7 sierpnia 2015

Przyciemniane Szyby Tylne [PR-4KF]

przyciemniane szyby
Zmiana w zasadzie połączona z pakietem chrom, który zamieściłem jakiś czas temu na blogu. Cała wymiana odbyła się oczywiście przy okazji montażu chromowanych listew, przy których konieczny jest demontaż wszystkich szyb bocznych. Te klejone - karoseryjne oczywiście można nabyć w pełnej wersji, a więc przyciemnione i wymienić.
Szyby ciemne są koloru zielono-czarnego, przyciemnione, jak podaje Volkswagen, o 35% w stosunku do standardowych. Dodatkowo szyby tracą oznaczenie AS2 - czy to oznacza, że nie są hartowane, niestety nie wiem. Od strony wewnętrznej szyby nie dają efektu dużego przyciemnienia, efekt jest raczej delikatny. Jest ono bardziej widoczne z zewnątrz, jeśli jednak myślicie, że nie widać wnętrza auta, to tak nie jest. Zapewne część z Was pomyśli, że lepiej obkleić szyby folią, gdyż jest to tańsze i mniej czasochłonne rozwiązanie. Pewnie nie jest to zły pomysł, bo folia dodatkowo ma ochronę przed promieniami UV. Chcę jednak zaznaczyć, że koszty profesjonalnego przyciemnienia mogłyby być w podobnej cenie, o ile oczywiście uda nam się sprzedać wymontowane szyby. Na rynku wtórnym raczej nie ma problemu z dostaniem szyb bocznych do tego modelu. Duży natomiast kłopot miałem z namierzeniem szyby tylnej do klapy, poszukiwanie jej trwało bardzo długo.





czas Czas montażu: nie do określenia
wymagania Wymagania:
narzędzia Potrzebne narzędzia: klucz TORX T20
klucz TORX T30
klucz sześciokątny 10
klucz sześciokątny 13
śrubokręt gwiazdka
narzędzia do podważania plastików
narzędzie do zdejmowania ramion wycieraczki
lista 1 Potrzebne części:
  • szyba opuszczana, drzwi lewe: 1K9845025 A
  • szyba opuszczana, drzwi prawe: 1K9845026 A
  • szyba trójkątna, drzwi lewe: 1K9845215 C
  • szyba trójkątna, drzwi prawe: 1K9845216 C

  • szyba tylna, lewa: 1K9845297 ?*, H**, ?***, D/J****
  • szyba tylna, prawa: 1K9845298 M*, E**, P***, G****

  • szyba klapy tylnej: 1K9845051 G
lista 2 Części wymontowane:

* przyciemnienie
** przyciemnienie+antena AM-FM
*** przyciemnienie+pakiet chrom
**** przyciemnienie+antena AM-FM+pakiet chrom




montaż: szyby drzwi


| montaż: szyby karoseryjne | montaż: szyba klapy bagażnika |


Żeby wymienić szybę musimy zdemontować uszczelki
drzwi, a zaczynamy od tapicerki drzwi,
odkręcamy wkręt T20 na dole,
odczepiamy osłonkę rączki, jest na zatrzaskach,
pod nią dwie śruby T30,
do wypięcia jest kostka przełącznika szyby,
odrywamy tapicerkę i oczywiście odczepiamy haczyk od rączki.
Tu w drzwiach potrzebne elementy dostępne będą po odkryciu
zaślepek, kołeczek od szyby 
i śruby słupka. 
Ale najpierw opuszczamy szybę całkowicie w dół,
musimy odczepić uszczelkę, dzięki czemu można będzie
wyjąć szybę. Metalowa osłonka przykręcona
jest dwoma ukrytymi wkrętami.
Wysuwamy osłonkę.
Teraz trzeba podnieść okno do pozycji, w której w otworze pojawi
się miejsce łączenia podnośnika z szybą - kołeczek -  musimy go
wyjąć, w ten sposób okna nic nie będzie trzymać. Uwaga, aby kołek
nie wpadł do wewnątrz drzwi - jest potem nie do wyciągnięcia!
W ASO kosztuje ok 2 zł nr to: 6N0839511. 
Po odbezpieczeniu szyba bez problemu wyjdzie z drzwi. Odkładamy
ją w bezpieczne miejsce.
Kiedy już szyby nie ma, w szparze gdzie wcześniej była pokażą
się spinki listwy zgarniającej, mają dość niekorzystne położenie
zarówno do odpinania jak i wpinania. Niestety, bez wymontowania
listwy trudno nam będzie wyjąć uszczelkę z trójkątną szybą.
Przydatny będzie tu płaski śrubokręt i zabezpieczanie palcem, aby
nie wpadły do wewnątrz drzwi. Spinki są tanie i warto się w nie
zabezpieczyć wcześniej. Nr katalogowy: 1K0837199B.
Listwa zgarniająca po odbezpieczeniu wychodzi bez większych
problemów.
Czas zdjąć uszczelkę. Na końcu drzwi tkwi kołeczek plastikowy,
wyjdzie po podważeniu go.
Można ją już zdjąć z tej strony - pod nią odkryją się dwie śrubki
trzymające osłonkę metalową tylną - niespodzianka, śruby
odkręcamy krzyżakiem tym razem
i można zdjąć osłonkę

DALSZY CIĄG WKROTCE.




montaż: szyby karoseryjne


| montaż: szyby drzwi | montaż: szyba klapy bagażnika |


Sam nie podjąłem się wymiany szyby karoseryjnej, do tego
potrzeba troszkę więcej wprawy i doświadczenia, choć nie
wydaję się to mocno trudne. Demontaż szyby karoseryjnej nie
wymaga specjalnego przygotowania samochodu. Drucik tnący
przekłada się pod uszczelką do wewnątrz auta i ruchem
posuwistym odcina się szybę od kleju. Na szczęście nie wymaga
to demontażu żadnego z elementów tapicerki.
Po wycięciu, miejsce po szybie wygląda tak jak powyżej.
Pozostałości po kleju należy usunąć i odtłuścić miejsce gdzie nałożone
będzie nowe spoiwo. Odczekać chwilę i... 
... nakładać nowy klej.
Następnie dopasować szybę na swoje miejsce, docisnąć,
zabezpieczyć i gotowe. Klej schnie do 5 godzin, ale spokojnie, można
korzystać z samochodu w tym czasie. Oczywiście, lepiej delikatniej
pokonywać wertepy, czy też nie otwierać okien w czasie jazdy,
aby ciśnienie nie wypchnęło szyby.




montaż: szyba klapy bagażnika


| montaż: szyby drzwi | montaż: szyby karoseryjne |

Przed wymianą szyby w klapie, musimy wymontować wszystkie
elementy, które przeszkadzałyby w wycinaniu i przyklejeniu szyby.
Przede wszystkim elementem zewnętrznym, który trzeba zdemontować
jest oczywiście wycieraczka. Zdejmujemy plastikową osłonkę
i odkręcamy nakrętkę (klucz 10), a następnie zdejmujemy
ramię wycieraczki specjalnym narzędziem.
Wewnątrz demontujemy plastiki - dwa elementy, większy
przykręcony jest dwoma wkrętami Torx T20, ukrytymi pod osłonkami
w rączkach klapy. Osłonki plastikowe trzymają się na spinkach,
które jeden po drugim trzeba z wyczuciem odrywać, aby element
całkowicie odczepić od klapy.
Tak właśnie wygląda już goła klapa od wewnątrz.
Ogrzewanie szyby podłączone jest do dwóch kostek umieszonych
po lewej i prawej stronie, mniej więcej na środku wysokości szyby.
Przewód wystarczy pociągnąć a podłączenie odepnie się z kostki.
Silniczek wycieraczki tylnej również trzeba odkręcić, ale
całkowicie demontować nie trzeba.
Przy wymianie szyby, czas oddać pole specjaliście, zrobi to fachowo
i znacznie szybciej. Do wycinania szyby służy drucik-piłka.
Szyba wycięta.
Czas oczyścić stary klej
i zagruntować
oraz położyć nowy klej,
a na końcu założyć szybę, podłączyć ją pod grzanie, złożyć wycieraczkę
oraz pozostałe elementy i cieszyć się z efektu.

2 komentarze:

  1. taniej wyjdzie bez wyjmowania

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurde ile roboty człowieku... i po co całe szyby wymieniać jak można okleić w profesjonalnej firmie za około 500zł lub tak jak ja kupić fajne zasłonki za 305zł które założyłem w 10minut hehe pozdrawiam :)
    http://epc.net.pl/cortinillas/volkswagen/112-zaslonki-roletki-oslony-przeciwsloneczne-dedykowane-do-volkswagen-golf-v-kombi-variant-2007-2009.html

    OdpowiedzUsuń