24 września 2011

Światła ostrzegawcze drzwi - przód

Door Warning Lights
Door Warning Lights, czyli światła ostrzegawcze w drzwiach są elementem niezbędnym w samochodzie. Łączą bezpieczeństwo i funkcjonalność, komfort przy wysiadaniu w nocy i widoczność przez innych uczestników ruchu. Niestety w tej edycji Golfa, Volkswagen zrezygnował z tego elementu całowicie na rzecz oszczędności. Tak naprawdę nie widziałem tej opcji w żadnej, nawet najbogatszej wersji. W poprzedniej generacji Golfa montowano światełka w drzwiach już w wariancie Basic. Co do samej lampki, to ma ona jedną żarówkę o mocy 5W, ale dzięki budowie klosza świeci dwukolorowo. Dół oświetla na biało, co pomaga dostrzec np. kałuże przy wysiadaniu, natomiast na bok "daje" światło czerwone. Lampkę montujemy w miejsce istniejących fabrycznie odblasków, a instalację podłączamy pod moduł sterujący w drzwiach do odpowiednich pinów. Samą funkcję musimy uruchomić interfejsem diagnostycznym, po przez np. VCDS lub poprosić o to w ASO.



ŚWIATŁA OSTRZEGAWCZE, INNE POSTY:








TABELA



wymagania
––
czas
60-90 min
narzędzia
klucz TORX T20
klucz TORX T30
narzędzie do podważania plastików
szczypce do przewodów
kabel VAG COM
komputer z oprogramowaniem VCDS
części
Lampka ostrzegawcza drzwi: x2
Wtyk do lampki: x2
Przewód serwisowy: x2
Przewód serwisowy: x2
taśma parciana gładka:
rurka termokurczliwa: x2cm
opaska zaciskowa czarna: x2
pozostałości
Odblask: x2






KODOWANIE








MONTAŻ, DRZWI KIEROWCY








MONTAŻ, DRZWI PASAŻERA





155 komentarzy:

  1. Świetnie że udostępniasz swoją wiedzę co i jak w Golfie. Będę tutaj zaglądał częściej bo warto.
    Pozdrówka

    OdpowiedzUsuń
  2. Super manual!
    Fajnie by było gdybyś podawał ile trzeba zapłacić za poszczególne elementy w serwisie VW.
    Pozdrawiam
    Mariusz

    OdpowiedzUsuń
  3. czy jest pan może z pomorskiego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie jestem z pomorskiego

      Usuń
    2. Dzien dobry mam pytanie czy jak sie podlacze do lampek przy nogach to beda mi dzialaly lamki w drzwiach

      Usuń
    3. Dzien dobry mam pytanie czy jak sie podlacze do lampek przy nogach to beda mi dzialaly lamki w drzwiach

      Usuń
  4. manyec - czy jeśli się nie ma elektryki w tylnych drzwiach /a co za tym idzie modułu/ to mozna założyć bez większych problemów oświetlenie ostrzegawcze tylnych drzwi? To samo pytanie odnośnie oświetlenia tyłu przestrzeni nóg. Z góry serdecznie dziękuję za udzieloną odpowiedź.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie ma modułu to nie ma do czego podłączyć instalacji. Prawdopodobnie (ale pewien nie jestem) przewody podłącza się pod wtyczkę wychodzącą do słupka środkowego, a funkcję odblokowuje się tylko w module komfortu w bajcie 17. Jednak jak poprowadzić instalacje? nie wiem - trzeba odblokować funkcję i sprawdzać próbnikiem podawanie napięcia.
      Natomiast oświetlenie przestrzeni nóg nie ma nic wspólnego z elektryką w drzwiach i obsługuje je bordenz - bez problemu zadziała bez elektryki.

      Usuń
    2. Witam założyłem w golfie 2006r przestrzeń nóg i jest ok.
      Co do oswietlenia w tapicerkach mam 3 drzwi i pin 18(+) wolny, a 19(-) zajety pod co sie teraz podpiąc??????czy mozna sie dokleic do tej 19 to jest minus???

      Usuń
    3. Właśnie i ja mam ten problem :/ pin 19 mam zajęty...

      Usuń
    4. CZy ktoś już wyjaśnił z tym pinem 19 jeżeli jest zajęty ?

      Usuń
  5. niestety mam moduł 13 bajtowy, kombinuję aby lampki ostrzegawcze podłączyć pod ten sam kabelek który po otwarciu tylnych drzwi powoduje zapalenie światła w kabinie

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluje cierpliwości i pomysłowości.

    Golf V to nie jedyny, w którym VW odszedł od montowania tych lampek.
    Mam VI i ubolewam nad tym niedociągnięciem. Czy ktoś próbował / orientuje się czy taką samą czynność można przeprowadzić właśnie w Golfie VI?

    Pytałem w 3 serwisach i: jeden nie podejmuje się takich czynności, drugi chętnie, ale trzeba podjechać i zdjąć boczek drzwi - jak nie ma wiązki kabla to że niby będzie baaardzo drogo a trzeci mi powiedział, że się nie da bo moduł elektryki w drzwiach nie obsługuje tej opcji.

    Jakieś sugestie? Z góry dzięki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co widzę moduły są te same co w MK5, montaż powinien się nie różnić, najlepiej podłączyć komputer i sprawdzić, ewentualnie kupić zestaw do jednych drzwi. Osobiście zaryzykowałbym montaż, przynajmniej jednych drzwi, ale nie mając VCDSa jest oczywiście trudniej.

      Usuń
  7. Dzięki za odpowiedź.

    Może pytanie banał, ale skąd stwierdzenie, że "(...)moduły są te same co w MK5".

    Po nr części czy w jakiś inny sposób?

    Po komputer podpięcie obowiązkowe. Zaczynam działać od przyszłego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Szanowny 'manyec' tak czy siak ma rację. Sprawdziłem tu i ówdzie i trafiłem na instrukcję z uk - mam nadzieje, że się nie masz nic przeciwko, jako, że dot to VI a nie V:) Postępowanie jest identyczne.

    Jeszcze raz duże "5" za stronkę - zmotywowało mnie to niezmiernie.

    Link - http://www.mk6golfgti.co.uk/forum/index.php?topic=124.0

    OdpowiedzUsuń
  9. czy w tej samej kolejnosci i te same punkty do rozebrania poszycia drzwi przednich z el. szybami są w polo4 fl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie tak samo: zdejmujemy plastiki, odkręcamy śruby, wyciągamy poszycie z klipsów, haczyk z klamki, kostki z elektryki.
      Rys tech:
      http://autocats.allautoparts.ru:8888/_catalog_images/audivw_2007/vw/253/253867000.png

      Usuń
  10. Wszystko fajnie. Pomysł dobry, wykonanie wydaje się proste.

    Pytanie o nowe auto - czy ingerencja w układ elektryczny, a tak właśnie wyglądać będzie to działanie może być podstawą do utraty gwarancji na auto? (nowa wiązka, instalacja nie przewidziana przez producenta, itd)

    To moja jedyna obawa.

    Swoją drogą czy zmiana kodowania też czasem nie będzie miała wpływu na powyższe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że te modyfikacje należy robić po gwarancji - ja tak zrobiłem, każda ingerencja mechaniczna spowoduję utratę gwarancji. Zalecam poczekać.

      Usuń
  11. Dziś u siebie zrobiłem to oświetlenie.efekt świetny,ale wydaje się dość drogo.Kupno wszystkiego w serwisie zgodnie z opisem to koszt ok 180zł.Jak za dwie lampki trochę drogo.
    Wszystko wykonałem zgodnie z opisem i fotkami tu zamieszczonymi,poszło bez problemów,nie ma żadnego uszkodzenia.Nawet klipsy zeszły co do jednego:)
    Polecam jako jedną z pierwszych modyfikacji Gofra:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, tak dokładnej i profesjonalnej informacji jeszcze nie widziałem!!! Jestem pod wrażeniem!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy próbował ktoś założyć lampkę w tylnej klapie bagażnika bo tam też jest miejsce ???

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam. Na samym początku pochwale stronę, bo jest bardzo ciekawa i jak tylko ją znalazłem w sieci, spędziłem tu trochę czasu czytając o wszystkich modyfikacjach.

    Dziś brałem się za doświetlanie zakrętów, ale niestety okazało się że mam 21 bitowy kontroler, ale nie załamuje się gdyż tą część też da się wymienić;d

    Pytanie moje do Ciebie jest takie, czy istnieje możliwość, że w programie VCDS nie będzie możliwości odblokowania tych światłe ostrzegawczych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, że pytasz czy po wymianie modułu Bordnetz nie będzie możliwości wymiany?
      Moim zdaniem jeśli wymienisz sterownik na najwyższy taka możliwość będzie.

      Usuń
    2. Pytam o to, czy w tej chwili z 21 bitowym kontrolerem, będę mógł odblokować światła ostrzegawcze przód i tył, czy lepiej podłączyć komputer i zobaczyć czy istnieje taka możliwość?

      Usuń
    3. troszkę źle zrozumiałem, myślałem, że chodzi o doświetlanie zakrętów. Naturalnie światła ostrzegawcze drzwi można odblokować w sterowniku drzwi zawsze o ile takowy istnieje, czyli jeśli jest elektryka.

      Usuń
    4. Mhm ok, dzięki wielkie za odp;)

      Usuń
  15. witam, mam mały problem ze zdjęciem plastiku rączki w drzwiach od strony pasażera, bardzo prosiłbym o jakas rade gdyz nie chce polamac tej raczki, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. plastik trzeba podważyć od dołu - róg dolny od tyłu. Plastik jest mocny połamać się nie powinien. Dodatkowo zatrzaski są metalowymi spinkami więc spokojnie, powoli powinny puścić.

      Usuń
    2. dziekuje za odpowiedz, dzisiaj sie do tego zabiore bo niestety mam problem z otwieraniem szyby od strony pasazera...

      Usuń
    3. Mam to samo w tylnych drzwiach - silnik działa a szyba się nie opuszcza - to częsta usterka, u mnie już drugi raz wypadła z zaczepów.

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    5. Witam.mam podobnie z przednia szyba pasażera, szyba nie opuszcza sie "automatem"tylko kilka cm po każdym nacisnieciu po czym blokuje sie w polowie lub wcześniej na pare minut.po rozkręceniu z silniczkiem w ręku było to samo.Czyli wina silniczka czy jakies okablowanie czy cos z kompem?

      Usuń
    6. Poza tym bede kodowal tempomat u mechanika, moge przy okazji zrobic kodowanie na doswietlenie drzwi przod i tyl a instalacje zrobic w późniejszym terminie?Z góry dziekuje i pozdrawiam.Szacun za strone i chęci!

      Usuń
  16. a to wtyczka wypada ? bo u mnie domykanie z pilota dziala, od strony kierowcy tez moge zamknac szybe ale sam wlacznik od strony pasazera nie dziala ( dziala jedynie podswietlenie )

    OdpowiedzUsuń
  17. Do manyec. W moim golfie V mam zniszczy plastik rączki z przodu od pasażera i z tym związane jest moje pytanie, czy aby wymienić cały plastik rączki trzeba demontować drzwi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba zdemontować boczek - uchwyt montowany jest na wkręty z drugiej strony.

      Usuń
  18. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Golfy przed 2006 czyli moduły generacji 1/2 mają warningi na pinach 1 i 2

    OdpowiedzUsuń
  20. starsze roczniki przed 2006 moduły generacji 1/2 mają światła ostrzegawcze na pin 1 i pin 2

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dobra 1 i 2 ale ktory to +/- ? Chcialbym u siebie zalozyc te swiatla ale nie mam jeszcze kabla ani vcdsa a wydaje mi sie ze warto zaopatrzyc sie w takir cudo. U mniew sterowniku pozycja 18 i 19 jest pusta a mam gofra z 2004 wlasnie

      Usuń
  21. halo je tu kto? :] jak sprawdzić gdzie plus a gdzie minus?

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam mam golfa z 2006 i tez pin 1 i 2 i jest ok:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam, mam MK5 z 2006r 3 drzwi, zarówno 19 jak i 2 pin są zajęte,gdzie mam się wpiąć ? Prośba o pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do postu wyżej - znalazłem rozwiązanie, może innym się przyda, "+" podłączyłem do pinu nr 1, a "-" przylutowałem do pinu nr 2 (masa - brązowy przewód we wtyczce drzwi) - zarówno dla drzwi kierowcy jak i pasażera sposób identyczny, po zakodowaniu i sprawdzeniu błędów - brak, lampki działają

      Usuń
  24. Czy modyfikację w komputerze da się przeprowadzić przy pomocy zestawu: VAG K+CAN COMMANDER 3.6 ?

    OdpowiedzUsuń
  25. Potwierdzam piny 1 i 2 w Golf V 1.6 FSI 2004 r.

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam jakie piny wykorzystam w Passacie b6 2007r 1.9 tdi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 18 i 19, tak jak w opisanym przeze mnie przykładzie.

      Usuń
  27. Witam, jestem po montażu w Passacie B6 gotowego zestawu: 3AD947411 tych lampek (lampki + kable z gotowymi zakończeniami) do drzwi przednich. Potwierdzam piny 18 i 19. Demontaż jest nawet prostszy niż w Golfie. Są drobne różnice w demontażu osłony drzwi: np. lewa strona: 2 śruby T20 na dole oraz 3 w klamce i 8 zatrzasków – ale ogólnie manual świetny i bardzo uniwersalny - dzięki!

    WAŻNE: Polecam koniecznie skorzystać z przyrządu zaproponowanego w tym manualu do otwierania zatrzasków ->Ja również go robiłem - twardy metalowy płaskownik o szerokości około 30mm z wycięciem o szerokości 8mm jak najcieńszy max 1mm;

    Całą instalację w Passacie – modyfikacja wtyczki o piny 18 i 19, prowadzenie kabli i montaż lampek wykonujemy na gotowo, na zdjętej osłonie, a potem tylko podpinamy do modułu elektrycznego drzwi i składamy j.w.

    W postach wyżej było pytanie czy można instalować te lamki do tylnych drzwi, gdy nie mamy elektrycznych szyb? Znam odpowiedź: nie warto – pomogła mi w tej decyzji wizyta w ASO ;-) Brak elektrycznych szyb, to brak modułu jak również brak WIĄZKI do słupka drzwi (domyślnie w słupku nie ma też gniazda na ta wiązkę – ale to jest ponoć zależne od modelu u mnie akurat jest - wersja Highline okrojna w dół – wersja dla przedstawicieli handlowych przód wszystko, tył bieda). Koszty tych części są dla samych lampek nieopłacalne - co innego gdy nasze zmiany obejmują również elektrykę szyb. …i została mi teraz połowa kompletu ;-)

    Z efektu jestem na prawdę zadowolony - pomijając wygląd poprawia bezpieczeństwo, gdy w nocy robimy sobie przerwę na trasie.

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam.Przede wszystkim to wielki szacun i gratulacje za stronke.Chcialbym sie dowiedziec a raczej potwierdzenie czy w momencie kiedy sa elektryczne szyby z tylu to czy mozna tez zainstalowac lampki? Czy mozna kupic zestaw bez lampek? Poniewaz akurat dzis na allegro widzialem projektory z logiem VW :D czyli potrzebowalbym podlaczyc cala instalacje oprocz swiatelek.i czy mozna a jesli tak to jaki i gdzie, lupic VCDS?

    OdpowiedzUsuń
  29. Dziś wymieniałem u siebie w Golfie V 3d z 2004 r.
    Działa ok, w razie co udzielę info :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Jakie piny użyłeś? U mnie golf 5 2003r i brak pinu 19.
      Coś więcej trzeba kombinować?

      Usuń
  30. Witam,
    Dostępne są chińskie kit'y 3AD947411 np:
    http://www.ebay.pl/itm/OE-4Pcs-Door-Warning-Lights-Cables-For-VW-Golf-Jetta-MK5-6-Passat-B6-7-CC-Tiguan-/151285029725?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item23394a5b5d
    http://www.ebay.pl/itm/OEM-Door-Warning-Light-Cable-Kit-For-VW-Passat-B6-B7-Jetta-Golf-MK5-6-CC-SEAT-/251633761649?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3a968a7d71
    Czy ktoś już się z tymi zestawami spotkał? Jaka jest jakość? bo na zdjęciach wygląda zacnie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam, swietna strona!

    Chcialem zapytac dlaczego wymagane jest kodowanie w vcds?
    co jesli tego nie zakoduje?
    czy te swiatla dzialaja po jakims mikrostyku po otwarciu drzwi?

    dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odp pro forma:
      W VCDS'ie aktywujesz te styki (domyślnie wyłączone i nie testowane przez komputer na obecność obciążenia) - dzięki temu pojawi się tam napięcie przy otwarciu drzwi ;-)

      Usuń
  32. Ja mam pytanie co do tych modyfikacji w VW Passat B7 2014 roczek, czy to wszystko też tak będzie proste i czy też są takie same styki kostki itp? I jeszcze jedno wiem że w tych passatach są też oswietlenia pod dekorami czy ma ktoś jakaś podpowiedz ja kto zrobić gdyż chcę właśnie już wszystko zrobić jak tapicere bede darł.

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam jak wygląda sprawa w sharanie 7n. Zakupiłem lampki wypiolem wtyczke koloru niebieskiego ale w module piny 18 i 19 nie posiadają bolcow. Czy da się inaczej podpiąć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to sammo. Czy rozwiązałeś ten problem?

      Usuń
  34. Witam. Również mam podobny problem. Moduł drzwi pasażera - 1K0959792G - brak PIN'ów 18 i 19 w module.

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam super stronka za dwa tygodnie będę zakładał oświetlenie przestrzeni nóg przód i tył w golfie V,zlecam pracę fachowemu elektrykowi za nie duży koszt pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam. Właśnie zamontowałem lampki z przodu jak w opisie ale mam problem z tyłem. A mianowicie nie wiem w które piny się wpiąć z lampami. Dodam że posiadam elektryczne szyby i auto jest z 2007 roku. Wcześniej modele miały inną kostkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest podane w poście opisującym tylne lampki

      Usuń
  37. Witam, czy ktoś jest w posiadaniu kodów aktywacyjnych funkcji sterowników drzwi do passata b7? Przeglądam różne portale tematyczne i fiasko. Dla b6 programy VCDS I VCP mają asystenta który podpowiada jaki generować kod aby np. uruchomić oświetlenie ostrzegawcze podczas modyfikacji.

    OdpowiedzUsuń
  38. witam manyec.
    moje pytanie jest takie. (Jak wszystko zrobię tak jak w opisie i wszystko będzie działać) Czy mogę te światła wyłączyć np. tak jak jest z oświetleniem wnętrza w podsufitce, że można przełączyć na 0, na otwarte drzwi i żeby świeciło cały czas?(http://i.imged.pl/vw-golf-v-lampka-podsufitki-1975188.jpg)
    Czy raczej będą świecić non stop bez możliwości wyłączenia?
    (Ciekawi mnie to, bo przez większość czasu jeżdżę w dzień i te światła raczej nie będą się sprawdzać, natomiast w nocy lub o zmierzchu by się przydały zwłaszcza w okresie zimowym kiedy szybko się robi ciemno)
    pozdrawiam. Świetna stronka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie da się ich wyłączyć

      Usuń
    2. Ale rozumiem, ze po zamknięciu drzwi lampki gasną? :)

      Usuń
  39. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  40. Witam mam pytanie czy ktoś może mi powiedzieć czy można podłączyć oświetlenie w dzwiach vw tiguan niema przewodu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno da się. Kwestia tylko pod jakie piny należy się podłączyć. W moim przypadku powyższe sugestie odnośnie numerów pinów się nie sprawdzają - albo są już zajęte albo sterowik nie posiada w tym miejscu pinu męskiego. Czekam właśnie na opowiedź z serwisu VW. Może oni coś pomogą w tym temacie. Wysłałem im zdjęcia i numery sterowników drzwi od strony kierowcy i pasażera.

      Usuń
  41. Witam. Vw passat b7 2011r.
    Podłączyłem lampki ostrzegawcze - przód i tył - wszystkie zgodnie z opisem. Tylne drzwi świecą, przednie drzwi nie, napięcie na kablach drzwi przednich wynosi 8,5V. Gdzie szukać problemu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W B7 pin 18 i 19 powinien działać z przodu, proszę aktywować ewentualnie na pozostałych pinach przed i po aktywacji gdzie dochodzi 12V

      Usuń
  42. Pewnie para pinów użytych do zasilenia lampek w drzwiach przednich jest nieodpowiednia. Wszystkoo pewnie zależy od modelu, wyposażenia auta i rocznika. W moim przypadku nawet serwis VW nie jest w stanie powiedzieć gdzie mam się podłączyć z lampkamimi do sterownika(5KO959792).

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam,

    można takie coś kupić
    http://sklep.motohid.pl/pl/p/Zestaw-Lampek-Drzwi-4x-3AD947411-wiazka-VW-Skoda/1551

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Część 3AD947411, nie istnieje w katalogu VAG, więc podejrzewam, że to jakiś chiński badziew.

      Usuń
  44. Odnośnie lampek podświetlających dzrzwi - Zbadałem temat dogłębnie i nie chodzi o "chiński badziew". Nawet autoryzowny serwis VW - czytaj niekumata laska na telefonie - nie był w stanie ogarnąć tematu ze zdjęciami i opisem tego co podesłałem odnośnie VW Tiguan 2010 benzyna ver. US. Będę sam się zabierał za to w przyszłym tygodniu więc podeślę swoje spostrzeżenia. Temat dość prosty - zawsze pozostaje pytanie - potrzebuję to czy olać. Podobnie mam z NAVI, w której po w pisaniu ulicy i nr domu nie mam nic. Gdybym chciał zapłacić 300-600 zł za 15 minut czyjejś wiedzy to bym to dawno zrobił. Ale jest Google więc korzystam do tej pory z namiarów GPS aby wpisać docelowy adres podróży jako parametry N, E i mam to gdzieś.

    OdpowiedzUsuń
  45. Czy ktoś próbował podpiąć lampkę ostrzegawczą do klapy bagażnika ? chciałbym zamontować taką lampkę ale nie wiem gdzie ją podłączyć .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podbijam pytanie gdzie podłączyć lampkę bagażnika?

      Usuń
  46. Czy ma to jakies znaczenie ze auto ma kierownice po prawej stronie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tych lampek, nie ma to znaczenia -> podpinamy do modułu w drzwiach (np. dla Passata B6 we wtyczce - piny 18 i 19) i to moduł steruje, by po otwarciu tych konkretnych drzwi zapaliła się lampka. Oczywiście moduł w VCDSie będzie dla Anglika inaczej opisany -> i tak aktywujesz dla drzwi, w których zamontowałeś oświetlenie (dla każdych oddzielnie: addresses: 42; 52; 62; 72 w kodowaniu do aktualnej wartości dodać wartość: 64) Wszystko jest w opisie u góry, albo w opisach VCDSu dla Twojego VW.

      Usuń
  47. Świetna modyfikacja. Dodam swoje 3 grosze. Tapicerki nie trzeba ściągać całej z drzwi. Po wypięciu jej z klipsów wystarczy (po stronie kierowcy) lekko odchylić tapicerkę do góry. Bez problemu dosięgniemy do kostki głównej. Po jej wypięciu wyjmujemy ją przez otwór gdzie była raczka ze sterowaniem szyb i wpinamy kable z lampek. Po stronie pasażera robimy tak samo tyle że kabel z kostka jest za krótki żeby wyjąć go przez dziurę po rączce z drzwi więc dopięcie kabli wykonujemy od dołu. Trzeba się trochę pogimnastykować. Dzięki temu nie musimy zdejmować całkowicie tapicerki z drzwi i oszczędzamy kilkanaście minut. Dodam, że na Aliexpress można dokupić lampki od razu z wiązką elektryczną (nawet znaczki VW są :P) Same lampki natomiast mają mini projektory które wyświetlają na ziemi logo VW w kolorze. Wygląda to świetnie :) Cena około 10$ za parę z kablami i przesyłką. Pozdrawiam, Sławek

    OdpowiedzUsuń
  48. Mam Golfa VI z 2010 roku z 4 el. szybami. Chetnie zlece komus aby mi załózył i skonfgurował lampki w tych drzwiach. Jestem ze ślaska. Mój mail. rekin 160@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  49. w lewych drzwiach od kierowcy mam pin 19 zajęty a 18 jest bez bolca w takim razie gdzie mam podłączyć ?

    OdpowiedzUsuń
  50. Witam,dlaczego lampka ostrzegawcza drzwi włącza się na sekundę i zaraz gasnie? Podpiąłem to pod pin 1i2 .

    OdpowiedzUsuń
  51. Witam, wszystko zrobiłem wg instrukcji i nie działają prawe drzwi od strony pasażera...Prawe drzwi są wzięte od anglika. Trzeba sprawdzić tylko jaki jest inny sterownik czy coś jeszcze innego trzeba będzie zrobić ? Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
  52. Czy ten schemat podłączenia lampek można wykorzystać w vw tiguanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim Tiguanie dla sterownika 5K0 959 792 musiałem podłączyć pod piny 18(+ ) i 21(-). Tylko 18 był wolny.

      Usuń
    2. U mnie w Tiguanie rownież był wolny tylko pin 18, więc dolutowalem przewód do 19, nie jestem pewien czy tak może być, błędów nie pokazuje.

      Usuń
  53. Witam, u mnie w Tiguanie rownież był wolny tylko pin 18, więc minus dolutowałem do 19. Nie jestem pewien, czy tak może być? Błędów żadnych nie pokazuje.

    OdpowiedzUsuń
  54. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  55. Witam, Golf plus 2007r, zrobiłem montaż według twojego poradnika lecz u moim przypadku lampki led po zamknięciu drzwi lekko się świecą. Wiesz może jak zlikwidować ten problem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to rozwiązanie odpada ponieważ lampki chińczyk zakleił i nie dam rady ich otworzyć. Spróbuję wstawić rezystor, powiedz jeszcze jest opcja założenia takiej lampki ostrzegawczej w bagażniku?

      Usuń
    2. witam a jak podlaczyc tylne oświetlenie drzwi tiguan 2008 rok

      Usuń
  56. Witam
    Golf7 7 2014r

    W wczoraj podłączyłem ledy ostrzegawcze. Popiołem pod pin 5 i pin 16. Pozniej w programie vcds wlaczylem Select Control Module [Select]
    · [42-Door Elec, Driver] & [52-Door Elec, Pass] will need coding separately.
    · [Coding -07],
    · [Long Coding],
    · [Long Coding Helper],
    · Byte1,
    · Bit2, tick the box marked “Door exit/warning light installed

    Wszytko działa jak należy.

    Tu macie link do strony gdzie jest wszytko opisane.http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=13887
    Mam nadzieję że pomogłem nie którym

    OdpowiedzUsuń
  57. Tu macie opis jak podłączyć oświetlenie ostrzegawcze w GOLF 7

    VCDS!
    Plug in VCDS to re-code both the drivers & passenger door control modules as follows:-
    · Select Control Module [Select]
    · [42-Door Elec, Driver] & [52-Door Elec, Pass] will need coding separately.
    · [Coding -07],
    · [Long Coding],
    · [Long Coding Helper],
    · Byte1,
    · Bit2, tick the box marked “Door exit/warning light installed”.

    http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=13887

    OdpowiedzUsuń
  58. Witam. Mam problem podłączyłem lampki tak jak na zdjęciach i w opisie ale....Ale zje...em kodujac je VCDS ZAMIAST dodać 64 do numeru jaki misie wyświetlał wpisałem poprostu 0000064...dodam że nie pamietam poprzedniego numeru. moje pytanie. Czy jest możliwość jakoś to odkręcić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, proszę na maila podesłać screena z chmurki do kodowania i napisać jakie to auto

      Usuń
  59. Zamontowalem lampki jak na zdjęciach i opisie ale.... źle zakodowalem mianowicie zamiast do liczby którą mi się wyświetliła dodać 64 tak jak w opisie nie doczytałem i wpisałem 0000064. Teraz mam problem bo lampki są zamontowane A zalogować nie mogę bo nie pamietam numeru...pomocy!!!!☹☹☹☹

    OdpowiedzUsuń
  60. Witam podłączyłem lampki jak w opisie,funkcja odblokowana kompem,napięcie na kostce 12,8,niestety nie świecą! Samochód Passat CC 2009 rok! Ktoś ma jakieś pomysly

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli jest napięcie, to moze żarówka się spaliła, albo zamienione bieguny?

      Usuń
    2. Wszystko jest ok! Napięcie 12,8 a po podłączeniu lampki napięcie pokazuje 0

      Usuń
    3. Też tak miałem do puki nie odblokowałem funkcji.

      Usuń
  61. Czy Passat CC 2009r. ma napewno pin 18 i 19 z przodu

    OdpowiedzUsuń
  62. Witam. Super opis wszystko działa. Jeśli ktoś potrzebuje pomocy chętnie służę - Tychy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Rozumiem, ze wykonywane zgodnie z powyższym opisem? Pytam bo w CC trafilo sie światełko odblaskowe, mimo, ze np. podświetlenie podłoża z lusterek jest. VW CC 2014

      Usuń
    2. Witam, robiłems wg powyżższego opisu? Mam podświetlenie podłoża w lusterku a w drzwiach tylko światelko odblaskowe i chcialbym sobie dodać ta funkcję - CC 2014.

      Usuń
  63. Witam passat b6 2005rok brak pinu 18 w module a 19 w kostce zajęty ma ktoś jakieś sugestie ??

    OdpowiedzUsuń
  64. Witam serdecznie wszystkich!
    Chciałbym posiadać tą modyfikacje w moim aucie lecz nie chciałbym sam przeprowadzać takiej modyfikacji. Kieruje więc do was pytanie.
    Jest ktoś z okolic Warszawy kto wykonałby tą modyfikacje? Oczywiście nie za darmo. Podaję e-mail do kontaktu jeśli jest ktoś chętny. michal_s1998@o2.pl
    Pozdrawiam wszystkich serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  65. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  66. Witam mam passata b6 i w dzwiach od kierowcy pin 19 mam zajety czy moge podlaczyc podbpin 1 i 2 ? A w dzwiach od pasazera na pin 18 i 19 ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, jak rozwiazałeś problem zajetego 19 pinu?

      Usuń
  67. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  68. Mam problem z tym i pin 1 i 2 . nie dzialaja. Jakbym wymienil sterownik w drzwiach musze go programowac ??? Prosze o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  69. Witam mam z tym problem. Jak bym wymienil sterownik w drzwiach musze go kodowac ? Programowac

    OdpowiedzUsuń
  70. witam nie mam pinów aktywnych 18. 19 , pod 1 i 2 tez mi nie działąlo dodam ze mam sterownik 1k0 959 793 C ? pomocyy

    OdpowiedzUsuń
  71. Witam, Passat b6 2005r. Pin 19 zajęty, 18 wolny, jak to rozwiązać? Ktoś już ma pewne rozwiązanie? Dzięki za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udało się panu podłączyć lampki w drzwiach? Proszę o pomoc jak Pan to zrobił

      Usuń
    2. Rozwiązał pan ten problem? Proszę o pomoc jak Pan to zrobił

      Usuń
  72. Witam, Passat b6
    Sterownik w drzwiach 1K0 959 793 G w które piny podłączyć lampki? Ktoś podłączal pod ten sterownik? Dzięki za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  73. A czy sie uda wlaczyc te swiatelka przez program dephli ??

    OdpowiedzUsuń
  74. Jesli w vcda nie moge wejsc do programow 42, 52 to co moze byc powodem?

    OdpowiedzUsuń
  75. Witam, mam pytanie , chciałem zamontować lampki w drzwiach na dole drzwi przód i tył są odblaski w golfie 7 (2013) po zamontowaniu trzeba chyba je adoptować czy zakodować da się to zrobić obdeleven ? i jeśli tak to jak ?

    OdpowiedzUsuń
  76. Witam
    Mam kilka rad dla tych którzy chcą zamontować oświetlenie w drzwiach.
    ja posiadam Golf 5 rok 2004 5 drzwi i wszystkie z elektrycznymi szybami.
    A wiec zaczynamy.
    Przód lewy wpinamy się z + PIN 1 a masę trzeba dolutować do kabla w PIN 2
    Przód prawy tak samo jak w lewych drzwiach.
    Całość trzeba zakodować tak jak jest opisane wyżej.
    Tył lewy i prawy zrobiłem tak samo czyli. Kabel napięciowy wlutowałem do grubego białego kabla który zasila moduł a masę przylutowałem do kabla w zamku przy kostce cienki biały kabel nr 4.
    Z tyłem jest o tyle gorzej bo trzeba go rozebrać z obu stron.
    Tyłu nic nie kodujemy w VCDS.
    Dodam ze zamontowałem chińskie ledy a przy nich może wywalać błąd przednich drzwi.

    OdpowiedzUsuń
  77. Witam, zamontowalem ledy w drzwiach zgodnie z instrukcją powyżej. Natomiast po zamontowaniu przestały działać kierunkowskazy w lusterkach. wpiete w pin 1 i 2. Czy ktoś wie co może być przyczyną nie działających kierunkowskazów w lusterkach? Dodam że przed modyfikacją działały bez zarzutu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawa rozwiązana... Gość wpisał złe wartości w kompie i wyłączył opcję kierunków w lusterkach ponieważ zamienił wartości a nie zsumował...

      Usuń
  78. Słuchajcie. Jaka jest szansa na poprawne podłączenie obrysówek w Golfie 5 3 drzwi?
    Nie posiadam jednego z pinów w kostce (18 lub 19).
    Mialem podłączone pod zamek drzwi i działało poprawnie z małym ALE...
    Przez ten zabieg miałem złodzieja prądu.

    OdpowiedzUsuń
  79. Super to zostało opisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  80. Witam wszystkich. Jest ktos dalej na forum z okolic Dzialdowo, Zuromina, Ostrody, Ilawy? Chodzi mi o zakodowanie tego w sterowniku, nie posiadam VCDS-a, a kupowanie ori za 199$ albo poska wersje z Adako za bagatela 2k nie wchodzi w grę zeby tylko zakodowac swiatla ostrzegawcze w drzwiach...

    OdpowiedzUsuń
  81. Mam pytanie może mi ktoś napisze jak skasować w golfie 7 2014 1.2tsi przegląd teraz z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  82. Golf 1.6 fsi 2006 rok pin 1 i 2-dopiety na skretke bo zajety

    OdpowiedzUsuń
  83. passat 2006 1.9 sterownik w drzwiach 1k0 959 793 L.
    Próbowałem podpiąć piny 18,19 ,a 1 i 2 zajęte. ktoś pomoże? :(

    OdpowiedzUsuń
  84. witam.Mam taki problem ,podłaczyłem w golfie 6 swiatła w drzwiach zakodowałem tak jak w opisie lampki dziłąja ok przy otwieraniu drzwi ale szyby i regulacja lusterek działaja na odwrót

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coś z kodowaniem nie tak, proszę podesłać na maila screeny, albo kod

      Usuń
    2. Jak zrobić by szyby i kierunki działa poprawnie

      Usuń
  85. Wita w drzwiach od kierowcy miałem kod 180 dodałem 64 i wpisałem 244 i lampka działa w drugich drzwiach miałem 436 dodałem 64 i poszło tylo cos jest nie tak z polaryzacja szyb i lusterka sie synchronizowały

    OdpowiedzUsuń
  86. I jeszcze na dodatek lusterka odwrotnie mrugają🤦

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wciąż błędne jest kodowanie, proszę je cofnąć i sprawdzić

      Usuń
  87. DZIEKI .JUZ OGARNIENTY TEMAT

    OdpowiedzUsuń
  88. Ciekawy wpis. Dużo pomocnej i wartościowej wiedzy

    OdpowiedzUsuń
  89. Witam
    Passat b6 1.9 2006

    Przednie drzwi 2 elektryczne ( pin 1 i 2 , kodowanie i pięknie działa)

    w tylnych drzwiach mam szyby na korbki .

    czy mogę się podłączyć jakoś do zamka ? czy ktoś już to zrobił ?

    w zamku jest sterowanie masą ? czy się mylę ?

    OdpowiedzUsuń
  90. U mnie problem taki ze kodowanie nie działa, po wpisaniu 64 zostaje 64 a nie jak w instrukcji 244

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wpisujemy 64 tylko +64 do wartości obecnej

      Usuń
  91. "Manyec" Dla żarówki zmiana biegunów, jakie ma znaczenie? Obudowa plastikowa zwarcia nie będzie. W przypadku LED to ma znaczenie! Nie będzie świecić.

    OdpowiedzUsuń
  92. Mam pytanie. Czy jeśli zamiast lampek 5w zamontuje lampki led to czy będą działać bezproblemowo czy może będą wywalać błędy lub mrugać? Próbował ktoś z ledami? Golf plus 2008r

    OdpowiedzUsuń
  93. Opis super ale ja poszedłem na skróty,odkręciłem wszystkie śruby jak w opisie prac,odpiąłem wszystkie klipsy,odchyliłem tapicerkę dołem i położyłem sie na leżanke,wypiołem kostke,wpiołem piny,nowe klipsy,poskręcałem i po robocie..drzwi pasażera robiłem 10 minut. Polecam taką drogę,mniej roboty i poszycia nie trzeba ściągnąć.

    OdpowiedzUsuń
  94. Masz może pinout całej wtyczki od strony pasażera?

    OdpowiedzUsuń
  95. Pliki edukacyjne https://megawrzuta.pl/download/98b00bce147c6f8aec5df17ac1530460.html

    OdpowiedzUsuń
  96. hasło: Edukacja1234

    OdpowiedzUsuń