14 listopada 2016

elementy chrom mat (B7, CC)

chrom matt wewnątrz
Kolejne auto z modyfikacją przełączników wewnątrz na wyższy model. Właściwie niczym nie różni się wymiana od tego co było w Golfie V. Dochodzi przełącznik otwierania klapy bagażnika i wlewu paliwa (wymiana opcjonalna), ale w standardzie za to w tych samochodach już montuje się przełącznik świateł wykończony matowym chromem, a właściwie plastikiem go udającym. Nowością w tym samochodzie są chromowane pierścienie w uchwytach do drzwi. Mi tych wstawek troszkę brakuje, niby malutkie akcenty, ale ożywiają delikatnie volkswagenowski monotonny design wnętrza.

24 września 2016

illuminacja klamek wewnętrznych (CC)


illuminacja klamek
Illuminacja, czyli podświetlenie klamek wewnętrznych to naprawdę fajna sprawa, nawet może nie tyle praktyczna co dająca fajne wrażenie w aucie w czasie panującej wokół całkowitej ciemności. Podświetlenie w CC jest białe i dość delikatne i reaguje na ściemnienie pokrętłem w konsoli głównej. Do montażu niestety musimy wymienić wszystkie klamki wewnętrzne, no chyba że komuś się zechce bawić w wycinanie otworów prostokątnych, mi niestety nie chciało się, więc podaje specyfikację na nowych częściach.

23 września 2016

światła ostrzegawcze drzwi (CC)

lampka ostrzegawcza
No tak, kolejny samochód na którym oszczędzono, nie montując w nim świateł ostrzegawczych w drzwiach. Wydawałoby się, że CC to model który powinien być dopieszczony w takie drobiazgi, a jednak nie. Na szczęście montaż nie jest skomplikowany, prawie identyczny jak w przypadku Golfa V. Różnice są w podłączeniu tylnych pinów oraz w kodowaniu. Nowsze sterowniki mają już pomocniki kodowania. Drobnym szczegółem i zarazem nowością jest to że w tylnych tapicerkach miejsce na oświetlenie jest zaślepione plastikiem, który trzeba wycinać.

3 kwietnia 2016

Tankowanie (w MFA)

Wyłączanie DRL z pozycji MFA
Zbierając cały czas materiały i informacje do najnowszych modyfikacji w drzwiach CC (trochę się jeszcze zejdzie), postanowiłem pokazać jeszcze jedno usprawnienie w MFA Premium, którego nie odblokowuje serwis w nowych samochodach. Chodzi o tankowanie, czyli funkcja, która pokazuje ile mamy mniej paliwa w baku lub ile należy dolać przy tankowaniu do pełnego baku. Niby nic wielkiego, ale zawsze dodatkowa informacja nie zaszkodzi. W niektórych sterownikach licznika można uruchomić wyświetlanie ilości paliwa w baku, co byłoby praktyczniejszą informacją,