Menu

31 sierpnia 2021

MIB II PQ upgrade PDC do gen. II

temat
Wymieniliście swoje przestarzałe radia/nawigacje drugiej generacji na Composite Media/Disovery Media? Utraciliście za tem wyświetlanie zmian w klimatroniku oraz z wspomagania parkowania. Tego pierwszego niestety nie da się odzyskać, natomiast wyświetlanie zmian z modułu PDC*/PLA** już tak. Co należy zatem zmienić w naszym aucie? Musimy wymienić moduł sterowania czujnikamim na nowszą generację. Poprzednia stosowana jeszcze w Passatach B6 jest już nieodczytywana przez nowe systemy informacyjne w VW. Konsekwencje wymiany modułu to głównie zmiana połączenia przewodów, ponieważ nowsza generacja posiada inny rozkład wtyczek i pinów do połączenia. Niestety przepinowanie wtyczek nie wchodzi w grę, przynajmniej dla mnie, próbowałem i po krótce wytłumaczę że z 3 wtyczek przechodzimy na 2, a połączenia pinów są dość poplątane, tworzy nam się na prawdę niezły supeł z różną długością przewodów, przez co trudno nam nawet zamknąć wtyczkę oprawą, a co dopiero wcisnąć ją do nowego modułu. Gdyby tylko dostęp do wiązki był lepszy, możnaby było ściągnąć z niej izolację parcianą, wtedy może, może...

29 maja 2021

MIB II dla platformy PQ [część 2.]

mib pq v2
Poprzedni post poświęcłem informacji i wyliczeniu wszystkich MIB. W tym poświęcę uwagę samej wymianie. To proste, skoro dostosowali MIB do wymiarów z platform PQ, to jednostka bez problemu dopasuje się do obłych kształtów RCD/RNS. Tak więc wymontowanie i zamontowanie jest proste - te same kształty, te same otwory na mocowanie wkrętów Trox. Niestety łatwość na tym się kończy, ponieważ zmieniono slot w jednostkach z FAKRA na QUADLOCK. Na szczęście wtyki anten FM/AM i GPS zostały bez zmian. Do podłączenia będzie zatem potrzebny nam adapter, lub dla bardziej pracowitych komplet wtyków i schemat połączenia. Samą jednostkę musimy kupić odblokowaną i odpowiednio zakodowaną do naszego auta. Jednostkę montowałem w aucie z 2015 roku, z wyświetlaczem 3D, nie wszystkie funkcje zadziałały poprawnie. Musimy pamiętać że na pewno tracimy informacje z climatronica. Tego nie udało mi się uzyskać. Wizualizacja na ekranie czujników parkowania również nie będzie się wyświetlać - ale to na szczęście jest do nadrobienia - opisze w kolejnym poście. Funkcje współpracy nawigacji z MFA, czyli telefon, nawigacja czy też kompas działają bez problemu.

6 marca 2021

MIB II dla platformy PQ [część 1.]

temat
Przygotowując się do tego wpisu, nie wiele wiedziałem o MIB zastosowanym w VW. O ile dobrze liczę jest to generacja 4 lub 5 stosowanych systemów radiowych lub informacyjnych montowanych w VW. Wiem również, że MIB ma już więcej niż jedną generacje, pierwsza została dość szybko wymieniona. Sam kupiłem już dwie z nich, jednak z pierwszą tzw. STD1 miałem problemy w czytaniu map. Dla tego wpisu zgłębiłem więcej danych z Self Study Program. Zaczynając od początku: MIB to z niem. Modularer Infotainment Baukasten. Jest na prawdę sporym kamieniem milowym w systemach jakie oferował do tej pory VW w autach, i dobrze, bo były mocno przestarzałe. Najważniejszą informacją dla nas jest to że ten modułowy system zcala wszystko co do tej pory było montowanie oddzielnie np. Blouthooth, odtwarzanie multimediów, voice control oraz dodanie wielu innych możliwości, dla mnie najaważniejszym jest np. Android Auto, czy Apple Car Play, także rozbudowana wizualna jakość obsługi czy lepsza nawigacja. Nie zagłębiam się w tym wpisze do rozszeżeń WLAN czy opcji dostępnych on line, ponieważ nie mam jeszcze w tym doświadczenia, ale w najbliższym czasie będę starał się je zgłębuć i dodawać nowe posty.