2 grudnia 2017

oświetlenie wnętrza w LED

oświetlenie wnętrza LED
Patrzę czasem na wnętrze mojego CC zaczerpnięte jota w jotę z Passata B7 i myślę, że już nieco wiekowe się zrobiło. Wpadłem na pomysł jak je trochę unowocześnić. Postanowiłem zmienić żarówki wnętrza na LED'owe. Zaskoczyło mnie to, że VW wprowadzał do sprzedaży zestawy takich żarówek w akcesoriach. Niestety nie są już dostępne i zostały wycofane w 2016 roku. Znalazłem za to identyczne zamienniki dostępne na ogólnym rynku. Żarówki na jakich bazowałem to philips x-tream - nie są najtańsze, ale to te żarówki były w komplecie oryginalnego zestawu VW. W zalewie chińszczyzny można oczywiście postarać się o dużo tańsze rozwiązania, jednak trzeba się liczyć, że efekt i działanie może być różnie. Jeśli znaleźliście równie dobre i tańsze Ledy, piszcie w komentarzach, ja nie oszczędzę już na modyfikacji, ale ktoś na pewno.
Co daje nam ta zmiana?

16 kwietnia 2017

oświetlenie przestrzeni nóg (B7, CC)

oświetlenie przestrzeni nóg
Kolejne auto bez oświetlenia miejsca na nogi. Ewidentnie jest mi tego brak, choć zapewne są tacy, którzy powiedzą że jest to zbędny "bajer", to można się do tego przyzwyczaić. Montaż jest taki sam jak w przypadku Golfa i innych modeli z grupy VAG. wpinamy się do Centralnego Modułu sterowania z jednym zasilającym przewodem, który dostarczy prąd na lampki, naturalnie po aktywacji tej funkcji w VCDS. W modelu CC oświetlenie nóg obsługiwane jest już przez światła ledowe. W jednym poście zawarta jest już instalacja przodu i tyłu z pełną wiązką fotela. Wszystkie otwory na lampki istnieją fizycznie i nic nie trzeba wycinać poza wyłamaniem zaślepek. Największą trudność sprawia sensowne umieszczenie instalacji. Starałem się zrobić tak, aby przypominało to podłączenie fabryczne, choć zdaje sobie sprawę, że od niego odbiega. Lampki oświetlenia na allegro często przewyższają cenę tą, za jaką kupimy część nową w ASO, nie wiem z czego wynika taka sytuacja, lampki osiągają cenę 60-70 zł (bez przesyłki), podczas gdy w serwisie cena to ok. 45 zł. Poniższa instrukcja przeprowadzona jest na modelu CC, jednak zapewne jest do zastosowania w wielu innych modelach.

14 listopada 2016

elementy chrom mat (B7, CC)

chrom matt wewnątrz
Kolejne auto z modyfikacją przełączników wewnątrz na wyższy model. Właściwie niczym nie różni się wymiana od tego co było w Golfie V. Dochodzi przełącznik otwierania klapy bagażnika i wlewu paliwa (wymiana opcjonalna), ale w standardzie za to w tych samochodach już montuje się przełącznik świateł wykończony matowym chromem, a właściwie plastikiem go udającym. Nowością w tym samochodzie są chromowane pierścienie w uchwytach do drzwi. Mi tych wstawek troszkę brakuje, niby malutkie akcenty, ale ożywiają delikatnie volkswagenowski monotonny design wnętrza.

24 września 2016

illuminacja klamek wewnętrznych (CC)


illuminacja klamek
Illuminacja, czyli podświetlenie klamek wewnętrznych to naprawdę fajna sprawa, nawet może nie tyle praktyczna co dająca fajne wrażenie w aucie w czasie panującej wokół całkowitej ciemności. Podświetlenie w CC jest białe i dość delikatne i reaguje na ściemnienie pokrętłem w konsoli głównej. Do montażu niestety musimy wymienić wszystkie klamki wewnętrzne, no chyba że komuś się zechce bawić w wycinanie otworów prostokątnych, mi niestety nie chciało się, więc podaje specyfikację na nowych częściach.

23 września 2016

światła ostrzegawcze drzwi (CC)

lampka ostrzegawcza
No tak, kolejny samochód na którym oszczędzono, nie montując w nim świateł ostrzegawczych w drzwiach. Wydawałoby się, że CC to model który powinien być dopieszczony w takie drobiazgi, a jednak nie. Na szczęście montaż nie jest skomplikowany, prawie identyczny jak w przypadku Golfa V. Różnice są w podłączeniu tylnych pinów oraz w kodowaniu. Nowsze sterowniki mają już pomocniki kodowania. Drobnym szczegółem i zarazem nowością jest to że w tylnych tapicerkach miejsce na oświetlenie jest zaślepione plastikiem, który trzeba wycinać.

3 kwietnia 2016

Tankowanie (w MFA)

Wyłączanie DRL z pozycji MFA
Zbierając cały czas materiały i informacje do najnowszych modyfikacji w drzwiach CC (trochę się jeszcze zejdzie), postanowiłem pokazać jeszcze jedno usprawnienie w MFA Premium, którego nie odblokowuje serwis w nowych samochodach. Chodzi o tankowanie, czyli funkcja, która pokazuje ile mamy mniej paliwa w baku lub ile należy dolać przy tankowaniu do pełnego baku. Niby nic wielkiego, ale zawsze dodatkowa informacja nie zaszkodzi. W niektórych sterownikach licznika można uruchomić wyświetlanie ilości paliwa w baku, co byłoby praktyczniejszą informacją,