23 września 2016

światła ostrzegawcze drzwi (CC)

lampka ostrzegawcza
No tak, kolejny samochód na którym oszczędzono, nie montując w nim świateł ostrzegawczych w drzwiach. Wydawałoby się, że CC to model który powinien być dopieszczony w takie drobiazgi, a jednak nie. Na szczęście montaż nie jest skomplikowany, prawie identyczny jak w przypadku Golfa V. Różnice są w podłączeniu tylnych pinów oraz w kodowaniu. Nowsze sterowniki mają już pomocniki kodowania. Drobnym szczegółem i zarazem nowością jest to że w tylnych tapicerkach miejsce na oświetlenie jest zaślepione plastikiem, który trzeba wycinać.

3 kwietnia 2016

Tankowanie (w MFA)

Wyłączanie DRL z pozycji MFA
Zbierając cały czas materiały i informacje do najnowszych modyfikacji w drzwiach CC (trochę się jeszcze zejdzie), postanowiłem pokazać jeszcze jedno usprawnienie w MFA Premium, którego nie odblokowuje serwis w nowych samochodach. Chodzi o tankowanie, czyli funkcja, która pokazuje ile mamy mniej paliwa w baku lub ile należy dolać przy tankowaniu do pełnego baku. Niby nic wielkiego, ale zawsze dodatkowa informacja nie zaszkodzi. W niektórych sterownikach licznika można uruchomić wyświetlanie ilości paliwa w baku, co byłoby praktyczniejszą informacją,

1 lutego 2016

przełączniki chrom

chrom matt wewnątrz
Wnętrze wykończone wstawkami "Chrom matt" to opcja dostępna w Volkswagenach Golfach VI jako dodatek do wersji Highline i nie można było jej dokupić w niższych opcjach wyposażenia. Postanowiłem dodać takową opcję do swojego samochodu i pokazać jak to wygląda. Wymiana jest prosta, wszystkie przełączniki wymieniamy bez jakichś ogromnych demontaży tapicerek, a efekt końcowy jest całkiem, całkiem. W skład elementów wykończonych chromem matowym wchodzą przełączniki szyb w drzwiach, włącznik świateł oraz przełącznik lusterek, nie jest tego więc wiele, a części są również dostępne na rynku wtórnym i nie ponosimy przy tym ogromnych kosztów. Zmiana powinna ożywić troszkę nudne volkswagenowskie wnętrze.

21 listopada 2015

maty gumowe


maty gumowe
Jako że pora zimowa, postanowiłem chociaż jeden post poświęcić na przygotowanie samochodu do zimy. Wiadomo, że wymieniamy opony i konserwujemy co nieco, ale nie wiem jak wielu z was, ja zawsze mam dodatkowy komplet gumowych dywaników na zimową aurę. Dlaczego tak, łatwo się domyśleć. W zimie zbiera się wiele brudu, błota, śniegu, potem wszystko to zalega i niszczy materiał na dywanikach, stąd potrzeba gumowych zamienników. Oczywiście kupno oryginalnych, w ASO nie jest obligatoryjne. Na rynku dostępnych jest cała masa w przystępnej cenie gumowych mat nieoryginalnych i co kto woli. Ja jednak zachęcam do opcji zakupu kompletu w ASO, ponieważ raz w życiu kupiłem nieoryginalne, a uniwersalne dywaniki i niestety przez dłuższy czas nie mogłem pozbyć się okropnego zapachu gumy w samochodzie.

15 listopada 2015

Światła dzienne wyłączane w mfa

Wyłączanie DRL z pozycji MFA
Nowe samochody ze światłami dziennymi (DRL) obsługiwanymi przez Ledy mają standardowo uruchomione te światła bez możliwości ich zgaszenia po załączeniu zapłonu. Jest to troszkę irytujące, że w żaden sposób nie można ich wyłączyć. Być może niektóre z samochodów dostają taką możliwość, mój nie miał. Wyłączenie świateł dziennych być może nie jest często potrzebne, nie mniej jednak taka możliwość powinna istnieć. Po uruchomieniu tej funkcji do ustawień w menu MFA dochodzi właśnie taka opcja, dzięki czemu zawsze możemy odznaczyć pozycję świecenia świateł dziennych. Poniżej instrukcja krok po kroku jak się do tego zabrać. Zmianę dokonuje się w Bordnetz, na screenach widać sterownik z Passata B7, jednak taka możliwość jest również w innych modelach, m.in. Golfach.

7 sierpnia 2015

Przyciemniane Szyby Tylne [PR-4KF]

przyciemniane szyby
Zmiana w zasadzie połączona z pakietem chrom, który zamieściłem jakiś czas temu na blogu. Cała wymiana odbyła się oczywiście przy okazji montażu chromowanych listew, przy których konieczny jest demontaż wszystkich szyb bocznych. Te klejone - karoseryjne oczywiście można nabyć w pełnej wersji, a więc przyciemnione i wymienić.
Szyby ciemne są koloru zielono-czarnego, przyciemnione, jak podaje Volkswagen, o 35% w stosunku do standardowych. Dodatkowo szyby tracą oznaczenie AS2 - czy to oznacza, że nie są hartowane, niestety nie wiem. Od strony wewnętrznej szyby nie dają efektu dużego przyciemnienia, efekt jest raczej delikatny. Jest ono bardziej widoczne z zewnątrz, jeśli jednak myślicie, że nie widać wnętrza auta, to tak nie jest. Zapewne część z Was pomyśli, że lepiej obkleić szyby folią, gdyż jest to tańsze i mniej czasochłonne rozwiązanie. Pewnie nie jest to zły pomysł, bo folia dodatkowo ma ochronę przed promieniami UV. Chcę jednak zaznaczyć, że koszty profesjonalnego przyciemnienia mogłyby być w podobnej cenie, o ile oczywiście uda nam się sprzedać wymontowane szyby. Na rynku wtórnym raczej nie ma problemu z dostaniem szyb bocznych do tego modelu. Duży natomiast kłopot miałem z namierzeniem szyby tylnej do klapy, poszukiwanie jej trwało bardzo długo.