3 kwietnia 2016

Tankowanie (w MFA)

Wyłączanie DRL z pozycji MFA
Zbierając cały czas materiały i informacje do najnowszych modyfikacji w drzwiach CC (trochę się jeszcze zejdzie), postanowiłem pokazać jeszcze jedno usprawnienie w MFA Premium, którego nie odblokowuje serwis w nowych samochodach. Chodzi o tankowanie, czyli funkcja, która pokazuje ile mamy mniej paliwa w baku lub ile należy dolać przy tankowaniu do pełnego baku. Niby nic wielkiego, ale zawsze dodatkowa informacja nie zaszkodzi. W niektórych sterownikach licznika można uruchomić wyświetlanie ilości paliwa w baku, co byłoby praktyczniejszą informacją, jednak w moim nie znalazłem takiej możliwości adaptacyjnej, za to w Skodzie owszem. Komputer pokazuje ilość paliwa w zaokrągleniu do 5 litrów.






Chcesz zakodować tę funkcję?



Wybieramy Select,
następnie instruments (17)
i adaptacje.
Z listy rozwijamy dostępne kanały w sterowniku i wyszukujemy
pozycji: "Volume to be replenished".
Z wartości dostępnych w liście rozwijalnej poniżej wybieramy "Yes"
i zatwierdzamy "Do It!".
Program jeszcze poprosi o potwierdzenie,
a następnie potwierdzi zmianę, po której już nasz MFA
będzie wyświetlał informację o paliwie.

23 komentarze:

  1. Od ktotego prócz ika mozna to wlaczyc da rade w OIIFL 2009?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jeszcze nie da rady? Tam jest już kolorowy MFA Premium?

      Usuń
  2. w 2009 nie da rady,tylko liczniki białe pl i kolorowe

    OdpowiedzUsuń
  3. Jutro spróbuję to zaprogramować w swoim pasku.
    Przy okazji, wielkie dzięki. Kawał dobrej roboty. Niejednokrotnie korzystałem z tej strony.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam opcja będzie działać na liczniku kolor 3AA880920H?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe, nie słyszałem o tym.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, zakodowałem sobie tą opcję w Golfie MK6. Jest tylko jeden problem... Przy tankowaniu wchodzi 55l a licznik pokazuje, że wejdzie 45l. Czy jest możliwość skorygowania tego wskazania gdzieś w liczniku?

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy Passat cc 2011r da radę??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak jest MFA Premium z kolorowym wyświetlaczem to na pewno.

      Usuń
  8. A czy da radę zrobic takie cos w passacie cc 2011 ??

    OdpowiedzUsuń
  9. A kolego co byś powiedział na opisanie funkcji Rain closing??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja u siebie staram się właśnie to ogarnąć

      Usuń
    2. Mam jeszcze kilka pomysłów do ogarnięcia

      Usuń
    3. Pisz na @, postaram się coś wdrożyć,

      Usuń
  10. Witam o co myślicie koledzy o takiej przeróbce mfa https://youtu.be/dPFpEotzFlQ

    OdpowiedzUsuń
  11. czy mozna to zrobic w golfie 6 2010 r?

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja to mam, ale przekłamanie nawet do 6 litrów wejdzie więcej do pierwszego odbicia pistoletu niż na wskazaniu przez tą funkcję. Czyli mało wiarygodne i przydatne

    OdpowiedzUsuń