22 kwietnia 2013

wymiana panelu klimatronik

climatronic
Kiedy wprowadzono do sprzedaży nowy model Golfa hatchback VI, Jetta w tym czasie oparta była całkowicie na bazie Golfa V i czekała na zastąpienie jej nowym modelem. Okres przejściowy trochę się wydłużył, ponieważ tym razem kolejna generacja Jetty miała odróżnić się całkowicie od protoplasty. Zrobiono więc w 2010 wersję przejściową Jetty z delikatnymi zmianami, które unowocześnią ją, a jednocześnie przetrwają do wprowadzenia do sprzedaży nowego projektu. Zmiany głównie wewnątrz - kierownica, zegary oraz panel klimatronik zamontowano z Golfa VI. Ja właśnie tym panelem się zajmę, bo dzięki tej modyfikacji Jetty dziś mogę użyć ramki i panela klimatronik, który idealnie pasuje do Golfów V. Nowszy wygląd i ładniejszy design panela to nie wszystko - zyskujemy współpracę z radiem (III generacji) i dodatkową możliwość podłączenia czujnika zanieczyszczenia powietrza (choć takowa, ale rzadko była również w starszych panelach). Niestety trochę tracimy, dlatego właśnie długo zastanawiałem się nad tą zmianą.

Co zatem Tracimy?• zakres temperatur z 16 ºC-28 ºC do 18 ºC-26 ºC; • Temperatury regulowane co 1 ºC zamiast co 0,5 ºC; • zakres regulacji nagrzewania foteli z 5 stopni do 3 stopni, przy czym 3 nie odpowiada 5 w sile grzania; • brak wyświetlaczy z temperaturą - za to jest wyświetlania przez kilka sekund na wyświetlaczu radia.

Zyskujemy: • design pasujący do RCD310 czy ładnieszy? - kwestia gustu, mi wydaje się nowocześniejszy; • dwie funkcje AUTO - z wolniejszą i szybszą pracą wentylatora.
Czy warto? Oceńcie sami.



czas Czas montażu: ok. 45-60 min.
wymagania Wymagania: klimatronik
moduł Gateway 1K0907530L lub wyższy (do współpracy z radiem)
obieg powietrza sterowany jednym silniczkiem - MR'08+ (istnieje możliwość użycia panelu w starszych wersjach, jednak podłączenie jest bardziej skomplikowane)
narzędzia Potrzebne narzędzia: klucz TORX T20
narzędzie do podważania plastików
szczypce do przewodów i zdejmowania izolacji
lutownica
lista 1 Potrzebne części:
lista 2 Części wymontowane:
* w opcji z: czujnik jakości powietrza
** w opcji z: podgrzewane fotele; czujnik jakości powietrza
*** w opcji z: podgrzewane fotele
**** w opcji z: czujnik jakości powietrza, ogrzewanie pomocnicze
***** w opcji z: czujnik jakości powietrza, ogrzewanie pomocnicze, podgrzewane fotele


UWAGA! Panele mimo spełniającej wersji mogą nie działać poprawnie, dlatego sugeruje kupować panele rocznikowo najstarsze.

montaż

| autoadaptacja ustawień | VCDS |

Żeby dostać się do panelu klimatronika, musimy zdemontować
wszystkie elementy w konsoli środkowej. Opisywałem to w poście
dot. wymiany radia, więc również tu skorzystam z tych samych zdjęć
i opisów. Pierwszym krokiem zatem jest zdemontowanie górnej
kratki nawiewu - u niektórych jest w tym miejscu półeczka.
Zaczynamy od plastików, które są zamocowane na zatrzaski,
trzeba też wyjąć wiązkę z czujnika nasłonecznienia,
następnie kratka nawiewu, jest również do podważenia, trzyma się
na metalowych spinkach, które przy zdejmowaniu mogą się
odczepić i spaść do kanału wentylacyjnego. Dobrze więc będzie
zamknąć go przed operacją.
Teraz obudowa kanału powietrznego górnego wraz z zamknięciem,
tu mamy pierwszy wkręt Torx T20 w miejscu gdzie wychodzą
przewody. Po jego odkręceniu odczepiamy górną część.
Kolejne dwa wkręty pokażą się po odczepieniu górnej obudowy,
to także Torxy T20, po których wykręceniu będziemy mogli
odczepiać z zatrzasków cały panel środkowy z przednimi
kratkami wentylacyjnymi.
Podważamy go z przodu, tak aby pierwsze zatrzaski puściły,
po czym mocno podnosimy do góry.
Odkryją się kolejne wkręty trzymającą dolną plastikową maskownicę.
Po odkręceniu panel odczepiamy z klipsów, delikatnie by nie połamać.
Pod ramką kolejne wkręty Torx - nie jestem pewien do końca
dlaczego odkręciłem również radio :). Panel Klimatronik
trzyma się na czterech wkrętach.
Po wyjęciu, panel musimy wypiąć z kostek, dokładnie trzech - A, B, C.
kostki z wiązkami przewodów są w obudowach, zabezpieczone
czerwonym klipem, po podniesieniu go wiązki łatwo się dają wyciągnąć.
Teraz należy wprowadzić zmiany w połączeniu przewodów. Jest
to dosłownie delikatna korekta zasilania w kostce A (największej)
20 pinowej. Najpierw trzeba zdjąć kawałek taśmy izolacyjnej,
a następnie wyjąć kostkę z obudowy, podważając klips trzymający.
Wtyczka składa się z dwóch części - 18-pinowej kostki i 2-pinowej
obudowy. Modyfikacja polega na odcięcie pinu 16 i 20 oraz
poprowadzenie 16 do 20, natomiast odcięty kawałek przewodu
zaizolować i schować pod taśmę. Tak przerobioną kostkę
wpinamy do nowego modułu klimatronik wraz z pozostałymi B i C.
Przed złożeniem do stanu poprzedniego należy sprawdzić czy panel działa
i jest sprawny. Jeśli tak to dokręcamy panel i całą resztę montujemy
na swoje miejsce. Praca skończona jak widać wyświetlanie na radiu
działa, oczywiście z pozycji menu radia SETUP>CLIMA>OFF, możemy
wyłączyć wyświetlanie.

autoadaptacja ustawień

| montaż | VCDS |

Po zamontowaniu wszystkiego na swoje miejsce, nowy moduł klimatronik
musi przetestować sobie wszystkie ustawienia. W tym celu należy przytrzymać
dwa przyciski na panelu - nawiew na twarz i AC przez 3 sekundy. Jeśli jest
problem z działaniem kompresora klimatyzacji, taką samą operację trzeba wykonać
przytrzymując ogrzewanie tylnej szyby z przyciskiem AC przez 3 sek.

VCDS

| montaż | autodaptacja |

Zmiana panela nie wymaga kodowania, natomiast na pewno warto
sprawdzić i ewentualnie usunąć błędy w sterowniku. Takowe zapewne
się pojawią. Zaczynamy od wyboru sterownika. 
W zakładce Comfort/Conv. należy wybrać Auto HVAC (Heating Ventilation
Air Conditioning) kod 08.
I tu wybieramy Fault Codes - 02, po czym pojawią się wszystkie
błędy.
Mi po wyczyszczeniu pozostał jeden błąd - brak sygnału z czujnika jakości powietrza, którego jeszcze nie zamontowałem, a zrobie to w najwcześniejszej wolnej chwili.

128 komentarzy:

  1. Witam, Chciałbym wymienic przy swoim zamochodzie panel klimatronic lecz ja posiadam teraz jeszcze starsza wersje 5M1820045A a chciał bym wymienic na 1K0907044 czy mogł byś mi jakos w tym pomóc ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to już wyższa szkoła jazdy, wymiana samego panela nie wystarczy, dochodzą silniczki kontrolujące klapy, czujniki temperatur, sensor nasłonecznienia i chyb a tyle. Ja takiej zmiany nie robiłem, ale pewnie da się znaleźć manual w necie. Na pewno jest to bardzo pracochłonne, bardzo kosztowne i dość trudne.

      Usuń
  2. yhy, no to wielka szkoda :( A mam jeszcze jedno pytanko nie jest w temacie ale chciałem jeszcze zapytac o radio, ja posiadam wersje tą starsza dokładnie tak jak tu na stronce na zdjeciach widac model 1K0035186AD a chciałbym załozyc cos nowszego lecz nie wiem jakie trzeba wykonac dodatkowe prace przy wymianie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko jest na blogu w poście wymiana radia. Musisz wiedzieć jaki masz sterownik Gateway.

      Usuń
  3. Witam Pana miłośnika VW.Pytanie- czy jest możliwa wymiana panelu sterowania klimy 7N0907426K na np.5K0904044FK w Jetta z 2009 model 2010r.z radiem RSN 310 czy to by działoło z dodatkowymi funkcjami?.
    Ryszard

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Climatic na Climatronik się nie da bez głębszych zmian tak poprostu zamienić.

      Usuń
  4. Ma ktos manuala aby wymienic ze starej na nowa climatic
    w golfie 5?
    Z tego co wiem to kolo sterujace klapami w starej werski sterowane jest recznie a w niwej elektrycznie... co dalej to nie wiem
    a... wtyczki ponoc pasuja

    Adam-fr

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzeba wymienić całą nagrzewnicę. A jak już to nie ma się co szczypać i wymienić od razu na Climatronic z Golfa 6 + czujnik nasłonecznienia, panel, czujnik jakości powietrza. Robiłem u siebie w Octavii 2FL co prawda, ale Golf to jest ta sama robota - nam, we dwóch zajęło to 6 godzin - trzeba wyjąć całą deskę i stelaż. Same części są relatywnie niedrogie - nagrzewnica climatronic z G6 - 200 zł, panel 150 zł, czujnik nasłonecznienia 70, czujnik jakości powietrza 100. Do tego kabelki, wtyczki itp. To są ceny jakie płaciłem w zeszłym roku - nie wyssane z palca. Grunt to się nie spieszyć i spokojnie kompletować klamoty.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, czy w Tiguanie jes to możliwe do zrobienia? Nowe modele ramek i paneli są już dostępne, samochód z climatronikiem z 2008 r. Pozdrawiam i pogratulować dobrej roboty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ile istnieje ramka, oczywiście wymiana panela klimatronik jest możliwa

      Usuń
    2. To jeszcze raz ja, w Tiguanie mam oryginalny panel 1K0907044DK i mam pytanie czy da się go zamienić na 5K0907044 BR, CF, FE? Dzięki.

      Usuń
    3. Jeśli masz panel DK, czyli z czujnikiem jakości powietrza, to dlaczego teraz chcesz użyć takiego bez obsługi tego? Moim zdaniem powinieneś szukać: BT, CN, DG.

      Usuń
  7. WITAM MOZE KTOŚ PODPOWIEDZIEC JAKĄ NAGRZEWNICĘ WŁOŻYĆ DO GOLF V,MAM KLIMATIC,A PLANUJĘ ZAŁOŻYĆ KLIMATRONIC PANEL MK6
    RADIO MAM RNS510
    CZUJNIK W GORNEJ KRATCE JEST(ale nie podłączony)ZMIENIAŁEM KIEDYS Z POŁKI NA KRATKĘ NAWIEWU I CZUJNIK BYŁ W KOMPLECIE
    Z GÓRY DZIĘKUJĘ

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj, troche z innej beczki pytanie ale mam nadzieje ze pomozesz. Mianowicie chcialbym zamontowac panel sterowania klimatyzacji: 5C0820047AE (jest to model z Beetla) do mojej Jetty. Posiadam aktualnie sterowanie Climatic 1K1820045 (bez podgrzewania siedzeni). Czy jestes w stanie pomoc czy ten z Beetla bedzie pasowal na zasadzie Plug and Play?

    OdpowiedzUsuń
  9. Z jakiego roku jest Golf, w którym robisz modyfikacje. Posiadam Golfa z 2007 i jest ciekaw czy ta modyfikacja jest możliwa. Jaki masz dokładnie numer panela, który montowałeś. Gratki moda i z góry dzięki za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak najbardziej jest możliwe - ja mam panel BT, zalecam jeszcze starsze.

      Usuń
  10. witam serdecznie.
    od ponad 1h godziny czytam Twoje posty.
    jestem pod wrażeniem opisów i całej reszty..

    widzę że starasz się wszystkim pomóc i masz dostęp do szerokiej gamy info..

    może również mi pomożesz..
    moje autko to VW Passat 2008r - modelowo po vinie 2009.
    wersja z wnętrzem w aluminium. Radio RN510.

    Jeśli byłbyś w stanie napisać wykaz części do wymiany klimatronica na w/w w manualu oraz do czujnika ciśnienia opon.

    Z góry dziękuje.



    OdpowiedzUsuń
  11. golf 5 to kompletne dno. To niemiecki HAM

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam Pana,

    jestem pod wrazeniem bloga. Moze bedzie mi Pan w stanie pomoc. W Touranie mam panel climatronic 1K0 907 044 BS - grzane fotele, zwykly obieg zamkniety (brak czujnika jakosci powietrza). Ostatnio wymienilem piec dogrzewacza webasto na ogrzewanie postojowe i chcialbym tez wymienic panel na taki z wlacznikiem webasto. Czy jest mi Pan w stanie doradzic model panelu tak, zeby wymiana odbyla sie plug and play? Czyli panel taki jak mam teraz plus tylko i wylacznie wlacznik webasto. Jakis numerow szukac? Z gory dziekuje za pomoc.

    Pozdrawiam.
    Marcin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, panel będzie z końcówką AJ - czyli 1K0907044AJ, przycik zmienia się z dual na grzanie, obieg jest pojedynczy. Zapewne nie będzie to montaż P&P, trzeba sprawdzić czy nie wyrzuca błędów, a do kostki doprowadzić instalację, ale w szczegółach się niestety nie rozeznałem jeszcze.

      Usuń
    2. Ma Pan na mysli, zeby doprowadzic instalacje od pieca webasto? Z tego co sie orientowalem to komunikacja idzie po CANie, wiec moze nie bedzie tak zle.
      Dziekuje za szybka odpowiedz.
      Pozdrawiam.
      Marcin

      Usuń
    3. Najaktualniejszy panel jest z końcówką CA jednak. Jeśli jest tak jak Pan pisze to proszę o info jak się uda to podłączyć z panelem i zadziała.

      Usuń
    4. Na znanym portalu aukcyjnym jest jeden panel CA i nie ma wlacznika webasto. AJ maja ale nie widze, zeby ktos sprzedawal. Jak tylko trafie taki jak trzeba i zaloze to napisze czy dziala. Pozdrawiam.

      Usuń
    5. CA ma na pewno: link poniżej
      http://allegro.pl/vw-touran-golf-klimatronik-1k0907044ca-i3852825759.html

      Usuń
    6. Ciekawe:
      http://allegro.pl/vw-golf-v-panel-klimatronic-1k0907044ca-i3866105685.html
      Zakladam ze ma Pan racje tylko sprzedajacy nie do konca wiedza co sprzedaja albo nei dbaja o zdjecia.

      Usuń
  13. Witam, widzę że zna się Pan na rzeczy, a ja mam zamiar wymienić panel na najnowszy model po 2012r czy wszystko pasuje p&p czy też coś trzeba przerabiać? Moje auto to Alhambra II. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam pytanie, czy nie lepiej wyjąć pin 16 i wpiąć do 20, chyba że źle zrozumiałem i trzeba dolutować do 16 część pinu 20 z wtyczki? Czekam na odp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można by było, gdyby piny były takie same.

      Usuń
    2. Dzięki manyec, w weekend będę montował, dam znać jak mi poszło

      Usuń
  15. a czy jakbym przetrobił instalacje tylko na starym klimatroniku to bedzie pokazywac na radyjku?

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo proszę o pomoc mam Golfa V climatronic 2 strefowy instalacja napełniona nie włączają się wentylatory wymieniłem na nowe sprawne kompresor nowy sprawny VAG niema błędów instalacja sprawdzona w miarę możliwości. na krótko zaczyna działać agregat rurka robi się zimna do agregatu dochodzi napięcie 3,5 V oraz masa. ciśnienie 5,8 wszystkie czujniki temp na plusie powyżej 5stopni mój adres net22@o2.pl trochę się wykosztowałem nie chce już płacić za wymiany które nic nie dają. Bardzo proszę o POMOC jestem z Dolnego Śląska zapłacę za prawdziwą diagnozę

    OdpowiedzUsuń
  17. Znalazłem w internecie instrukcję podłączenia climatronika, trochę różni się od twojej, tam jest że to 16 wlutowujemy pin 20 z wtyczki, a u ciebie zostaje pin 16 z wtyczki pusty, czy to coś zmienia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pin 16 i 20 to przewody zasilania jeden jest z akumulatora drugi z kluczyka. Nowy panel wymaga tylko jednego zasilania - z pinu 16, więc czy zostawisz pusty czy podłączysz 20 nic nie zmieni.

      Usuń
    2. dzięki i pozdrawiam

      Usuń
  18. Witam, czy jest możliwość założenia samego nowego panelu klimatronika (z nową ramką) i czy to będzie działało tak jak teraz ten stary, posiadam navi clariona (wiem, że nie będzie się wyświetlało na radiu) oraz czy w takim razie muszę zmieniać moduł Gateway?

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam a jak jest w Touranie 2007 stary panel z opcją ECON a nie AC To nie ma przeszkód w założeniu nowego .z końcówką BD bo mam grzane stołki i taki posiadam ?

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam
    Mam pytanie z innej beczki.
    Posiadam MK5 z podgrzewaniem siedzeń. Po stronie pasażera można wysiedzieć w pełny zakresie 0-5.
    Po stronie kierowcy po rozgorzeniu się siedzenia na moc-pozycji "1" (z zakresu 0-5) siedzenie jest zbyt gorące żeby dało się wysiedzieć.
    Czy gdzieś w VCDS można zmniejszyć moc ?
    Czy to kwestia jakiegoś czujnika temperatury - błędny odczyt ?

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam,
    Mam Golfa z 2006 r 3.2 l
    oczywiście klimatronik
    Chciałbym sie dowiedzieć czy mógłbym taką modyfikacje
    przeprowadzić u siebie?
    Pisałeś w instrukcji ,że mod dla autek '08+
    Więc jak to naprawdę jest ?
    Strasznie mi sie podoba ten panel w nowszej wersji!

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam jak założe nowy panel i radio mfd2 czy też będzie pokazywało ogrzewanie na radiu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie bedzie ci na tym radiu pokazywalo jesli juz to albo rcd 510 na 100 procent rns 510

      Usuń
  23. W sieci jest tak wiele instrukcji podłączenia climatronika, a ja wciąż mam z tym problem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam
      mam pytanie gdzie mogę kupić tę ramkę 1K0858069 M lub N 1QB

      Usuń
  24. Mam taką ramkę na sprzedaż.

    OdpowiedzUsuń
  25. Poszukuje w.w ramki nr 1K0858069 M lub N 1QB

    OdpowiedzUsuń
  26. Odpowiedzi
    1. Czy można zamontować taki panel pod RCD310 jeśli na starym mam przycisk ECON ?

      Usuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam, czy jest możliwa wymiana panelu sterowania manualnej klimatyzacji 7N0907426K na panel klimatronik 5K0907044GJ. Czy taki panel będzie działał pod tą ręczna klimatyzacja z jej ograniczonymi manualnymi funkcjami i RCD 310? Zależy mi tylko na wygładzie i sterowaniu przyciskami zamiast gałkami nie funkcjonalności klimatyzacji automatycznej, z której wiązałaby się zmienia nagrzewnicy itd. Z góry dzięki za odpowiedź. Dawid

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam, czy spotkaliście się Panowie z komunikatem w błędach "ograniczenie działania z powodu braku informacji" po modyfikacji climatronica? Passat B6 z 2009r po wymianie panelu na z 2012r 3AA907044AJ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za nowy panel, nie dogaduje się z którymś ze sterowników.
      Funkcje wszystkie działają?

      Usuń
    2. Tak, wszystkie..webasto, klimatyzacja. Troszkę jest rozregulowany przy utrzymaniu nastawionej temperatury wewnątrz auta. Podejrzewam że błąd który występuje to jest kwestia kodowania panelu lub komunikacji z bordnetz. Nie mam pełnego obrazu bo kodowanie wykonuję VCP i jest skromny w opisach funkcji kodowania.

      Usuń
  30. Witaj mam passata B6 20066 wersja Highline. zmienilem klimatronik z golfa 6. Po zmianie bez przepiecia pinów niby wszystko działało ale w błedach było jak dobrze pamiętam brak komunikacji z klimatronikiem po zamianie pinów 16 do 20 niby wszystko też działa ale nie moge wejść kompem do klimatronika. Prosze o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  31. Panowie a ktoś spotkał się z takim czymś ze . Pozminie panelu wszystko działa . Oprócz przycisku off i sync

    OdpowiedzUsuń
  32. Zmieniłem panel wszystko działa . Oprócz przycisku off i sync ??? Czyżby panel walniety ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jak wszystko dziala skoro te 2 przyciski nie hulaja

      Usuń
  33. Witam posiadam Jette wersja se z USA silnik 1.8 tsi . Czy jest możliwość wymiany klimatyzacji ręcznej na climatronica i jaki koszt całkowity ew takiej operacji by wynosił. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. Mam pytanie ,jeśli nie posiadam czujnika jakości powietrza czy klapa będzie się zamykała przy gaszeniu zapłonu ? czy pozostanie otwarta ? ( nie chce spotykać się z zaparowanymi ,zaszronionymi szybami w środku auta) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie będzie, brak czujnika wyrzuci błąd w sterowniku. Włączenie na pozycje A pozostanie bez reakcji

      Usuń
  35. Dopiero zaczynam - zakupiłem panel 5K0907044 HB z Tiguan 2015. Mam zamiar zastąpić oryginalny jaki posiadam tj. 1K0 907 044 DA z 2008r w Tiguan 2009. Czy oprócz wspomnianej przeróbki pinów 16 / 20 muszę coś przewidzieć? Panel ten już miałem podpięty i w ogóle nie reagował, ale być może dlatego że nie ustawiłem zasilania na pinach. Ktoś wie czy mój stary panel posiada obsługę czujnika jakości powietrza? Nie mam VCDS aby podpiąć i sprawdzić błędy.
    Wyniki moich działań opublikuję, może komuś się przydadzą, Pozdrawiam, FUNTIG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DA ma obsługę czujnika jakości powietrza.

      Usuń
    2. Nie poddałem się - kupiłem drugi panel EA i ten od razu po podpięciu pinów jak opisujesz zareagował. Niby wszystko działa jak należy, ale nie mogę pozbyć się poniższych błędów:

      B10AE14: Czujnik wysokiego ciśnienia Przerwa / zwarcie z masą

      B10A415: Przewód sygnałowy czujnika jakości powietrza Przerwa / zwarcie z potencjałem plus

      U111100: Ograniczenie działania z powodu braku informacji

      Czy na tej podstawie możesz potwierdzić, że rzeczywiście czujnik jakości powietrza oraz wysokiego ciśnienia są do wymiany? No i co z tym "Ograniczeniem działania" - co to jest?
      Niestety "po drodze" zmiany panelu climatronika wymieniałem żarówki na LED we wnętrzu i miałem zwarcie spowodowane żarówką w tylnym panelu w podsufitówce, poleciał bezpiecznik 10A i na pewno uszkodziłem mój stary panel 1K0 907 044 DA. Stąd też moja desperacja aby wymienić panel na nowy :)
      Pozdrawiam, FUNTIG

      Usuń
    3. YES, YES, YES, doszedłem co wywoływało błędy. Posługując się wytycznymi z powyższej prezentacji w przypadku kiedy ma się już czujnik jakości powietrza (tak jak w moim przypadku - panel DA) NIE WOLNO odcinać przewodu z pin 20, po prostu trzeba tylko dolutować do niego pin 16. Manyec nie miał czujnika jakości powietrza i u niego wszystko grało. Ja po prostu dolutowałem odcięty przewód i błędy z czujników znikły. Pozostał tylko jeden, który jest związany z zbyt wysoką wersją oprogramowania, które jest wgrane w panel climatronik. Może wgranie starszej wersji by pomogło? - jak się dowiem to napiszę :) . Pozdrawiam, FUNTIG

      Usuń
    4. Też zabieram się do wymiany ale na początek mam głupie pytanie. O ile w golfach passatach ... łatwo jest zdjąć ramkę o tyle w tiguanie nie bardzo wiem jak to zrobić. Skoro już to robiłeś może podpowiesz. Dzięki.

      Usuń
  36. Witam mam pytanie czy panel o numerach
    5K0907044AK będzie działał w Touranie z 2005 roku ? Mam grzane fotele itp. Z góry dziękuję za informację :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bedzie hulal ale musisz przepinowac 16 do 20 jesli potem chcesz miec wizualizacje na radiu to pewnie trza bedzie radio zmienic

      Usuń
  37. Cześć, czy mógłbyś podać do siebie maila. Mam pytanie odnośnie climatronic w Passat B6 2009 r. Pozdrawiam Faster

    OdpowiedzUsuń
  38. Cześć , czy możesz podać do siebie maila? Mam pytanie dotyczące climatronik w Passat B6 2009 r. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. Cześć.Napisałeś "obieg powietrza sterowany jednym silniczkiem +08". Jak mogę to sprawdzić? Posiadam golfa 07 MK5. Dzięki za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  40. Witam
    Super instrukcja. Skorzystałem, działa w Passacie B6 z 2009. Ramka pasuje idealnie od wersji CC.

    OdpowiedzUsuń
  41. Super poradnik. Skorzystałem i w Passacie B6 z 2009 roku już lśni nowy panel. Po wszystkich adaptacjach bez żadnych błędów. Jako że nie miałem czujnika jakości powietrza zamiana kabli z opisu wystarczyła. Ramka do klimy pasuje idealnie od Passata CC.

    OdpowiedzUsuń
  42. Poradnik pierwsza klasa, korzystałem z niego i wszystko poszło jak trzeba.

    OdpowiedzUsuń
  43. W passacie b6 zmienilem na taki klimatronic i tylko wpiolem wtyczki i dziala wszysyko bez wycinania kabli i lutowania

    OdpowiedzUsuń
  44. W passacie b6 zmienilem na taki klimatronic i tylko wpiolem wtyczki i dziala wszysyko bez wycinania kabli i lutowania

    OdpowiedzUsuń
  45. Zmieniłem panel w MK5 rozciąłem polutowałem i po wyjęciu klucza nie trzyma pamięci oraz nie odpala webasto bez zapłonu .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pin 16 jest plusem po zapłonie więc wróciłem do połączenia pinu 20 plus stały i wszystko działa

      Usuń
  46. Dlaczego w Leonie 1p 2006 rok po wymianie panelu na lifta przyciski świecą mega słabo, tak ze w dzień nie widać jaka jest temperatura? Panel włożony do lifta i działa normalnie, u mnie swieci słabo.

    OdpowiedzUsuń
  47. Witam mam pytanie posiadam vw touran z 2006 po lifcie i chciałbym wymienić na nowszy klimatronik z golfa 6 co muszę zrobić by ten nowy działał poprawnie proszę o poradę Zygus

    OdpowiedzUsuń
  48. Witam.Posiadam touran z 2006 po liście.Chcialbym wymienić sobie panel klimatronik z golfa 6 jak to zmontowc by działał poprawnie proszę by ktoś mi doradzi dziekuje mój Emil marcin.schink@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  49. Witam
    z przedstawionego schematu wynika, iż pin 16 zasila tylko pin 20. Dobrze odczytuje? Spotkałem się ze schematem gdzie pin 16 zasila pin 16 i 20.

    OdpowiedzUsuń
  50. Witam
    Czy ten panel podejdzie do golfa z 2005 roku ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podejdzie tylko muisisz zrobic polaczenia pin 16 i 20 bo nie bedzie trzymal ci temperatur

      Usuń
  51. Witam, wykonałem wszystkie kroki jak w poradniku, panel działa, klapy chodzą, dmucha, na radiu rns 510 wyświetla zmiany temp itd. Niestety jest zimno i nie wiem czy klima chłodzi. Jest problem że nie mogę się skomunikować z modułem klimatyzacji przez vcds, co może być powodem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Mam to samo w golfie 5 z 2004 . Jk rozwiązałeś ten problem ?
      Z góry dzięki za info . Mój meil: ofczareq@op.pl

      Usuń
  52. Witam posiadam taki panel Panel Climatronic VW 5K0907044GK opisze mi ktos co oznacza oznaczenie GK i co posiada ten panel z gory dzieki

    OdpowiedzUsuń
  53. Gdzie można zakupić ramkę 1K0858069 M??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na aliexpress np. ;) koszt +/- 80zł , albo ASO koszt ok.200zł

      Usuń
  54. Witam, jeśli mam panel 1K0907044K to da radę przeprowadzić tego moda ?

    OdpowiedzUsuń
  55. Po zmianie zasilania brak w vcds wyświetlania w blokach pomiarowych parametrów klimatyzacji, przed przeróbką wszystko pokazywało, tylko brak zapamiętanych ustawień na panelu klimatyzacji. Jakieś pomysły z tymi zasilaniami ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, prawdopodobnie nie zrobiłeś instalacji zgodnie z opisem posta

      Usuń
  56. Witam proszę o pomoc.Mam w VW Golfie klimatyzację o nr 1K0907044 K.Co oznacza ostatni symbol K.Czy wymieniając panel climatronic mogę kupić 1K0907044 BD ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Archi, 1K..44K wymienia się na:
      ..044R / ..044AB / ..044AF / ..044AT / ..044BD / ..044BH /..044BM
      także, każdy z powyższych będzie OK

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź.Teraz widzę ,że kupilem DD.Czyli elektryk nic nie zrobi ?

      Usuń
    3. 1K0907044DD jest dedykowany dla aut z nr VIN od 2008 roku, może być (ale nie musi) problem z komunikacją z pozostałymi sterownikami, większe zużycie prądu (akumulator), brak pamięci ustawień po wyjęciu kluczyka lub błędy w działaniu klap.

      Usuń
  57. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  58. Nie mogę znaleźć tych ramek na aliexpress

    OdpowiedzUsuń
  59. Witam,posiadam golfa V w kombi z 2008 model na 2009,dzisiaj podłączyłem panel z końcówką EA,i teraz tak bez modyfikacji wszystko chodzi ok i panel trzyma pamięć,natomiast po podłączeniukabla z pinu 16 do 20 zaczęły sie dziać dziwne rzeczy,na desce rozdzielczej pojawił się napis immobilizer activate i załączył się wiatrak chłodnicy a po odpaleniu auta nie mogłem go zgasić,mogłem wyciągnąć kluczyk ze stacyjki a auto chodziło jakby kluczyk był w stacyjce,dopiero po odpięciu kabla od pinu 20 mogłem zgasić auto. Czy we wszystkich modelach golfa konieczna jest ta przeróbka kabli bo u mnie za nic w świecie z przeróbka kablo nie zadziała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mialem to samo w pasacie b6 2007r
      Ustawienia pamieta tylko wtedy jsk jest zsplon, po uruchomieniu silnika jak cos ustawie to tego nie zapamieta, txlko to co ustawilem po zaplonie, polaczenie kabla 16 z 20 auto nie gasnie, w innym polaczeniu jak w opisie panel nie reaguje.

      Usuń
  60. Dodatkowo vcds wyświetla mi błąd: 13701456-Function Restricted due to Missing Message(s), jak się pozbyć tego błędu po wymianie panelu klimatronic??

    OdpowiedzUsuń
  61. Mam panel z przyciskiem ECON i brakiem przyciku na środku (u dołu). Czy jeśli zamonutuje taki z przyciskiem AC i DUAL będzie wszystko działać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moim zdanie nie zadziała, jeślki w aucie niema dwustrefowej klimy to sam panel nie wystarczy

      Usuń
  62. Witam. Mam panel 1K0907044 BH ,jest climstronic dwu strefowy lecz brak przycisku dual .Podejdzie panel 5K0907044?

    OdpowiedzUsuń
  63. Witam mam panel z czujnikiem jakosci powietrza koncowka EA czujnik podlaczony, Auto to passat b6 2007r
    Niestety ta modyfikacja z rozcieciem kabli nic nie daje, panel nie dziala wtedy, probowalem roznych kombinacji pin 16 i 20 po zloczeniu kabli razem 16 pi z 20 jak pisal kolega w postach silnik pracuje dalej nie gasnie mimo ze kluczyk wyjety, uszawienia dzialaja tylko wdedy gdy jest wlaczony zaplon tzn. Zapamietuje je. W czasie uruchomiobego silnika mozna zalaczac wszystko ale nie zapamieta,

    OdpowiedzUsuń
  64. Guten Morgen. Przepraszam mój Polski jest nicht gut. Posze o podpowiedz i rozwianie pewnej kwesti. Alhambra II brak podgrzewania foteli 5K0907044FK. Czy jesli zamienie panela funkcja podgrzewaia foteli 5K0907044G i aktivieren Sie vcds to działac bedzie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja, aber dieses Panel ist besser geeignet: 5K0907044FL ZJU

      Usuń
    2. Codierung allein reicht nicht aus. Sie müssen die Installationen an die Sessel anschließen und die Sessel durch solche mit Heizfunktion ersetzen

      Usuń
    3. Guten Tag. Dzienkuje odpowiec und hinweis.

      Usuń
  65. Cześć. Mam pytanie które już się wcześniej powieliło. Z tego co wyczytałem to aby modyfikacja była plug&play, MK5 powinno być '08+? Chodzi tutaj o rodzaj sterowania klapek?

    Mam auto z 2004 z 2 strefową klimatyzacją automatyczną i zastanawiam się czy mam możliwość zrobienia tego moda?
    Dzięki i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  66. Witam, trochę nie kumam jak patrzę w schemat klimatronika od 2008 w górę så dwa kable zasilające 16 i 20, do 2008 jest tylko nr 20... Przy przeróbce trzeba skorzystać z pinu 16 i z niego doprowadzić zasilanie do 20? Po włączeniu zapłonu nie zapamiętuje ustawień... I jeśli jest wyłączony zapłon nie można włączyć webasta z panelu klimatyzacji. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  67. Witam, czy panel Klimatronik: 5K0907044 A, AK, BD, BT, CN, DG, EA, ES ma podświetlane pola niebieski / czerwony nad pokrętłami temperatury? jezeli tak to jak wymienić podświetlenie?
    Czy czujnik jakości powietrza znajduje się w panelu czy gdzieś pod pokrywą silnika?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma podświetlenia, czujnik jest na zewnątrz, na blogu jest oddzielny wpis o czujniku jakości powietrza

      Usuń
    2. witaj manyec ja mam pytanie do ciebie zmienilem panel na ten z paska b6 z dodatkowa funkcja grzania przedniej szyby niemam podswietlenia przyciskow po otwarciu auta jest za to kiedy wlacznikiem swiatel ustawie na swiatla postojowe nie robilem pinowania 16 do 20 czy moze tu lezec wina ?

      Usuń
  68. Zmieniłem panel na 5K0907044ER w b6 2006 i jest błąd ograniczenie z powodu braku informacji 13701456

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a czemu nie zmieniles na panel z paska b7?byc moze dlatego niema komunikacji

      Usuń
  69. Witam. Pytanie do wymiany panelu do Eos'a z 2007 roku. Chciałbym wstawić troszkę nowszy panel od golfa vii z nr 5G0907044BG. Proszę o info czy panel podejdzie, ewentualnie czy jakieś inne literki lepiej wziąść?

    OdpowiedzUsuń
  70. Witam, mam problem....Tiguan 2008 mod 2009...Getway 1k0907503R...zmieniłem panel klimatronik z 1K0907044 DC z Webasto na 5K0907044 BF (z passat CC) ...wykonałem modyfikację kabli....jesli kluczyk nie jest w stacyjce nie ma podswietlenia guzikow ( nie dziala rowniez przycisk ogrzewania postojowego zero reakcji ) dopiero po przekreceniu kluczyka ozywa caly panel....bledy w getway : ( Poniedzia³ek,11,Kwiecieñ,2022,19:51:13:10624
    Wersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x64
    www.vcds.pl

    Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet: AKP\1K0-907-530-V3.clb
    Oznaczenie elementu: 1K0 907 530 R HW: 1K0 907 951
    Komponent i/lub wersja: J533 Gateway H06 0062
    Kodowanie: FDA37F06404E036002
    Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
    VCID: 36352940C445E5BB4D9-8062
    Znaleziono 1 b³¹d:

    01320 - Sterownik Climatronic (J255)
    004 - Brak sygna³u / brak komunikacji - Sporadyczny
    Ramka zamro¿ona:
    Stan b³êdu: 00100100
    Priorytet b³êdu: 2
    Czêstoœæ b³êdu: 1
    Wew.licznik b³êdów: 110
    Przebieg: 361263 km
    WskaŸnik czasu: 0
    Data: 2000.00.00
    Czas: 19:46:16

    ) a w 08 klimartyzacja : ( Poniedzia³ek,11,Kwiecieñ,2022,19:52:16:10624
    Wersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x64
    www.vcds.pl

    Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 5K0-907-044.clb
    Oznaczenie elementu: 5K0 907 044 BF HW: 5K0 907 044 BF
    Komponent i/lub wersja: Climatronic H14 0608
    Kodowanie: 0000000000
    Kod serwisu: WSC 05311 115 00000
    Zbiór danych ASAM: EV_Climatronic A01001 (VW36)
    ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW36.rod
    VCID: 70B9DF58EA218B8B575-8024
    13 - iloœæ znalezionych b³êdów. Oto one:

    9475093 - Potencjometr silnika nastawczego lewej klapy temperatury


    9475349 - Potencjometr silnika nastawczego prawej klapy temperatury


    9476117 - Potencjometr silnika nastawczego klapy rozmra¿ania


    9476373 - Potencj.silnika nastawczego klapy rozdzia³u powietrza z przodu


    9476885 - Potencj.siln.nast.klapy d³awienia œwie¿.pow./ zamkn.obiegu pow.


    9479957 - Potencjometr silnika nastawczego klapy poœredniej wentylacji


    9470741 - Czujnik temperatury nawiewu w przestrzeni na nogi z lewej str.


    9470997 - Czujnik temperatury nawiewu w przestrzeni na nogi z prawej str.


    9471765 - Czujnik temperatury nawiewu z lewej strony

    9472021 - Czujnik temperatury nawiewu z prawej strony


    9472533 - Czujnik temperatury nawiewu z parownika


    9496597 - Czujnik fotoelektryczny promieniowania s³onecznego


    9496613 - Czujnik fotoelektryczny promieniowania s³onecznego


    ) bledy za kazdym razem po skasowaniu niby czyto i po wyłaczeniu kluczyka i ponowym włączeniu znowu to samo...autoadaptacje wykonane VCDS oraz z guzików...

    OdpowiedzUsuń
  71. Witam, mam problem....Tiguan 2008 mod 2009...Getway 1k0907503R...zmieniłem panel klimatronik z 1K0907044 DC z Webasto na 5K0907044 BF (z passat CC) ...wykonałem modyfikację kabli....jesli kluczyk nie jest w stacyjce nie ma podswietlenia guzikow ( nie dziala rowniez przycisk ogrzewania postojowego zero reakcji ) dopiero po przekreceniu kluczyka ozywa caly panel....bledy w getway : ( Poniedzia³ek,11,Kwiecieñ,2022,19:51:13:10624
    Wersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x64
    www.vcds.pl

    Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet: AKP\1K0-907-530-V3.clb
    Oznaczenie elementu: 1K0 907 530 R HW: 1K0 907 951
    Komponent i/lub wersja: J533 Gateway H06 0062
    Kodowanie: FDA37F06404E036002
    Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
    VCID: 36352940C445E5BB4D9-8062
    Znaleziono 1 b³¹d:

    01320 - Sterownik Climatronic (J255)
    004 - Brak sygna³u / brak komunikacji - Sporadyczny
    Ramka zamro¿ona:
    Stan b³êdu: 00100100
    Priorytet b³êdu: 2
    Czêstoœæ b³êdu: 1
    Wew.licznik b³êdów: 110
    Przebieg: 361263 km
    WskaŸnik czasu: 0
    Data: 2000.00.00
    Czas: 19:46:16

    ) a w 08 klimartyzacja : ( Poniedzia³ek,11,Kwiecieñ,2022,19:52:16:10624
    Wersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x64
    www.vcds.pl

    Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 5K0-907-044.clb
    Oznaczenie elementu: 5K0 907 044 BF HW: 5K0 907 044 BF
    Komponent i/lub wersja: Climatronic H14 0608
    Kodowanie: 0000000000
    Kod serwisu: WSC 05311 115 00000
    Zbiór danych ASAM: EV_Climatronic A01001 (VW36)
    ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW36.rod
    VCID: 70B9DF58EA218B8B575-8024
    13 - iloœæ znalezionych b³êdów. Oto one:

    9475093 - Potencjometr silnika nastawczego lewej klapy temperatury


    9475349 - Potencjometr silnika nastawczego prawej klapy temperatury


    9476117 - Potencjometr silnika nastawczego klapy rozmra¿ania


    9476373 - Potencj.silnika nastawczego klapy rozdzia³u powietrza z przodu


    9476885 - Potencj.siln.nast.klapy d³awienia œwie¿.pow./ zamkn.obiegu pow.


    9479957 - Potencjometr silnika nastawczego klapy poœredniej wentylacji


    9470741 - Czujnik temperatury nawiewu w przestrzeni na nogi z lewej str.


    9470997 - Czujnik temperatury nawiewu w przestrzeni na nogi z prawej str.


    9471765 - Czujnik temperatury nawiewu z lewej strony

    9472021 - Czujnik temperatury nawiewu z prawej strony


    9472533 - Czujnik temperatury nawiewu z parownika


    9496597 - Czujnik fotoelektryczny promieniowania s³onecznego


    9496613 - Czujnik fotoelektryczny promieniowania s³onecznego


    ) bledy za kazdym razem po skasowaniu niby czyto i po wyłaczeniu kluczyka i ponowym włączeniu znowu to samo...autoadaptacje wykonane VCDS oraz z guzików...

    OdpowiedzUsuń
  72. Witam , ktoś uporał sie z brakiem komunikacji ze sterownikiem po zmianie panelu ?

    OdpowiedzUsuń
  73. Panowie ma ktoś rozpiskę pinów ze wszystkich trzech gniazd panela klimatyzacji?

    OdpowiedzUsuń
  74. Felicitaciones por tan buen trabajo

    Estoy interesado en hacer este mod, tengo un Golf V del 2004 y por lo que he estado investigando, tengo dos motores en la entrada de aire, podrias explicarme que se ha de hacer en este caso??

    He visto en otros sitios y dicen k se ha de cambiar la tolba por una de un solo motor o que se han de hacer otras conecciones.

    Gracias

    OdpowiedzUsuń