TOP 5 :najczęściej czytane
w tym tygodniu.
23 września 2016
światła ostrzegawcze drzwi (CC)
3 kwietnia 2016
Tankowanie (w MFA)
Zbierając cały czas materiały i informacje do najnowszych modyfikacji w drzwiach CC (trochę się jeszcze zejdzie), postanowiłem pokazać jeszcze jedno usprawnienie w MFA Premium, którego nie odblokowuje serwis w nowych samochodach. Chodzi o tankowanie, czyli funkcja, która pokazuje ile mamy mniej paliwa w baku lub ile należy dolać przy tankowaniu do pełnego baku. Niby nic wielkiego, ale zawsze dodatkowa informacja nie zaszkodzi. W niektórych sterownikach licznika można uruchomić wyświetlanie ilości paliwa w baku, co byłoby praktyczniejszą informacją,
1 lutego 2016
przełączniki chrom
21 listopada 2015
maty gumowe
15 listopada 2015
Światła dzienne wyłączane w mfa
Nowe samochody ze światłami dziennymi (DRL) obsługiwanymi przez Ledy mają standardowo uruchomione te światła bez możliwości ich zgaszenia po załączeniu zapłonu. Jest to troszkę irytujące, że w żaden sposób nie można ich wyłączyć. Być może niektóre z samochodów dostają taką możliwość, mój nie miał. Wyłączenie świateł dziennych być może nie jest często potrzebne, nie mniej jednak taka możliwość powinna istnieć. Po uruchomieniu tej funkcji do ustawień w menu MFA dochodzi właśnie taka opcja, dzięki czemu zawsze możemy odznaczyć pozycję świecenia świateł dziennych. Poniżej instrukcja krok po kroku jak się do tego zabrać. Zmianę dokonuje się w Bordnetz, na screenach widać sterownik z Passata B7, jednak taka możliwość jest również w innych modelach, m.in. Golfach.
7 sierpnia 2015
Przyciemniane Szyby Tylne [PR-4KF]
Szyby ciemne są koloru zielono-czarnego, przyciemnione, jak podaje Volkswagen, o 35% w stosunku do standardowych. Dodatkowo szyby tracą oznaczenie AS2 - czy to oznacza, że nie są hartowane, niestety nie wiem. Od strony wewnętrznej szyby nie dają efektu dużego przyciemnienia, efekt jest raczej delikatny. Jest ono bardziej widoczne z zewnątrz, jeśli jednak myślicie, że nie widać wnętrza auta, to tak nie jest. Zapewne część z Was pomyśli, że lepiej obkleić szyby folią, gdyż jest to tańsze i mniej czasochłonne rozwiązanie. Pewnie nie jest to zły pomysł, bo folia dodatkowo ma ochronę przed promieniami UV. Chcę jednak zaznaczyć, że koszty profesjonalnego przyciemnienia mogłyby być w podobnej cenie, o ile oczywiście uda nam się sprzedać wymontowane szyby. Na rynku wtórnym raczej nie ma problemu z dostaniem szyb bocznych do tego modelu. Duży natomiast kłopot miałem z namierzeniem szyby tylnej do klapy, poszukiwanie jej trwało bardzo długo.
Subskrybuj:
Posty (Atom)