21 listopada 2015

maty gumowe


maty gumowe
Jako że pora zimowa, postanowiłem chociaż jeden post poświęcić na przygotowanie samochodu do zimy. Wiadomo, że wymieniamy opony i konserwujemy co nieco, ale nie wiem jak wielu z was, ja zawsze mam dodatkowy komplet gumowych dywaników na zimową aurę. Dlaczego tak, łatwo się domyśleć. W zimie zbiera się wiele brudu, błota, śniegu, potem wszystko to zalega i niszczy materiał na dywanikach, stąd potrzeba gumowych zamienników. Oczywiście kupno oryginalnych, w ASO nie jest obligatoryjne. Na rynku dostępnych jest cała masa w przystępnej cenie gumowych mat nieoryginalnych i co kto woli. Ja jednak zachęcam do opcji zakupu kompletu w ASO, ponieważ raz w życiu kupiłem nieoryginalne, a uniwersalne dywaniki i niestety przez dłuższy czas nie mogłem pozbyć się okropnego zapachu gumy w samochodzie.

15 listopada 2015

Światła dzienne wyłączane w mfa

Wyłączanie DRL z pozycji MFA
Nowe samochody ze światłami dziennymi (DRL) obsługiwanymi przez Ledy mają standardowo uruchomione te światła bez możliwości ich zgaszenia po załączeniu zapłonu. Jest to troszkę irytujące, że w żaden sposób nie można ich wyłączyć. Być może niektóre z samochodów dostają taką możliwość, mój nie miał. Wyłączenie świateł dziennych być może nie jest często potrzebne, nie mniej jednak taka możliwość powinna istnieć. Po uruchomieniu tej funkcji do ustawień w menu MFA dochodzi właśnie taka opcja, dzięki czemu zawsze możemy odznaczyć pozycję świecenia świateł dziennych. Poniżej instrukcja krok po kroku jak się do tego zabrać. Zmianę dokonuje się w Bordnetz, na screenach widać sterownik z Passata B7, jednak taka możliwość jest również w innych modelach, m.in. Golfach.

7 sierpnia 2015

Przyciemniane Szyby Tylne [PR-4KF]

przyciemniane szyby
Zmiana w zasadzie połączona z pakietem chrom, który zamieściłem jakiś czas temu na blogu. Cała wymiana odbyła się oczywiście przy okazji montażu chromowanych listew, przy których konieczny jest demontaż wszystkich szyb bocznych. Te klejone - karoseryjne oczywiście można nabyć w pełnej wersji, a więc przyciemnione i wymienić.
Szyby ciemne są koloru zielono-czarnego, przyciemnione, jak podaje Volkswagen, o 35% w stosunku do standardowych. Dodatkowo szyby tracą oznaczenie AS2 - czy to oznacza, że nie są hartowane, niestety nie wiem. Od strony wewnętrznej szyby nie dają efektu dużego przyciemnienia, efekt jest raczej delikatny. Jest ono bardziej widoczne z zewnątrz, jeśli jednak myślicie, że nie widać wnętrza auta, to tak nie jest. Zapewne część z Was pomyśli, że lepiej obkleić szyby folią, gdyż jest to tańsze i mniej czasochłonne rozwiązanie. Pewnie nie jest to zły pomysł, bo folia dodatkowo ma ochronę przed promieniami UV. Chcę jednak zaznaczyć, że koszty profesjonalnego przyciemnienia mogłyby być w podobnej cenie, o ile oczywiście uda nam się sprzedać wymontowane szyby. Na rynku wtórnym raczej nie ma problemu z dostaniem szyb bocznych do tego modelu. Duży natomiast kłopot miałem z namierzeniem szyby tylnej do klapy, poszukiwanie jej trwało bardzo długo.

29 maja 2015

wymiana anteny dachowej

GPS/GSM
Wymiana anteny dachowej typu bat na płetwę rekina jest możliwa tylko i wyłącznie wtedy jeśli mamy przemyślane lub zrealizowane podłączenie anten radiowych AM/FM w inny sposób. Niskie anteny dachowe typu shark nie mają możliwości obsługi fal radiowych. W moim przypadku obie anteny AM/FM umieściłem w szybie - lewa była w standardzie, prawą dodałem. Anten dachowych typu shark jest wiele, możemy kupić matową czarną lub glossy, możemy zamontować jedynie atrapę jeśli nie chcemy podłączać instalacji do dodatkowych urządzeń. Anteny są z możliwością obsługi nawigacji satelitarnej, modułów telefonicznych oraz ogrzewania postojowego i występują w różnych konfiguracjach tych funkcji, poniżej w tabeli przedstawione są numery tych anten. Każda ma wyprowadzony wtyk do funkcji jaką obsługuje, wtyk ma określony kolor i tak kolor czerwono-fioletowy to GSM, niebieski to GPS, zielony to SAT Radio, żółty - Webasto.

28 maja 2015

coming/leaving home

Leaving Home
Z leksykony VW: "Funkcja coming /leaving home polega na opóźnionym wyłączeniu świateł mijania, świateł pozycyjnych z tyłu i podświetlenia tablicy rejestracyjnej podczas wysiadania (coming home). Ponadto, system uruchamia się podczas otwierania lub zamykania drzwi samochodu - za pomocą centralnego zamka następuje włączenie lub wyłączenie świateł. Funkcja coming/leaving home pozwala oświetlić drogę, ułatwia odnalezienie auta nocą na parkingu, oświetla drogę wjazdu na teren posesji." W praktyce funkcję włącza się w każdym samochodzie wyposażonym w MFA+ na poziomie wskaźników. Działa najlepiej gdy samochód wyposażony jet w czujnik zmierzchu. Włącznik w pozycji AUTO steruje światłami i włącza je gdy jest ciemno, a nieaktywuje ich w dzień. No dobrze, ale jeśli nie mamy w samochodzie MFA+ i czujnika zmierzchu, czy funkcja moze byc aktywna? Okazuje się że VCDS pomoże w aktywowaniu, niestety tylko funkcji leaving home.

30 kwietnia 2015

Antena w szybie bocznej

AM/FM
Ktoś kiedyś mnie zapytał, o szyby boczne karoseryjne w kombi: dlaczego są podgrzewane? Otóż nie są, bo po cóż miałyby być? Zatopione w szybach bocznych druciki to nic innego jak anteny AM/FM do odbioru stacji radiowych. Oczywiście anteny występują nie w każdych szybach bocznych. Jeśli nie mamy w samochodzie radia i przygotowania pod radio, to anteny oczywiście nie będzie w żadnej szybie, podobnie jeśli mamy np. radio RCD210, które potrzebuje tylko anteny dachowej. Inaczej już wygląda sytuacja z radiami: RCD300/310/500/510 gdzie potrzeba już dwóch anten - zarówno dachowej jak i bocznej. Wtedy mamy wtopioną antenę w lewą szybę karoseryjną. Po co zatem robić kolejną antenę po prawej stronie w szybie? W takiej sytuacji mamy możliwość użycia anteny dachowej dla obsługi GPS/GSM, zastępując standardowy bagnet "płetwą rekina".