Modyfikację całego tunelu środkowego rozbiłem na trzy posty: schowek w konsoli środkowej, podłokietnik z nawiewem na tył oraz moduł MEDIA IN z AUX IN. Pierwszy post to niby drobiazg - schowek zamykany w konsoli środkowej, ale wymaga demontażu wszystkiego co pomiędzy fotelami przednimi się znajduje, więc dobrze jest zaplanować przy okazji więcej zmian o ile samochód nie został w nie wyposażony seryjnie. Schowek w konsoli środkowej to kolejny drobiazg montowany w bogatszych wersjach wyposażenia. Wygląda dość estetycznie i jest w miarę praktyczny - miejsce na dwa kubki zostaje, ale kiedy wyciągniemy otwieracz, możemy zmieścić nawet telefon, klucze czy okulary.
|
Czas montażu: |
ok. 2-3 h. |
|
Wymagania: |
- |
|
Potrzebne narzędzia: |
klucz TORX T20
narzędzie do podważania plastików |
|
Potrzebne części: |
|
|
Części wymontowane: |
|
* kolory: 71N - antracyt (anthrazit); 3U6 - szary (artgrey); 7G8 - beż (purebeige); 82V - tytanowy czarny (titanblack).
** kolory/wykończenie: UBN - czarny satynowy/matowy chrom; UJB - szary/matowy chrom; UJC - beż/matowy chrom. Część sprzedawana z gumowymi wkładkami: 1K0863301 B; 1K0862531 A - 9B9 (jeden kolor - czarny satynowy).
|
Uchwyty na kubki w konsoli środkowej, które wymieniam są
dokręcone dwoma wkrętami od spodu do tunelu środkowego.
dla wygody pracy wymontowałem fotel pasażera,
ale z fotelem tę pracę także da się wykonać |
|
Zaczynamy od tylnej konsoli i od wyjęcia gumowych wkładek,
które są niczym nie przymocowane, |
|
natomiast pod nimi znajdują się trzy wkręty torx T20. |
|
Następnie, w konsoli środkowej jest jedna gumowa wkładka i jeden wkręt. |
|
Teraz możemy ściągnąć uchwyt hamulca ręcznego |
|
i całą tylną konsolę plastikową. |
|
Dźwignia zmiany biegów - wystarczy podnieść do góry,
nie ma konieczności zdejmować, natomiast po podniesieniu
odkryją się dwa wkręty od popielniczki - je także odkręcamy. |
|
Osłony boczne trzymają się dość mocno w metalowych klipsach
musimy je dość ostrożnie wyjmować, aby nie połamać wystających
plastikowych zaczepów. |
|
Dolne osłony boczne trzymają się na pojedynczym wkręcie.
Po odkręceniu trzeba pociągnąć je w dól. |
|
Po usunięciu osłon plastikowych, odkryją się kolejne cztery wkręty
(na stronę). To już ostatnie, pozostaje jeszcze odpiąć kostki
popielniczki ESP i SET i wyjąć ją. |
|
Jeśli żaden wkręt już nie trzyma środkowego tunelu, możemy go wyjąć,
delikatnie przekładamy podstawę gałki zmiany biegów przez otwór,
umiejętne ułożenie mieści element bez wciskania na siłę. |
|
Na zewnątrz samochodu od tunelu możemy odkręcić dwa wkręty |
|
i w miejsce uchwytu na kubki |
|
wsunąć zamykany schowek i dokręcić, |
|
po czym złożyć cały tunel środkowy
z powrotem, |
|
dokręcić wszystkie wkręty |
|
i dopasować wszystkie plastiki na swoje miejsce. |
|
Ostateczny efekt. |
Gdzie kopić otwieracz: 1K0858230 A ?
OdpowiedzUsuńNajprościej w ASO, widziałem też na ebay i allegro
UsuńGdzie kupić ten schowek ?
OdpowiedzUsuńw ASO ok 190 zł
Usuńlub na forum golfa V... ja kupiłem za 30zł używany
OdpowiedzUsuńJaki na zdjęciach jest kolor schowka? UBN - czarny satynowy czy UJB - szary?
OdpowiedzUsuńUBN
UsuńPoszukuję gumki do schowka z miejscem na otwieracz ktoś coś ?
OdpowiedzUsuńPosiadam golfa v kombi z 2009 roku, po demontażu tunelu środkowego okazało się ze miejsce na kubki zostało odlane razem z tunelem, nie ma możliwości demontażu miejsca na kubki.
OdpowiedzUsuńnie ma takiej moźliwości, proszę o fotkę na maila
UsuńWitam mam pytanie, czy podłokietnik z golfa 6 pasuje do golfa 5 za pomoc z góry bardzo dziękuję.
OdpowiedzUsuńW jakim golfie jest to robione?
OdpowiedzUsuńGolf V
UsuńCzy tunel z golfa 5 będzie pasował do golfa 4
Usuń