14 sierpnia 2014

wymiana zamka klapki wlewu paliwa

zamek klapki wlewu paliwa
Tym razem trochę naprawy - wymiana modułu zamka do klapki wlewu paliwa. Dlaczego? zaczęło się od niereagowania na stacji paliw na otwieranie centralnym zamkiem, co spowodowało niewielki dreszczyk. Po kilku kliknięciach pilotem, zamek otworzył klapkę. Od tej pory zaczął działać sporadycznie - albo pozostawał otwarty, albo się zamykał i nie otwierał. Podłączyłem więc komputer z oprogramowaniem VCDS. Moduł komfortu, który obsługuje centralny zamek, wyrzucał błąd: 00332 zwarcie z masą. Żeby całkowicie nie zablokował się zamek i nagle nie narobił mi kłopotów przed tankowaniem, postanowiłem go wymienić i pokazać przy okazji jak to zrobić.





czas Czas montażu: ok. 15-20 min.
wymagania Wymagania:
narzędzia Potrzebne narzędzia: klucz TORX T20
lista 1 Potrzebne części:
lista 2 Części wymontowane:
  • moduł zamka klapki wlewu: 5N0810773 B


Tak właśnie wyświetlał się błąd.
Cała klapka wraz z kołnierzem mocowana jest jednym wkrętem,
odkręcamy go kluczem/bitem Torx T20.
Teraz odkręcamy korek...
... chwytamy za lewą ściankę wewnątrz klapki i pociągamy
do siebie. Cała obudowa wlewu nie jest mocno osadzona
w karoserii, a zapadki trzymające ją bez problemu puszczają.
Cała obudowę wyjmujemy wraz z gumowym wężykiem
odprowadzającym. Całość można teraz dokładnie umyć,
moja obudowa była dosyć mocno zapuszczona, więc przy okazji
doprowadziłem ją do ładu.
Po wyjęciu klapki, naturalnie możemy odczepić od niej korek
i na czas montażu zakręcić wlew paliwa.
Mechanizm zamykania jest wsunięty w specjalne wycięcie
i nic więcej go nie trzyma, więc wysuwamy go...
... i odczepiamy czarną, gumową uszczelkę, która włożona jest
na wcisk w otwór w karoserii.
W bagażniku natomiast odczepiamy klapkę dostępu do
żarówek prawej lampy tylnej. Musimy sięgnąć ręką do
gniazda i odczepić wtyczkę, szczupła ręka bez trudu wciśnie się
między ściankę bagażnika a karoserię. Wtyczka to 1J0971972,
gniazdo znajduje się w górnej części, mniej więcej po środku
długości bagażnika.
Po odczepieniu wtyczki, wyjmujemy przewody i podmieniamy
mechanizm. Montaż jest w odwrotnej kolejności co demontaż.
Po zamknięciu z kluczyka, sprawdzamy czy wszystko działa.
Zamek klapki wydaje delikatny dźwięk, dodatkowo sprawdzamy
czy błąd powraca w VCDS, jeśli nie, to wszystko jest OK.


Naprawa usterki

O ile nie ma poważniejszej usterki, np. silniczka, jest możliwość naprawy
zamka, jeden z czytelników bloga przesłał opis oraz zdjęcie naprawy:

"Z ciekawości rozebrałem stary zamek i się okazało, że gdy zamek sporadycznie
przestawał działać, to była to wina spinki, która blokuje trzpień na klapce.
Po prostu gdy zamek przestawał działać to jak każdy inny robił by to samo co ja, czyli
wciskałem trzpień tam i z powrotem, no i spadła zawleczka Która zablokowała mechanizm.
W tym tkwił cały problem. Stary zamek działa jak należy, będę miał na zapas.
"

fot. i opis: Dominik Herud.

25 komentarzy:

  1. cześć! kolejna super porada. ja też się borykam czasami z tym że klapka mi się nie otwiera, ile kosztuje nowa część? pozdrawiam marnon

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobra porada, doszedłem jednak do momentu w którym powinienem odłączyć wtyczkę i tu pojawia się problem. Nie jestem w stanie włożyć ręki pod obicie bagażnika ze względu na gniazdo zapalniczki które się tam znajduje. Jest jakiś sposób na odłączenie gniazda zapalniczki żeby nie rozbierać całej tapicerki?

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem tak w 80% przypadkow problemu są przetarte wiązki w drzwiach, przypadlosc po przebiegu piw. 100 tys km, 20% to awaria zamka, czesto po tym szwankuje glosnik w tych drzwiach, szyby a na końcu zamek sie nie otwiera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W których drzwiach? bo i u mnie chyba coś jest nie tak, zauważyłem że w drzwiach od kierowcy głośnik czasami przestaje grać i tak się zastanawiam co to może być

      Usuń
  4. U mnie mechanizm ten zastrajkował podczas podróży na wakacje 1000 km od domu i 400 km od celu. W baku pustynia, a klapka nie reaguje na szarpanie przycisku otwierania (w moim Golfie dostęp do wlewu otwiera się za pomocą przycisku w drzwiach kierowcy). Po wielu nieudanych próbach był nawet pomysł, żeby ową klapkę wyłamać, ale zacząłem kombinować jakby się dostać do mechanizmu od strony bagażnika i udało się. Wystarczy delikatnie wyciągnąć z plastikowych mocowań tapicerkę bagażnika w miejscu gdzie łączy się z plastikami, na których spoczywa górna półka i uzyskujemy dostęp do małego otworu z widocznym małym rygielkiem, który cofając się uwalnia klapkę. Długim srubokrętem można ten rygielek przecunąć ręcznie i klapka się otwiera. Może komuś się to przyda, choć nikomu nie życzę!
    Pozdrawiam
    Greg

    OdpowiedzUsuń
  5. W moim przypadku pomaga dociśnięcie klapki palcem a następnie otwieranie z kluczyka/pilota. Czasami operację trzeba powtórzyć kilkukrotnie z różną siłą docisku.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja mam pytanie czy zamiast czesci z koncowka E/F można kupić tą z końcówką B? Wymontowana z Twojego Golfa ma właśnie oznaczenie z B na końcu. Ewentualnie które symbole podejdą do Golfa V Variant? Bo jest tego sporo na allegro, ale oznaczenia E/F nie spotkałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, E i F są nowsze i zastępują B, ale są takie same.

      Usuń
  7. A ja mam jeszcze pytanie. Ten wężyk można włożyć z powrotem byle jak, ponieważ jest on od odprowadzenia paliwa na ziemię w momencie gdy np. kilka kropel zleci nam z pistoletu do tego gumowego kołnierza? Dobrze rozumuję? Nie chcę niczego popsuć. Nigdzie go nie trzeba podłączać i leży on sobie luzem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydaje mi się iż musi być jakoś mocowany.. u mie wisi luzem i stuka na nieruwnościach.

      Usuń
  8. Czy nowy zamek powinien zacząć działać natychmiast po podłączeniu czy coś jeszcze trzeba zrobić? Oryginalny zamek się nie zamykał więc wymieniłem na ten z końcówką E, ale ten też nie reaguje na pilota.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wymieniłem na nowy kupiony w serwisie vw Wrocław za 115,10zł, wymieniłem i klapka chodzi jak nowa ( przed otwarciem klapki na trzpień silniczka napsikałem wd-40 i po kilku naciśnięciach pilota klapka się otworzyła)przypuszczam jakby się silniczek bardziej zablokował to z braku paliwa trzeba by było wyłamać klapkę żeby zatankować - bardzo przydatna instrukcja

    OdpowiedzUsuń
  10. witam wszystkich.
    Ja w moim golfie 6 miałem podobny problem i tak jak wyżej opisana jest wymiana zamka, spisała się na medal !!!!! kupiłem nowy zamek(28 euro w VW) i go wymieniłem. zmieściłem się pomiędzy wtyczką zapalniczki. i z ciekawości rozebrałem stary zamek i się okazało ze gdy zamek sporadycznie przestawał działać, to była to wina spinki która blokuje trzpień na klapce. po prostu gdy zamek przestawał działać to jak każdy inny robił by to samo co ja, czyli wciskałem trzpień tam i z powrotem no i spadła zawleczka Która zablokowała mechanizm. w tym tkwił cały problem. stary zamek działa jak należy. będę miał na zapas:) dodał bym zdj ale nie da rady tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za wpis i poradę, u mnie również wina spinki. Naprawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam,

    Czy żeby zdemonotować sam korek (przetarła mi się linka trzymająca) trzeba wyciągać całą klapkę, czy można "z zewnątrz" odpiąć tą linkę?

    OdpowiedzUsuń
  13. Można ja sciagnac tylko z zewnątrz więc śmiało. Linka wozi na plastikowym trafieniu. Jestem właśnie po wymianie tego zamka w golfie 6 kombi. Gdybym nie znalazł tego artykułu pewnie rozbieral bym teraz wnętrze bagażnika. Wielkie dzięki autorowi bloga!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam można prosić o instrukcję dokładnie jak dostać się do niego golf VI kombi?

      Usuń
  14. Dzięki za piękny opis , dzięki wam zaoszczędzone 100 PLN spadła spinka i już śmiga :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak ktoś się nie zna to pierwsze co zrobi to pojedzie do mechanika, a ten za drobnostkę weźmie duże pieniądze. A tak, można zawsze zaoszczędzić parę grosza. Dobrze że powstają takie artykuły ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie spinka działa bez problemu problem jest wtedy gdy przy zamknietym aucie przyciskam klapkę wlewu i wtedy się blokuje gdy kluczykiem otworzę auto wlew powinien odskoczyc a nie odskakuje ponieważ silniczek robi tylko jeden obrót i przestaje

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak wyciągnąć wlew paliwa golf 7 kiedy nie ma sroba w obudowie

    OdpowiedzUsuń
  18. Na część problemów z zamkiem powinno pomóc rozebranie mechanizmu i nasmarowanie białym smarem. Po czasie smar się wyciera i silniczek nie ma siły ruszyć ryglem.

    OdpowiedzUsuń