14 kwietnia 2012

schowek w konsoli Środkowej

schowek
Modyfikację całego tunelu środkowego rozbiłem na trzy posty: schowek w konsoli środkowej, podłokietnik z nawiewem na tył oraz moduł MEDIA IN z AUX IN. Pierwszy post to niby drobiazg - schowek zamykany w konsoli środkowej, ale wymaga demontażu wszystkiego co pomiędzy fotelami przednimi się znajduje, więc dobrze jest zaplanować przy okazji więcej zmian o ile samochód nie został w nie wyposażony seryjnie. Schowek w konsoli środkowej to kolejny drobiazg montowany w bogatszych wersjach wyposażenia. Wygląda dość estetycznie i jest w miarę praktyczny - miejsce na dwa kubki zostaje, ale kiedy wyciągniemy otwieracz, możemy zmieścić nawet telefon, klucze czy okulary.




czas Czas montażu: ok. 2-3 h.
wymagania Wymagania: -
narzędzia Potrzebne narzędzia: klucz TORX T20
narzędzie do podważania plastików
lista 1 Potrzebne części:
lista 2 Części wymontowane:
* kolory: 71N - antracyt (anthrazit); 3U6 - szary (artgrey); 7G8 - beż (purebeige); 82V - tytanowy czarny (titanblack).
** kolory/wykończenie: UBN - czarny satynowy/matowy chrom; UJB - szary/matowy chrom; UJC - beż/matowy chrom. Część sprzedawana z gumowymi wkładkami: 1K0863301 B; 1K0862531 A - 9B9 (jeden kolor - czarny satynowy).



Uchwyty na kubki w konsoli środkowej, które wymieniam są
dokręcone dwoma wkrętami od spodu do tunelu środkowego.
dla wygody pracy wymontowałem fotel pasażera,
ale z fotelem tę pracę także da się wykonać
Zaczynamy od tylnej konsoli i od wyjęcia gumowych wkładek,
które są niczym nie przymocowane,
natomiast pod nimi znajdują się trzy wkręty torx T20.
Następnie, w konsoli środkowej jest jedna gumowa wkładka i jeden wkręt.
Teraz możemy ściągnąć uchwyt hamulca ręcznego
i całą tylną konsolę plastikową.
Dźwignia zmiany biegów - wystarczy podnieść do góry,
nie ma konieczności zdejmować, natomiast po podniesieniu
odkryją się dwa wkręty od popielniczki - je także odkręcamy.
Osłony boczne trzymają się dość mocno w metalowych klipsach
musimy je dość ostrożnie wyjmować, aby nie połamać wystających
plastikowych zaczepów.
Dolne osłony boczne trzymają się na pojedynczym wkręcie.
Po odkręceniu trzeba pociągnąć je w dól.
Po usunięciu osłon plastikowych, odkryją się kolejne cztery wkręty
(na stronę). To już ostatnie, pozostaje jeszcze odpiąć kostki
popielniczki ESP i SET i wyjąć ją.
Jeśli żaden wkręt już nie trzyma środkowego tunelu, możemy go wyjąć,
delikatnie przekładamy podstawę gałki zmiany biegów przez otwór,
umiejętne ułożenie mieści element bez wciskania na siłę.
Na zewnątrz samochodu od tunelu możemy odkręcić dwa wkręty
i w miejsce uchwytu na kubki
wsunąć zamykany schowek i dokręcić,
po czym złożyć cały tunel środkowy z powrotem,
dokręcić wszystkie wkręty
i dopasować wszystkie plastiki na swoje miejsce.
Ostateczny efekt.

14 komentarzy:

  1. Gdzie kopić otwieracz: 1K0858230 A ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najprościej w ASO, widziałem też na ebay i allegro

      Usuń
  2. lub na forum golfa V... ja kupiłem za 30zł używany

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki na zdjęciach jest kolor schowka? UBN - czarny satynowy czy UJB - szary?

    OdpowiedzUsuń
  4. Poszukuję gumki do schowka z miejscem na otwieracz ktoś coś ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Posiadam golfa v kombi z 2009 roku, po demontażu tunelu środkowego okazało się ze miejsce na kubki zostało odlane razem z tunelem, nie ma możliwości demontażu miejsca na kubki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma takiej moźliwości, proszę o fotkę na maila

      Usuń
  6. Witam mam pytanie, czy podłokietnik z golfa 6 pasuje do golfa 5 za pomoc z góry bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. W jakim golfie jest to robione?

    OdpowiedzUsuń