23 września 2016

światła ostrzegawcze drzwi (CC)

lampka ostrzegawcza
No tak, kolejny samochód na którym oszczędzono, nie montując w nim świateł ostrzegawczych w drzwiach. Wydawałoby się, że CC to model który powinien być dopieszczony w takie drobiazgi, a jednak nie. Na szczęście montaż nie jest skomplikowany, prawie identyczny jak w przypadku Golfa V. Różnice są w podłączeniu tylnych pinów oraz w kodowaniu. Nowsze sterowniki mają już pomocniki kodowania. Drobnym szczegółem i zarazem nowością jest to że w tylnych tapicerkach miejsce na oświetlenie jest zaślepione plastikiem, który trzeba wycinać. Części do montażu natomiast są identyczne - te same przewody, te same lampki. Koszty tych części są spore jak na tak niewielkie udogodnienie, nie wiedzieć czemu lampki używane mają cenę prawie taką samą jak nowe w sklepie ASO, nierzadko doliczając koszty wysyłki przekraczają tę kwotę. Przewody i kostki do połączenia to już niewielki koszt. W każdym razie jeśli kupujemy części nowe, cały pakiet do montażu to wydatek rzędu ok. 300 zł. Pamiętajcie też o spinkach tapicerki, zawsze któraś nie wytrzyma.



ŚWIATŁA OSTRZEGAWCZE, INNE POSTY:








TABELA



wymagania
––
czas
2-3 h.
narzędzia
klucz TORX T20
klucz TORX T30
narzędzie do podważania plastików
szczypce do przewodów
nożyk np. Olfa do wycinania
kabel VAG COM
komputer z oprogramowaniem VCDS
części
Lampka ostrzegawcza drzwi: x4
Wtyk do lampki: x4
Przewód serwisowy: x4
Przewód serwisowy: x4
spinki tapicerki: x4
taśma parciana gładka:
rurka termokurczliwa: x2cm
opaska zaciskowa czarna: x2
pozostałości
Odblask: x2






MONTAŻ W PRZEDNICH DRZWIACH








MONTAŻ W TYLNYCH TYLNYCH








KODOWANIE





24 komentarze:

  1. Witam, mam pytanie. A co jeśli nie mam programu VCDS żeby zakodować oświetlenie? Bez kodowania nie będzie świeciło? Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bez kodowania, nie bedzie swiecilo. Sam sprawdzalem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobra praca.

    OdpowiedzUsuń
  4. A moze ktos mi powiedziec kto takie rzeczy robi na dolnym Śląsku?
    Szukam kogos bo samemu nie chce mi sie w to bawic..

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,orientuje się ktoś jak podłączyć takie lampki w pasacie b8 z 2015 roku,brak sterownika w drzwiach?Z góry dziękuję...

    OdpowiedzUsuń
  6. Podłączyłem zgodnie z instrukcją lewa strona świeci prawa nie.
    Wie ktoś jaka przyczyna? Na vcds nie ma błędów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, czy ktoś wie jak zakodować podłączone lampki ostrzegawcze w drzwiach golf 7 2013 rok obdeleven ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam,
    mam mały problem, mianowicie PIN 19 w przednich drzwiach jest już zajęty. Jaki inny pin mogę wybrać do masy?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi teraz jest potrzebna lampa ostrzegawcza z czerwonym światłem. Bo poprzednią stłukłem wyjeżdżając z garażu. Możecie polecić jakąś solidną firmę, która ma takie coś w ofercie?

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy rozkład PIN-ów dla Tiguana I FL ze sterownikami 4GEN będzie taki sam?

    OdpowiedzUsuń
  11. Dlaczego po zmianie w sterowniku na 1- drzwi tylne nie mogę połączyć się że sterownikiem? Mój samochód to Jetta z 2015r. Przednie drzwi udało się zakodować bez problemu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo sterownik tylny wybiera się w przednim - odsyłam do takiej samej modyfikacji z VW CC

      Usuń
    2. Po zmianie w przednich pokazuje się opcja do kodowania, jednak widać tylko bajty i bity z zaznaczonymi ptaszkami, jednak bez żadnych opisów. Jeśli zakoduje w ten sposób bit wiedząc który odpowiada za oświetlenie lampki będą działać?

      Usuń
    3. Może za stara wersja oprogramowania, trzeba update zrobić

      Usuń
  12. Witam mam problem z przednimi drzwiami podlonczylem tak jak trzeba i lampka ledwo A co błysnie przy podłączeniu kabli A potem już nic się niedzieje A powinno działać bez kodowania auto vw cc 2013r

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pinach w instrukcji w drzwiach kierowcy jest tylko minus plusa WGL niema z jakiej przyczyny drzwi przednie teraz trzeba zakodowac?

      Usuń
  13. Witajcie może ktoś wie pod które piny podłączyc lampki w drzwiach golf v 2005 r 1.4 benzyna 3 drzwiowy.18 + ok, ale 19- jest zajęty. Dzięki za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cześć, minus podłącz pod brązowy od przełącznika szyb

      Usuń
  14. Witam, panowie mam problem, wszystko zrobiłem tak jak w przewodniku. Niestety lampki ostrzegawcze nie świeca. Dodatkowo przestał działać przycisk podnoszenia i opuszczania szyby. Wszystko dzieje się po stronie pasażera ponieważ od tej strony zacząłem montaż i poległem na pierwszych drzwiach. Pomozecie??

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy podłączenie vw cc jest takie samo jak vw passat cc 2011r

    OdpowiedzUsuń
  16. A jesli w drzwiach tylnich cc 2010 rok pin 6 zajety? Wolny jest 18 jako masa z wtedy?

    OdpowiedzUsuń