28 maja 2015

coming/leaving home

Leaving Home
Z leksykony VW: "Funkcja coming /leaving home polega na opóźnionym wyłączeniu świateł mijania, świateł pozycyjnych z tyłu i podświetlenia tablicy rejestracyjnej podczas wysiadania (coming home). Ponadto, system uruchamia się podczas otwierania lub zamykania drzwi samochodu - za pomocą centralnego zamka następuje włączenie lub wyłączenie świateł. Funkcja coming/leaving home pozwala oświetlić drogę, ułatwia odnalezienie auta nocą na parkingu, oświetla drogę wjazdu na teren posesji." W praktyce funkcję włącza się w każdym samochodzie wyposażonym w MFA+ na poziomie wskaźników. Działa najlepiej gdy samochód wyposażony jet w czujnik zmierzchu. Włącznik w pozycji AUTO steruje światłami i włącza je gdy jest ciemno, a nieaktywuje ich w dzień. No dobrze, ale jeśli nie mamy w samochodzie MFA+ i czujnika zmierzchu, czy funkcja moze byc aktywna? Okazuje się że VCDS pomoże w aktywowaniu, niestety tylko funkcji leaving home.
W moim Bordnetz'cie przećwiczyłem wiele prób i coming home nie udało się uruchomić. Jeśli komuś się udało proszę o sygnał.



Chcesz zakodować tę funkcję?


Z okna głównego klikamy w wybór sterownika,
Zmiany wprowadzamy w centralnym sterowniku Bordnetz.
Dalej kodowanie,
pomocnik kodowania
i tu w bajcie 0 zaznaczamy bit 5 aktywujący funkcję 'leaving home'
oraz mimo że nie zadziała funkcja 'coming home' spowduje
gaśnięcie świateł mijania w pozycji ON po wyjęciu kluczyków.
W bajcie 21 aktywujemy bit 6, 
i wykonaj
Ok!
Dodatkowo adaptacje pozwalają ustawić czas świecenia świateł
jeśli oczywiście nie mamy MFA+ z Light&Vision.
Wartość wpisujemy w okienko, Testujemy i zapisujemy nową
wartość o ile jest potrzeba. Dla mnie 10 sekund jest idealne.



28 komentarzy:

  1. Ja nie mam włącznika auto ani czujnika zmierzchu i coming home działa, po prostu przy wysiadaniu zostawiasz włączone światła, zamykasz auto i gdy odchodzisz po czasie który ustawisz gasną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, jakie auto, jaki bordnetz?

      Usuń
    2. Golf Plus rok 2007 ale jaki bordnetz to nie wiem, powiedz jak sprawdzić to jutro zajrzę.

      Usuń
    3. U mnie jest w instrukcji napisane żeby dać sygnał świetlny chociaż na sekundę czyli np mrugnięcie długimi po wyłączeniu zapłonu i coming home działa. Światła ustawione na auuto.

      Usuń
  2. Potwierdzam obie funkcje działają na włączonych mijania - Golf 2005 bez czujnika zmierzchu, włącznik świateł bez Auto, Bordnetz 32bit

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie dla "Leaving Home" światła mogą być ustawione na wyłączone i funkcja działa poprawnie, ale dla "Comming Home" światła muszą być ustawione na włączone.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry. Mam pytanie. Czy ten kabel będzie odpowiedni? Do vcds i golfa V?
    http://allegro.pl/kabel-usb-diagnostyka-vag-obd2-obd-obdii-com-i5572061154.html
    Dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jest nic nie warty ten kabel, ale tylko przypuszczam bo go nie testowałem.

      Usuń
    2. A jeśli można prosić to czy podałbyś mi odpowiedni kabel?

      Usuń
  5. Funkcja coming home działa. Chciałbym dorzucić do niej leaving home. Da radę na bordzie 21 bit?

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam.
    Golf 2007 bez czujnika zmierzchu, włącznik świateł auto, z bordem 30bajtowym HighEnd... nie mogę zakodować funkcji Coming Home :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na 19bit zrobiłem CL home
      VW Touran 1 1.9 TDI 2006 rok
      Bez czujnika zmierzchu i włącznik bez auto. Tzn działa dojście do auta a do domu nie odprowadza, ale nie ma problemu bo otwieram pilotem i świeci mi abym mógł dojść do chaty a pod domem zamykam auto i git 🤣

      Usuń
  7. Witam
    U mnie coming Home działa jak przed otwarciem drzwi mrugne długimi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. A w passacie B6 Będzie działać?

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam mam paska cc z 2012 i opcja ta działa po mrugnięciu długimi,czy można uniknąć za każdym razem tego mrugania?

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam czy w skoda Octavia II 2005roku będzie działać

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam jak ustawic te funkcje w skoda octavia 2 1.9tdi 2005r

    OdpowiedzUsuń
  12. A jak w u mnie w VCDS nie ma byte 21?

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie w Passacie B6 Leaving Home dziala bez problemu a Comming Home dziala jezeli zostawie auto z wlaczonymi siwatlami

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam. Skoda octavia 2005r comming leaving home dzialalo bez zarzutu. Mechanik podczas diagnozy wylaczyl jakim smiesznym programem od jakiegos czasu szukam informacji jak to wlaczyc z powrotem. Wedlug VCDS wszystko akyuwowane tylko w tescie czujnika zmoerzchu zamiast cyfer sa "-" jak to wszystko wlaczyc z powrotem? Dziekuje za informacje

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie Comming Home działa bez problemu, ale Leaving Home już niestety nie. Wie ktoś co może być tego przyczyną? Wszystko w VCDS jest aktywowane

    OdpowiedzUsuń
  17. czy na 17 bitach ustawie LH?

    OdpowiedzUsuń
  18. Czesc jest mozliwosc zrobic LEaving home na 17 bitach?

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawy wpis! A co sądzisz o LPG w samochodzie? Ja czytam właśnie artykuły dostępne na Gazeo.pl i poważnie zastanawiam się nad ta opcją. Paliwo drożeje i nie wiadomo co będzie dalej. Gaz jeszcze ma całkiem spoko cenę.

    OdpowiedzUsuń