9 marca 2015

Wymiana modułu Gateway (Upgrade)

gateway
Moduł CAN Gateway (znany również jako interfejs diagnostyczny magistrali danych J533) to taka bramka danych naszego samochodu (z ang. Gateway). Pełni rolę wymiany informacji między systemami magistrali CAN oraz konwersji danych diagnostycznych z systemów magistrali danych CAN do K-kabel i na odwrót, czyli dane mogą być wykorzystywane przy diagnozowaniu pojazdów systemami informatycznymi, narzędziami takimi jak VAS i Vagcom / VCDS. Jednym zdaniem GATEWAY to moduł łączący wszystkie sterowniki ze sobą, zbierając informacje i komunikując je wzajemnie. Montowany jest w modelach VW już od GOLF'a Mk4 (nie do każdego modelu).

Dlaczego trzeba go wymieniać? Może być kilka powodów. Najczęstszą przyczyną zmiany jest zastąpienie radia drugiej na trzecią generację oraz towarzyszący temu problem z poborem mocy. Ale również dzięki wymianie tego modułu możemy podłączać nowe funkcje w naszym samochodzie np. kamera cofania, czy MDI. CAN Gateway był "upgreadowany" w Volkswagenach praktycznie co roku, mimo to istnieją 4 rodzaje modułów: 7-bajtowe (od 1K0907530A do 1K0907530F); 8-bajtowe (od 1K0907530G do 1K0907530K); 9-bajtowe (od 1K0907530L do 1K0907530Q); 10-bajtowe (od 1K0907530S do 1K0907530AF).

Mimo, że przy wymianie na wyższy model nie powinniśmy mieć problemów z kodowaniem, to są elementy wyposażenia, na które trzeba zwrócić uwagę wymieniając CAN Gateway. Taki przykładem może być: dach panoramiczy, start-stop system. Tylko nieliczne bramki obsługują te systemy.

Wymiana modułu nie powinna przyspożyć dużych kłopotów. Bramka przypięta jest jedynie kołeczkami pod kierownicą, bliżej środkowego tunelu. Natomiast w przypadku kodowania, należy pamiętać, że bity nie są umiejscowione w tych samych miejsch i należy każdą z funkcji odblokować ręcznie, tak jak w macieżystym module mieliśmy.
Powszechnie wiadomo, że wersja "L" rozwiązuje kłopoty z poborem prądu, trzeba jednak pamiętać, że do nawigacji satelitarnych RNS510 z wyższymi numerami firmware, CAN Gateway powinien być 10-bajtowy, czyli od numeru 1K0907530S.






TABELA MODUŁÓW GATEWAY 1K0..



wer.il. bajtówfunkcjewycofanyvcds
1K0 907 530
A710/2003
B705/2006
C711/2004
D711/2005
E711/2005
F706/2007
G809/2006
H810/2010
J804/2007
K8PR-3FA106/2008
L908/2008
M----- Część wycofana -----
N9PR-3FU302/2009
wer.il. bajtówfunkcjewycofanyvcds
1K0 907 530
P907/2008
Q9PR-3FA112/2008
R9PR-3FU305/2009
S10PR-3FA111/2009
T10PR-3FU311/2009
AA10PR-7L3202/2011
AB1006/2010
AC1002/2016
AD10PR-7L3201/2011
AE10PR-3FU312/2011
AF10PR-7L6410/2010

1 - wersja z pełnym dachem (standardowy dach) / 2 - bez układu start/stop i rekuperacji / 3 - dach panoramiczy / 4 - system start/stop z układem rekuperacji






TABELA



wymagania
––
czas
30 minut
narzędzia
Klucz TORX T20
interfejs z komputerem i oprogramowanie VCDS
części

Moduły 9-bajtowe:


moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1

Moduły 10-bajtowe


moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1
pozostałości

Moduły 7-bajtowe


moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1

Moduły 8-bajtowe


moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1
moduł CAN Gateway: x1





OPIS WTYCZKI



Nr pinu Opis połączenia / kolor przewodu Nr pinu Opis połączenia / kolor przewodu
1 Zasilanie 12V - skrzynka bezpieczników B
czerwono-biały
11 Masa (-)
brązowy
2 LIN BUS (np. Dach panoramiczny)
fioletowo-niebieski
12 LIN BUS (np. Alternator)
brązowo-czarny
3 pusty 13 pusty
4 pusty 14 Zasilanie 12V - skrzynka bezpiecznikw C
fioletowo-czarny
5 Can Low (np. BCM; Climatr.)
pomarańczowo-brązowy
15 Can High (np. BCM; Climat.)
pomarańczowo-zielony
6 Can Low (np. Moduł AirBag; Silnik)
pomarańczowo-brązowy
16 Can High
pomarańczowo-czarny
7 Can Bus Extended Low (np DCC)
czerwono-szary
17 Can Bus Extended High (np. DCC)
biało szary
8 Can Low (wskaźniki)
brązowy
18 Can High (wskaźniki)
żółty
9 Can Low Out (OBDII)
pomarańczowo-brązowy
19 Can High Out (OBDII)
pomorańczowo-czarny
10 Can Low (np. Radio; Media-In)
pomarańczowo-brązowy
20 Can High (np. Radio; Media-In)
pomarańczowo-fioletowy





KODOWANIE









WYMIANA MODUŁU





149 komentarzy:

  1. Dzięki za tutorial - tego szukałem. Super strona

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny poradnik! Bardzo pomocny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedna z osób napisała mi , że wystarczy wymienić moduł na taki z literką K , i już radio RCD 510 będzie działało? Jak to jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam rns 510 i gateway z literką (C) i radio działa

      Usuń
  4. jak gateway z literką K ma wgrany odpowiedni soft to można go wykorzystać

    OdpowiedzUsuń
  5. 60 minut? Mi udało się zrobić to w 45 minut!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wprawdzie tu o golfie a ja mam Passata z maja 2006 r. Ale problem podobny
    Obecnie posiadam gatewaya 3C0 907 530 C i chińskie radio.
    Oczywiście mam problem z poborem prądu.
    Postanowiłem wymienić gatewaya.
    I tu pytanie:
    Na jakiego ?
    a dokładniej z jaką końcówką : E, F, L, M ... aby mój samochód go w pełni obsługiwał i spowodował, że nie będzie żarło prądu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wprawdzie mam Passat 2006 r, ale problem podobny:
    Obecnie posiadam gatewaya 3C0 907 530 C i chińskie radio.
    Oczywiście mam problem z poborem prądu.
    Postanowiłem wymienić gatewaya.
    I tu pytanie:
    Na jakiego ?
    a dokładniej z jaką końcówką : E, F, L, M ... aby mój samochód go w pełni obsługiwał i spowodował, że nie będzie żarło prądu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolego odpisz jak zmienisz getaway bo mam podobny problem z pradem

      Usuń
  8. Witam Posiadam skode octavie II wumieniłem na radio blues ma gt 1ko904530e czy wumiana na 8 bit rozwiaze pobor pradu czy np moge wsadzic gt z koncówka s?

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy w miejsce 3C0907530C mogę wsadzić 1KO907530AA.

    Proszę o jakąś informację, gdyż stoję z robotą. Mam problem z zakodowaniem w pełni GT.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. według mnie nie jest to element zastępczy, jednak można spróbować i sprawdzić czy pokaże błędy. dla tego geatwaya zastępczym będzie 3C0907530Q

      Usuń
  10. Witam,
    Posiadam auto Skoda Octavia II z nawigacją RNS 310 amundsen. Ostatnio ów nawigacja straciła połączenie z kierownicą multifunkcyjną (brak możliwości sterowania głośnością radia i zmianą stacji przy pomocy przycisków na kierownicy), czujnikami parkowania które działają jednak brak jest wizualizacji na ekranie nawigacji. Radio nie wyłącza się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, tylko trzeba użyć przycisku na nim zlokalizowanego. Na desce rozdzielczej nie są pokazywane kierunki jazdy np. N, S, W, S. Zegar na desce rozdzielczej pokazuje inną godzinę niż na nawigacji. Dodatkowo po tym zdarzeniu akumulator przez noc ulega rozładowaniu. Po podłączeniu kompa okazało się że brama nie wpuszcza nas do multimediów. Czy wymiana gateway rozwiąże problem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda na awarię Gatewaya, chyba że jakieś przewody są poodłączane, ale to chyba musiałby ktoś tam grzebać.

      Usuń
    2. Witam, dziękuje za odpowiedź. Też stawiałbym na Gateway.
      Zrzut z diagnostyki:

      J533 Gateway
      K.-NR 1K0907530S
      Nr SW 0210

      0510 Magistrala danych CAN Audio brak sygnału
      o514 Systwm nawigacyjny brak sygnału
      0518 System audio barak sygnału


      Usuń
    3. skąd są te kody? VCDS takie wyrzuca? bo za mało o jedną cyfrę.
      Gateway daje bardzo rzadko awarie, czy tam nie ma na stykach problemów, proszę sprawdzić zanim wymieni Pan Gateway. Przewody na kostce do radia i na module gateway będą dwukolorowe - z pomarańczowym.

      Usuń
  11. Takie kody dostałem od zaprzyjaźnionego mechanika po analizie systemu w moim aucie. Sugerowałby Pan abym dostał się do Gateway i sprawdził wtyczki?. Dobrze by było jakby tam był problem, bo trochę szkoda mi rozbierać kokpitu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy Gateway w tym aucie zlokalizowany jest nad pedałem gazu?
    Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jetta 2007 rok, fabryczne RNS 300 zamieniam na RCD 510. Moduł ma na końcu "K". Kupować od razu "L"? Ktoś wcześniej napisał że zadziała jeśli K ma wgrany odpowiedni soft. To poza kodowaniem jest jeszcze kwestia softu?

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam , mam Passata 2006r. wymieniłem licznik na nowszy z 2013r nie można się z komunikować moduł z końcówką C ,wkładałem już J,M,komunikował się ale rozładowuje aku,jaki moduł z jaką końcówką ?

    OdpowiedzUsuń
  15. Moduł z końcówką L planuje założyć w golfie 5 2003 rok do radia rcd 310. Czy moduł ten może pochodzić z Octavi 2? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. jakiego kabla użyć aby podłączyć się do komputera i odpowiednio zakodować nowy gateway ?

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam. Mam Jette 2006 1.6 bse. Wymieniłem radio 310 na chiński kombajn. Wszystkie funkcje radia działają. Radio prawidłowo reaguje na kluczyk w stacyjce, ale rozładowuje aku. Gateway nie widzi radia. Wymieniłem GW na Siemensa z literką L ,który też nie widzi radia. Z naklejki Gatewaya L wynika że ma zmieniany soft, obecnie S0050. Proszę o radę . może chiński kombajn trzeba traktować jak Rcd 510 z nowszym softem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmien gateway na conajmniej l , ja mialem s , tak zrobiłem i skończyły się problemy z aku

      Usuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam,

    czy jest możliwość by sprawdzić jaki samochód jaki miał moduł?

    Posiadam Golfa 1.6 z końca 2005 roku i planuje wrzucić RCD 510.

    Dziękuję

    Leszek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aby sprawdzić model gateway musisz zajrzeć bezpośrednio do niego tam gdzie jest zamontowany ;) różne wersje wyposażenia golfa = różne modele gateway

      Usuń
  20. Witam dokładam ksenon do sharana 7N0 to jest 2011 rok jaki gateway powinien być bo mój jest z litera "K" i jest trochę za biedny.. pomoże ktoś może? Dokladany jest bixenon led AFL

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam
    Mam 1k0907530f czy mogę zamiast niego wsadzic 1k0907530aa?ewentualnie jaki najnowszy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. AA będzie wystarczający

      Usuń
    2. Witam. Czy może ktoś pomóc w doborze który moduł GATEWAY wybrać do podmiany na nowszy do TUAREGA 7L6.
      Mój jest z 09r i ma nr. 6N0909901 trochę dziwny wg. mnie. te które się pojawiają to 1K0907530AF pasat golf, albo ten z nowszego 7P6 907 530 G. Potrzebna aktualizacja bo nie widzi mi navi i telefonu.

      Usuń
  22. Witam Mam w Audi A6c6 z radiem mmi 2g hig GATEWAY sw:4F0910468A i od jakiegos czasu radio zaczelo siadac .Raz wlaczy sie raz wylączy. Moze trzeba wymienic tego GATEWAY na nowszy ? Poradzcie . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Czy ktoś z Was spotkał się z informacją, że gateway z Hatchbacka nie obsłuży Varianta ze szklanym dachem? Mowa o Golfie V.
    Zmieniłem bramkę na nowszą i niestety nie obsługuje szklanego dachu.
    Stary gate to 1k0907530R.

    Takie info znalazłem tutaj http://www.golfv.de/thread/169535-problem-mit-meinem-rcd-510-und-dem-gateway-nr-1k0907530r/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się, do dachu panoramicznego są dedykowane gatewaye

      Usuń
  24. Mam pytanie odnosnie numeru gatwey-a chce wymienic radio na rcd310 (mam rcd300) kupilem radio z anglika passat i mam tez modul z tego aut o nr 3c0907530H czy bedzie pasowal do tourana 2005r i czy sterownik 1k0907530H to to samo. Czytalem ze do tego radia musi byc z literka "L" minimum a tu chodzilo z "H".??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto sprawdzić, jeśli nie sypnie błędami, powinno być wszystko OK.

      Usuń
  25. A czy modul komfortu ma tu jakies znaczenie przy wymianie Gateway-a? Mam jeszcze w planach zamontować tylne szyby otwierane elektrycznie i tak wlasnie sie zastanawiam? Jak ktos to robil to prosil bym jakis tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam. Gateway wymieniony z F na L. Problem z aku nadal istnieje przy RCD510. Proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam. Wymieniłem gateway w golfie V z wersji C na L i problem z radiem i akumulatorem występuje tak jak u kolegi powyżej dodatkowo jeszcze jeszcze jest bład brak komunikacji z klapą bagażnika ( nie świeci wsteczny i przeciwmgielne ) Jakieś sugestie? Prosze o pomoc. Z góry serdecznie dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam,mam Paska 07r.przymierzam się do wymiany Gateway(3C0907530E) na 1K0907530P czy to dobre celowanie czy może jednak zejść do L,za info z góry dzięki

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam. Wymieniłem gateway w golfie V 2004r z wersji E na Q (radio RCD 300 na RCD 510) i problem z akumulatorem rozwiazany. Na orginalnym E aku zdechło do zera juz po 12 godzinach a na obecnym Q właśnie zapalił po 3 dobach nie zaglądania do garażu. Świetny opis !!

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam. Mogę kupić Columbusa o numerze kodowym 3T0035680S (wersja LED z szybszym procesorem i dyskiem SSD) ze skody SuperB z 2015 roku.

    W związku z tym mam pytanie do obeznanych w temacie, czy ta nawigacja będzie współdziałać bezproblemowo z moją Skodą Octavią Elegance z 2011r, czy potrzeba wymieniać gateway'a?

    Parę miesięcy temu miałem w niej Columbusa 3T0 035 680 C

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam. Posiadam VW Passat B6 1.9 TDI 2008r. wersja UK. Mam kłopot ze znalezieniem u mnie Gateway. Czy ktoś może mi podpowiedzieć w którym miejscu się on znajduje ? Dziękuje z góry za pomoc. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Witam,
    Stronka świetna, wiele przydatnych informacji. Wielkie plus dla autora.
    Czy mógłbyś mi podpowiedzieć na jaki zmienić moduł Gateway?
    VW Passat B6, 2006 r. obecnie moduł 3C0 907 530 C.
    Mam zwiększony pobór prądu przy radiu RCD 310, ale planuję późniejszą zmianę na lepsze radio.

    OdpowiedzUsuń
  33. Hei. Mam passata B6 kombi z 2007 roku. Siedzi w nim fabryczne radio, mam nowe radio rns315, 2K0 035 279 B do tego Bluetooth oryginalny vw. Z tego co znalazłem w necie najwyższy can bus dla mnie to L, ale już kupiłem wersje 7N0 907 530 M i teraz nie wiem czy montować czy szukać niższej wersji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyższy dla Passata to: 3C0907530Q, nie wiem czy ten 7N0 będzie działał, ja bym go sprawdził, w golfach działa.

      Usuń
  34. Witam czy ktos miał problme ze po wymiani mofułu silnik nie chciał opadlić ? gasł odsrazu po zakreceniu, wymiana z C na L

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam czy ktos miał problem ze po wymianie nie mozna było odpalic / silnik zakreci raz i gasnie, wymina z C na L

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekodowałeś go, czy tylko podmieniłeś?

      Usuń
    2. U mnie to samo po zmianie Gateway z C na L. Moduł przekodowany VCDS - nowy gateway nie widzi modułu 25 immo. Jakieś pomysły?

      Usuń
    3. OK, już wiem co było nie tak - zamiast 3C0 kupiłem Gateway 1K0 od Golfa - sflashowałem go plikiem 3C0907530N__0172.sgo - teraz Gateway widzi immo a Passek odpala inie gaśnie.

      Usuń
    4. Jakim narzędzie go sflashowałeś?

      Usuń
    5. Flash sterowników to VCP

      Usuń
  36. Witam
    Mam passata b6 2007r i po wymianie radia na rcd 310 rozładowuje akumulator w przyszliście planuje radionawigacje i zamówiłem moduł 3C0907530Q
    Będzie współpracować czy za mocny?

    OdpowiedzUsuń
  37. Przepraszam jednak kupiłem moduł 1K0907530S
    Będzie git?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do Passata? powinien być 3C0907530, nie wiem jakie w aucie są moduły, ale można spróbować, może zadziała.

      Usuń
    2. Mogę coś uszkodzić po wymianie modułu?
      Bo już nie wiem czy kupić drugi czy spróbować na 1K0...

      Usuń
    3. może nie działać Immobilajzer, koledzy z góry poruszali temat

      Usuń
  38. Golv V 2004r wersja GTI dobrze wyposażony jest wszystko prócz szyberdachu, pytanie czy Gt bedzie już nowszy ? kupiłem go z radiem chinskim dvd/navi radio raz dziala raz nie działa, nie ma pamieci gaśnie od razu po zgaszeniu silnika. Pytanie czy może to być wina Gt czy tylko radia?

    OdpowiedzUsuń
  39. golf 5 2004r dobre wyposażenie masz wszystko, kupiłem z dvd/navi chinczyk raz działa raz nie. Po odpaleniu auta raz sam sie odpala raz trzeba manualnie odplaic. Po zagszenie auta od razu się wylacza i nie ma pamięci czy ktoś mógł popełnić błąd przy montażu i nie wymienił gt? dlatego tak to.działa?

    OdpowiedzUsuń
  40. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  41. Witam,
    Mam octavie II przed fl z koncowka P i pytanie czy obsluzy on RNS 510 (columbusa) bo zdania sa podzielone np na ross tech? Z gory dzieki za pomoc

    OdpowiedzUsuń
  42. Hej
    Mam Passata z modulem C. Zmienilem na radio erisin i oczywiscie rozladowywuje aku po 2 dniach. Czy gateway od Skody podejdzie?
    1K0 907 530 H
    Wyzej ktos pisal ze te od golfa moze powodowac problem z immo.

    OdpowiedzUsuń
  43. Hej,
    Mam Passata z 2006r z modulem C. Zmienione radio i rozladowywuje aku po 2 dniach. Sprawdzalem miernikiem i na 100% radio. Bedzie pasowal modul ze Skody? 1K0 907 530 H, czy moga byc problemy z immo jak z tymi z golfow?

    OdpowiedzUsuń
  44. Witam posiadam Passata 2006 rok mam tam radio rns300 i chcę założyć radio rns510 jaki gateway powinienem założyć proszę o poradę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już kupiłem o takich numerach czy będzie dobry 3CO907530M

      Usuń
  45. czy będzie dobry 3CO907530M ???

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam wszystkich na tym forum Chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami Otóż mam Passata B6 2006r i wszystko było ok dopóki nie wymieniłem swojego radia RNS300 na chiński kombajn z navi i zaczęły się kłopoty z rozładowującym się akumulatorem Szukałem na różnych forach i właśnie tu znalazłem odp Winny był moduł Geteway który wymieniłem z 3C0 907 530 C na 3C0 907 530 Q Oczywiście do tego kodowanie i problem z głowy Szczególne pomocne okazały się wypowiedzi kolegi pod pseudonimem "manyec" Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  47. Witam Wszystkich
    Zwracam się z zapytaniem odnośnie wymiany i zakodowania nowego modułu Gateway w GOLF 5 2008r.
    Zamierzam wymienić istniejące radio RCD 210 na RCD330G+ i w związku z tym z tego co prześledziłem na blogu wnioskuję ze muszę zakupić nowy Gateway o numerze 1K0907530 L zainstalować go w samochodzie i dokonać zakodowania. Proszę o informację czy w/w Gateway będzie odpowiedni.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  48. Witam. Zmieniłem uszkodzony Gateway na dobry z identycznymi numerami i niestety na wyświetlaczu SAFE. Co to oznacza ? A MMI nie działał na uszkodzonym Gatweyu i po włożeniu nowego dalej nie działa ? Czy trzeba go jakoś odblokować ? Czy mimo SAFE powinien MMI działać ?

    OdpowiedzUsuń
  49. Witam dziś próbowałem zakodować nowego gatewaya. Poprzedni jaki znajdował się w aucie to 1k0 907 530 E. Wymieniłem go na 1k0 907 530 P. Główny problem jaki napotkałem to brak możliwości zmian w kodowaniu długim. Po zaznaczeniu danego bajtu w bicie kodowanie zostało zaakceptowane po czym sterownik z powrotem odznaczał zaznaczony bit wracając tym samym do ustawień fabrycznych gatewaya. Myślałem ze zakupiłem zepsuty gateway ale mój stary sterownik również nie dawała się zakodować. Chcąc włączyć np. funkcję tylnych lampek ostrzegawczych w 17 bajcie kodowanie zaakceptowano po czym sterownik wracał do poprzednich ustawień. Rozkładam ręce nie wiem o co chodzi. Bardzo proszę o jakieś rady i pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Problem zapewne z chińskim lub nieoryginalnym interfejsem.

      Usuń
    2. jaki masz interfejs? jeżeli VCDS chińczyk to sprawdź program, jeżeli masz 17.8 to ono dział wadliwe, zainstaluj 17.1.3 i nie będzie kłopotów

      Usuń
  50. Wszystko się udało, działałem zgodnie z opisem :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Cześć. Samochód to Golf 5 z 2006r. Fabrycznie był zainstalowany gateway 1K0 907 530 F. będę rozbudowywał radio do RNS510. Mam od znajomego gateway 7N0 907 530 J. Proszę o informację czy on będzie dobry i czy nie będzie rozładowywał akumulatora.

    OdpowiedzUsuń
  52. Świetny opis, będziemy dzisiaj działać z tematem

    OdpowiedzUsuń
  53. Witam posiadam golfa 5 2004 dobrze wyposażony z szyberdachem planuje zmianę z rcd 300 na rcd 330G+ jaki Gateway obsłuży to radio ? Prosze o odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  54. Cześć. Czy zmiana radia RCD 300 w Touran 2004 na radio RCD 210 wymaga wymiany gateway?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z uwagi na rok 2004, jaki gateway max mogę wsadzić aby nie gryzł się ze starszymi modułami? Radio RCD 210 jest chyba z przełomu 2009/2010.

      Usuń
  55. Witam, mam taki problem, że w mojej skodzie octavii II z 2012 roku mam gateway 7N0 907 530M, który teoretycznie powinien działać z moim nowym radiem RCD510, jednak występuje błąd - brak sygnału/brak komunikacji. Gdy wszedłem w gatewaya pokazało, że jest on 3 bajtowy... Czy to gateway może być przyczyną moich problemów? Na jaki najlepiej wymienić?

    OdpowiedzUsuń
  56. Witam pacjent Passat b6 2006 rok a radio rns300 teraz pytanie jaki gateway potrzebny by zadziałało radio rcd510 z góry dziękuję za odpowiedzi

    OdpowiedzUsuń
  57. Witam.Mam Seat Altea XL 2008 chce zalozyc RNS315 zeby dzialalo sterownie z kierownicy czy ten bedzie dobry 1K0907530AA

    OdpowiedzUsuń
  58. Witam.Posiadam Seat Altea XL z 2008r chce zamontowac RNS315 zeby działao sterownicy z kierownicy czy ten sterownik bedzie ok 1K0907530AA .Z góry dziekuje za odp.Pozdr

    OdpowiedzUsuń
  59. witam mam taki problem w swoim passacie

    do auta chciałem wsadzić radio rns510 od tego musiałem wymienić gateway z literką "L" oraz zrobiłem wizualizacje ops po przez zmianę modułu pdc i puszczenie 2 kabli dodatkowo wszystko mi to za grało na rns510 pokazała się optyczna wizualizacja obrazu ale zauważyłem że zaczyna mi zżerać prąd. mierzyłem multimetrem i wychodzi około 1A. Gdy wsadzę swój stary gateway wszystko jest ok po około 5min pobór prądu spada do 0,01A ale na tą chwile wsadziłem radio rcd300. Gateway jest dobry bo sprawdzałem u kolegi w passacie oraz jego gateway wsadziłem u mnie i dalej ten sam problem pobór prądu 1A czy ktoś miał podobny problem w czym tkwi problem może źle coś zakodowałem ??

    dodatkowo mogę dodać że wypiąłem bezpiecznik F15 ten co jest w komorze silnika i pobór prądu spadł do 0,30A-0,25A nie wiem dokładnie czego dotyczy ten bezpiecznik ale chyba oświetlenia auta ale nic się nie świeciło dziwne że na starym gatewayu wszystko śmiga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie to tego RNS510 potrzebny wyższy model gateway z Q

      Usuń
    2. niby wszyscy piszą że z literką L na końcu jutro powrócę do starego modułu pdc i zobaczę czy po wymianie gatewaya będzie brało prąd jeśli tak to nie mam już pomysłu

      Usuń
    3. witam
      rozwiazales problem? u mnie jest to samo po zmianie modułu PDC i nie wiem jak to rozwiazac

      Usuń
  60. witam jeszcze raz dzisiaj przysiedziałem przy aucie i sprawdzałem moduł gatway. Sprawa wygląda następująco:
    podłączam radio rns 510 do passata b6 z 2007 roku na starym module wszystko ładnie się wyłącza ie ma poboru prądu ale znikają mi ustawienia na fis radia oraz webasta
    po podłączeniu nowego modułu z literą L na końcu po 30 min słyszę że radio rns 510 się wyłącza ale nadal jest pobór prądu 1,0A wypiąłem radio i pobór prądu nadal jest 1A także radio nie jest winne, sprawdzałem bezpieczniki w kabinie wypinałem je i pobór dalej taki sam. Jakieś pomysły ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę odpiąć moduł pdc. Jeśli wypięcie modułu PDC zmieni pobór prądu to proszę sprawdzić co jest zakodowane w listach połączeń CANGATEWAY bo starsze pdc to 76 a nowsze 10

      Usuń
    2. witam
      rozwiazales problem? u mnie jest to samo po zmianie modułu PDC na nowszy z Wizualizacja w seat leon 2006 modul pdc zjada prad
      jak rozwiazac problem?

      Usuń
  61. A co Wy na to?? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3342214.html

    OdpowiedzUsuń
  62. A co myślicie o tym https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3342214.htmlu

    OdpowiedzUsuń
  63. Do passata 06r wrzuciłem radio rms310 i do tego jeden zz zalecanych gateway 1K0907530p po przekodowania problem z immobiliserem. Auto odpala i gaśnie. Po powrocie do oryginału bez problemu. Passat to diesel a moduł od octavii 1.4 benzyna pomysły? Z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  64. Witam. Mam problem z golfem 5 06rok zmieniłem radio na chińskie z navi. Latem było wszystko ok auto po 4 tygodniach zapalalo, A teraz przy chłodnych nocach radio zaczęło pobierać prąd. Ma ktoś jakaś radę?

    OdpowiedzUsuń
  65. 1k0907951 mam taki moduł to lepszy czy gorszy?MID czy high?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po tym numerze nie dojdziemy, to numer tzw, Hardware'u (HW). Numer ma początek 1K0907530..

      Usuń
  66. 1K0907530K...vw eos po odpieciu aku pokazuje otwarte tylne prawe/lewe drzwi ...dodatkowo chciałem zamontować rcd 510 proszę o podpowiedź jaki kupić numer modułu

    OdpowiedzUsuń
  67. 1K0907530K vw eos..po odpieciu aku tylna drzwi lewe/prawe wyświetla że są otwarte...dodatkowo chciałem zamontować radio rcd510 czy mogę prosić sugestie i jakim numerze kupić moduł

    OdpowiedzUsuń
  68. Witam. Posiadam golfa 5 w którym chciałbym wymienić radio na chińczyka.Mój moduł konczy się literką E. Mam możliwość zakupu gatewaya z golfa 6 z końcówką AA. Czy ten eksperyment wypali ??

    OdpowiedzUsuń
  69. Witam pacjent passat b6 po wymianie can na 7N0 z końcówką 530Q przestała działać blokada kierownicy czy to może być wina błędnego can gateway poprzedni padł nie dało się odczytać listy sterowników i nie komunikował się z niczym

    OdpowiedzUsuń
  70. Witam
    Mam auto jeszcze na gwarancji (golf 7 sportsvan) i dokonałem kilku modyfikacji. Niestety od kilku dni brak komunikacji radia z gateway (wizualizacja parktronika, ustawienia klimy, sterowanie z kierownicy itp.)
    Przywróciłem ustawienia do fabrycznych ale problem pozostał.
    Chcę pojechać na serwis VW i mam pytanie: czy serwis dopatrzy się, że coś było kombinowane?

    OdpowiedzUsuń
  71. Witam, w związku z wymianą kierownicy na multifunkcyjną w moim golfie 7
    (co już zrobiłem razem z wiązką do multi) planuję wymianę gatawaya .. już kupiłem odpowiedni ... zapewne ma założoną ochronę komponentu którą chcę zdjąć w serwisie .. pytanie czy operację podmiany gatewaya przeprowadzić w serwisie czy mogę to zrobić wcześniej i bez problemu dojadę autem do serwisu (ok 60km)?

    OdpowiedzUsuń
  72. Witam mam tourana z 2008 roku kierownica multifunkyjna z radiem rns 300 chce wymienić na rns 510 bo akurat mam takie. Może ktoś orientuje się czy gatewey co teraz jest podejdzie pod rns 510. Może ktoś na takie zmieniał??

    OdpowiedzUsuń
  73. Witam mam golfa V 2004r . Obecnie jest Rcd 300 chcę wymienić na Rcd 310
    Gateway 1K0907530C . Na jaki wymienić Gateway L , Q. Czy jakiś inny ?

    OdpowiedzUsuń
  74. Witam mam golfa V 2004r . Obecnie jest Rcd 300 chcę wymienić na Rcd 310
    Gateway 1K0907530C . Na jaki wymienić Gateway L , Q. Czy jakiś inny ?

    OdpowiedzUsuń
  75. Witam mam golfa V 2004r . Obecnie jest Rcd 300 chcę wymienić na Rcd 310
    Gateway 1K0907530C . Na jaki wymienić Gateway L , Q. Czy jakiś inny ?

    OdpowiedzUsuń
  76. Witam posiadam Golfa V 2006r zakupiłem do niego radio 2 Din z Androidem i mam identyczny problem z rozładowywaniem akumulatora i czy wymiana modułu Gaeteway na 1K0 907 530 AF rozwiązowało by mój problem ??

    OdpowiedzUsuń
  77. Witam, proszę o pomoc posiadam Leona 2 z 2005 r posiada gatywey 1ko959433ak po wymianie na chińskie radio 2 din powstał standardowy problem rozładowania akumulatora, na jaki gatywey zmienić oryginalny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie wina gw tylko radia , nie obsługuje tak zwanego uśpienia

      Usuń
  78. Witam posiadam Audi a3 8p 2006.Mam problem z getaway brak komunikacji z radiem (vinu wynika ze bez radia poprzedni właściciel dołożył,a ja tylko zmieniłem na RSNE)radio gra navi chodzi,tylko adres 56 nie może być osiągnięty,magistrala danych rozrywki brak sygnału brak info.Radio brak sygnału brak komunikacji.Getawy 1K0907530F na jaki wymienić z jaką literką

    OdpowiedzUsuń
  79. Witam.Kupiłem do mojej jetty mk5 parktronik.Proszę o pomoc w podłączeniu przycisku pdc.Są cztery przewody. Dwa podświetlenie do esp a następne dwa nie wiem gdzie podł

    OdpowiedzUsuń
  80. Witam. Wymieniłem gatwey'a z F na AD i dalej problem z poborem prądu dokodowałem do niego radio i prąd dalej jest pobierany przez radio. Kodowałem przez Delphi ale jest jeszcze mozliwosc zakodowania radia do odmiany modułu sterowania i pisze zeby podac kod. Stary kod to 10010 a skąd wziąć nowy czy jest on zapisany na gatway"u? Proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  81. Witam,

    Mam Skodę Fabię II 2010 rok, w biednym wyposażeniu. Chińskie radio nie widzi danych z CAN (spalanie, stan paliwa, otwarcie drzwi). Czy to kwestia zaprogramowania, czy muszę wymienić gateway?

    W samochodzie było radio 1 DIN.

    Czy w tym roczniku problem z zasilaniem po wymianie radia jeszcze występuje?

    OdpowiedzUsuń
  82. Witam, zmienilem radio w octavii 2 przed lift 2005r. Z dużym ekranem na androida 9cali chińczyk problem pojawił się po pół roku akumulator rozladowuje.
    Mam gt zkońcówką kodu to 530E w aucie, czy jak podmienie i zakoduje na 530AF z 08.12.12r. to problem zniknie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia jak działają chińskie podróbki, ale spróbować trzeba

      Usuń
    2. Przy chinolach trzeba sprawdzić czy gw da rade , to nie takie proste . Co innego update radia ori

      Usuń
  83. Witam. Czy każda wymiana fabrycznego radia wiąże się z wymianą gateway? Kupiłem radio 2din bez androida i zastanawiam się czy nie szukać od razu gateway. Jeśli tak to jakiego? Może być np z końcówka Q?

    OdpowiedzUsuń
  84. Witam. Wymiana fabrycznego radia wiąże się od razu z wymianą gateway? Kupiłem radio 2din bez androida, jeszcze nie miałem czasu założyć więc nie wiem czy bierze prąd ale powoli szukam już gateway. Jakiego szukac? Może być z końcówka np Q?

    OdpowiedzUsuń
  85. Witam. Mam A6 C6 i ogromny problem z złodziejem prądu w aucie. Sprawdziłem już na prawdę sporo rzeczy tzn. telefon navi napęd CD lampki oświetlenia itp... mam pobór prądu rzędu 0.80A . Znika po usunięciu bezpiecznika z prawej strony bagażnika . Jest to bezpiecznik nr 2 i odpowiada za wzmacniacz anteny i mnie/komunikację. Jak wypne wtyczkę z wzmaka anteny nic się nie zmienia... Czy może to być wina geatway? Jak zrobiłem pętlę światłowodu na moduł mmi nic się nie zmienia.. proszę o podpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  86. Witam. Posiadam Passata B6 z 2005 r i ostatnio zakupiłem do niego chińska stacje multimedialna lecz niestety radio częściej nie gra niż gra. Problem polega na tym ze gdy radio się włącza po zapłonie a robi to bardzo rzadko to pogra max 10 min i się samo wyłącza i nie jestem w stanie go w żaden sposób uruchomić. Radio podłączyłem do Passata u kolegi i wszystko działało tak jak powinno a u mnie niestety nie. I teraz nasuwa się pytanie czy problem się rozwiąże po wymianie Gateway’a na na takiego z końcówka Q czy problem może jest gdzie indziej? Pomóżcie bo już walczę z tym radiem dobre 2 miesiące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaka konfiguracja sterowników jest u kolegi, w sensie gateway, model auta rok vs twój? Trochę za mało danych. Może kolega pożyczy gateway i wtedy spróbuj.

      Usuń
  87. Kolegi Passat to również B6 lecz niestety nie wiem z którego roku i nie wiem na jakiej bramce działa ani mój ani kolegi. Wiem tyle że sam posiada chińska stacje multimedialna podłączoną razem z kierownicą MF. I mam jeszcze jedno pytanie jeśli chodzi o Gate a mianowicie czy muszę szukać Gate konkretnie do Passata z początkiem 3C0 z końcówka min L czy może to być każdy Gate z grupy vag?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najlepszy będzie: 3C0907530Q

      Usuń
    2. Czyli rozumiem ze GW 7N0 z passata cc nie podejdzie pod mojego? Może wystąpić problem z immo?

      Usuń
    3. W zasadzie, można by spróbować

      Usuń
  88. Czy do passata b6 2006 do zamiany radia na RCD 310 będzie dobry Gate way 3C0...H?

    OdpowiedzUsuń
  89. Super wytłumaczone, dzięki. Jeśli ktoś z Was chciałby wziąć auto w leasing, polecam poczytać ten artykuł https://szybkagotowka.pl/Finanse/leasing-konsumencki

    OdpowiedzUsuń
  90. Cześć
    Można taką modyfikacją załatwić błędy komputera przy żarówkach led? Teraz wymieniłem postojowe i mi wyskakuje co jakiś czas, że zepsute, po czym komputer je wyłącza. To są niby żarówki canbus, jednak chyba komputer nawet nie czyta żarówek.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  91. gateway 7n0 907 530 M

    Czy taki rozladuje mi aku na rs315 (amundsen +)?
    Octavia 2 2012r. tour

    OdpowiedzUsuń
  92. Dzień dobry
    Kupiłem odblokowane radio compositon color i chce założyć do golfa 6 2012 rok.
    Po podłączeniu radio sie włącza ale nie podświetla guzików i nie działa bluetooth i rozladuwuje aku.
    Mam gateway 7N0 907 530 M.
    Czytałem ze muszę wlaczyc opcję 5f ale nie ma jej na liscie. Pytanie czy muszę zmienić gateway a jak tak to na jaki żeby radio zaczęło działać w 100%.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda na to że rzeczywiście do wymiany Gateway, M jest ostatni na liście, więc trzeba poeksperymentować, może działać 7N0907530AN

      Usuń
  93. Po wymianie getway z C na L błąd p1570 immobilizer i Passat b6 nie odpala. Po kodowane zgodnie z instrukcja wyżej. Co robić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wrócić do starego i szukać działającego, ewentualnie nie ma zakodowanego immo w sterowniku

      Usuń
  94. Witam, pacjent VW Tiguan rok 2008 GW 1K0907530Q planuje wsadzić Rns315 z BT. Są szanse że będzie to działać bez rozładowywania Aku? Radio jest z paska B7 data prod. 2011

    OdpowiedzUsuń
  95. Dzień dobry golf v 2006r gateway 1K0907530F na jaki wymienić jeśli chcę wrzucić do niego rcd310 i czy zakoduje go obdeleven?

    OdpowiedzUsuń
  96. Bardzo dużo ciekawych treści

    OdpowiedzUsuń
  97. Witam
    Na starcie szacun za wiedzę i chęć dzielenia się nią z innymi.
    Trafiłem tu poszukując informacji co do retrofittingu mojego kolejnego auta z grupy VW
    Nurtuje mnie jedna rzecz - jeśli to nie tajemnica to z jakiego programu pochodzi to zestawienie "TABELA MODUŁÓW GATEWAY"
    Posiadam i Etkę, Elsę, ODIS-a, wszystko po polsku, i albo jeszcze tam nie dotarłem albo jest to inne źródło, sam to robiłeś? Będę wdzięczny za podpowiedź.
    Pozdrawiam
    Mariusz

    OdpowiedzUsuń
  98. Witam
    Na samym początku - szacun za wiedzę i chęć dzielenia się z innymi.
    Jeśli to nie jest zawodową tajemnicą to z jakiego programu pochodzi "TABELA MODUŁÓW GATEWAY". Posiadam Etkę, ElsaWin, ODIS-a ale albo do tego jeszcze nie dotarłem albo pochodzi to z innego źródła, czy wykonałeś to sam ? Założyłem konto ErWin ale zanim wykupię abonament chciałbym mieć pewność, że w Self Study Program znajdę to czego szukam. Będę wdzięczny za informację gdyż potrzebuję szczegółowych informacji o innych komponentach tj. kierownica wielofunkcyjna, zegary itp.

    Pozdrawiam
    Mariusz

    OdpowiedzUsuń
  99. Golf plus v wymiana radia na 310 jaki gataway przy wersjiE pobiera prąd...

    OdpowiedzUsuń
  100. No masz tu tyle razy napisane, od wersji L w górę.

    OdpowiedzUsuń
  101. Witam. Super poradnik. Świetnie przedstawione tematy. Ale mam jedno pytanie.
    Wczoraj wymieniłem Gateway z modelu 1K0907530C na model 1K0907530AD i dzisiaj pojawił mi się błąd blokady kolumny kier. Widzę, ze w wersji AD w Bajcie 7 bit 0 odnosi się do [2B] Blokada kolumny kierownicy.
    Czy błąd może być spowodowany tym, że tego nie zaznaczyłem? W starej wersji modułu (C) nie miałem tej funkcji do wyboru.

    OdpowiedzUsuń