Co zatem Tracimy?• zakres temperatur z 16 ºC-28 ºC do 18 ºC-26 ºC; • Temperatury regulowane co 1 ºC zamiast co 0,5 ºC; • zakres regulacji nagrzewania foteli z 5 stopni do 3 stopni, przy czym 3 nie odpowiada 5 w sile grzania; • brak wyświetlaczy z temperaturą - za to jest wyświetlania przez kilka sekund na wyświetlaczu radia.
Zyskujemy: • design pasujący do RCD310 czy ładnieszy? - kwestia gustu, mi wydaje się nowocześniejszy; • dwie funkcje AUTO - z wolniejszą i szybszą pracą wentylatora.
Czy warto? Oceńcie sami.
Czas montażu: | ok. 45-60 min. | |
Wymagania: | klimatronik moduł Gateway 1K0907530L lub wyższy (do współpracy z radiem) obieg powietrza sterowany jednym silniczkiem - MR'08+ (istnieje możliwość użycia panelu w starszych wersjach, jednak podłączenie jest bardziej skomplikowane) |
|
Potrzebne narzędzia: | klucz TORX T20 narzędzie do podważania plastików szczypce do przewodów i zdejmowania izolacji lutownica |
|
Potrzebne części: |
|
|
Części wymontowane: |
|
* w opcji z: czujnik jakości powietrza
** w opcji z: podgrzewane fotele; czujnik jakości powietrza
*** w opcji z: podgrzewane fotele
**** w opcji z: czujnik jakości powietrza, ogrzewanie pomocnicze
***** w opcji z: czujnik jakości powietrza, ogrzewanie pomocnicze, podgrzewane fotele
** w opcji z: podgrzewane fotele; czujnik jakości powietrza
*** w opcji z: podgrzewane fotele
**** w opcji z: czujnik jakości powietrza, ogrzewanie pomocnicze
***** w opcji z: czujnik jakości powietrza, ogrzewanie pomocnicze, podgrzewane fotele
UWAGA! Panele mimo spełniającej wersji mogą nie działać poprawnie, dlatego sugeruje kupować panele rocznikowo najstarsze. |
montaż
| autoadaptacja ustawień | VCDS |Zaczynamy od plastików, które są zamocowane na zatrzaski, trzeba też wyjąć wiązkę z czujnika nasłonecznienia, |
Teraz obudowa kanału powietrznego górnego wraz z zamknięciem, tu mamy pierwszy wkręt Torx T20 w miejscu gdzie wychodzą przewody. Po jego odkręceniu odczepiamy górną część. |
Kolejne dwa wkręty pokażą się po odczepieniu górnej obudowy, to także Torxy T20, po których wykręceniu będziemy mogli odczepiać z zatrzasków cały panel środkowy z przednimi kratkami wentylacyjnymi. |
Podważamy go z przodu, tak aby pierwsze zatrzaski puściły, |
po czym mocno podnosimy do góry. |
Odkryją się kolejne wkręty trzymającą dolną plastikową maskownicę. |
Po odkręceniu panel odczepiamy z klipsów, delikatnie by nie połamać. |
Pod ramką kolejne wkręty Torx - nie jestem pewien do końca dlaczego odkręciłem również radio :). Panel Klimatronik trzyma się na czterech wkrętach. |
Po wyjęciu, panel musimy wypiąć z kostek, dokładnie trzech - A, B, C. kostki z wiązkami przewodów są w obudowach, zabezpieczone czerwonym klipem, po podniesieniu go wiązki łatwo się dają wyciągnąć. |
autoadaptacja ustawień
| montaż | VCDS |Po zamontowaniu wszystkiego na swoje miejsce, nowy moduł klimatronik musi przetestować sobie wszystkie ustawienia. W tym celu należy przytrzymać dwa przyciski na panelu - nawiew na twarz i AC przez 3 sekundy. Jeśli jest problem z działaniem kompresora klimatyzacji, taką samą operację trzeba wykonać przytrzymując ogrzewanie tylnej szyby z przyciskiem AC przez 3 sek. |
VCDS
| montaż | autodaptacja |Zmiana panela nie wymaga kodowania, natomiast na pewno warto sprawdzić i ewentualnie usunąć błędy w sterowniku. Takowe zapewne się pojawią. Zaczynamy od wyboru sterownika. |
W zakładce Comfort/Conv. należy wybrać Auto HVAC (Heating Ventilation Air Conditioning) kod 08. |
I tu wybieramy Fault Codes - 02, po czym pojawią się wszystkie błędy. |
Mi po wyczyszczeniu pozostał jeden błąd - brak sygnału z czujnika jakości powietrza, którego jeszcze nie zamontowałem, a zrobie to w najwcześniejszej wolnej chwili. |
Witam, Chciałbym wymienic przy swoim zamochodzie panel klimatronic lecz ja posiadam teraz jeszcze starsza wersje 5M1820045A a chciał bym wymienic na 1K0907044 czy mogł byś mi jakos w tym pomóc ?
OdpowiedzUsuńNo to już wyższa szkoła jazdy, wymiana samego panela nie wystarczy, dochodzą silniczki kontrolujące klapy, czujniki temperatur, sensor nasłonecznienia i chyb a tyle. Ja takiej zmiany nie robiłem, ale pewnie da się znaleźć manual w necie. Na pewno jest to bardzo pracochłonne, bardzo kosztowne i dość trudne.
Usuńyhy, no to wielka szkoda :( A mam jeszcze jedno pytanko nie jest w temacie ale chciałem jeszcze zapytac o radio, ja posiadam wersje tą starsza dokładnie tak jak tu na stronce na zdjeciach widac model 1K0035186AD a chciałbym załozyc cos nowszego lecz nie wiem jakie trzeba wykonac dodatkowe prace przy wymianie ?
OdpowiedzUsuńwszystko jest na blogu w poście wymiana radia. Musisz wiedzieć jaki masz sterownik Gateway.
UsuńWitam Pana miłośnika VW.Pytanie- czy jest możliwa wymiana panelu sterowania klimy 7N0907426K na np.5K0904044FK w Jetta z 2009 model 2010r.z radiem RSN 310 czy to by działoło z dodatkowymi funkcjami?.
OdpowiedzUsuńRyszard
Climatic na Climatronik się nie da bez głębszych zmian tak poprostu zamienić.
UsuńMa ktos manuala aby wymienic ze starej na nowa climatic
OdpowiedzUsuńw golfie 5?
Z tego co wiem to kolo sterujace klapami w starej werski sterowane jest recznie a w niwej elektrycznie... co dalej to nie wiem
a... wtyczki ponoc pasuja
Adam-fr
Trzeba wymienić całą nagrzewnicę. A jak już to nie ma się co szczypać i wymienić od razu na Climatronic z Golfa 6 + czujnik nasłonecznienia, panel, czujnik jakości powietrza. Robiłem u siebie w Octavii 2FL co prawda, ale Golf to jest ta sama robota - nam, we dwóch zajęło to 6 godzin - trzeba wyjąć całą deskę i stelaż. Same części są relatywnie niedrogie - nagrzewnica climatronic z G6 - 200 zł, panel 150 zł, czujnik nasłonecznienia 70, czujnik jakości powietrza 100. Do tego kabelki, wtyczki itp. To są ceny jakie płaciłem w zeszłym roku - nie wyssane z palca. Grunt to się nie spieszyć i spokojnie kompletować klamoty.
OdpowiedzUsuńWitam, czy w Tiguanie jes to możliwe do zrobienia? Nowe modele ramek i paneli są już dostępne, samochód z climatronikiem z 2008 r. Pozdrawiam i pogratulować dobrej roboty.
OdpowiedzUsuńO ile istnieje ramka, oczywiście wymiana panela klimatronik jest możliwa
UsuńTo jeszcze raz ja, w Tiguanie mam oryginalny panel 1K0907044DK i mam pytanie czy da się go zamienić na 5K0907044 BR, CF, FE? Dzięki.
UsuńJeśli masz panel DK, czyli z czujnikiem jakości powietrza, to dlaczego teraz chcesz użyć takiego bez obsługi tego? Moim zdaniem powinieneś szukać: BT, CN, DG.
UsuńWITAM MOZE KTOŚ PODPOWIEDZIEC JAKĄ NAGRZEWNICĘ WŁOŻYĆ DO GOLF V,MAM KLIMATIC,A PLANUJĘ ZAŁOŻYĆ KLIMATRONIC PANEL MK6
OdpowiedzUsuńRADIO MAM RNS510
CZUJNIK W GORNEJ KRATCE JEST(ale nie podłączony)ZMIENIAŁEM KIEDYS Z POŁKI NA KRATKĘ NAWIEWU I CZUJNIK BYŁ W KOMPLECIE
Z GÓRY DZIĘKUJĘ
Witaj, troche z innej beczki pytanie ale mam nadzieje ze pomozesz. Mianowicie chcialbym zamontowac panel sterowania klimatyzacji: 5C0820047AE (jest to model z Beetla) do mojej Jetty. Posiadam aktualnie sterowanie Climatic 1K1820045 (bez podgrzewania siedzeni). Czy jestes w stanie pomoc czy ten z Beetla bedzie pasowal na zasadzie Plug and Play?
OdpowiedzUsuńNa moje oko plug&play
UsuńZ jakiego roku jest Golf, w którym robisz modyfikacje. Posiadam Golfa z 2007 i jest ciekaw czy ta modyfikacja jest możliwa. Jaki masz dokładnie numer panela, który montowałeś. Gratki moda i z góry dzięki za odpowiedź
OdpowiedzUsuńTak, jak najbardziej jest możliwe - ja mam panel BT, zalecam jeszcze starsze.
Usuńwitam serdecznie.
OdpowiedzUsuńod ponad 1h godziny czytam Twoje posty.
jestem pod wrażeniem opisów i całej reszty..
widzę że starasz się wszystkim pomóc i masz dostęp do szerokiej gamy info..
może również mi pomożesz..
moje autko to VW Passat 2008r - modelowo po vinie 2009.
wersja z wnętrzem w aluminium. Radio RN510.
Jeśli byłbyś w stanie napisać wykaz części do wymiany klimatronica na w/w w manualu oraz do czujnika ciśnienia opon.
Z góry dziękuje.
podaj proszę maila
Usuńraf25@poczta.onet.pl
Usuńgolf 5 to kompletne dno. To niemiecki HAM
OdpowiedzUsuńWitam Pana,
OdpowiedzUsuńjestem pod wrazeniem bloga. Moze bedzie mi Pan w stanie pomoc. W Touranie mam panel climatronic 1K0 907 044 BS - grzane fotele, zwykly obieg zamkniety (brak czujnika jakosci powietrza). Ostatnio wymienilem piec dogrzewacza webasto na ogrzewanie postojowe i chcialbym tez wymienic panel na taki z wlacznikiem webasto. Czy jest mi Pan w stanie doradzic model panelu tak, zeby wymiana odbyla sie plug and play? Czyli panel taki jak mam teraz plus tylko i wylacznie wlacznik webasto. Jakis numerow szukac? Z gory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam.
Marcin
Witam, panel będzie z końcówką AJ - czyli 1K0907044AJ, przycik zmienia się z dual na grzanie, obieg jest pojedynczy. Zapewne nie będzie to montaż P&P, trzeba sprawdzić czy nie wyrzuca błędów, a do kostki doprowadzić instalację, ale w szczegółach się niestety nie rozeznałem jeszcze.
UsuńMa Pan na mysli, zeby doprowadzic instalacje od pieca webasto? Z tego co sie orientowalem to komunikacja idzie po CANie, wiec moze nie bedzie tak zle.
UsuńDziekuje za szybka odpowiedz.
Pozdrawiam.
Marcin
Najaktualniejszy panel jest z końcówką CA jednak. Jeśli jest tak jak Pan pisze to proszę o info jak się uda to podłączyć z panelem i zadziała.
UsuńNa znanym portalu aukcyjnym jest jeden panel CA i nie ma wlacznika webasto. AJ maja ale nie widze, zeby ktos sprzedawal. Jak tylko trafie taki jak trzeba i zaloze to napisze czy dziala. Pozdrawiam.
UsuńCA ma na pewno: link poniżej
Usuńhttp://allegro.pl/vw-touran-golf-klimatronik-1k0907044ca-i3852825759.html
Ciekawe:
Usuńhttp://allegro.pl/vw-golf-v-panel-klimatronic-1k0907044ca-i3866105685.html
Zakladam ze ma Pan racje tylko sprzedajacy nie do konca wiedza co sprzedaja albo nei dbaja o zdjecia.
Witam, widzę że zna się Pan na rzeczy, a ja mam zamiar wymienić panel na najnowszy model po 2012r czy wszystko pasuje p&p czy też coś trzeba przerabiać? Moje auto to Alhambra II. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńMam pytanie, czy nie lepiej wyjąć pin 16 i wpiąć do 20, chyba że źle zrozumiałem i trzeba dolutować do 16 część pinu 20 z wtyczki? Czekam na odp.
OdpowiedzUsuńMożna by było, gdyby piny były takie same.
UsuńDzięki manyec, w weekend będę montował, dam znać jak mi poszło
Usuńa czy jakbym przetrobił instalacje tylko na starym klimatroniku to bedzie pokazywac na radyjku?
OdpowiedzUsuńBardzo proszę o pomoc mam Golfa V climatronic 2 strefowy instalacja napełniona nie włączają się wentylatory wymieniłem na nowe sprawne kompresor nowy sprawny VAG niema błędów instalacja sprawdzona w miarę możliwości. na krótko zaczyna działać agregat rurka robi się zimna do agregatu dochodzi napięcie 3,5 V oraz masa. ciśnienie 5,8 wszystkie czujniki temp na plusie powyżej 5stopni mój adres net22@o2.pl trochę się wykosztowałem nie chce już płacić za wymiany które nic nie dają. Bardzo proszę o POMOC jestem z Dolnego Śląska zapłacę za prawdziwą diagnozę
OdpowiedzUsuńZnalazłem w internecie instrukcję podłączenia climatronika, trochę różni się od twojej, tam jest że to 16 wlutowujemy pin 20 z wtyczki, a u ciebie zostaje pin 16 z wtyczki pusty, czy to coś zmienia?
OdpowiedzUsuńpin 16 i 20 to przewody zasilania jeden jest z akumulatora drugi z kluczyka. Nowy panel wymaga tylko jednego zasilania - z pinu 16, więc czy zostawisz pusty czy podłączysz 20 nic nie zmieni.
Usuńdzięki i pozdrawiam
UsuńWitam, czy jest możliwość założenia samego nowego panelu klimatronika (z nową ramką) i czy to będzie działało tak jak teraz ten stary, posiadam navi clariona (wiem, że nie będzie się wyświetlało na radiu) oraz czy w takim razie muszę zmieniać moduł Gateway?
OdpowiedzUsuńWitam a jak jest w Touranie 2007 stary panel z opcją ECON a nie AC To nie ma przeszkód w założeniu nowego .z końcówką BD bo mam grzane stołki i taki posiadam ?
OdpowiedzUsuńWitam
OdpowiedzUsuńMam pytanie z innej beczki.
Posiadam MK5 z podgrzewaniem siedzeń. Po stronie pasażera można wysiedzieć w pełny zakresie 0-5.
Po stronie kierowcy po rozgorzeniu się siedzenia na moc-pozycji "1" (z zakresu 0-5) siedzenie jest zbyt gorące żeby dało się wysiedzieć.
Czy gdzieś w VCDS można zmniejszyć moc ?
Czy to kwestia jakiegoś czujnika temperatury - błędny odczyt ?
Witam,
OdpowiedzUsuńMam Golfa z 2006 r 3.2 l
oczywiście klimatronik
Chciałbym sie dowiedzieć czy mógłbym taką modyfikacje
przeprowadzić u siebie?
Pisałeś w instrukcji ,że mod dla autek '08+
Więc jak to naprawdę jest ?
Strasznie mi sie podoba ten panel w nowszej wersji!
Witam jak założe nowy panel i radio mfd2 czy też będzie pokazywało ogrzewanie na radiu ?
OdpowiedzUsuńnie bedzie ci na tym radiu pokazywalo jesli juz to albo rcd 510 na 100 procent rns 510
UsuńWitam.
OdpowiedzUsuńW sieci jest tak wiele instrukcji podłączenia climatronika, a ja wciąż mam z tym problem.
OdpowiedzUsuńWitam
Usuńmam pytanie gdzie mogę kupić tę ramkę 1K0858069 M lub N 1QB
Mam taką ramkę na sprzedaż.
OdpowiedzUsuńPoszukuje w.w ramki nr 1K0858069 M lub N 1QB
OdpowiedzUsuńJuż sprzedana.
OdpowiedzUsuńCzy można zamontować taki panel pod RCD310 jeśli na starym mam przycisk ECON ?
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńWitam, czy jest możliwa wymiana panelu sterowania manualnej klimatyzacji 7N0907426K na panel klimatronik 5K0907044GJ. Czy taki panel będzie działał pod tą ręczna klimatyzacja z jej ograniczonymi manualnymi funkcjami i RCD 310? Zależy mi tylko na wygładzie i sterowaniu przyciskami zamiast gałkami nie funkcjonalności klimatyzacji automatycznej, z której wiązałaby się zmienia nagrzewnicy itd. Z góry dzięki za odpowiedź. Dawid
OdpowiedzUsuńWitam, czy spotkaliście się Panowie z komunikatem w błędach "ograniczenie działania z powodu braku informacji" po modyfikacji climatronica? Passat B6 z 2009r po wymianie panelu na z 2012r 3AA907044AJ
OdpowiedzUsuńza nowy panel, nie dogaduje się z którymś ze sterowników.
UsuńFunkcje wszystkie działają?
Tak, wszystkie..webasto, klimatyzacja. Troszkę jest rozregulowany przy utrzymaniu nastawionej temperatury wewnątrz auta. Podejrzewam że błąd który występuje to jest kwestia kodowania panelu lub komunikacji z bordnetz. Nie mam pełnego obrazu bo kodowanie wykonuję VCP i jest skromny w opisach funkcji kodowania.
UsuńWitaj mam passata B6 20066 wersja Highline. zmienilem klimatronik z golfa 6. Po zmianie bez przepiecia pinów niby wszystko działało ale w błedach było jak dobrze pamiętam brak komunikacji z klimatronikiem po zamianie pinów 16 do 20 niby wszystko też działa ale nie moge wejść kompem do klimatronika. Prosze o pomoc.
OdpowiedzUsuńPanowie a ktoś spotkał się z takim czymś ze . Pozminie panelu wszystko działa . Oprócz przycisku off i sync
OdpowiedzUsuńZmieniłem panel wszystko działa . Oprócz przycisku off i sync ??? Czyżby panel walniety ??
OdpowiedzUsuńto jak wszystko dziala skoro te 2 przyciski nie hulaja
UsuńWitam posiadam Jette wersja se z USA silnik 1.8 tsi . Czy jest możliwość wymiany klimatyzacji ręcznej na climatronica i jaki koszt całkowity ew takiej operacji by wynosił. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńMam pytanie ,jeśli nie posiadam czujnika jakości powietrza czy klapa będzie się zamykała przy gaszeniu zapłonu ? czy pozostanie otwarta ? ( nie chce spotykać się z zaparowanymi ,zaszronionymi szybami w środku auta) Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńnie będzie, brak czujnika wyrzuci błąd w sterowniku. Włączenie na pozycje A pozostanie bez reakcji
UsuńDopiero zaczynam - zakupiłem panel 5K0907044 HB z Tiguan 2015. Mam zamiar zastąpić oryginalny jaki posiadam tj. 1K0 907 044 DA z 2008r w Tiguan 2009. Czy oprócz wspomnianej przeróbki pinów 16 / 20 muszę coś przewidzieć? Panel ten już miałem podpięty i w ogóle nie reagował, ale być może dlatego że nie ustawiłem zasilania na pinach. Ktoś wie czy mój stary panel posiada obsługę czujnika jakości powietrza? Nie mam VCDS aby podpiąć i sprawdzić błędy.
OdpowiedzUsuńWyniki moich działań opublikuję, może komuś się przydadzą, Pozdrawiam, FUNTIG
DA ma obsługę czujnika jakości powietrza.
UsuńNie poddałem się - kupiłem drugi panel EA i ten od razu po podpięciu pinów jak opisujesz zareagował. Niby wszystko działa jak należy, ale nie mogę pozbyć się poniższych błędów:
UsuńB10AE14: Czujnik wysokiego ciśnienia Przerwa / zwarcie z masą
B10A415: Przewód sygnałowy czujnika jakości powietrza Przerwa / zwarcie z potencjałem plus
U111100: Ograniczenie działania z powodu braku informacji
Czy na tej podstawie możesz potwierdzić, że rzeczywiście czujnik jakości powietrza oraz wysokiego ciśnienia są do wymiany? No i co z tym "Ograniczeniem działania" - co to jest?
Niestety "po drodze" zmiany panelu climatronika wymieniałem żarówki na LED we wnętrzu i miałem zwarcie spowodowane żarówką w tylnym panelu w podsufitówce, poleciał bezpiecznik 10A i na pewno uszkodziłem mój stary panel 1K0 907 044 DA. Stąd też moja desperacja aby wymienić panel na nowy :)
Pozdrawiam, FUNTIG
YES, YES, YES, doszedłem co wywoływało błędy. Posługując się wytycznymi z powyższej prezentacji w przypadku kiedy ma się już czujnik jakości powietrza (tak jak w moim przypadku - panel DA) NIE WOLNO odcinać przewodu z pin 20, po prostu trzeba tylko dolutować do niego pin 16. Manyec nie miał czujnika jakości powietrza i u niego wszystko grało. Ja po prostu dolutowałem odcięty przewód i błędy z czujników znikły. Pozostał tylko jeden, który jest związany z zbyt wysoką wersją oprogramowania, które jest wgrane w panel climatronik. Może wgranie starszej wersji by pomogło? - jak się dowiem to napiszę :) . Pozdrawiam, FUNTIG
UsuńTeż zabieram się do wymiany ale na początek mam głupie pytanie. O ile w golfach passatach ... łatwo jest zdjąć ramkę o tyle w tiguanie nie bardzo wiem jak to zrobić. Skoro już to robiłeś może podpowiesz. Dzięki.
UsuńWitam mam pytanie czy panel o numerach
OdpowiedzUsuń5K0907044AK będzie działał w Touranie z 2005 roku ? Mam grzane fotele itp. Z góry dziękuję za informację :-)
bedzie hulal ale musisz przepinowac 16 do 20 jesli potem chcesz miec wizualizacje na radiu to pewnie trza bedzie radio zmienic
UsuńCześć, czy mógłbyś podać do siebie maila. Mam pytanie odnośnie climatronic w Passat B6 2009 r. Pozdrawiam Faster
OdpowiedzUsuńCześć , czy możesz podać do siebie maila? Mam pytanie dotyczące climatronik w Passat B6 2009 r. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńmail jest podany w zakładce kontakt
UsuńCześć.Napisałeś "obieg powietrza sterowany jednym silniczkiem +08". Jak mogę to sprawdzić? Posiadam golfa 07 MK5. Dzięki za odpowiedź.
OdpowiedzUsuńWitam
OdpowiedzUsuńSuper instrukcja. Skorzystałem, działa w Passacie B6 z 2009. Ramka pasuje idealnie od wersji CC.
Super poradnik. Skorzystałem i w Passacie B6 z 2009 roku już lśni nowy panel. Po wszystkich adaptacjach bez żadnych błędów. Jako że nie miałem czujnika jakości powietrza zamiana kabli z opisu wystarczyła. Ramka do klimy pasuje idealnie od Passata CC.
OdpowiedzUsuńPoradnik pierwsza klasa, korzystałem z niego i wszystko poszło jak trzeba.
OdpowiedzUsuńW passacie b6 zmienilem na taki klimatronic i tylko wpiolem wtyczki i dziala wszysyko bez wycinania kabli i lutowania
OdpowiedzUsuńjaki masz rok paska?mowa raczej o b6
UsuńW passacie b6 zmienilem na taki klimatronic i tylko wpiolem wtyczki i dziala wszysyko bez wycinania kabli i lutowania
OdpowiedzUsuńPamięta ustawienia po wyjęciu kluczyka?
UsuńZmieniłem panel w MK5 rozciąłem polutowałem i po wyjęciu klucza nie trzyma pamięci oraz nie odpala webasto bez zapłonu .
OdpowiedzUsuńPin 16 jest plusem po zapłonie więc wróciłem do połączenia pinu 20 plus stały i wszystko działa
UsuńDlaczego w Leonie 1p 2006 rok po wymianie panelu na lifta przyciski świecą mega słabo, tak ze w dzień nie widać jaka jest temperatura? Panel włożony do lifta i działa normalnie, u mnie swieci słabo.
OdpowiedzUsuńWitam mam pytanie posiadam vw touran z 2006 po lifcie i chciałbym wymienić na nowszy klimatronik z golfa 6 co muszę zrobić by ten nowy działał poprawnie proszę o poradę Zygus
OdpowiedzUsuńWitam.Posiadam touran z 2006 po liście.Chcialbym wymienić sobie panel klimatronik z golfa 6 jak to zmontowc by działał poprawnie proszę by ktoś mi doradzi dziekuje mój Emil marcin.schink@poczta.onet.pl
OdpowiedzUsuńWitam
OdpowiedzUsuńz przedstawionego schematu wynika, iż pin 16 zasila tylko pin 20. Dobrze odczytuje? Spotkałem się ze schematem gdzie pin 16 zasila pin 16 i 20.
Witam
OdpowiedzUsuńCzy ten panel podejdzie do golfa z 2005 roku ?
podejdzie tylko muisisz zrobic polaczenia pin 16 i 20 bo nie bedzie trzymal ci temperatur
UsuńWitam, wykonałem wszystkie kroki jak w poradniku, panel działa, klapy chodzą, dmucha, na radiu rns 510 wyświetla zmiany temp itd. Niestety jest zimno i nie wiem czy klima chłodzi. Jest problem że nie mogę się skomunikować z modułem klimatyzacji przez vcds, co może być powodem ?
OdpowiedzUsuńWitam. Mam to samo w golfie 5 z 2004 . Jk rozwiązałeś ten problem ?
UsuńZ góry dzięki za info . Mój meil: ofczareq@op.pl
Witam posiadam taki panel Panel Climatronic VW 5K0907044GK opisze mi ktos co oznacza oznaczenie GK i co posiada ten panel z gory dzieki
OdpowiedzUsuńGdzie można zakupić ramkę 1K0858069 M??
OdpowiedzUsuńNa aliexpress np. ;) koszt +/- 80zł , albo ASO koszt ok.200zł
UsuńWitam, jeśli mam panel 1K0907044K to da radę przeprowadzić tego moda ?
OdpowiedzUsuńPo zmianie zasilania brak w vcds wyświetlania w blokach pomiarowych parametrów klimatyzacji, przed przeróbką wszystko pokazywało, tylko brak zapamiętanych ustawień na panelu klimatyzacji. Jakieś pomysły z tymi zasilaniami ?
OdpowiedzUsuńtak, prawdopodobnie nie zrobiłeś instalacji zgodnie z opisem posta
UsuńWitam proszę o pomoc.Mam w VW Golfie klimatyzację o nr 1K0907044 K.Co oznacza ostatni symbol K.Czy wymieniając panel climatronic mogę kupić 1K0907044 BD ?
OdpowiedzUsuńArchi, 1K..44K wymienia się na:
Usuń..044R / ..044AB / ..044AF / ..044AT / ..044BD / ..044BH /..044BM
także, każdy z powyższych będzie OK
Dziękuję za odpowiedź.Teraz widzę ,że kupilem DD.Czyli elektryk nic nie zrobi ?
Usuń1K0907044DD jest dedykowany dla aut z nr VIN od 2008 roku, może być (ale nie musi) problem z komunikacją z pozostałymi sterownikami, większe zużycie prądu (akumulator), brak pamięci ustawień po wyjęciu kluczyka lub błędy w działaniu klap.
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńNie mogę znaleźć tych ramek na aliexpress
OdpowiedzUsuńMam taką za 250 zł
UsuńWitam,posiadam golfa V w kombi z 2008 model na 2009,dzisiaj podłączyłem panel z końcówką EA,i teraz tak bez modyfikacji wszystko chodzi ok i panel trzyma pamięć,natomiast po podłączeniukabla z pinu 16 do 20 zaczęły sie dziać dziwne rzeczy,na desce rozdzielczej pojawił się napis immobilizer activate i załączył się wiatrak chłodnicy a po odpaleniu auta nie mogłem go zgasić,mogłem wyciągnąć kluczyk ze stacyjki a auto chodziło jakby kluczyk był w stacyjce,dopiero po odpięciu kabla od pinu 20 mogłem zgasić auto. Czy we wszystkich modelach golfa konieczna jest ta przeróbka kabli bo u mnie za nic w świecie z przeróbka kablo nie zadziała.
OdpowiedzUsuńMialem to samo w pasacie b6 2007r
UsuńUstawienia pamieta tylko wtedy jsk jest zsplon, po uruchomieniu silnika jak cos ustawie to tego nie zapamieta, txlko to co ustawilem po zaplonie, polaczenie kabla 16 z 20 auto nie gasnie, w innym polaczeniu jak w opisie panel nie reaguje.
Dodatkowo vcds wyświetla mi błąd: 13701456-Function Restricted due to Missing Message(s), jak się pozbyć tego błędu po wymianie panelu klimatronic??
OdpowiedzUsuńMam panel z przyciskiem ECON i brakiem przyciku na środku (u dołu). Czy jeśli zamonutuje taki z przyciskiem AC i DUAL będzie wszystko działać?
OdpowiedzUsuńmoim zdanie nie zadziała, jeślki w aucie niema dwustrefowej klimy to sam panel nie wystarczy
UsuńWitam. Mam panel 1K0907044 BH ,jest climstronic dwu strefowy lecz brak przycisku dual .Podejdzie panel 5K0907044?
OdpowiedzUsuńWitam mam panel z czujnikiem jakosci powietrza koncowka EA czujnik podlaczony, Auto to passat b6 2007r
OdpowiedzUsuńNiestety ta modyfikacja z rozcieciem kabli nic nie daje, panel nie dziala wtedy, probowalem roznych kombinacji pin 16 i 20 po zloczeniu kabli razem 16 pi z 20 jak pisal kolega w postach silnik pracuje dalej nie gasnie mimo ze kluczyk wyjety, uszawienia dzialaja tylko wdedy gdy jest wlaczony zaplon tzn. Zapamietuje je. W czasie uruchomiobego silnika mozna zalaczac wszystko ale nie zapamieta,
Guten Morgen. Przepraszam mój Polski jest nicht gut. Posze o podpowiedz i rozwianie pewnej kwesti. Alhambra II brak podgrzewania foteli 5K0907044FK. Czy jesli zamienie panela funkcja podgrzewaia foteli 5K0907044G i aktivieren Sie vcds to działac bedzie ?
OdpowiedzUsuńJa, aber dieses Panel ist besser geeignet: 5K0907044FL ZJU
UsuńCodierung allein reicht nicht aus. Sie müssen die Installationen an die Sessel anschließen und die Sessel durch solche mit Heizfunktion ersetzen
UsuńGuten Tag. Dzienkuje odpowiec und hinweis.
UsuńCześć. Mam pytanie które już się wcześniej powieliło. Z tego co wyczytałem to aby modyfikacja była plug&play, MK5 powinno być '08+? Chodzi tutaj o rodzaj sterowania klapek?
OdpowiedzUsuńMam auto z 2004 z 2 strefową klimatyzacją automatyczną i zastanawiam się czy mam możliwość zrobienia tego moda?
Dzięki i pozdrawiam.
Witam, trochę nie kumam jak patrzę w schemat klimatronika od 2008 w górę så dwa kable zasilające 16 i 20, do 2008 jest tylko nr 20... Przy przeróbce trzeba skorzystać z pinu 16 i z niego doprowadzić zasilanie do 20? Po włączeniu zapłonu nie zapamiętuje ustawień... I jeśli jest wyłączony zapłon nie można włączyć webasta z panelu klimatyzacji. Dziękuję
OdpowiedzUsuńWitam, czy panel Klimatronik: 5K0907044 A, AK, BD, BT, CN, DG, EA, ES ma podświetlane pola niebieski / czerwony nad pokrętłami temperatury? jezeli tak to jak wymienić podświetlenie?
OdpowiedzUsuńCzy czujnik jakości powietrza znajduje się w panelu czy gdzieś pod pokrywą silnika?
nie ma podświetlenia, czujnik jest na zewnątrz, na blogu jest oddzielny wpis o czujniku jakości powietrza
Usuńwitaj manyec ja mam pytanie do ciebie zmienilem panel na ten z paska b6 z dodatkowa funkcja grzania przedniej szyby niemam podswietlenia przyciskow po otwarciu auta jest za to kiedy wlacznikiem swiatel ustawie na swiatla postojowe nie robilem pinowania 16 do 20 czy moze tu lezec wina ?
UsuńZmieniłem panel na 5K0907044ER w b6 2006 i jest błąd ograniczenie z powodu braku informacji 13701456
OdpowiedzUsuńa czemu nie zmieniles na panel z paska b7?byc moze dlatego niema komunikacji
UsuńWitam. Pytanie do wymiany panelu do Eos'a z 2007 roku. Chciałbym wstawić troszkę nowszy panel od golfa vii z nr 5G0907044BG. Proszę o info czy panel podejdzie, ewentualnie czy jakieś inne literki lepiej wziąść?
OdpowiedzUsuńWitam, mam problem....Tiguan 2008 mod 2009...Getway 1k0907503R...zmieniłem panel klimatronik z 1K0907044 DC z Webasto na 5K0907044 BF (z passat CC) ...wykonałem modyfikację kabli....jesli kluczyk nie jest w stacyjce nie ma podswietlenia guzikow ( nie dziala rowniez przycisk ogrzewania postojowego zero reakcji ) dopiero po przekreceniu kluczyka ozywa caly panel....bledy w getway : ( Poniedzia³ek,11,Kwiecieñ,2022,19:51:13:10624
OdpowiedzUsuńWersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x64
www.vcds.pl
Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet: AKP\1K0-907-530-V3.clb
Oznaczenie elementu: 1K0 907 530 R HW: 1K0 907 951
Komponent i/lub wersja: J533 Gateway H06 0062
Kodowanie: FDA37F06404E036002
Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
VCID: 36352940C445E5BB4D9-8062
Znaleziono 1 b³¹d:
01320 - Sterownik Climatronic (J255)
004 - Brak sygna³u / brak komunikacji - Sporadyczny
Ramka zamro¿ona:
Stan b³êdu: 00100100
Priorytet b³êdu: 2
Czêstoœæ b³êdu: 1
Wew.licznik b³êdów: 110
Przebieg: 361263 km
WskaŸnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 19:46:16
) a w 08 klimartyzacja : ( Poniedzia³ek,11,Kwiecieñ,2022,19:52:16:10624
Wersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x64
www.vcds.pl
Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 5K0-907-044.clb
Oznaczenie elementu: 5K0 907 044 BF HW: 5K0 907 044 BF
Komponent i/lub wersja: Climatronic H14 0608
Kodowanie: 0000000000
Kod serwisu: WSC 05311 115 00000
Zbiór danych ASAM: EV_Climatronic A01001 (VW36)
ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW36.rod
VCID: 70B9DF58EA218B8B575-8024
13 - iloœæ znalezionych b³êdów. Oto one:
9475093 - Potencjometr silnika nastawczego lewej klapy temperatury
9475349 - Potencjometr silnika nastawczego prawej klapy temperatury
9476117 - Potencjometr silnika nastawczego klapy rozmra¿ania
9476373 - Potencj.silnika nastawczego klapy rozdzia³u powietrza z przodu
9476885 - Potencj.siln.nast.klapy d³awienia œwie¿.pow./ zamkn.obiegu pow.
9479957 - Potencjometr silnika nastawczego klapy poœredniej wentylacji
9470741 - Czujnik temperatury nawiewu w przestrzeni na nogi z lewej str.
9470997 - Czujnik temperatury nawiewu w przestrzeni na nogi z prawej str.
9471765 - Czujnik temperatury nawiewu z lewej strony
9472021 - Czujnik temperatury nawiewu z prawej strony
9472533 - Czujnik temperatury nawiewu z parownika
9496597 - Czujnik fotoelektryczny promieniowania s³onecznego
9496613 - Czujnik fotoelektryczny promieniowania s³onecznego
) bledy za kazdym razem po skasowaniu niby czyto i po wyłaczeniu kluczyka i ponowym włączeniu znowu to samo...autoadaptacje wykonane VCDS oraz z guzików...
Witam, mam problem....Tiguan 2008 mod 2009...Getway 1k0907503R...zmieniłem panel klimatronik z 1K0907044 DC z Webasto na 5K0907044 BF (z passat CC) ...wykonałem modyfikację kabli....jesli kluczyk nie jest w stacyjce nie ma podswietlenia guzikow ( nie dziala rowniez przycisk ogrzewania postojowego zero reakcji ) dopiero po przekreceniu kluczyka ozywa caly panel....bledy w getway : ( Poniedzia³ek,11,Kwiecieñ,2022,19:51:13:10624
OdpowiedzUsuńWersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x64
www.vcds.pl
Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet: AKP\1K0-907-530-V3.clb
Oznaczenie elementu: 1K0 907 530 R HW: 1K0 907 951
Komponent i/lub wersja: J533 Gateway H06 0062
Kodowanie: FDA37F06404E036002
Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
VCID: 36352940C445E5BB4D9-8062
Znaleziono 1 b³¹d:
01320 - Sterownik Climatronic (J255)
004 - Brak sygna³u / brak komunikacji - Sporadyczny
Ramka zamro¿ona:
Stan b³êdu: 00100100
Priorytet b³êdu: 2
Czêstoœæ b³êdu: 1
Wew.licznik b³êdów: 110
Przebieg: 361263 km
WskaŸnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 19:46:16
) a w 08 klimartyzacja : ( Poniedzia³ek,11,Kwiecieñ,2022,19:52:16:10624
Wersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x64
www.vcds.pl
Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 5K0-907-044.clb
Oznaczenie elementu: 5K0 907 044 BF HW: 5K0 907 044 BF
Komponent i/lub wersja: Climatronic H14 0608
Kodowanie: 0000000000
Kod serwisu: WSC 05311 115 00000
Zbiór danych ASAM: EV_Climatronic A01001 (VW36)
ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW36.rod
VCID: 70B9DF58EA218B8B575-8024
13 - iloœæ znalezionych b³êdów. Oto one:
9475093 - Potencjometr silnika nastawczego lewej klapy temperatury
9475349 - Potencjometr silnika nastawczego prawej klapy temperatury
9476117 - Potencjometr silnika nastawczego klapy rozmra¿ania
9476373 - Potencj.silnika nastawczego klapy rozdzia³u powietrza z przodu
9476885 - Potencj.siln.nast.klapy d³awienia œwie¿.pow./ zamkn.obiegu pow.
9479957 - Potencjometr silnika nastawczego klapy poœredniej wentylacji
9470741 - Czujnik temperatury nawiewu w przestrzeni na nogi z lewej str.
9470997 - Czujnik temperatury nawiewu w przestrzeni na nogi z prawej str.
9471765 - Czujnik temperatury nawiewu z lewej strony
9472021 - Czujnik temperatury nawiewu z prawej strony
9472533 - Czujnik temperatury nawiewu z parownika
9496597 - Czujnik fotoelektryczny promieniowania s³onecznego
9496613 - Czujnik fotoelektryczny promieniowania s³onecznego
) bledy za kazdym razem po skasowaniu niby czyto i po wyłaczeniu kluczyka i ponowym włączeniu znowu to samo...autoadaptacje wykonane VCDS oraz z guzików...
Witam , ktoś uporał sie z brakiem komunikacji ze sterownikiem po zmianie panelu ?
OdpowiedzUsuńPanowie ma ktoś rozpiskę pinów ze wszystkich trzech gniazd panela klimatyzacji?
OdpowiedzUsuńStarego czy nowego?
UsuńFelicitaciones por tan buen trabajo
OdpowiedzUsuńEstoy interesado en hacer este mod, tengo un Golf V del 2004 y por lo que he estado investigando, tengo dos motores en la entrada de aire, podrias explicarme que se ha de hacer en este caso??
He visto en otros sitios y dicen k se ha de cambiar la tolba por una de un solo motor o que se han de hacer otras conecciones.
Gracias