11 listopada 2014

desynchronizacja ustawiania lusterek

Desynchronizacja prawego lusterka
Tym razem drobnostka, dość irytująca, przynajmniej dla mnie. Może pokrótce napiszę o co chodzi. Regulowanie zewnętrznego, elektrycznego lusterka po stronie kierowcy zawsze fabrycznie odbywa się w synchronizacji z prawym lusterkiem, co wg. mnie zawsze to prawe rozregulowuje. To mój trzeci Volkswagen, w którym tę opcję mam. Wreszcie przyszedł czas ją namierzyć i wyłączyć. Byłem pewien, że funkcja zakodowana jest w sterowniku drzwi - prawych lub lewych, nic z tych rzeczy, znajduje się w sterowniku komfortu. Wystarczy zaznaczyć jeden bit i po kłopocie. Jeśli w waszych samochodach ta funkcja również was drażni, poniżej instrukcja.






Chcesz zakodować tę funkcję?



Po pierwsze wybieramy sterownik (Wybór / Select).
Moduł komfortu - 46
Kodowanie - 07
i tu kodowanie pomocnicze.
Przechodzimy do Bajtu 14. i odznaczamy Bit 6
Wykonujemy nowe kodowanie.
Zrobione.


10 komentarzy:

  1. Czy ktoś może mi tak "łopatologicznie" wskazać (sklep) kabel (dokładna nazwa) którym mógł bym dokonać takich modyfikacji?

    OdpowiedzUsuń
  2. miło widzieć, że blog jeszcze żyje! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli się nie mylę to chyba można to zrobić z poziomu kierownicy i mfa. Posiadam MFA+ (vw jetta V) i bez problemu mogę to wyłączyć

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie też bardzo denerwuje ta funkcja, zwłaszcza, że użytkuje samochód wspólnie z żoną.
    A czy próbowałeś powalczyć z ustawieniem automatycznego obniżenia lusterek przy włączeniu wstecznego? Czy to w ogóle jest wykonalne?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest wykonalne i można wyłączyć z poziomu komputera MFA plus lu kablem VCDS.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. wyjmij wkład lusterka prawego, i zobacz ile masz kabli. Jak masz 5 kabli to zakodujesz to sobie bez problemu, jak 3 to nic z tego

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć
    Czy da się zakodowac sterownik aby po zamknięciu samochodu automatycznie składały się lusterka
    VW cc 2013 rok

    OdpowiedzUsuń
  7. Siemka. Mam problem bawiłem się VCDS i rozstroilrm drzwi przednie i tylne od strony pasażera. Mianowicie chodzi mi o kodowanie podgrzewania lusterka i opuszczanie szyb. Pacjent golf 5 variant.

    OdpowiedzUsuń