TOP 5 :najczęściej czytane
w tym tygodniu.
21 listopada 2015
maty gumowe
8
Tagi:
#Akcesoria,
#CC,
#Golf V,
#Golf V Variant,
#Golf VI,
#Golf VI Variant,
#Jetta,
#Passat B6,
#Passat B6 Variant,
#Passat B7
15 listopada 2015
Światła dzienne wyłączane w mfa
Nowe samochody ze światłami dziennymi (DRL) obsługiwanymi przez Ledy mają standardowo uruchomione te światła bez możliwości ich zgaszenia po załączeniu zapłonu. Jest to troszkę irytujące, że w żaden sposób nie można ich wyłączyć. Być może niektóre z samochodów dostają taką możliwość, mój nie miał. Wyłączenie świateł dziennych być może nie jest często potrzebne, nie mniej jednak taka możliwość powinna istnieć. Po uruchomieniu tej funkcji do ustawień w menu MFA dochodzi właśnie taka opcja, dzięki czemu zawsze możemy odznaczyć pozycję świecenia świateł dziennych. Poniżej instrukcja krok po kroku jak się do tego zabrać. Zmianę dokonuje się w Bordnetz, na screenach widać sterownik z Passata B7, jednak taka możliwość jest również w innych modelach, m.in. Golfach.
7 sierpnia 2015
Przyciemniane Szyby Tylne [PR-4KF]
Szyby ciemne są koloru zielono-czarnego, przyciemnione, jak podaje Volkswagen, o 35% w stosunku do standardowych. Dodatkowo szyby tracą oznaczenie AS2 - czy to oznacza, że nie są hartowane, niestety nie wiem. Od strony wewnętrznej szyby nie dają efektu dużego przyciemnienia, efekt jest raczej delikatny. Jest ono bardziej widoczne z zewnątrz, jeśli jednak myślicie, że nie widać wnętrza auta, to tak nie jest. Zapewne część z Was pomyśli, że lepiej obkleić szyby folią, gdyż jest to tańsze i mniej czasochłonne rozwiązanie. Pewnie nie jest to zły pomysł, bo folia dodatkowo ma ochronę przed promieniami UV. Chcę jednak zaznaczyć, że koszty profesjonalnego przyciemnienia mogłyby być w podobnej cenie, o ile oczywiście uda nam się sprzedać wymontowane szyby. Na rynku wtórnym raczej nie ma problemu z dostaniem szyb bocznych do tego modelu. Duży natomiast kłopot miałem z namierzeniem szyby tylnej do klapy, poszukiwanie jej trwało bardzo długo.
29 maja 2015
wymiana anteny dachowej
28 maja 2015
coming/leaving home
Z leksykony VW: "Funkcja coming /leaving home polega na opóźnionym wyłączeniu świateł mijania, świateł pozycyjnych z tyłu i podświetlenia tablicy rejestracyjnej podczas wysiadania (coming home). Ponadto, system uruchamia się podczas otwierania lub zamykania drzwi samochodu - za pomocą centralnego zamka następuje włączenie lub wyłączenie świateł. Funkcja coming/leaving home pozwala oświetlić drogę, ułatwia odnalezienie auta nocą na parkingu, oświetla drogę wjazdu na teren posesji." W praktyce funkcję włącza się w każdym samochodzie wyposażonym w MFA+ na poziomie wskaźników. Działa najlepiej gdy samochód wyposażony jet w czujnik zmierzchu. Włącznik w pozycji AUTO steruje światłami i włącza je gdy jest ciemno, a nieaktywuje ich w dzień. No dobrze, ale jeśli nie mamy w samochodzie MFA+ i czujnika zmierzchu, czy funkcja moze byc aktywna? Okazuje się że VCDS pomoże w aktywowaniu, niestety tylko funkcji leaving home.
30 kwietnia 2015
Antena w szybie bocznej
9 marca 2015
Wymiana modułu Gateway (Upgrade)
Dlaczego trzeba go wymieniać? Może być kilka powodów. Najczęstszą przyczyną zmiany jest zastąpienie radia drugiej na trzecią generację oraz towarzyszący temu problem z poborem mocy. Ale również dzięki wymianie tego modułu możemy podłączać nowe funkcje w naszym samochodzie np. kamera cofania, czy MDI. CAN Gateway był "upgreadowany" w Volkswagenach praktycznie co roku, mimo to istnieją 4 rodzaje modułów: 7-bajtowe (od 1K0907530A do 1K0907530F); 8-bajtowe (od 1K0907530G do 1K0907530K); 9-bajtowe (od 1K0907530L do 1K0907530Q); 10-bajtowe (od 1K0907530S do 1K0907530AF).
Mimo, że przy wymianie na wyższy model nie powinniśmy mieć problemów z kodowaniem, to są elementy wyposażenia, na które trzeba zwrócić uwagę wymieniając CAN Gateway. Taki przykładem może być: dach panoramiczy, start-stop system. Tylko nieliczne bramki obsługują te systemy.
Subskrybuj:
Posty (Atom)