W moim aucie nie można bardziej rozbudować asystentów, ponieważ wiązałoby się to z wymianą przedniej szyby, co oczywiście byłoby całkowicie absurdalne. Postanowiłem zatem odrobinę spróbować pokombinować przy lusterku wewnętrznym i dodać mu chociaż funkcję high-beam assist. Jest to oczywiście asystent wspomagający zmianę świateł drogowych, rozpoznaje nadjeżdżające samochody w nocy, automatycznie przełączając reflektory między światłami drogowymi a mijania. Działa wyłącznie powyżej 57 km/h (zakres w adaptacji to 57-100 km/h) i uruchamia "długie" w momencie całkowitej ciemności. Czujnik reaguje zarówno na tylne jak i przednie światła innych pojazdów oraz tereny oświetlone przez lampy. Nie reaguje natomiast na auta dojeżdżające prostopadle do kierunku poruszania się, ale to jest raczej zrozumiałe. W modelu CC lusterka wewnętrzne zapożyczono z Sharana, jednak mają delikatnie inny odcień jasnej ramki, a dostanie na rynku wtórnym koloru od CC jest wręcz niemożliwe. Mam wrażenie jakby tej opcji nie sprzedawano, mimo że Etka podaje te lusterka jako jak najbardziej odpowiednie od daty produkcji 11/2011 do 05/2016. Zatem każdy model CC "poliftowy" mógłby być wyposażony w tę opcję. Montaż nie jest mocno skomplikowany - poza drobną modyfikacją w instalacji, nie ulega zmianie nawet kostka połączeniowa - dodajemy połączenie z CAN Gateway, a ujmujemy z Bordnetz'em.