2 grudnia 2017

oświetlenie wnętrza w LED

oświetlenie wnętrza LED
Patrzę czasem na wnętrze mojego CC zaczerpnięte jota w jotę z Passata B7 i myślę, że już nieco wiekowe się zrobiło. Wpadłem na pomysł jak je trochę unowocześnić. Postanowiłem zmienić żarówki wnętrza na LED'owe. Zaskoczyło mnie to, że VW wprowadzał do sprzedaży zestawy takich żarówek w akcesoriach. Niestety nie są już dostępne i zostały wycofane w 2016 roku. Znalazłem za to identyczne zamienniki dostępne na ogólnym rynku. Żarówki na jakich bazowałem to philips x-tream - nie są najtańsze, ale to te żarówki były w komplecie oryginalnego zestawu VW. W zalewie chińszczyzny można oczywiście postarać się o dużo tańsze rozwiązania, jednak trzeba się liczyć, że efekt i działanie może być różnie. Jeśli znaleźliście równie dobre i tańsze Ledy, piszcie w komentarzach, ja nie oszczędzę już na modyfikacji, ale ktoś na pewno.
Co daje nam ta zmiana?
Ano spowoduje mocniejsze oświetlenie o barwie zbliżonej do dziennego światła, a zarazem będzie spójna z ledowym oświetleniem na nogi i podświetlanymi klamkami (w niektórych modelach). Prawie wszystkie żarówki LED mają barwę 6000K, różni się tylko oświetlenie pod osłoną słoneczną (tak zwany Make-up), w niej temperatura światła ma nieco cieplejszą barwę: 4000K, z wiadomych względów. Przeróbka dedykowana jest do wielu aut - nie tylko mojego CC, ale również Golfa V, VI, Passata B6 i B7, Tourana, Tiguana, bliźniaczych modeli Seata czy Skody. W czasie użytkowania spostrzegłem efekty negatywne jeśli chodzi o działanie LEDów. Chodzi o to że są one bardzo czułe na przepływy prądu i mogą występować delikatne błyśnięcia w czasie jazdy lub bardzo delikatne żażenie. Mi jednak ten efekt nie przeszkadza, a pewnie da się go zniwelować, jakąś sztuczką elektroniczną.






TABELA



wymagania
czas
30-45 min
narzędzia
Klucz/bit Torx T20, coś do podwarzania plastików
części
oryginalny zestaw żarówek LED: x1
Lub pojedyncze elementy zastępcze:
żarówka LED T10: Philips X-Tream T10/W5W 6000K (2 żarówki w komplecie) 3kpl
żarówka LED Festoon 38 mm: Philips X-Tream Vision C5W 4000K x2
żarówka LED Festoon 43 mm: Philips X-Tream Vision C5W 6000K x1
pozostałości
żarówka W5W T10: x5
żarówka C5W 38 mm: x2
żarówka C5W 43 mm: x1
żarówka W3W T10: x1

*element wycofany w dniu: 2016/06/01, bez zestawu zastępczego.






LAMPKA DO CZYTANIA PRZÓD








OŚWIETLENIE LUSTEREK DO MAKE-UP'u








LAMPKA DO CZYTANIA TYŁ








OŚWIETLENIE BAGAŻNIKA








OŚWIETLENIE SCHOWKA





7 komentarzy:

  1. Witam. Wymieniłem oświetlenie wnętrza na moduły Led. Wszystko działa poprawnie. Pytanie do autora. Czy Ty też masz problem z błyskami z oświetlenia? Błysk pojawia się raz na jakiś czas, nieregularnie. Powiedzmy, że raz na dwie godziny. Wygląda to tak jakby bcm wykonywał jakiś test żarówek. W przypadku zwykłych żarówek sygnał ten nie spowoduje ich zaświecenia, ale Led zabłyśnie. Można to jakoś wyłączyć, tak jak można wyłączyć test oświetlenia "zimnego"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, tak się rzeczywiście dzieje i u mnie, postaram się podesłać rozwiązanie.

      Usuń
  2. Dzień dobry,
    Zastanawiam się nad wymianą żarówek na opisane w artykule. Nie mniej mam pytanie, czy przedstawione żarówki LED można uzywać po zwykłych żarówkach "halogenowych", nie zagłebiałem się w temat, ale wystarczy iz bedą miały takie samo zasilanie, i wszystko powinno działać bez problemów? Oświetlenie tablicy rejestracyjnej, też można wymienić na żarówki LED?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Dziekuje Ci bardzo za film,wszystko ladnie rozpisane. Wlasnie kupilem CC 170 DSG Salon Polska.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta przemiana wygląda naprawdę imponująco. W życiu bym nie wpadła na to, że wymiana całej sieci oświetleniowej może być tak prosta. A przynajmniej tak wygląda! Zaopatrzę się jutro w odpowiedni sprzęt (najpewniej tutaj klik) i sama w takim razie przeprowadzę wymianę oświetlenia w swoim samochodzie, bo lampka w bagażniku już mi zaczęła naprawdę nawalać...

    OdpowiedzUsuń
  6. super sprawa, muszę pomyśleć o takim oświetleniu do mojego samochodu.

    OdpowiedzUsuń