6 maja 2012

Media In & AUX In

MDI
Ostatnia część modyfikacji konsoli środkowej, czyli wzbogacenie systemu audio w samochodzie o pomocnicze wyjście AUX oraz moduł MEDIA IN z możliwością podłączenia urządzeń zewnętrznych USB. Kompletowanie części nie jest oczywiście problemem ponieważ zarówno na aukcjach jak i w ASO są dostępne, jednak z kupowaniem należy zrobić rozeznanie, widziałem jak sprzedawcy używanych części potrafią wystawiać je za nawet dwukrotne wartości tego co kosztuje w ASO dużo mniej. Ja część kupiłem używanych, a część nowych rzeczy - na szczęście dla mnie sam moduł MEDIA IN miał oryginalną wiązkę przewodów po której można było dojść co i jak podłączyć i na tej podstawie zrobiłem schemat, używając oryginalnych kolorów z wiązki. Wszystkie kolory przewodów można oczywiście dostać w sklepie dla elektroników, no może poza dwoma dwukolorowymi biegnącymi bezpośrednio do radia. Sam montaż jest prosty i nie wymaga wielkiej filozofii - trochę lutowania i przeciągania przewodów - najwięcej jednak zajmuje demontaż plastików tunelu środkowego.




czas Czas montażu: ok. 2-3 h.
wymagania Wymagania: Radio VW RCD310, 510; RNS310, 510
Podłokietnik
narzędzia Potrzebne narzędzia: klucz TORX T20
narzędzie do podważania plastików
szczypce do przewodów i zdejmowania izolacji
lutownica
lista 1 Potrzebne części:
  • kanał powietrzny podłokietnika: 1K0864255 (CD Chgr/MDI)
  • obudowa podłokietnika: 1K0863323 L, Q* (AUX; CD Chg/MDI)
  • gumowa wkładka: 1K0863328 A* (CD Chg/MDI)
  • gniazdo AUX IN: 5M0035724
  • kostka gniazda AUX IN: 8K0973754
  • moduł MEDIA IN: 5N0035341 A, B, C, D
  • kostka modułu MEDIA IN: 8E0972112
  • kostka radia: 3B7035447 A
  • przewód naprawczy: 000979009 E [x9]
  • przewody 0,35 mm:
    żółty, zielony, szary, biało-czerwony [2 mb]
    brązowy, czarny [1 mb]
    pomarańczowo-fioletowy (lub podobny) [2 mb]
    pomarańczowo-brązowy (lub podobny) [2 mb]
  • koszulka termokurczliwa
  • taśma parciana: wełna PET; 25 mm
  • Opaska zaciskowa: czarna 2,5/100 mm [x6-8]
  • konektor izolowany: oczko M6-M8 [x1]
    do przewodu o przekroju od 0,5-1,5mm
lista 2 Części wymontowane:
  • kanał powietrzny podłokietnika: 1K0864255 (standard)
    kanał powietrzny podłokietnika: 1K0864255 B (nawiew)
  • obudowa podłokietnika: 1K0863323 B, M, R * (standard)
    obudowa podłokietnika: 1K0863323 A * (CD Chg/MDI)
    obudowa podłokietnika: 1K5863323 ** (12V)
    obudowa podłokietnika: 1K5863323 A, C * (12V; CD Chg/MDI)
  • gumowa wkładka: 1K0863328 B * (standard)

* kolory: 71N - antracyt (anthrazit); 3U6 - szary (artgrey); 7G8 - beż (purebeige); 31X - brąz (latte macchiato); 82V - tytanowo-czarny (titan-black); 95T - jasny beż (cornsilkbeige).
** kolory: 75R - antracyt (anthrazit); 3Z7 - szary (artgrey); 7R3 - beż (purebeige)

Aby przeprowadzić instalację MDI oraz wymienić podzespoły podłokietnika dopasowane do modułu, musimy zdemontować cały środkowy tunel. Dla wygody pracy wymontowałem przedni fotel pasażera, ale nie jest to niezbędne. Zaczynamy od demontażu podłokietnika - tylna ścianka - dwa wkręty Torx T20,
po odkręceniu ciągniemy ściankę zamocowaną na zatrzaski.
Po zdjęciu tylnej ścianki odkryją się dwa wkręty - tylko one trzymają całą obudowę.
Po ich odkręceniu, możemy swobodnie ją podnieść, przełożyć przez dźwignię hamulca ręcznego i wynieść na zewnątrz.
Oprócz obudowy podłokietnika, musimy zdemontować cały tunel środkowy, aby przeciągnąć pod nim przewody. Pierwszy wkręt jest pod gumową wkładką schowka.
Następne kryją się pod bocznymi obudowami - tymi z góry, które są umocowane na klamry...
...pod tymi, które trzeba odkręcić.
Wkrętów jest 4 na stronę.
Dodatkowo podnosimy cały mieszek zmiany biegów do góry oraz odkręcamy popielniczkę (2 wkręty) i wypinamy kostki z gniazda zapalniczki ESP i SET.
Pozostało zdemontować całą konstrukcję podłokietnika i zabrać się za instalację wiązki.
Pierwsze co należy zrobić to podłączenie kostek, które będą w podłokietniku. Opracowany schemat powyżej przeze mnie jest z zachowaniem oryginalnych kolorów przewodów, ponieważ kostkę do modułu posiadałem już z uciętą wiązką, jeśli kupujecie wszystko w ASO, przewody będą żółte, a wiec ponumerujcie je po prostu, natomiast do samego radia przewody możemy wypuścić w kolorach ze schematu co przy montażu przewodów w kostce radia będzie dość pomocne.
Kostka modułu była z przewodami, ale kostka AUX już nie, więc przewody 000 979 009 już musiałem nabyć. Wtykamy je aż do zakotwiczenia (klik!) w kostce po czym możemy ją zamknąć. Jeśli w kostce MDI nie macie przewodów - można przeciągnąć je między kostkami bezpośrednio - mają wystarczającą długość.
Oto jak wyszła gotowa wiązka do podłokietnika, choć pewnie widać niewiele, ale wybaczcie nie mam idealnych warunków fotograficznych przy modyfikacjach.
Teraz czas przeciągnąć przewody pod chodniczkiem, aż do miejsca gdzie montujemy popielniczkę. Ja pogrupowałem przewody przed puszczeniem ich. Trzy kolory do AUX czyli: żółty, zielony i szary obkleiłem razem, biało-czerwony jako zasilanie puściłem osobno dwa: pomarańczowo-fioletowy i pomarańczowo-brązowy do CAN razem, natomiast czarny i brązowy również razem, zakończone oczkiem na śrubę M8.
Wszystkie przewody, czy grupy przewodów oprócz czarnego i brązowego przekładamy pod wykładziną tunelu środkowego, aż pod miejsce popielniczki. Tu zawijamy naddatek przewodów i zostawiamy tak, aby po wyjęciu radia można było łatwo zwój przewodów sięgnąć.
Przewody brązowy i czarny to masa więc łączymy je razem na oczku. Oczko natomiast założyłem najbliżej jak się dało - przy dźwigni zmiany biegów są dwie wystające śruby, do jednej z nich przytwierdziłem masę z modułu dokręcając nakrętką.
Czas podmienić kanał nawiewu. Nowy jest węższy i nie wykorzystuje dolnego otworu na zatrzask. Ten otwór posłuży modułowi MEDIA IN.
A oto różnica, po lewej nowy, po prawej stary kanał powietrzny.
Mając już gotową instalację oraz założony kanał, możemy składać wszystko "do kupy", przekładając odpowiednio wiązki przewodów tak, aby mieć łatwy dostęp do podłączenia elementów. Konstrukcja podłokietnika trzyma się na 4 wkrętach. Przed wkręceniem trzeba dopasować obydwie kierownice powietrza.
Następnie zakładamy tunel środkowy wraz z popielniczką, dźwignią hamulca ręcznego i zmianą biegów oraz bocznymi osłonkami.
Teraz wkładamy gniazdo AUX do obudowy,
a obudowę zakładamy na miejsce wpinając wcześniej kostkę pod AUX,
po czym dokręcamy wkręty po bokach.
Czas umieścić moduł w podłokietniku, po wciśnięciu kostki, moduł wkładamy aż do zatrzaśnięcia metalowych zatrzasków. potem dokręcamy tylną ściankę podłokietnika z kratką nawiewu.
Praca przy podłokietniku kończy się umieszczeniem gumowej wkładki. Czas wymontować radio i podłączyć wiązkę po jego stronie.
Zaczynamy od górnego nawiewu - w niektórych wersjach jest w tym miejscu schowek, więc demontaż będzie prostszy.
Po zdjęciu dwóch małych osłonek, podważamy kratkę...
...i odkręcamy pierwszy wkręt, po czym zdejmujemy obudowę.
Odkryją się kolejne dwa wkręty.
Po ich odkręceniu, możemy podnieść cały plastik z kratką wlotu. Nie ma potrzeby odpinać kostki - cały panel można podnieść w górę. (Zdjęcie z radiem RCD300 wykorzystane z jego demontażu.)
Tutaj już są dwa wkręty trzymające dolny plastik maskujący. Zdjęcie z radiem RCD300 wykorzystane z jego demontażu.
Po ich odkręceniu, osłonkę odczepiamy z zatrzasków. Zdjęcie z radiem RCD300 wykorzystane z jego demontażu.
Teraz możemy odkręcić cztery wkręty trzymające radio, odpiąć kostkę, antenę, wyjąć radio na zewnątrz i zabrać się za podłączenie przewodów.
Najpierw sięgamy po wiązkę przewodów. Po wyjęciu radia, dostanie jej z miejsca, w którym ją zostawiliśmy nie powinno być problemów.
A oto schemat połączenia tych że przewodów. Do kostki dodatkowej radia wchodzą 4 przewody, pozostałe dwa dolutowujemy do istniejącej wiązki.
Zwisająca kostka to właśnie dodatkowa kostka radia z umiejscowionymi już pinami przewodów z Media In.
Obrobioną wiązkę możemy wpiąć w główną kostkę radia, pozostały przewody CAN.
Przewody z Media In poprowadzone pod CAN nie muszą mieć zakończeń z pinami. Ja wyjąłem obydwa istniejące piny z kostki i dolutowałem do nich przewody z modułu. To ostatnia już czynność, teraz wystarczy podpiąć Radio,
...a ono już sobie wykryje nasz moduł.

56 komentarzy:

  1. taka moja mała uwaga, aby jakość dzwięku nie była zakłócana radze zastosować zamiast przewodów żółtego, zielonego i szarego kabel 3 żyłowy ekranowany, do tego czarnego nie łączymy z brązowym bo to są 2 rożne masy...

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za fajny poradnik. Mam jedno pytanie - gdzie mogę kupić takie profesjonalne "narzędzie do podważania plastików"? Nie chciałbym niczego połamać/porysować robiąc to zwykłym śrubokrętem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam narzędzi firmy YATO do tapicerki, jest kilka zestawów, np. numery: YT-0844; YT-0837, kosztują gdzieś od 40 do 80 zł. Na pewno są w sklepach internetowych, czy na aukcjach.

      Usuń
    2. Dokładnie o to mi chodziło, wielkie dzięki!

      Usuń
  3. Uprościłem dla siebie troszkę tą modyfikacje. Mianowicie:
    -kostka mini ISO 12pin
    -wtyki pin x2
    - kabelek Jack x Jack
    i większość jak w opisie u góry.
    ściągnąć radyjko podłączyć i wyprowadzić w dowolnym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje pytanko jest takie, mianowicie - czy pod radyjok RCD 300 można podłączyć wejście AUX??? Pytam dlatego iż na różnych forach są różne odpowiedzi, i tak i nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że można, jednak nie jest to oryginalny montaż, bo RCD 300 nie ma wyjścia stricte pod AUX IN, trzeba kombinować z wyjściem pod zmieniarkę.

      Usuń
    2. U mnie w pasacie pod RCD300 jest oryginalnie AUX IN.

      Usuń
  5. Witam ,

    czy moduł MDI to jedynie gniazdo i nic ponadto czy też jest tam jakas elektronika ?

    OdpowiedzUsuń
  6. witam ponownie, mam już w aucie podpięte gniazdo aux in. Czy w tej sytuacji wystarczy wyjąć (jeżeli będzie to możliwe) piny z kostki aux in i podpięcie ich pod kostkę media in (odpowiednio 1 ->4, 2->10, 3->9) ? Reszta przewodów pociągnięta będzie zgodnie z Pana opisem.
    Przy okazji, czy opis zdjęcia porównującego kanały powietrzne jest poprawny ? Chyba powinno być odwrotnie, czyli po lewej stronie jest nowy kanał powietrzny.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dokładnie - wszystko opisane jest na radiu, kostka pod radiem powinna być już właściwa, wystarczy podpiąć media-in.

      kanały powietrzne poprawione- dzięki.

      Usuń
  7. Witam ponownie,

    w końcu się odważyłem i w zeszły weekend zabrałem się do instalacji MDI. Chciałbym zaznaczyć, że nigdy dotąd czegoś podobnego nie robiłem. Już w trakcie demontażu okazało się, że u mnie jest ciut inaczej niż w Pana opisie (comfortline 2011 variant). Największa różnica jest w obudowie tunelu środkowego. Nie mam takich wnęk jakie są na zdjęciach na wysokości drążka zmiany biegów i popielniczki. Ostatecznie go nie zdemontowałem. Odkręciłem jedynie ten kawałek plastiku, który jest montowany jednym wkrętem koło pedału gazu dzięki czemu mogłem przełożyć wiązkę do radia. Wiązkę (poza przewodami AUX)wcisnąłem pod lewy bok kanału środkowego. AUX in mam zamontowany oryginalnie. Ostatecznie trwało to nie 3h ale cały dzień ale ostatecznie się udało. Stresa miałem sporego tak więc kiedy radyjko wykryło mój moduł i zagrała muzyka odczułem wieeelką ulgę.
    Spory problem miałem z pinologią kostki MDI. Na Pana rysunku jest ona odwrotnie w stosunku do obudowy co mnie początkowo zmyliło.
    I jeszcze jeden drobiazg, moja obudowa podłokietnika (stara i nowa)jest montowana na 3 wkręty. Dwa po boku na zewnątrz i jeden wewnątrz obudowy.
    Dziękuje bardzo, bez Pana opisu pewnie nigdy bym się na coś takiego nie odważył.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam,
    czy po instalacji MDI w Golfie 2005 jest możliwość podłączenia do niego iPoda i sterowania iPodem z radia (kabel MDI>iPod) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli z radiem RCD310 i lepszym tak ?
      Wielkie dzięki za odpowiedź !

      Usuń
  9. Witam,
    Czy moduł MDI podejdzie pod radio RCD300? Czy konieczna jest wymiana na model wyższy np RCD310? Mam też pytanie odnośnie podłokietnika z kieszenią na zmieniarkę. Czy w tą kieszeń wejdzie kompletny moduł MDI z ramka taką jak na zdjęciu w opisie instalacji? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. >Czy moduł MDI podejdzie pod radio RCD300?

      NIE, trzeba wymienić na mowy model - minimum RCD310, choć i RCD210 też może być, ale nie opłaca się takiego kupować.

      >Czy w tą kieszeń wejdzie kompletny moduł MDI

      TAK
      ta obudowa jest pod MDI lub zmieniarkę - taki sam otwór jest

      Usuń
  10. Ja mam modul 5N0035342D i do tego RNS510 - problem jest taki, że niestety nie chce pracować to to z moim S3 - kodowanie?

    OdpowiedzUsuń
  11. a co z taka przeróbka w MFD2?? tez sie da?i jak?

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam,
    są moduły z różnymi cyframi na końcu oznaczenia (5N0 035 341B; 5N0035344E; 5N0035342B), moje pytanie brzmi: Czy wszystkie będą pasować do Golfa V z 2008.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałem powyżej z końcówką 341/341A-F wiem że pasują. Co do pozostałych nie wiem.

      Usuń
  13. Serdeczne dzięki za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  14. genialny manual :) Gratulacje!
    Mam pytanie, czy można podłączyć Media In pod radio MFD2 CD? Czytałem gdzieś, że może być z tym problem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam chciałbym zamontować u siebie w golfie5 wejście USB zna ktoś dobrego elektryka okolic jelenia góra Wałbrzych co by dał rade to wykonać i zamówić mi wszystko

    OdpowiedzUsuń
  16. co daje ten orginalny modul media? mozna pod niego podlaczyc np pendriva z ffilmami muzyka itp? glownie chodzi czy przez ten modul bedzie mozna ogladac filmy? bo jesli nie to lepiej chyba zainwestowac w adapter za 300zl z allegro ktory daje takie mozliwosci

    OdpowiedzUsuń
  17. oczywiscie chodzi mi o modul pod MFD2

    OdpowiedzUsuń
  18. Chciałem podłączyć samo gniazdo media in do radia. Podłączyłem kablami wtyczkę 8K0973754 do 3B7035447 A,
    1----------------------->7
    2----------------------->2
    3----------------------->1

    Gdy podłączam np. telefon do aux to dźwięk jest płytki ale zauważyłem że po podłączeniu telefonu pod ładowarkę samochodową dźwięk trochę się poprawia. Domyślam się że trzeba coś inaczej podłączyć, proszę o jakąś rade.

    OdpowiedzUsuń
  19. W takim razie w jaki pin się gdzie wpiąć?

    OdpowiedzUsuń
  20. witam. a czy moge podpiac kabel usb aux jakos od zmieniarki pod podlokietnikiem lub uzywajac tych samych kabli? moje auto to golf plus sportline 2007r radio rns mfd2. przy okazji dzieki wielkie za wszystkie info jakie zamiezczasz sa na prawde bardzo przydatne. DZIEKI

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam.W moim golfie jest radio rcd 210.czy jest mozliwosc podpiecia?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam
    Dzisiaj dokonałem montaży modułu MDI. Nie spodziewałem się że wyjdzie z tym tyle pracy. Ale po całym dniu wszystko uruchomiło się bez problemu. Cichnąłbym podziękować za szczegółowy opis autorowi artykułu.

    OdpowiedzUsuń
  23. witam, chce zamontowac zmieniarke w podlokietniku w golfie v. wiem ze musze wymienic obudowe podlokietnika na taka z dziura na zmieniarke. ale czy musze tez wymienic kanal powietrzny? jest inny jak w podlokietniku zez zmieniarki?

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam, w VW caddy mam radio RCD 210. niestety fabrycznie nie ma modulu bluetooth ani mikrofonu. jest jednak sterowanie na kierownicy. Moje pytanie czy warto kupowac osobno model radia z bluetooth, np RCD 320 i czy bedzie ono bez zadnych kabli, anten, dodatkow pracowac? chodzi mi o mozliwosc korzystania z telefonu. z auta korzysta kilka osob, dlatego wydaje sie najlepszym rozwiazanie z radiem - bluetooth. bede wdzieczny za pomoc i rady. kontakt rafals(@)omi.org.ua

    OdpowiedzUsuń
  25. Hej w chinach mozna kupic taki kabelek czy potrzebny jest interfejs Media IN czy wystarczy podpiac so RNSa OEM RCD510 RNS510 aux to usb adapter Switch Cable For VW Passat B6 B7 CC Golf Mk6 Jetta
    http://www.aliexpress.com/item/OEM-RCD510-RNS510-aux-to-usb-adapter-Switch-Cable-For-VW-Passat-B6-B7-CC-Golf/32454187391.html
    (from AliExpress Android)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej. Czy ustaliłeś może coś z tymi kablami z Chin? .. jest to używalne...czy cały moduł jest potrzebny? (miecio.draw@gmail.com)

      Usuń
  26. MDI z numerem 5N0 035 342 G ( z Passata B7 2014r. ) również bez problemu łączy się w MKV z RCD 310

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam,posiadam radio RCD310 1K0-035-186AR i moduł MEDIA IN 5N0-035-342D po podłączeniu na wyświetlaczu jest tylko CD i AUX nie wykrywa MEDIA IN.(zasilania chyba dobre gdyż pendrive po podłączeniu zaczyna migać) Czy jest jakaś konieczność kodowania radia czy może coś w kabelkach źle podłączone.Pozdrawiam proszę o jakieś wskazówki.

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam, u siebie mam zamontowaną zmieniarkę "VW 6 CD DISK CHANGEr" w podłokietniku, mam w planach zamontować custom radio i nie będę już potrzebował zmieniarki płyt, a w jej miejsce chciałbym zamontować jakaś zwykłą kieszeń, w której zrobiłbym port USB oraz port audio jack 3.5mm, ewentualnie gniazdko zapalniczki 12v. Czy istnieje taka część (kieszeń po wymontowanej zmieniarce), żeby nie było dziury?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba wymienić obudowę podłokietnika, więcej w poście poprzednim: tutaj.

      Usuń
  29. Dziwne zdaje się, że nie ma modelu mojej obecnej obudowy podłokietnika, bo mój typ ma nawiewy na tylną kanapę, zmieniarkę płyt CD od VW, malą kieszonkę na karty kredytowe czy tam monety, ale nie mam tam wejścia AUX i nie ma też gniazdka zasilania 12V, i moje pytanie brzmi, czy mogę wymontować tą zmieniarkę płyt CD od VW, i czy istnieje jakaś część która by z miejsca po usuniętej zmieniarce dała mi normalną kieszonkę czy jakiś panel plastikowy, w którym będę mógł ładnie zrobić port USB oraz wejście AUX jack 3,5mm i dodatkowo gniazdko zasilania 12V, i czy wie pan może jaki jest kod zasilania 12v tego gniazdka? Bo wejście AUX wyczytałem: "gniazdo AUX IN: 5M0035724", ale gniazda zapalniczki np. takiego jak jest tutaj: http://i.ebayimg.com/00/s/MTQ4NVgxMzQ5/z/3PMAAOSwYmZXKkHt/$_1.JPG to nie znalazłem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba wymienić obudowę z normalną kieszenią, z przodu może być 12V, wewnątrz na wkładanym panelu można wyciąć miejsce na AUX I USB. Modele obudów są opisane w poście z podłokietnikiem. Proszę doczytać.

      Usuń
  30. To wszystko jest takie skomplikowane mimo swej prostoty.

    OdpowiedzUsuń
  31. witam, gdzie można zakupic takie kable? chodzi mi o to by było jak z fabryki... kable o odpowiednich kolorach- szczególnie od canbus high i low

    OdpowiedzUsuń
  32. Witam. Czy dla radia RNS315 będzie takie samo podłączenie, chodzi mi o tę kostkę niebieską, którą trzeba dodać do kostki przy radiu? W tym opisie jest mowa o kostce 3B7035447A a u mnie występuje kostka 8X0035447.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, kostka 8X0 jest całkowicie poprawna, jest podobnie jak z 3B7 na 12 pinów i tak samo to podłączamy. Właśnie przygotowuje MDI dla RNS 315, nie wiem jeszcze kiedy dodam materiał

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź. Właśnie się przymierzam do wzbogacenia swojego radia w b7 o MDI i zanim załapałem jaką mam kostkę to kupiłem trzy 3B7.... . Pozdrawiam i czekam na materiał.

      Usuń
    3. A gdzie montujesz? podłokietnik czy schowek pasażra?

      Usuń
  33. A mam jeszcze pytanie. Co z czarnym i brązowym kablem jak podłączyć?

    OdpowiedzUsuń
  34. No i wszystko działa. Podłączyłem mdi z pominięciem AUX, interesowało mnie tylko USB. Czarny przewód nie łączyłem z brązowym.

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam. Fajna stronka znalazłem ją zamiarem wzbogacenia swojego radia z Seata Ibizy 2009 w moduł media in. Nabyłem używany moduł 6J0 035 342E Radio to 6J2 035 153G. Zrobiłem kabelek według instrukcji i niestety nie działa. Nabyłem moduł z obciętą wtyczką i zauważyłem pewną różnicę, w tym kabelku do CAN prowadzą przewody z pinów 2 i 7 kostki "media in". Raczej nie jest pomyłka bo kolory przewodów są identyczne jak z wtyczki CAN przy radiu dodatkowo para tych przewodów jest skręcona razem. Inne przewody z kostki media in to 1 - brązowo zielony; 4 - fioletowy; 6 - czarno-niebieski; 9- biały; 10 - czarny. Mogę opisać tylko kolorami bo sygnałowo nie mam pojęcia :) Czy da to się jakoś połączyć żeby działało ? przewody do wejścia AUX sobie odpuściłem - interesuje mnie tylko USB. Z kostki media in nie wychodzą żadne przewody do wejścia AUX. Moduł ma wejścia USB i AUX wbudowane.

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam. Fajna stronka znalazłem ją zamiarem wyposażenia swojego radia z Ibizy w moduł media in. Moje radio to 6J2 035 153G do którego nabyłem używany moduł 6J0 035 342E. Zrobiłem kabelek według instrukcji i niestety nie działa. Mam moduł z obciętą wtyczką i zauważyłem pewną różnicę, w tym kabelku do CAN prowadzą przewody z pinów 2 i 7 kostki "media in". To raczej nie jest pomyłka bo kolory przewodów są identyczne jak z wtyczki CAN przy radiu dodatkowo para tych przewodów jest skręcona razem. Inne przewody z kostki media in to 1 - brązowo zielony; 4 - fioletowy; 6 - czarno-niebieski; 9- biały; 10 - czarny. Czy da to się jakoś połączyć żeby działało ? przewody do wejścia AUX sobie odpuściłem - interesuje mnie tylko USB. Z kostki media in nie wychodzą żadne przewody do wejścia AUX. Moduł ma wejścia USB i AUX.

    OdpowiedzUsuń
  37. witam !! czy na radiu swing też będzie działać te połączenie ???

    OdpowiedzUsuń