Czas montażu: | ok. 2-3 h. | |
Wymagania: | ESP z MK60 ESP z MK60EC1* ASR** |
|
Potrzebne narzędzia: | klucz TORX T20 narzędzie do podważania plastików szczypce do przewodów i zdejmowania izolacji kabel VAG COM komputer z oprogramowaniem VCDS |
|
Potrzebne części: |
|
|
Części wymontowane: |
|
* w przypadku ESP z MK60EC1 montaż odbywa się identycznie, natomiast we wtyczce ABS wybieramy pin 35,
różnica jest również w kodowaniu - kodowanie długie byte 16, bit 2.
** w przypadku ASR montaż odbywa się identycznie, natomiast wtyczka ABS jest 26 pinowa, a przewód instaluje się w pin 7. Wtyk jest inaczej zabezpieczony niż ten w wersji z ESP.
różnica jest również w kodowaniu - kodowanie długie byte 16, bit 2.
** w przypadku ASR montaż odbywa się identycznie, natomiast wtyczka ABS jest 26 pinowa, a przewód instaluje się w pin 7. Wtyk jest inaczej zabezpieczony niż ten w wersji z ESP.
montaż
| VCDS |Oznaczamy przewody cyframi z jakich slotów wychodzą i przecinamy je pośrodku. |
Teraz można założyć obudowę kostki i zacisnąć plastikową opaską. |
Podnosimy do góry podstawie mieszka tak aby odsłonić dwa wkręty trzymające popielniczkę, widoczne na zdjęciu. Odkręcamy je kluczem Torx T20. |
Po odkręceniu popielniczki trzeba ją wymontować całkowicie, odpinając przy tym kostki od gniazda zapalniczki i włącznika ESP. |
Teraz trzeba dostać się do przewodów kostki ESP/ASR, w tym celu przecinamy opaskę przy obudowie kostki i wyciągamy ją z kostki. |
Zdejmujemy taśmę z przewodów i przygotowujemy je do podłączenia nowego włącznika SET. |
A to już schemat podłączenia przewodów, przy podłączaniu nie należy sugerować się kolorami przewodów, głównie dwubarwnych. Przewód z pinu 4 zostawiamy bez połączenia. |
Tak wyglądał proces łączenia. |
Przewód z pinu nr 4 połączymy z 2 metrowym wolnym kablem, zwój wkładamy do środka i możemy zamykać pracę w konsoli środkowej. |
Przed założeniem popielniczki zakładamy jeszcze przycisk SET w miejsce zaślepki i składamy konsole środkową, przykręcając popielniczkę i zakładamy podstawę drążka zmiany biegów. |
Pod owym schowkiem jest pianka, która pod zdemontowaniu odkryje drogę do komory silnika. Trzyma się na dwóch plastikowych wkrętach, odkręcamy płaskim śrubokrętem. |
Ja zrobiłem to takim płaskim narzędziem, przekładając przez oczko przewód i taki zestaw przecisnąłem pod uszczelką. |
Sięgamy głęboko ręką pod przewody i rurki i wyciągamy przewód w komorze silnika. Miejsce czerwone to orientacyjne miejsce gdzie trzeba go szukać. |
Udrożnienie polega na wyjęciu gumowej zaślepki takiej jak na zdjęciu po prawej. Ja użyłem do tego wsuwki do włosów żony :), wkłada się ją z odwrotnej strony wtyczki i wypycha gumkę. |
Przed włożeniem przewodu zakładamy na niego kapturek w celu zabezpieczenia przed wilgocią i naciągamy go na styk. |
VCDS
| montaż |Zaczynamy od wybrania sterownika (SELECT). |
Zmiany dokonujemy w sterowniku ABS - czyli adres 03. |
Po przejściu do sterownika wchodzimy w kodowanie (07). |
Tu automatycznie pojawi nam się podpowiedź. |
następnie od istniejącej wartości (u mnie 0019073) odejmujemy wartość 0016384 (u mnie daje 0002689), pamiętajmy o wpisaniu zer! Kończymy przyciskiem wykonaj. |
UWAGA: po zakodowaniu może pojawić się błąd ABS i zapalona kontrolka
na tablicy wskaźników. Błąd polega na samoczynnym badaniu ABSu przez
sterownik - może zniknąć po przejechaniu kilku kilometrów, jednak
jeśli tak się nie stanie, należy sprawdzić to w serwisie, może być
potrzeba programowania sterownika w VASA.
ESP nie jest wymagane. Ja mam fabrycznie ASR i TMPS
OdpowiedzUsuńOczywiście, że jest możliwość podłączenia przy ASR tej funkcji, ale ja nie opisywałem tego w tym poście dlatego dla tego montażu zrobiłem celowo wymagany ESP. Przy ASR podłącza się pod inny pin w kostce ABS.
OdpowiedzUsuńWitam. Bardzo fajne i przejrzyste instrukcje :). Na pewno część wykorzystam w swoim Golfie V.
OdpowiedzUsuńMi udało się zamontować kamerę cofania w tylnym znaczku VW - dużo żmudnej roboty ale satysfakcja gwarantowana (instrukcja na stronie http://www.my-gti.com/category/in-car-entertainment/rear-view-camera-rvc ) - Pozdrawiam...
co do tych wartości to skąd będę wiedział ile muszę odjąć czy to jest stała wartośc
OdpowiedzUsuńWartość jest stała, w trakcie zmiany wyświetla się z boku pomocnicza tabela z możliwymi wartościami, błędnych wartości sterownik nie przyjmie.
Usuń"Łączymy przewód z kostki ABS z przewodem z kabiny"
OdpowiedzUsuńczy ten przewód z kabiny z czyms łączymy czy wpinamy do pompy i to wszystkoczy jeszcze z czymś łączymy
...od istniejącej wartości (u mnie 0019073) odejmujemy
OdpowiedzUsuńwartość 0016834 (u mnie daje 0002689)...
CHYBA 0002239.
Czeski błąd 16384, dzięki, już poprawiam
UsuńJeszcze małe pytanko: Mam wartość 0013569 i jak odejmę wartość 0016384, wychodzi mi wynik na minusie :( Co robić ?
OdpowiedzUsuńczyli funkcja jest odblokowana. W podpowiedziach można wyliczyć czy się zgadza.
UsuńProszę mi jeszcze powiedzieć - czym jest zakończony ten przewód wchodzący do kostki ABS. Na zdjęciu widać tylko uszczelkę i nieodizolowany kabel ?
OdpowiedzUsuńto jest przewód naprawczy p[rzecięty na pół o numerze: 000979131, akurat na zdjęciu widać miejsce przecięcia druga końcówka to pin z tego przewodu.
UsuńPytającemu chyba chodziło o to czy ten kabelek trzeba jeszcze jakoś obrobić przed włożeniem do kostki (zdjąć kawałek izolacji). Mnie również bardzo to interesuje, jestem przed montażem.
Usuńnie trzeba obrabiać, gumkę dociskamy do końcówki pinu i wkładamy do kostki, brakuje tego zdjęcia, niestety już tego nie dorobię.
UsuńW Passacie B6 2006 rok z ESP,w module ABS VCDS pokazuje mi taki sterownik: "ESP 440 C2 H015 0003" czy montaż czujnika kontroli ciśnienia w oponach jest możliwy ?
OdpowiedzUsuńMam VW Caddy 2005 z ASR, który to będzie u mnie pin w kostce od ABS? Z góry dziękuję za odpowiedź.
OdpowiedzUsuńPin 7 - wtyczka jest 26 pinowa?
UsuńMam golfa V z 2008 z ASR, pod który pin w kostce ABS należy się podpiąć? Czy też 7?
OdpowiedzUsuńSuper opis.
OdpowiedzUsuńJak ktoś nie chce mieć dodatkowego przycisku i kontrolki oraz nie chce ciągnąć przewodu można przeróbkę wykonać tylko na wtyczce od pompy ABS(ESP).
Aby wyłączyć TPM w ABS MK60EC1 należy zmostkować piny 35 i 39.
Reset TPM odbywa się poprzez naciśnięcie przycisku wyłącznika ESP.
Na pin 35 i 39 równocześnie podawane jest napięcie +12V
Witam, porządny manual, słowa uznania....
OdpowiedzUsuńPrzymierzam się do tej modyfikacji, jednak jestem wyposażony w ASR.
Piszesz w opisie, że w ASR "wtyk jest inaczej zabezpieczony niż ten w wersji z ESP" - czy można wiedzieć na czym polega różnica ?
W tym samym miejscu napisałem również że: "wtyczka ABS jest 26 pinowa, a przewód instaluje się w pin 7." Czyli montaż identyczny tylko inny pin w ABS
UsuńWitam, swietna robota!!!Alle mam pytanie
OdpowiedzUsuńW zestawie rzeczy potrzebnych s dwa rodzaje przewodow serwisowych, ktore ide do ktorych pinow??? bo kupilem caly zestaw wtaz z wiazka i brakije mi tylko tego do pompy
Podałem w opisie przy zdjęciu: 000 979 131 E
UsuńDziałą to w starszych passatach B5 FL 2002?
OdpowiedzUsuńMogę prosić o wyjaśnienie wymagań?
OdpowiedzUsuńESP z MK60
ESP z MK60EC1*
ASR**
Co to MK60 i MK60EC1?
Mam Golfa V (2004) z ESP i chciałbym wiedzieć czy opcja ta jest kompatybilna z moim autem. Dzięki.
Witam, również dołączam się do podziękowań za manual - właśnie jestem po montażu (VW Passat B6 1.9 TDI 2008 BlueMotion).
OdpowiedzUsuńDodam tylko kilka uwag dla posiadaczy Passatów z inną pompą ABS.
Korzystałem z gotowego zestawu 3C0 927 121 D, czyli „OEM Tire Preassure Switch with wire” dla Passata B6 - bardzo korzystny cenowo bo około 18$ z przesyłką (Aliexpress) poza przyciskiem dostałem gotową wiązkę (żadnego rozcinania kabli) wtyczka do SET i połączenie do wyłącznika ESP (wystarczyło wypiąć piny z 3 i 6 z ESP, wpiąć tam gotowe końcówki z nowej wiązki i połączyć wyjęte kable razem za pomocą załączonej wtyczki przelotowej) to załatwia zarówno oświetlenie jak i masę więc pinu 5 z SET już nie podłączamy tylko zostaje nam poprowadzić czerwony kabel pin 4 wg tego manuala do komory silnika. W moim Passacie mam pompę ABS o oznaczeniu 3C0 614 109 K z inną niż tu opisywana wtyczką, bo jedynie 38 pinową i zajęło mi jakiś czas znalezienie informacji gdzie się podpiąć. Wg tego linku: http://forum.vw-passat.pl/threads/112433-B6-Dolozenie-czujnikow-cisnienia-w,-oparciu-o-ABS-autor-marekbialek-Bimbasz
podpiąłem pod PIN 16 i działa. Dostęp do wtyczki jest trudny, ale możliwy – dla ułatwienia musiałem zdemontować rurę od turbiny. Wtyczkę po wypięciu i rozcięciu opaski, dość kłopotliwym zdjęciu osłony i odkorkowaniu pinu 16 (spinaczem biurowym) można uzbroić naszą końcówką (oryginalnie już z gumką). Do tego trzeba odbezpieczyć od strony złącza, fioletową blokadę - przesuwając do przodu wtyczki o 1mm.
Jeszcze załączę listę pomp ABS, z którymi ta wersja TPMS działa (znalezione na: http://vwforum.promotor.ro/topic/101216-activaremontare-tpms-tire-presure-monitoring-system/page-3 )
TPMS via ABS will not work with these ABS modules:
3C0 614 095 M *
3C0 614 095 P *
3C0 614 109 *
3C0 614 109 C *
3C0 614 109 J *
3C0 614 109 N *
And these are all ok:
3C0 614 095 A * AE - nu merge
3C0 614 095 Q *
3C0 614 095 S
3C0 614 109 A *
3C0 614 109 D * - merge
3C0 614 109 P *
3C0 614 109 T * - merge
3C0 614 109 K *
3C0 614 109 M * - merge - pompa pt masinile cu Start-Stop
3C0 614 109 R
I jeszcze link do kodowań Passkowych pomp:
http://www.hobotserwis.pl/vw/ABS.htm
Co do VCDS – dla mojej pompy kod zastany to 0000258 czyli wg podpowiedzi (PR-7K6) należało DODAĆ 0002048 –> 0002306 i ten kod został przyjęty z powiadomieniem gongiem. Przycisk SET działa - przytrzymanie powoduje: zapalenie się kontrolki -> gong -> zgaszenie. Mam nadzieję, ze pomogłem Passkowcom zebraniem tych informacji w tym temacie.
Powodzenia. JacKos.
PS. Na wyżej podanej stronie zamówiłem też oświetlenie dywaników, kamerę cofania RGB w klamce i oświetlenie w drzwi – wszystko OEM z VW Shanghai w rozsądnych cenach. Dziś zabieram się za montaż kamery pod RNS-510 – na razie szukam manuala, bo nie wiem którędy najlepiej poprowadzić kabel sygnałowy RGB (podsufitówką) i jak rozebrać osłony tylnej klapy bez demolki - może ktoś podrzuci odpowiedź.
czy ktoś posiada wiedze jak zainstalować 7k6 w passacie B7 schemat taki sam jak w b6
OdpowiedzUsuńkodowanie według vcds +1024 nie przyjmuje abs a przy dodaniu 2048 tpms nie działa
witam mam vw golf plusa 2008 rok 19 tdi i mam pytanie jak podłączyć w ty modelu czujnik cisniena w oponach czy tak samo jak tu w tym opisie pozdrawiam
OdpowiedzUsuńFunkcja od 5 lat nie zadziałała aż do dzisiaj. Na S8 przy ok 130 km/h zasygnalizowało mi o spadku powietrza w oponie, zwolniłem zjechałem bliżej pobocza i za chwile kapeć w tylnym kole.
OdpowiedzUsuńWitam mam vw tourana z 2012, gdzie są przyciski zespolone po 5szt., który z 18 pinów jest od SET'A ?
OdpowiedzUsuńWitam posiadam vw caddy 2010r pompa mk70 kodowanie 20801 i mam problem ze zmianą kodowania czy ktos sie spotkał z takim problemem
OdpowiedzUsuńGolf VI 2.0TDI ESR z MK60EC1. Dzięki powyższemu opisowi bez większych problemów udało mi się dodać TMPS. Największe wyzwanie to przeciągnięcie przewodu do komory silnika. Jak już się to uda to reszta idzie dość prosto. Modyfikacja bardzo tania do wykonania: przewód serwisowy (już zarobiony z kapurkiem) kosztował mnie 3zł+kw, kostka do przycisku z osłoną i 10cm kabelkami to koszt 12zł, najdroższy jest przycisk SET bo 35zł + 20-25zł za wysyłkę.
OdpowiedzUsuńW końcu mam komplet przycisków na konsolecie:
ESP | SET | ParkAssist | ParkTronic | Port USB
Dzięki i pozdrawiam
TPMS a nie TMPS. W tytule i tekście jest błąd.
OdpowiedzUsuńŚwietny poradnik, na pewno przyda się wielu majsterkowiczom :)
OdpowiedzUsuńMam VW Tiguan 2008r. Czy ktoś wykonywał tą modyfikację w tym samochodzie? Powinno być tak samo (mam ESP), ale wolę się upewnić przed rozgrzebaniem auta.
OdpowiedzUsuńWitam. Czy tak samo wygląda sprawa przy zakładaniu przycisku SET w Passacie B6 2009 r? Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńvyměnil jsem čidlo tpms,staré uhnilo..čidlo mam nové,ale na maxidotu mi zmizelo menu o informace tlaky kol..po výměně čidla mi stále palubní pc píše,že mam nízký tlak v pneumatikách.Jak pomocí vcds aktivovat ,nebo přizpusobit,načíst nové čidlo?děkuji
OdpowiedzUsuńměnil sem čidlo tpms..ale stále mi palubní pc píše nízký tlak v pneu..jak naprogramuji pomocí vcds nové čidlo tlaku?děkuji
OdpowiedzUsuńjak programovat pomocí vcds nové čidlo tlaku?děkuji
OdpowiedzUsuńWitam,
OdpowiedzUsuńświetny manual szacun za to co robisz=]
A teraz mam takie pytanko załatwiłem sobie ów przycisk bo w innych wersjach był (mówię tu o SEACIE) i na konsoli nie mam ESP tylko TCS czy z tym też to zadziała bo z opisów tych systemów już zaczynam się gubić.
Dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi =]
pozdr
Witam,
OdpowiedzUsuńwielki szacun za to co robisz wszystko ładnie i przejrzyście.
Mam tylko jedno pytanie:
Zamiast przycisku ESP mam TCS i czy w ten opisany sposób też to można podłączyć?
Pozdrawiam
Tutaj podłączenie powinno być to samo o ile pompa ESP jest ta sama, tak jak w opisie
UsuńPanowie a jaki jest koszt takiej modyfikacji?
OdpowiedzUsuńPanowie a jaki jest koszt takiej modyfikacji?
OdpowiedzUsuńok 100 zł
UsuńOdkopie trochę temat mianowicie w moim vw golf v variancie jest pompa mk70m i wpialem sie w pin 7 (26pin)
OdpowiedzUsuńI generalnie wszystko dziala tylko zeby skalibrowac czujnik musze wcisnac ASR i SET razem, dlaczego tak sie dzieje ?
Z gory dzieki za pomoc :)
Witam passat b7 2.0 tdi 2012 rok proszę o schemat o dołożenie tej funkcji czy jest możliwość? pozdrawiam
OdpowiedzUsuńMam taki sterownik https://photos.app.goo.gl/WfiC9EghgCithZV38 w który pin muszę się wpiąć we wtyczce bo nie widzę a niej numeracji :(
OdpowiedzUsuńhttps://photos.app.goo.gl/N57K6AnY15QQfVSH9
Dziękuję z góry za odpowiedzi.
PS. Auto mam teraz rozebrane
Witam
OdpowiedzUsuńPosiadam pompę 1K0907379AN MK60EC1 GOLF6 , czy pin opisany tutaj na stronie to prawidłowy do wpięcia przy tej pompie ? Czyli pin 27 ?
Witam.
UsuńZakupiłem przycisk i wiązkę do Golfa Plus i okazuje się że w przycisku jest 5 pinów... 1 zostawić nie podłączony?
Ja wpiąłem w pin 35 Moja pompa to 1K0 614 517 DE Za pierwszym razem wpiąłem w 27 i nie zadziałał, trzeba metodą prób i błędów :-)
OdpowiedzUsuńNiezwykle istotna sprawa pod względem bezpieczeństwa
OdpowiedzUsuń