VCDS

Kodowanie VCDS

po pierwsze czym jest VCDS...

VCDS jest to pakiet oprogramowania do diagnostyki samochodów z grupy VAG, opracowany przez firmę Ross Tech. Program był znany wcześniej pod nazwą: VAG-COM, która musiała być zmieniona z przyczyn prawnych. Oprogramowanie działa tylko z kompatybilnym kablem podłączanym do portu diagnostycznego (ODBII) pod deską rozdzielczą, po stronie kierowcy i umożliwia odczyt kodów usterek, zmianę kodów sterowników, programowanie ich, kasowanie inspekcji serwisowej, rejestrowanie danych itp. Oprogramowanie jest w zasadzie powieleniem oficjalnego sprzętu używanego w ASO, tam zwanego VAS.

kable i oprogramowanie...

Obecnie dostępne są dwa typy kabli: Micro-CAN i HEX-USB+CAN (z czego ten ostatni mam). Różnią się tym, że pierwsze z nich może być stosowany tylko w samochodach, które wykorzystują system sieci CAN (głównie zbudowane na platformie Golfa MK5), natomiast HEX-USB+CAN obsługuję każdy najnowszy pojazd z CAN, do tego jest w pełni kompatybilny ze starszymi pojazdami, w których wykorzystywane są pojedyncza linia K jak również K i L. Każdy interfejs Ross-Tech wyposażony jest w wbudowany klucz hardwerowy, który rozpoznawany jest przez licencjonowane oprogramowanie zainstalowane na komputerze.

Najnowszy oficjalny oprogramowanie z Ross Tech (które używam) jest w wersji 14.10.0 (nie beta!, stan na marzec 2015). To jedyna wersja współpracująca z VW Golfem Mk7, po wymianie protokołów sieciowych. Wcześniejsze wersje VCDS nie będą działać.

ostrzeżenie...

Ostrzegam, przed korzystaniem z kabli pochodzących z niewiadomego źródła, klonów czy chińskich podróbek. Takie interfejsy mogą pozostawiać po sobie wiele błędów, nie komunikować się właściwie ze sterownikami, a w rezultacie doprowadzić do usterek! Dodatkowo pracują na niskich wersjach oprogramowania.

usługa kodowania...

Wielu z was zastanawia się jak i gdzie kodować swoje modyfikacje znalezione na moim blogu. Postanowiłem przyjść z pomocą. Uruchamiam usługę kodowania sterowników według waszych potrzeb w ramach mojej firmy. Możecie liczyć na odblokowanie każdej z funkcji zamieszczonej na blogu plus do tego sprawdzenie błędów. Za jednorazowe podłączenie będzie pobierana jedna opłata, a za każdą opłatę wystawiona Faktura VAT. Interfejs jest oryginalny zakupiony w sklepie ADAKO i jest to HEX-USB+CAN, a oprogramowanie zawsze aktualizowane do najnowszego.

przykładowa lista obsługiwanych pojazdów*:

Volkswagen
1K - Golf V/Jetta 2004+
5K - Golf VI/Jetta 2009+
3C - Passat 2006+
35 - Passat CC 2009+
3D - Phaeton 2002+
5N - Tiguan 2007+
7L - Touareg 2003+
7P - Touareg 2010+
13 - Scirocco 2008+
Audi
8P - A3/S3 2004+
8K - A4/S4 2008+
8T - A5/S5 2007+
4F - A6/S6 2005+
4E - A8/S8 2003+
4H - A8/S8 2009+
4L - Q7 2006+
8R - Q5 2008+
42 - R8 2007+
Seat
5P - Altea 2005+
1P - Leon 2006+
5P - Leon 2013+
6L - Ibiza 2002+
6L - Cordoba 2002+
6J - Ibiza 2008+
3R - Exeo 2009+

Skoda
5J - Fabia 2007+
1Z - Octavia II 2005+
5J - Roomster 2006+
3U - Superb 2002-2008
3T - Superb 2008+




*lista zapożyczona ze strony ADAKO, jest dość okrojona - zostanie zaktualizowana o wszystkie modele znane mi, które współpracują z interfejsem

dwie lokalizacje na dokonanie modyfikacji:
WARSZAWA
TARGÓWEK / ZACISZE / BRÓDNO
ul. Kondratowicza / św. Wincentego
LUBLIN
PONIKWODA / CZECHÓW
al. Spółdzielczości Pracy / Dożynkowa
Zapraszam do kontaktu: TUTAJ
lub bezpośrednio na maila: modyfikacje.vw@gmail.com



Jeśli chcesz, aby Twoja lokalizacja znalazła się tutaj, zapytaj o warunki: TUTAJ