5 czerwca 2013

Tempomat

tempomat
Tempomat to fantastyczne udogodnienie w samochodzie, daje odpocząć prawej nodze w długich trasach i sprawia, że jazda staje się ekonomiczna. Zasady działania każdy raczej zna - utrzymuje zadaną prędkość na stałym poziomie. W Volkswagenie Golfie nie jest on mocniej rozbudowany i posiada podstawowe funkcje czyli: SET, RESET, dodawanie(+) i odejmowanie(-) prędkości oraz ON/CANCEL/OFF. Wszystko zmieszczono w jednej manetce kierunkowskazu, więc jeśli najdzie nas pragnienie posiadania systemu GRA (tak nazwano tempomat w instrukcji obsługi, z niem. GeschwindigkeitsRegelAnlage), wystarczy wymiana dźwigni kierunkowskazów na rozbudowaną o funkcje do sterowania prędkością oraz zakodowanie jej w sterowniku silnika i koła kierownicy. Wydaje się proste i zapewne takie jest o ile mamy w naszym samochodzie moduł kierownicy w wersji midline lub highline. Jeśli nie, będzie potrzebne dodatkowe połączenie przewodu między modułem kierownicy a silnika. W moim aucie tej operacji nie trzeba było przeprowadzać, zainteresowanych odsyłam do lektury w Ross-Tech.

Zanim zabierzecie się za montaż, trzeba wiedzieć że: