26 sierpnia 2012

podświetlone przyciski w lampce tylnej

1K0 947 105 T
Zainspirowany kilkoma pytaniami od Was odnośnie podświetlenia przycisków w tylnym kloszu oświetlenia wnętrza, postanowiłem podjąć wyzwanie. Zawsze sceptycznie podchodzę do zmian w samochodzie, które nie wykonywane są w standardzie przez producenta. Jednak po pierwsze ten "mod" to drobiazg, a po drugie dodaje naprawdę fajnego efektu. Na początek postanowiłem poszperać po allegro i znaleźć lampkę przednią - "dawcę" przycisków i czerwonych ledów. Od razu wyjaśniam - przyciski z tylnej lampy są nieprzezroczyste, a więc nie przepuszczą światła z ledów, natomiast przyciski z przednich lamp różnią się nieco od tylnych - są uformowane pod delikatnym kątem i przy włożeniu ich widoczna będzie delikatna szparka - ale naprawdę jest to drobiazg, nie rzucający się w oczy.

6 maja 2012

Media In & AUX In

MDI
Ostatnia część modyfikacji konsoli środkowej, czyli wzbogacenie systemu audio w samochodzie o pomocnicze wyjście AUX oraz moduł MEDIA IN z możliwością podłączenia urządzeń zewnętrznych USB. Kompletowanie części nie jest oczywiście problemem ponieważ zarówno na aukcjach jak i w ASO są dostępne, jednak z kupowaniem należy zrobić rozeznanie, widziałem jak sprzedawcy używanych części potrafią wystawiać je za nawet dwukrotne wartości tego co kosztuje w ASO dużo mniej. Ja część kupiłem używanych, a część nowych rzeczy - na szczęście dla mnie sam moduł MEDIA IN miał oryginalną wiązkę przewodów po której można było dojść co i jak podłączyć i na tej podstawie zrobiłem schemat, używając oryginalnych kolorów z wiązki. Wszystkie kolory przewodów można oczywiście dostać w sklepie dla elektroników, no może poza dwoma dwukolorowymi biegnącymi bezpośrednio do radia. Sam montaż jest prosty i nie wymaga wielkiej filozofii - trochę lutowania i przeciągania przewodów - najwięcej jednak zajmuje demontaż plastików tunelu środkowego.

22 kwietnia 2012

podłokietnik z nawiewem na tył

podłokietnik
To pierwsza modyfikacja jaka po odebraniu samochodu z salonu przyszła mi na myśl. Tak naprawdę spodziewałem się zastać podłokietnik w moim samochodzie, jako że dłuższe golfy wyposażone były lepiej, nawet w wersji Trendline, aniżeli ich odpowiednik w hatchbacku. Niestety, ani żaluzji środkowej, ani podłokietnika nie było. Zabrałem się do kompletowania części zaraz po odbiorze samochodu, a wymiany całego tunela dokonałem jeszcze przed końcem gwarancji. Samych podłokietników jest sporo. Wersja podstawowa to najczęściej spotykana ma nawiew i uchwyty na kubki dla tylnych siedzeń. Bogatsze są z gniazdem 12V, wentylowanym schowkiem wewnątrz, gniazdem USB, AUX-IN, ewentualnie z pojemnikiem na zmieniarkę. Można również pokusić się o konwerter 230V, wszystko zależy jaka fantazja nas poniesie - ja nie poszedłem na całość, ale też nie na łatwiznę. Zdecydowałem się na podłokietnik w wersji multimedialnej, czyli z Media IN i AUX IN, ale media opisze w następnym poście.

14 kwietnia 2012

schowek w konsoli Środkowej

schowek
Modyfikację całego tunelu środkowego rozbiłem na trzy posty: schowek w konsoli środkowej, podłokietnik z nawiewem na tył oraz moduł MEDIA IN z AUX IN. Pierwszy post to niby drobiazg - schowek zamykany w konsoli środkowej, ale wymaga demontażu wszystkiego co pomiędzy fotelami przednimi się znajduje, więc dobrze jest zaplanować przy okazji więcej zmian o ile samochód nie został w nie wyposażony seryjnie. Schowek w konsoli środkowej to kolejny drobiazg montowany w bogatszych wersjach wyposażenia. Wygląda dość estetycznie i jest w miarę praktyczny - miejsce na dwa kubki zostaje, ale kiedy wyciągniemy otwieracz, możemy zmieścić nawet telefon, klucze czy okulary.

21 marca 2012

wymiana radia - rcd 310

RCD310
Powoli zacząłem się brać za audio w swoim samochodzie, a pierwszym krokiem będzie wymiana radia. Na razie będzie to tylko nowszy model, czyli wymiana z RCD300 na RCD310, natomiast docelowo zapewne nawigacja. Pierwotne radio postanowiłem sprzedać, do czego potrzebuje oczywiście kodu odblokowującego, którego w żaden sposób nie mogłem się doszukać w dokumentacji, którą odebrałem wraz z samochodem w Polskim salonie. Jest to niedopatrzenie dealera, ale ja również tego nie dopilnowałem. Odczytanie kodu jest dość trudne, wykonuje je jedynie ASO po podłączeniu się do bazy głównej VW. Jest możliwość oczywiście odczytania kodu przez elektryka, ale z tego co wiem musi on odczytać pamięć eeprom, co bez ingerencji w elektronikę radia się nie obędzie. Postanowiłem zatem podzwonić po serwisach i dowiedzieć się jak wygląda sprawa. I tak zacząłem od firmy Danelczyk Lublin, która to owego kodu przy sprzedaży mi nie dostarczyła: 150 zł; Szewczyk W-wa również 150 zł; rekordzista - Zasada W-wa to 220 zł i na koniec Chylińscy także stolica, ku mojemu zaskoczeniu, 88 zł co i tak jest dużą kwotą za 15 min pracy, jednak najniższą z możliwych, na marginesie dodam, że jest to jedyny serwis który do tej pory mnie nie rozczarował.

3 marca 2012

oświetlenie przestrzeni nóg z tyłu - kostka fotela

oświetlenie - kostka
Uzupełnienie montażu o instalację kostki powstała dzięki Rikiemu i jego komentarzowi pod tym postem. Jeśli ktoś jest zwolennikiem montażu jak najbardziej zbliżonego do oryginału, polecam uzupełnić instalację według poniższej instrukcji. Koszt nie jest zbyt duży - zamyka się w ok 40-50 zł na fotel, a daję satysfakcję z wykończenia naszej modyfikacji prawidłowo. Wystarczą nam para kostek (wtyczek) oraz para przewodów.

25 stycznia 2012

Pakiet elementy skórzane

pakiet el. skórzane
Na pakiet elementy skórzane składają się: trójramienna kierownica, dźwignia zmiany biegów oraz dźwignia hamulca ręcznego. Jeśli wasz Golf V jest w wersji Comfortline lub wyższej - ten pakiet był już w standardowym wyposażeniu. Obszyta skóra na wymienionych częściach jest dobrej jakości - matowa i dość przyjemna w dotyku, jednak na sam mieszek w drążku zmiany biegów nie użyto skóry naturalnej - jest skóropodobny. Kierownica w wersji skórzanej dodatkowo wzbogacono aluminiową (plastik w kolorze aluminium) wstawką pod zaślepką airbagu. Podmiana tych elementów nie jest zbyt skomplikowana, jednak zdobycie części w stanie idealnym wymaga coraz większego wysiłku. Ceny w salonie to już nie lada wydatek - kierownica ok. 2 tys zł, dźwignia zmiany biegów 380 zł, dźwignia hamulca ręcznego 340 zł. Mi udało się nabyć znacznie taniej samą kierownicę, nową kupiłem w Niemczech za ok. 100€, dźwignię zmiany biegów w sklepie ASO VW, natomiast dźwignię ręcznego na allegro za ok. 50 zł.