Szyby ciemne są koloru zielono-czarnego, przyciemnione, jak podaje Volkswagen, o 35% w stosunku do standardowych. Dodatkowo szyby tracą oznaczenie AS2 - czy to oznacza, że nie są hartowane, niestety nie wiem. Od strony wewnętrznej szyby nie dają efektu dużego przyciemnienia, efekt jest raczej delikatny. Jest ono bardziej widoczne z zewnątrz, jeśli jednak myślicie, że nie widać wnętrza auta, to tak nie jest. Zapewne część z Was pomyśli, że lepiej obkleić szyby folią, gdyż jest to tańsze i mniej czasochłonne rozwiązanie. Pewnie nie jest to zły pomysł, bo folia dodatkowo ma ochronę przed promieniami UV. Chcę jednak zaznaczyć, że koszty profesjonalnego przyciemnienia mogłyby być w podobnej cenie, o ile oczywiście uda nam się sprzedać wymontowane szyby. Na rynku wtórnym raczej nie ma problemu z dostaniem szyb bocznych do tego modelu. Duży natomiast kłopot miałem z namierzeniem szyby tylnej do klapy, poszukiwanie jej trwało bardzo długo.
Czas montażu: | nie do określenia | |
Wymagania: | – | |
Potrzebne narzędzia: | klucz TORX T20 klucz TORX T30 klucz sześciokątny 10 klucz sześciokątny 13 śrubokręt gwiazdka narzędzia do podważania plastików narzędzie do zdejmowania ramion wycieraczki |
|
Potrzebne części: |
|
|
Części wymontowane: |
|
* przyciemnienie
** przyciemnienie+antena AM-FM
*** przyciemnienie+pakiet chrom
**** przyciemnienie+antena AM-FM+pakiet chrom
** przyciemnienie+antena AM-FM
*** przyciemnienie+pakiet chrom
**** przyciemnienie+antena AM-FM+pakiet chrom
montaż: szyby drzwi
| montaż: szyby karoseryjne | montaż: szyba klapy bagażnika |
Żeby wymienić szybę musimy zdemontować uszczelki drzwi, a zaczynamy od tapicerki drzwi, odkręcamy wkręt T20 na dole, |
odczepiamy osłonkę rączki, jest na zatrzaskach, |
pod nią dwie śruby T30, |
do wypięcia jest kostka przełącznika szyby, |
odrywamy tapicerkę i oczywiście odczepiamy haczyk od rączki. |
Tu w drzwiach potrzebne elementy dostępne będą po odkryciu zaślepek, kołeczek od szyby i śruby słupka. |
Ale najpierw opuszczamy szybę całkowicie w dół, musimy odczepić uszczelkę, dzięki czemu można będzie wyjąć szybę. Metalowa osłonka przykręcona jest dwoma ukrytymi wkrętami. |
Wysuwamy osłonkę. |
Po odbezpieczeniu szyba bez problemu wyjdzie z drzwi. Odkładamy ją w bezpieczne miejsce. |
Listwa zgarniająca po odbezpieczeniu wychodzi bez większych problemów. |
Czas zdjąć uszczelkę. Na końcu drzwi tkwi kołeczek plastikowy, wyjdzie po podważeniu go. |
Można ją już zdjąć z tej strony - pod nią odkryją się dwie śrubki trzymające osłonkę metalową tylną - niespodzianka, śruby odkręcamy krzyżakiem tym razem |
i można zdjąć osłonkę DALSZY CIĄG WKROTCE. |
montaż: szyby karoseryjne
| montaż: szyby drzwi | montaż: szyba klapy bagażnika |
Po wycięciu, miejsce po szybie wygląda tak jak powyżej. |
Pozostałości po kleju należy usunąć i odtłuścić miejsce gdzie nałożone będzie nowe spoiwo. Odczekać chwilę i... |
... nakładać nowy klej. |
Następnie dopasować szybę na swoje miejsce, docisnąć, |
montaż: szyba klapy bagażnika
| montaż: szyby drzwi | montaż: szyby karoseryjne |
Tak właśnie wygląda już goła klapa od wewnątrz. |
Ogrzewanie szyby podłączone jest do dwóch kostek umieszonych po lewej i prawej stronie, mniej więcej na środku wysokości szyby. Przewód wystarczy pociągnąć a podłączenie odepnie się z kostki. |
Silniczek wycieraczki tylnej również trzeba odkręcić, ale całkowicie demontować nie trzeba. |
Przy wymianie szyby, czas oddać pole specjaliście, zrobi to fachowo i znacznie szybciej. Do wycinania szyby służy drucik-piłka. |
Szyba wycięta. |
Czas oczyścić stary klej |
i zagruntować |
oraz położyć nowy klej, |
a na końcu założyć szybę, podłączyć ją pod grzanie, złożyć wycieraczkę oraz pozostałe elementy i cieszyć się z efektu. |
taniej wyjdzie bez wyjmowania
OdpowiedzUsuńO kurde ile roboty człowieku... i po co całe szyby wymieniać jak można okleić w profesjonalnej firmie za około 500zł lub tak jak ja kupić fajne zasłonki za 305zł które założyłem w 10minut hehe pozdrawiam :)
OdpowiedzUsuńhttp://epc.net.pl/cortinillas/volkswagen/112-zaslonki-roletki-oslony-przeciwsloneczne-dedykowane-do-volkswagen-golf-v-kombi-variant-2007-2009.html