28 stycznia 2018

Błąd świateł kierowanych (AFS)

AFS Fault
Dynamiczne światła kierowane (AFS - Adaptive Frontlighting System) lub inna nazwa: dynamiczne doświetlanie zakrętów, w reflektorach biksenonowych zapewniają aż o 90 procent lepsze oświetlenie. Już przy prędkości ok. 10 km/h reflektory biksenonowe wysuwają się w zakresie 15° (7,5° w prawo i 7,5° w lewo), zgodnie z kierunkiem skrętu. Wcześniejsze doświetlenie zakrętów pozwala szybciej dostrzec przeszkodę, i - w połączeniu z doświetlaniem statycznym zakrętów - zapewnia kierowcy komfortowe prowadzenie nocą. Natomiast światła skręcania zintegrowane z reflektorami biksenonowymi działają do 40 km/h i uruchamiają się podczas powolnego skręcania w zależności od strony skręcania lub na biegu wstecznym oba. Obsługują je żarówki H7. Oba systemy są połączone ze sobą i jeśli, któryś z nich ma wadliwe działanie, przestają funkcjonować zupełnie.

Zaraz po montażu Asystenta Świateł Drogowych, wyskoczył mi błąd na wyświetlaczu głównym, dokładnie brzmiący tak: "Światła kierowane (AFS) nie działają, zobacz do instrukcji obsługi". W instrukcji obsługi trudno znaleźć dokładne rozwiązanie problemu, na szczęście dysponując VCDSem, mogę sam sprawdzić co i jak. Błąd oczywiście brzmi powarznie, ale usterka jest błaha i do usunięcia samodzielnie - spalona żarówka doświetlania zakrętów reflektora prawego. Wystarczy zatem ją wymienić. System wyrzucania błędów powinien oczywiście podawać jaki jest powód usterki i która żarówka jest spalona, ale z jakichś powodów tego nie robi.

Poniżej więcej szczegółów.



TABELA



wymagania
Błąd systemu AFS
czas
5-10 min
narzędzia
narzędzie do podważania plastików
części
Żarówka H7 x1
pozostałości
Spalona Żarówka H7 x1





BŁĄD W MFA








BŁĄD W VCDS








WYMIANA ŻARÓWKI





16 komentarzy:

  1. Witam! Nie wiem,jak założyć nowy temat,więc zapytam tutaj. Mam Golfa 7 z 2016 roku,sprowadzony ze USA. Czy jest możliwość wprowadzenia do niego menu po polsku? Jak się do tego zabrać ? Pozdrawiam,Anna

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny blog. Pozdrawiam z furmanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. witam, chciałbym w swoim passacie b7 2011 zainstalować podgrzewane fotele z przodu, zamierzam kupić klimatronic z opcją podgrzewanych foteli oraz fetele z matami grzewczymi, czy połączenie tego jest skomplikowane??,

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam. A ja mam taki problem z ASF że wyświetla mi się ten komunikat. Żarówki H7 sprawne. W VAG wyświetla błąd zwarcie z masą.Co to może być?

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, w moim VW CC przy błędzie ASF okazało się że był uszkodzony mechanicznie czujnik poziomowania. Po wymianie błąd znikł i teraz jest już ok. Pozdrawiam Marcin

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam.
    Wyskoczył mi taki błąd 503615 i oczywiście komunikat na desce- światła kierowane (ASF) nie działają! Instrukcja obsługi. Dodam, że za każdym razem, kiedy odpaliłem samochód światła same się regulowały schodząc w dól, nastepnie na baki i w koncu na górę w położenie nominalne i działo się to w szybkim tempie, natomiast teraz, kiedy podnoszą się ku górze, to trwa to o wiele dłużej. Czy ktoś ogarnia o co chodzi? Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam mam ten sam problem. Ktoś pomoże??

      Usuń
    2. Udało się Wam jakoś rozwiązać temat?? Mam to samo, kupiłem moduł o tym samym numerze, po zainstalowaniu światła poziomowały się normalnie (powrót do góry powolny jak u Was), jednak cały czas paliła się kontrolka żarówki i komunikat o instrukcji, po zakodowaniu i skasowaniu błędów wyskoczył błąd 00471 jak w poprzednim sterowniku?? Ktoś coś??

      Usuń
    3. Cześć, udało Wam się problem rozwiązać?? Passat CC2010 błąd 00147, światła schodzą na dół na bok, a powrót do góry zajmuje im wieczność, zakupiłem sterownik o tym samym numerze, po zamontowaniu światła zaczęły działać poprawnie ale pozostawał błąd, przy próbie skasowania wyskakiwało brak kodowania, po wpisaniu kodowania z poprzedniego sterownika zaczęło działać jak na poprzednim i wyświetlił się ten sam błąd, którego nie można usunąć. Dajcie znać czy Wam się udało??

      Usuń
  7. Miałem właśnie identyczną sytuację w swoim CC (2016). Ostatni rok na gwarancji, więc komunikat pchał mnie w stronę serwisu. Natrafiłem na ten artykuł, sprawdziłem żarówki (dostęp naprawdę wygodny - 2.0 TDI) i jedna spalona. Po wymianie - system działa, komunikat nie wraca. Wielkie dzięki za opis i zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam, wpadł mi do głowy ciekawy pomysł i chętnie dowiem się czy istnieje możliwość zakodowania doświetlania zakrętów zaraz po włączeniu świateł drogowych tak, aby nocą dodatkowo doświetlały pobocze? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam. A ja się borykam z błędem u1121 magistrala danych. Pomoże ktoś?

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam. A czy idzie zakodować światła tak aby doswietlanie zakretow w lampie włączało się ze światłami drogowymi?

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry, mam VW Golf Sportsvan 2017/18. Po wymianie H7 przestał działać AFS ale nie wyświetlają się żadne komunikaty . VCDSa nie mam. Coś mogę zrobić we własnym zakresie czy tylko pozostaje warsztat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie potrzebne są H7 o tej samej mocy

      Usuń