo sie wlaczyc w VCDS tempomat to ze zalozenie manetki bedzie ostatecznym zabiegiem:) jednak juz wczesniej nie bylo komunikacji z kierownica i powiedz mi gdzie mam szukac przyczyny bledu 1699.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. błąd pokazał się przed aktywacją i przed montażem tempomatu? jeśli tak to manetka może być uszkodzona, błąd powraca po kasowaniu?

      Usuń
  40. blad byl juz przed montazem manetki(byla zwykla bez tempomatu) kasowanie nic nie daje blad staly, myslalem ze po prostu cos jest odpiete, rozpiete i po zalozeniu i zlozeniu bedzie to wszysko dzialac normalnie:) wychodzi na to ze brak komunikacji z kierownica tylko pytanie gdzie szukac przyczyny niekoniecznie wymieniajac modul(ostatecznosc)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wejdz w sterownik koła kierownicy (16) i w kodowanie, podaj jaki masz kod

      Usuń
  41. Czy z Octavii 2 bedzie działała taka 1K0953513G/CN manetka w golfie?

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam, chciałbym podzielić się informacjami z moim montażem.
    Sprawdziłem moduł sterownika kierownicy i mam 1K0953549 BN dzięki wyjaśnieniu manyec mam wersję Midline, która obsługuję tempomat:) Sprawdziłem to jeszcze z http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions
    Następnie kupiłem manetkę 1K0953513 G oraz skomplrtowałem potrzebne części i zabrałem się do montażu. Wszystko poszło jak spłatka :] Pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika aby odblokować funkcję w VCDS i poszło.
    Jednak po pierwszej jeździe próbnej tempomat nie działał ;/
    Wróciłem do mechanika i powiedział że sterownik silnika przyjął kodowanie jednak jeszcze trzeba zakodować moduł kierownicy żeby czytał nową manetkę tzn odbierał od niej nowe impulsy. Polegając na jego doświadczeniu wszedłem w kodowanie modułu kierownicy i zamieniłem kod 0000012 na kod 0000042 według instrukcji wyskakującej w żółtym oknie.
    http://imageshack.us/photo/my-images/714/tempo2b.jpg/

    Odpaliłem auto, pojechałem i znowu było coś nie tak;/
    Jednak zatrzymałem się wysiadłem z auta zamknąłem , otworzyłem, odpaliłem silnik i jadąc już wszystko śmigało.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam , czy ktoś montował tempomat w caddy po 2013 roku ????

    OdpowiedzUsuń
  44. Hej Manyec, zrobiłem dziś skan modułu sterownika i wyszło że mam 1K0 953 549 BC czyli jest to wersja Midline. Jednak po wejściu na stronę http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions i odnalezieniu mojego modłułu w zakładce Notes jest #1. Jesteś pewny że w każdej wersji Midline będzie działał tempomat?

    Dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie są przypadki kiedy te moduły nie obsługiwały tempomatu, trudno powiedzieć, trzeba sprawdzić.

      Usuń
    2. Czy jest możliwość sprawdzenia tego na sucho w sensie bez manetki do tempomatu? Mogę wejść do VCDS poustawiać wszystko tak jak jest u ciebie w instrukcji tylko pytanie jest co mi to da skoro nie będzie manetki?! Czy jest jest jakaś możliwość? Na upartego mogę zakupić taką manetkę bo koszt używanej to prawie żaden...

      Dzięki

      Usuń
    3. spróbuj zakodować tempomat w kole kierownicy, zobaczysz czy sterownik przyjmie kod. Jaki to samochód?

      Usuń
    4. Sterownik przyjął kod w 01 silnik oraz w 16 kierownicy nie było żadnych problemów oczywiście na sucho bez manetki. Samochód to Golf V 1.6 FSI QLine 2006/2007. Zakładam więc, że tempomat powinien działać.

      Czy auto po zdemontowaniu czujnika skrętu oraz sterownika nie będzie potem świrować. W sensie czy jako potem po składałeś wszystko do kupy to czy musiałeś jeszcze coś robić np . kalibrować czujnik skrętu G85?

      Usuń
    5. Czujnik skrętu, abs esp wszystko się kalibruje od nowa, nawet sterowniki drzwi, po odłączeniu akumulatora. Czujnik skrętu po odłączeniu i przyłączeniu będzie potrzebował adaptacji, w internecie znajdziesz instrukcję. Pamiętaj też żeby nie przestawił się po zdemontowaniu.

      Usuń
    6. Jak zrobić adaptacje już znalazłem... a co rozumiesz przez "żeby się nie przestawił po zdemontowaniu"? Czujnik skrętu to jest to przezroczyste kółko (przed ostatnie zdjęcie)?

      Usuń
    7. W sensie, że jak go zdemontujesz to żeby jakiegoś niekontrolowanego obrotu nie zrobił, bo nie będzie wyzerowany i nici z adaptacji.
      Tak przedostatnie zdjęcie.

      Usuń
    8. Tempomat działa. Nie było żadnych problemów z wymianą. Dzięki za info.

      Usuń
  45. Golf 5 1.6 FSI QLine

    OdpowiedzUsuń
  46. Hej Manyec, mam pytanie? Wiesz może co może być przyczyną jak kabel nie wykrywa wszystkich sterowników po podłaczeniu VCDS do VAG? Auto to Seat Ibiza z 2010r. Jeśli chodzi o inne auta to na Golfie V z 2007 odczytuje wszystko.

    Sterownika którego nie odczytuje to np. 16-koło kierownicy? Pisze w tym temacie bo chce koledze dodać tempomat w ten sam sposób jak to zrobiłem u siebie w Golfie V.

    Dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A interfejs skąd pochodzi? Jaki masz program VCDS? Ibiza Zdaje się nie ma sterownika kierownicy, to jest model 6L czy 6J?

      Usuń
  47. Witam, czy ktoś na terenie Wa-wy i okolic mógłby mi pomóc w instalacji i kodowaniu manetki w Jetce 1,6D z 2010r. Jetta posiada kierę multifunkcyjną, więc pozwala to mi sądzić, że sterownik komfortu jest właściwy. Niestety nie mam dostępu ani do kabla, ani do VCDSa. Posiadam manetkę: 1K0953513 F. Za pomoc chętnie się dogadam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  48. Ja mam juz kabel do interfejsu i manetke . Sterownik jest w wersji Midline czyli powinno grac . Auto w wersji SportLine z 2006 roku . Pytanie czysto retoryczne . Chodzi mi i samo zalozenie tej manetki . Czy musze sciagac ten czujnik skretu , aby wyciagnac manetke ? wolal bym nie narobic sobie wiecej klopotu i rozregulowac ten czujnik ... Boje sie , ze potem pozapalaja mi sie wszystkie kontrolki a ja zostane sam z tym wszystkim . Rozumiem, ze po zalozeniu manetki ,wpinam sterownik kierownicy zakladam to przezroczyste kolko delikatnie w tym meijscu gdzie bylo przed demontazem , przykrecam kierownice , zakladam poduszke i podlaczam kleme ? nastepnie wykonuje te kodowania z instrukcji i powinno wszystko dzialac tak ? nie potrzeba wykonywac zadnych adaptacji ? komputer sam sie wszystkiego uczy ? dodam , ze kiedys mialem problem z akumulatorem . Pekl mi pasek alternatora i niestety bylem daleko od domu . Musialem dojechac na miejsce co wyladowalo mi akumulator . Po naladowaniu zapalilo mi sie wspomaganie . Poswiecilo pare minut i wrocilo do normy . Nie widze problemow zadnych z kreceniem kierownica , wiec mysle , ze komputer sam zaadaptuje i kierownice i sterownik . Poprawcie mnie jesli sie myle . To dla mnie wazne , bo nigdy nie ingerowalem w elektronike auta , a nie chce sie uziemic ... Napewno to nie tylko mi pomoze

    OdpowiedzUsuń
  49. Witam czy mozna zamontowac Tempomat Golf 4 1.6 8v 74kw (101ps. kod silnika AKL) ??
    pzdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tu coś znalazłem:
      http://vwgolfr32.co.uk/ccs.pdf

      Usuń
    2. hmm zastanawiam sie czy moj silnik ma elektrycznie sterowany gaz :D bo bez tego chyba nie da sie tempomatu dac :)

      Usuń
  50. Witam.
    poszukuje instrukcji podlaczenia kabelka od sterownika kierownicy do sterowanika silnika.
    passat b6 2005 rok kod silnika BKP.
    Czy ktos posida taka instrukcje,najlepiej z fotkami?Niestety nie moge nigdzie znalezc.
    Informacje prosze na zajefajny21@wp.pl .
    Z gory dzieki

    OdpowiedzUsuń
  51. witam mam tourana 12rok i w steering weel nr sterownika pokazuje taki 5k0 953 501 BD czy ktoś się orientuje jaki to sterownik na ross-tech nic nie ma?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taki nr jest w VAG number ale w nagłówku zauważyłem że jest 5K0-953-569 CLB więc to jest pewnie ten ster. pytanie tylko co obsługuje??

      Usuń
    2. Pierwszy numer to przełączniki, więc nie mają nic wspólnego ze sterownikiem kierownicy, ale nie ma w nich tempomatu, za to widzę że jest MFA. Jeśli natomiast sterownik kierownicy to: 5K0953569, znaczy że jest w midline i obsługuje tempomat, ale dla pewności połącz się ze sterownikiem 46-Koło kierownicy i sprawdź czy nie ma żadnej literki po ten sterownik. CLB to rozszerzenie.

      Usuń
  52. Witam,

    Jestem posiadaczem golfa 5 2004r 1,9tdi 105km wersja trendline chcialbym dolozyc tempomat i tu moje pytanie czy wystarczy sama manetka plus adaptacja?( licznik jest standardowy wyswietla tylko czas i temp i km, kierownica 4 ramiena) Prosze o podpowiedz oraz dalsze kroki.

    OdpowiedzUsuń
  53. witam,

    jestem posiadaczem golfa V 1,9tdi trendline z 2004r chcialbym dolozyc tempomat i tu moje pytanie. czy wystarczy sama manetka i adaptacja czy potrzebne beda dalsze przerobki( licznik mam zwykly wyswietla tylko czas i temp i km) prosze o jakas podpowiedz. dzieki pozdrawiam p.s fajne forum

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba połączyć przewodem sterownik silnika ze sterownikiem kierownicy.

      Usuń
  54. Witam serdecznie,
    zwracam się z gorącą prośbą o informację czy do Golfa IV 1,4 16,V Ocean
    z2003r istnieje możliwość instalacji kierownicy multi i lub tempomatu, co muszę
    zrobić i gdzie sprawdzić..
    pozdrawiam i z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  55. Witam
    Chcialem sie zapytac czy przy wymianie manetki zwyklej na manetke z tempomantem mial ktos problem z deska rozdzielcza, a mianowiecie po odlaczeniu klemy + z akumulatora rozebralem poduszke kierowcy wszytsko zgodnie z instrukcja po zalazoeniu nowej manetki i po skreceniu wszytskiego na swoje miejsce i podlaczeniu + do akumulatora nastapil problem poniewaz jak przekrece kluczyk w pozycji gdzie powinny sie zapalic kontrolki na desce rozdzielczej nic sie nie zapal jesli przekrece kluczyk w pozycjie startu samochod zapal i pracuje ale jesli tylko kluczyk puszcze to samochod gasnie, nie wiem gdzie szukac problemu czy popsul sie modul kierownicy, czy popsula sie stacyjka nawet jak zalozylem stara manetke problem jest ten sam.
    dziekuje pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Da się podłączyć komputer i sporawdzić błędy?
      W czasie instalacji mogła ulec zniszczeniu/nacięciu wiązka od stacyjki?

      Usuń
  56. Super! Znalazłem kilka poradników lecz ten jest najlepszy! Czekam aż zrobisz wpis jak wymienić sprzęgło gdyż jest to temat, który mnie bardzo interesuje

    OdpowiedzUsuń
  57. witam,mam vw plusa i chce założyć kierownice ze sterowaniem audio czy to jest możliwe i co potrzebne jest do tej przeróbki dziekuje za pomoc i czekam naodpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  58. Witam, posiadam vw jetta 2006 trendline, chciałbym doposażyć tempomat i pełne fis. Jest ktoś chętny z kujwsko-pomorskiego do pomocy, sądzę iż się dogadamy

    OdpowiedzUsuń
  59. Witam, mam taki oto problem. Po wymianie modułu z 1K0953549 A na 1K0953549 AQ zniknął klakson. Wcześniej był. Dodam, że na starym module ciągle świeciła kontrolka ESP. Teraz znikła kosztem klaksonu. Jaki musiałbym wrzucić ten moduł żeby wszystko działało? Mój samochód to Touran 1.9tdi avq z tempomatek, czteroramienna kierownicą i 1/2 fis.Taśma pod kierownicą ma numer 1k0959653C. Może ktoś ma taki samochód i podpowiedziałby jak to pokompletować bo elektomechanik niezbyt sobie poradził. Z góru dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
  60. Witam, jeżeli moduł kierownicy obsługuje tempomat to jednoznaczne jest to, że obsłuży również komputer pokładowy, 1/2 fis lub cały fis?

    OdpowiedzUsuń
  61. Witam, mam wersję modułu 1k0907530c czy założę manetkę bez problemu ? Jaka to wersja ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to numer gatewaya, a to raczej nic wspólnego z manetką nie ma.

      Usuń
  62. Mam Caddy z 2008 z modułem 1K0 953 549 BT kabelek w pinie 13 do modułu kolumny kierownicy jest. Manetkę mam już zamontowaną. Problem w tym że VAG nie znajduje sterownika tempomatu. Jaki moduł powinienem założyć. Z informacji w serwisie VW wytypowali mi tylko jeden z końcówką CC (po nr. VIN) ale na allegro jest nie do dostania a w serwisie są wysokie ceny. Czy mogę zamontować inny moduł z inym oznaczeniem nie koniecznie ten CC

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli Midline bez sterowania w kierownicy to CA lub CB powinien pasować

      Usuń
    2. Dzięki za info. tempomat działa z modułem CA. jedyny minus to brak kontrolki na desce rozdzielczej. Czy ją tez trzeba może aktywować VAGiem czy po prostu jej nie ma w zegarach (Caddy jest ubogiej ubogiej jedynie z klimą i ASR).

      Usuń
  63. Witam, a jak chciałbym dodać mfa do swojego auta, to oprócz licznika z obsługą 1/2 lub całe, to jaki nr manetki mam wybrać, czy jest uniwersalny, znalazłem taki nr 1K0953519L. Model vw jetta 5 2006r. midline

    OdpowiedzUsuń
  64. Witam,wymienilem manetke ale nie dziala.Modul 1K0953549A manetka 1K0953513 A.Silnik diesel czyli kodowanie 006.Po przekreceniu kluczyka kontrolka swieci ale sekunde po odpaleniu znika.Podczas jazdy bez wzgledu na predkosc także.Na vcds blad 16952.Prosze o rady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najprawdopodobniej niepoprowadzonaq jest wiązka z modułu kierwnicy do sterownika silnika

      Usuń
  65. Ale z jakiej racji?Przeciez numerki sie zgadzaja to dlaczego nie ma tej wiazki?Wyczytalem na innym forum ze trzeba zrobic mostek miedzy pinami 26 i 29,nie wiem czy moge tu wkleic link do wgladu ale po numerze bledu to niby powinno pomoc? Ewentualnie wie Pan jak i czy mozna pociagnac ta wiazke?

    OdpowiedzUsuń
  66. Czołem,
    na początek wielki szacun dla Autora, za stworzenie strony, za aktywność, za cierpliwość :-)

    chciałbym zamontować Tempomat, auto Golf VI R, DSG, 2011,
    wydruk z VAG mówi, że sterownik kierownicy to 5K0 953 549 A podaje też taki numer 5K0 953 507 AF (czy to manetki? zespolone?)

    na wykazie ross-tech jest to sterownik Midline (czyli TEMP może działać ale nie musi)

    aby rozpocząć całą akcję, najlepiej już na początku można sprawdzić czy sterownik obsługuje Tempomat, czyli VCDS wybór sterownika:
    - 01 Silnik -> Kodowanie II -> wpisujemy kod 11463 (aktywujemy tempomat)
    - 16 Koło Kierownicy -> kodowanie - zamieniamy 0000012 na 00000042

    już na tym etapie powinniśmy przekonać się czy kupować tylko manetkę czy cały komplet: sterownik i manetki, dobrze zrozumiałem lekcje? :-)

    jeśli sterownik obsługuje Tempomat, to kupuję tylko manetki np 5K0 953 507 BC (inne propozycje manetek?) ...i zaczynam procedurę montażu i dalszego kodowania, testowania w blokach. czy tak?

    z góry dzięki za odpowiedź, propozycje itd.
    Mariusz

    OdpowiedzUsuń
  67. W Twoich opisach najbardziej podoba mi się, że podajesz czas potrzebny na wykonanie konkretnej pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taa i co ci po tym czssie. Jeden zrobi w godzine a inny caly dzien bedzie robic. Wszystko zalezy od umiejetnosci

      Usuń
  68. mam samochód jetta 2.0 fsi s-line 2006 rok . moduł to 06F 906 056 DP .takie pytanie : czy to obrabia tempomat i doświetlanie przy skręcie??
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  69. Witam
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions
    na podanej wyżej stronie są podane moduły kierownicze z opisami variantów (LOV, MId, HIG) Może masz informacje czy przy wymianie modułu zachowany musi być Software Level. Czy samochód będzie go widział po wymianie na niższy bądź wyższy np: z SW 0101 na SW 0070 czy to może bez różnicy??

    OdpowiedzUsuń
  70. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  71. Witam mam Passata cc z aktywnym tempomatem który nie działa. Próbowałem go zakodowac w engine i wyskoczył błąd 005703 engine fault i miga swieca zarowa i jak usuwam vcds to powraca. Jak to usunąć?

    OdpowiedzUsuń
  72. Witam, mam kilka pytań odnośnie montażu tempomatu.
    1). moj modół to 1K0 953 549 A ,czyli moge zakładać śmiało tempomat bez zmiany modułu czy jakiś dodatkowych kabli?
    2). jaka manetke kupic? jak sprawdzić jaka mam obecnie zamontowana manetke bez jej demontażu? dodam ze rok golfa to 2004 jesli to ma znaczenie.
    3). czy po wymianie manetki na taka z tempomatem a nie zakodowaniu jej vcds-em kierunkowskazy/ dlugie będą działać normalnie?
    4). w kodowaniu koła kierownicy 16 napisałeś ze w twoim przypadku 1 zmieni sie na 4. cyli do tej przed ostatniej cyfry trzeba dodac 3? jak będzie np 2 to zmieniamy na 5 i tak analogicznie?

    OdpowiedzUsuń
  73. witam, ja posiadam wersje sportline z 2004r silnik 1.6 FSI BAG. chce zamontowac tempomat 1K0953513 A poniewaz aktualnie mam 1K0953513.
    Modul pod kierownica mammidline 1K0953549A. Prosze o pomoc czy bedzie w moim aucie ten kabelek czy musze samemu go wprowadzic ? (jak sprawdzic czy jest, w ktorym miejscu itp ??) i czy za pomoca programu DELPHI CAR zrobie wszystko ? napewno moge wlaczyc lub wylaczyc tempomat tym programem. ale czy jeszczce cos trzeba programowac ?? bedz wdzieczny za pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tak wczesnych modelach nie wyprowadzano przewodu do komory silnika, niemniej jednak proszę sprawdzić w module kierownicy czy czarny lub czaeno-biały przewód jest podłączony do kostki w pin 13. Co do Delphi , niestety nie znam go i nie wiem czy odblokuje te funkcje.

      Usuń
  74. Witam
    VW golf V 1.9 TDI 2004r.
    Mam problem zamontowałem manetkę tempomatu i sterownik i teraz nie dziala mi wspomaganie, esp i tempomat tez nie dziala :(
    Stara manetka 1K0953513
    Stary sterownik (czujnik skrętu) 1K0953549
    Nowa manetka 1K0953513A
    Nowy sterownik 1K0953549F

    Przeprowadzilem kabel w/g krzychok.pl (jak w golfie) od czujnika skretu do niebieskiej kostki za kierownica.
    W VCDS mam bledy:
    - 00888 wiper switch for intermittent operation (E22)
    014 defective
    - 01044 control module incorrectly coded
    000 - -
    Nadmieniam ze tempomat przez vcds zostal aktywowany i sterownik tez

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli sterownik kierownicy źle został zakodowany, poza tym nowy powinien mieć nr 1K0953549A lub B lub AM

      Usuń
    2. A czemu musi być A, B lub AM? Na sterowniku z litera F nie da sie zakodować esp i czujnika skrętu, co wiecej zamieniłem sterowniki sportowemu na stary i tez nie mogłem zakodować esp i czujnika skrętu, dopiero jak wypialem przewód (ten co podłączałem do tempomatu) zakodowalem esp i czujnik skrętu. Na sterowniku z litera F (bez przewodu) nie mogłem zakodować. Wiec szukam sterownika z literami A, B lub AM ale pytanie teraz czy tempomat bedzie chodził ehh...

      Usuń
  75. Manetka z modulem komfortu zamontowana (obsuguja temomat). Czujnik g85 200 i 201 czy 202 prawidlowo zakodowane. Kabel pociagniety od modulu pin nr 13 do niebieskiej wtyczki w podszybiu pin nr 4. Wszystko dziala oprocz tempomatu. Pytanie bo szukam i nie koge znalesc (bo wydaje mi sie ze nie mam przewodu od sterownika silnika do niebieskiej wtyczki) z jakiego pinu od sterownika silnika powinien isc przewod do sterownika w kierownicy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy wyskakują jakieś błędy w sterowniku kierownicy lub silnika?

      Usuń
  76. Jedyny błąd jaki wyskakuje to w silniku 18104 powertrain data bus: implausible message from steering column controller P1696 - 000. Wydaje mi się, że może to być błą z manetki tempomatu lub czujnik pedału sprzęgła. Jeżeli chodzi o manetke to rozebralem ja dzisiaj - przejrzałem styki, przewody (styki potraktowałem sprayem do połączeń elektrycznych). Wchodząc w 16-steering wheel / 08-MB / grupa 004 to w 1szym oknie tj. main switch - off, drugie okno ccs-set not oper, (po włączaniu tempomatu na "on" pojawia się napis stored off, wciśnięciu "res" napis accel, wciśnięciu "set" delay) 3 i 4 okno N/A. Oczywiście w steering wheel zero błędów. Wchodząc w silnik 01 / 04 MB / grupa 006 to w 2gim oknie (11001000, po wciśnięciu hamulca 11001011, sprzęgła 11001100) w 3 oknie pedał przyspieszenia reaguje, natomiast w 4 oknie mam cały czas wyświetlone 000000000000 i czy włączam tempomat, naciskam "set" lub "res" jest zerowa reakcja ehh... masakra. A tak myślę, że jakby czujnik pedału sprzęgła był walnięty to cały czas pokazywałby, że jest wciśnięty w grupie 01/04/006 drugie okno, a u mnie jest reakcja więc manetka???

    OdpowiedzUsuń
  77. http://imgur.com/a/Bile5
    Pod linkiem zamieszczone są moje zdjęcia z zamontowanego kabelka z niebieskiej wtyczki do modułu skrętu oraz rozebrana manetka tempomatu (sprawdzone przewody i przeczyszczone styki sprayem do połączeń elektrycznych + zagiąłem delikatnie styki)

    OdpowiedzUsuń
  78. Dzięki za zaangażowanie i podpowiedzi :D Tempomat działa :D przyczyna to MANETKA!!! wrzuca link ze zdjeciami http://imgur.com/a/ww2nc urwany byl niebieski kabelek ktory byl nie widoczny :/ dopiero przy uzyciu miernika okazalo sie ze jest przerwa :D bialy kabelek rowniez wymienilem (na zdjeciu) bo byl przetarty. Jezeli chodzi o błąd "18104 - Powertrain Data Bus: Implausible Message from Steering Column Controller
    P1696 - 000 - - - Intermittent" to mogę podpowiedzieć wszystkim, że po zlutowaniu niebieskiego przewodu błąd 18104 został skasowany i nie wywala go już :D Z ciekawości podłączyłem starą manetkę bez tempomatu i również wywaliło błąd 18104 - rozebrałem ją i wszystkie styki oraz płytkę elektroniczną przeczyściłem preparatem w sprayu do połączeń elektrycznych i co...? błąd skasowany i już nie wracał :D chociaż tyle mogę podpowiedzieć ;) równiez w linku umieszczone zdjęcie z kontrolka tempomatu :D hehe od razu inna jazda ;) jedyne co mi zostało z moda to sterownik kierownicy o nr 1K0953549F mój stary sterownik 1K0953549 oraz czujnik kąta skrętu 1k0959654 :) jeszcze raz dzieki za pomoc i za zaangażowanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  79. Witam, posiadam sterownik kierownicy o numerze "1K0953549 AN, CN". Czy oznaczenie "CN" mówi o tym, iż mój moduł będzie obsługiwał manetkę (którą wymienię na manetkę z możliwością ustawiania tempomatu)oraz da się w aucie aktywować tempomat? W pinie nr 13 w złączce znajduje się czarno-biały kabel. Uprzejmie proszę o podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  80. Witam, ta mała śrubeczka to nie Torx T9 tylko T8, przynajmniej u mnie :P

    OdpowiedzUsuń
  81. Audi a4 b6 jak zakodować aktywować tempomat założyłem nowy modół z Q na końcu zakodowałem czujnik g85 i abs oraz pełen fis a tempomat nie chce iść

    OdpowiedzUsuń
  82. Posiadam Passat CC 2011r. 2.0T z kierownicą multi funkcyjną oraz manualną skrzynią. Jaką manetkę tempomatu mam dokupić, zwykłą czy z opcją dystansu? Czy jakieś jeszcze oprzyrządowanie będize mi potrzebne czy tylko tyle? Oczywiście wiem, że muszę zmienić obudowę pod kierownicą na tą pod manetkę z tempomatem. Proszę o ewentualne podanie mi numeru części w jakie muszę się zaopatrzyć bo znalazłem takie oznaczenie manetki ale nie jestem pewien czy to dokładnie to co potrzebuję: 3C9-953-502-B-9B9.
    Czy mogę dokupić samą manetkę tempomatu czy to jest jeden moduł kierunkowskaz z tempomatem?

    OdpowiedzUsuń
  83. Chciałbym zamontować Tempomat w moim Golfie V z 2006 roku, z tego co się już zdążyłem zorientować to kabel jest poprowadzony na 13 pinie, manetkę z ocpją sterowania tempomatem kupiłem i już wymieniłem. w silniku bez problemu udało mi się włączyć tempomat aczkolwiek w sterownika kierownicy już nie. Jak się później okazało mam moduł z oznaczeniem AE a więc muszę kupić moduł np. AF. Tylko nie mam pojęcia jakie czynności muszę wykonać jak wymienie ten moduł - coś muszę spiać z że starego modułu czy wystarczy podłączyć moduł i ustawić tylko kodowanie do tempomatu i w moim przypadku wycieraczki tył jeszcze. e-mail kamilzxzx@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  84. Czy może mi ktoś napisać co muszę zrobić przy wymianie modułu kierownicy mam AE muszę zmienić na AF aby tempomat działał, z góry dziękuje za pomoc.
    E-mail kamilzxzx@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  85. Witam serdecznie,chciałem zamontowac tempomat w octavi 2 z 2005r,moduł obsługuje manetke lecz w pinie nr4 na podszybiu nie ma napiecia,kabel od kostki z innymi znika pod akumulatorem wiec chyba prowadzi do centralnego,uparłem sie ze zamontuje ten cholerny tempomat ale co dalej ??? POMOCY!!! Dzieki z góry

    OdpowiedzUsuń
  86. Osobiście uważam że dzisiaj naważniejsza w motoryzacji jest ekonomiczność danego samochodu. Producenci prześcigają się w nowinkach technologicznych często zapominająć o redukcji spalania auta, a potem celowo fałszują wyniki spalania. Przykładem dość głośnym był w ostatnich latach Volkswagen. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  87. Śwetne! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  88. Witam, mam Fabię 2 1.6 benzyna z fabrycznym tempomatem, który przestał działać. Wchodząc w bloki pomiarowe widzę sprawną manetkę, działający stycznik sprzęgła , hamulca ale cały czas na 5 polu jest 1 jak na zdjęciu z montażu. Kiedy wciskam sprzęgło mam na 6 stan 1, pedał hamulca na 7 i 8 mam stan 1 i nadal zastanawia mnie ta 1 na 5 polu, co ona oznacza ?

    OdpowiedzUsuń
  89. Poradnik dotyczący tempomatu rewelacja, jak cała strona :)
    Jestem własnie po montażu i stwierdzam że można zakodować dowolnym programem, ja osobiście zrobiłem to ODIS`em, ale widziałem też tą opcję w ESI tronic. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  90. Zmieniłem skrzynie biegów. Ma inne przełożenie na 6 biegu. Nie działa mi teraz tempomat na 6 biegu (na pozostałych działa). Co zrobić , jak zakodować go?

    OdpowiedzUsuń
  91. Witam mój moduł to 1k0 953 549 BB czy te dwie literki na końcu mogą zadecydować o tym że nie obsługuje tempomatu?

    OdpowiedzUsuń
  92. Witam mam pytanie w moim golfie 6 jest manetka 5k0953507as na jakie manetki mam szukać z opcją tempomat proszę o nr manetek

    OdpowiedzUsuń
  93. Witam chciałbym zalozyc do swojego golfa 5 tempomat obecnie posiadam w aucie modu 1KO953549 BB i wiem ze on nie obsługuje tempomatu zakupiłem juz manetke 1KO953513 A oraz modul 1KO953549 AF czy to bedzie działało na tych podzespołach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, to jest właściwa podmiana modułów

      Usuń
  94. a jezeli chodzi o tasme to ta stara moja bedzie pasowala do tego modulu i czy moduł z benzyniaka pasuje do diesla czy musi byc z diesla do diesla

    OdpowiedzUsuń
  95. Witam. Zakupiłem golfika plus od handlarza i mam pytanko. W autoComie pokazuje że przełączniki tempomatu działają tak jak trzeba. On/off działa, + prędkość działa, - prędkość działa. Ale.... Jak ustawię przełącznik w pozycję ON na tablicy zegarów nie pojawia się żadna kontrolka. Tempomat oczywiście nie działa, nie utrzymuje prędkości ponieważ wygląda to tak jakby manetka działała ale nie załączała tempomatu. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną takiego stanu rzeczy i jak sobie z tym poradzić? Dodam również (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie) że nie działa jeszcze klakson, słychać że przekaźnik tyka ale nie słychać syreny. W autocomie również widać że przełącznik klaksonu działa prawidłowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w pozycji ON nie powinno się nic świecić na tempomacie, kontrolka zapala się dopiero po naciśnięciu podczas jazdy przycisku SET, pod warunkiem że jedziemy powyżej 30 i nie mamy pierwszego biegu.

      Usuń
  96. Witam.
    Chciałbym to zrobić. Potrzebuję info (ew. linka do strony) jaki kabelek trzeba dołożyć (nr kabelka serwisowego) i "gdzie" łopatologicznie go dać.

    OdpowiedzUsuń
  97. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  98. Witam . W moim golfiku V, rocznik modelowy 2009 jest manetka 1K0953513 E 9B9 i moduł kierownicy 1K0953549CA. Czy u mnie da się zrealizować montaż tempomatu ? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i zrobiłem ...i działa. Trwało to z 2 godziny ze względu na strach przed połamaniem plastików. U mnie, żeby zadziałał tempomat musiałem zrobić tak jak napisał kolega immortal22 marca 2014 09:44. Tempomat nie działał, więc zatrzymałem się , zgasiłem silnik, wyjąłem kluczyk, zamknąłem auto, powkur.iałem się za zewnątrz z 2 minuty, że nie działa, wsiadłem, odpaliłem i....hurra :). Śmiga jak ta lala...
      Dodam tylko, że manetka ma 2 zaczepy, ten ze zdjęcia i drugi, między manetką a kolumną kiery. Ten drugi puszcza przy podważeniu manetki od tyłu w stronę kierowcy, albo przy użyciu szczelinomierza. Jakbym mógł coś podpowiedzieć , to proszę pisać na email atomo1@poczta.onet.eu .

      Usuń
    2. Zapomniałem napisać.
      Wielkie dzięki dla Manyec za tutorial !!! Pozdrawiam :)

      Usuń
  99. Witam. W moim golfie V 2004 mam manetkę 1K0 953 513 i moduł 1KO 953 549 A. Jest to wersja Sportline. Jaka manetka będzie u mnie działa i jaki moduł muszę kupić żeby działał mi tempomat? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1K0-953-549-B - moduł
      1K0-953-513-A-9B9 - manetka

      Usuń
    2. Udało mi się założyć tempomat. Mój moduł obsługuje tempomat czyli nie musiałem go zmieniać a jeżeli chodzi o manetkę to założyłem 1K0 953 513 A i niestety mi nie działała. Dokupiłem inną manetkę 1K0 953 513 G i wszystko byłoby w porządku gdyby nie brak kabelka z modułu kierownicy do sterownika silnika. Udało mi się samemu to zrobić i tempomat śmiga aż miło. Moim zdaniem manetka 1K0 953 513 G pasuje do każdego auta VAG.

      Usuń
  100. Witam co oznaczają końcówki literowe 1K0 953 549 .. ?
    Pozdrawiam Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  101. Witam. Mam pytanie.
    Posiadam moduł 1k0953549bf czy obsłuży tempomat bez problemu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions wersja midline powinna obsłużyć. Ja u siebie mam midline i śmiga. Pozostaje kwestia odpowiedniej manetki.

      Usuń
    2. Mam w garażu kamerkę 1k0 953 513-g podejdzie?

      Usuń
  102. Czy jeśli chcę wymienić sam moduł, muszę zdejmować poduszkę i kierownicę? Manetka już kiedyś została wymieniona, dlatego ten element mogę pominąć.

    OdpowiedzUsuń
  103. Tak, ale zrobisz to bez problemu wg opisu Manyec'a...proste jak drut.

    OdpowiedzUsuń
  104. mial ktos problem z zegarkiem po montazu tempomatu? nie dziala ustawianie godziny problem nie tylko u mnie sharan 2001

    OdpowiedzUsuń
  105. Witam, posiadam modul 1K0 953 549 F , ktora manetke musze kupic i czy bede musial wykonywac operacje z dodatkowym kablem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W opisie masz napisane jaki typ manetki na jaki się wymienia...tam gdzie części, u góry...wygoogluj, który masz Ty, będą zdjęcia, i dojdziesz na jaki wymienić....co do modułu masz midline, tak jak ja, to powinienies mieć kabelek, chociaż nie mam pewności... reszta to Twoja inwencja, wymiana jest prosta. Powodzenia.

      Usuń
  106. Witam, czy moduł badz sterownik o numerze 5k0953507AS obsłuży tempomat I kierownicę multifunkcyjna?

    OdpowiedzUsuń
  107. Witam wszystko robię tak jak w opisie. Lecz na przycisku od zmniejszania prędkości mam klakson. Przytrzymujac dłużej ten przycisk klakson gaśnie i zaczyna spadać prędkość. Moduł o końcówce BP

    OdpowiedzUsuń
  108. Witam,
    czy da się sprawdzić jaką mam wersje modułu serownika bez rozbierania kierownicy ?

    OdpowiedzUsuń
  109. Witam. GOLF V 2.0 TDI 2008r. 170km. Mam takie pytanie dotyczące manetki jak i modułu. Posiadam Moduł o kodzie: 1K0953549 BN, a Manetke o kodzie: 1K0953513 E. Zakupiłem dziś prawidłową Manetke o kodziea: 1K0953513 F, 1K0953513 G. A teraz pytanie jest takie, czy będę potrzebował puścić kabel czy też nie? I jakie mam wpisać kody do programowania systemu? Bardzo proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  110. Witam, założyłem i zakodowałem manetkę i wszystko śmiga ale mam pytanie jak to jest z wyświetlaczem? Czy nie powinno wyświetlać danej prędkości? Trzeba to jakoś też zakodowac? Moje auto to Tiguan 2008 ze zwykłym wyświetlaczem mfd. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  111. Nie musisz, auta do 2006r nie miały kabla twój powinien już miec

    OdpowiedzUsuń
  112. Witam.
    Szybkie pytanie, czy moduł z końcówką BF obsłuży tempomat?

    OdpowiedzUsuń
  113. witam mam pytanie jaki polecacie kabel żeby dokodować bo mam golfa 5 wiadomo tam leci po szynie can ja mam jedynie kabel obsługujący linię k z którego korzystam w 14 b6 i b7 tam zrobię nim wszystko silnik i inne sterowniki/moduł komfortu/zegary itp natomiast tym kablem w golfie połączę się tylko ze sterownikiem silnika nic poza tym widzę ceny kabli z obsługą can są jeszcze duże czy jest jakiś tani sprawdzony którym da radę to zrobić miałem od kumpla commandera 3.6 ale niestety niby się komunikuje ze modułami ale nic poza tym (lipa)

    OdpowiedzUsuń
  114. witam
    mam pytanie odnośnie doboru modułów do tempomatu, w tej chwili mam zamontowany moduł 953 549 AE niestety nie obsługuje tempomatu, a o to mi chodzi jaki dobrać moduł aby zadziałało. Dostałem moduł 953 549 A ale się okazuje, że tempomat działa ale brak wspomagania kierownicy i nie idzie tego odblokować VCDS. Mój samochód to Seat Altea 2005 1.6.
    Jak dobrać prawidłowy moduł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Midline: 1K0-953-549-AF

      Usuń
    2. Dzięki za podpowiedź, wszystko działa tak jak trzeba.I najważniejsze działa.

      Usuń
  115. witam.
    Dzięki za szybką odpowiedź. Jak tylko kupię ten moduł to dam znać czy zadziałało.
    I jeszcze jedno świeciły mi się lampki ESP i SET, których też nie mogłem skasować, czy po zmianie modułu nie będzie z nimi problemu.

    OdpowiedzUsuń
  116. Witam,
    Mam Golfa V (1K1) 1.6 8V Trendline (bardzo uboga wersja) po numerze VIN auto modelowo 2008 rok.
    Obecnie mam:
    - Zegary: 1K0 920 854 A
    - Sterownik kierownicy: 1K0 953 549 BB
    - Radioodtwarzacz (niefabryczny): ALPINE CDE-193BT
    Chciałbym założyć tempomat, zegary, pełny FIS, Kierownicę z przyciskami multifunkcji żeby sterować radiem i licznikami

    Kupiłem kierownicę taką:
    -Kierownica: 1Q0 419 091 AGUSZ
    -Sterownik MULTIFUNKCJI: 1K0 959 542 B
    -Wiązka AIRBAG Poduszki: 1K0 971 584 C
    -Przełącznik Multifunkcji Lewy: 1K0 959 537 J
    -Przełącznik Multifunkcji Prawy: 1K0 959 538 F

    Potrzebuję jeszcze zegarów z pełnym FISem, tempomatu i sterownika kąta skrętu, czy tę modele będą?
    - Zegary: 1K0 920 874 A
    - Sterownik kierownicy: 1K0 953 549 BP
    - Manetka lewa: 1K0 953 513 G

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc, jeśli ktoś kiedyś robił podobną konfigurację proszę o kontakt mailowy
    michal90d@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  117. Witam Pacjent passat b7 1.6tdi , montaż tempomatu, 1 kabelek łączący manetki z kompem ecu , z kąd i do kąd? Poprowadzić ten kabelek? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  118. Hej,
    A można gdzieś ustawić co jaki krok manetka ma zmieniać prędkość? W tej chwili mam co 10km/h?

    OdpowiedzUsuń
  119. Witam,
    Mam pytanko, w moim vcdsie nie mam możliwości kliknięcia w opcję kodowanie-II, jest ona tak jakby niedostępna. Jest to wina vcdsa czy wynika z mojego niedopatrzenia?

    OdpowiedzUsuń
  120. Siemandero :) świerzak jestem :) pytanko mam. Mam mod o nr 1ko 953 549 CB i pełny FIS. Da się tempomacik założyć w moim golfinie z 2008 roku? Będę wdzięczny za pomoc w informacji jaką manetkę kupić :) i czy trzeba ewentualne kable lub dodatkowe elementy :)

    OdpowiedzUsuń