7 lipca 2011

Doświetlanie zakrętów

doświetlanie VCDS Golf V
Doświetlanie zakrętów przez światła przeciwmgielne budzi mieszane uczucia. Z jednej strony przydatna rzecz, z drugiej wydaje się nie do końca zgodna z kodeksem ruchu drogowego. Mimo iż przepisy jasno mówią o użyciu świateł przeciwmgielnych, urzędy wydają homologacje na pojazdy z takim systemem. Ja postanowiłem sprawdzić jak to pomoże w nocnych wyjazdach.
Jak to zrobiono w Volkswagenach? A no tak, że halogen z jednej strony zapala się przy skręcie kierownicą lub włączonym kierunkowskazie. System działa tylko do 40 km/h, a więc możemy być pewni, że przy wyprzedzaniu na trasie nie będziemy nikogo oślepiać. Poza tym doświetlanie zakrętów nie działa przy włączonych światłach dziennych.
Jedyne wymagania jakie musi spełnić samochód to Centralny Kontroler Elektryki w wyższej wersji (30-bitowy) - mój ma numer 3C0937049 AJ, oprócz niego jeszcze 3C0937049 AL będzie obsługiwał tę funkcje. Pozostałe są albo 21, albo 23-bitowe.
Oczywiście do kodowania będzie potrzebny nam kabel VAG COM i oprogramowanie VCDS.



Chcesz zakodować tę funkcję?

przeczytaj i skontaktuj się ... >>>



Po pierwsze wybieramy sterownik (SELECT/WYBÓR)
Sterownik, w którym wprowadzimy zmiany to
Centralny Kontroler Elektroniki,
wybieramy z listy (CENT.ELECT.) lub wpisujemy 09
Następonie Coding / Kodowanie
Kodowanie długie / Long Coding
Przechodzimy do Byte'u 23. Tu zaznaczyć trzeba Bit 2 oraz z listy wybrań
wskazać na światła przeciwmgielne/Fog Lights.
Po zmianach wygląda to tak. Zamykamy to okno.
Potwierdzamy...
Kodowanie zaakceptowane, zakończone.

49 komentarzy:

  1. jaka jest możliwość zamontowania halogenów jak ich nie było niektórzy piszą ze jest to nie możliwe, albo bardzo drogie i nie opłacalne co o tym myślisz...!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dość skomplikowana i pracochłonna instalacja, ale czy kosztowna? raczej nie aż tak bardzo, o ile masz moduł w wersji Highline instalacja jest do zrobienia - oczywiście na miarę własnych możliwości.

      Usuń
    2. Doświetlanie zakrętów jak najbardziej do opanowania.
      Jeżeli jesteś z okolic Bydgoszczy to zapraszam na
      montaż oraz kodowanie modułu Bordnetz 504-698-230

      Usuń
    3. Mam nadzieję, że pomoc oferujesz bezpłatną, ponieważ tylko takie można w tym miejscu.

      Usuń
  2. Dzień dobry,
    próbowałem uruchomić wspomnianą tutaj opcję, ale nie udało się bo posiadam element: 3C0 937 049 E jak mniemam nieobsługujący tej funkcji.
    Ceny na aukcjach 3C0 937 049 AJ już obserwowałem, ale zastanawiam się z czym wiąże się wymiana tego modułu, dużo pracy? Mechanicznej + "przepisywanie"?
    Oraz co jeszcze zyskać można decydując się na zmianę tego modułu?

    Z góry dziękuję za sugestie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam

    Jezeli posiadam golfa mk5 z czujnikiem deszczu , coming and leaving home to można przypuszczać ze posiadam Centralny Kontroler Elektryki w wyższej wersji ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Przy okazji lista 30-bajtowych kontrolerow w wersji Highend.

    3C0 937 049 AJ
    3C0 937 049 AL
    3C0 937 049 E
    3C0 937 049 F
    3C0 937 049 R
    3C0 937 049 S
    3C0 937 049 AB


    Pozdrawiam Krzysztof
    3C0 937 049 AJ
    3C0 937 049 AJ

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzisiaj próbowalem sie wpiać via OBD2 kablowym i OBD2 na USB ale aplikacja VCDS nie widzi interfejsu ? jaki kabelek polecacie ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe komentarze Pan tu przedstawia oby więcej takich.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak sprawdzić jaki ma się Centralny Kontroler Elektryki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są dwa sposoby, albo przez program VCDS - numer kontrolera wyświetli się po wejściu do niego, albo fizycznie odkręcając plastiki pod kierownicą i tam jest wytłoczony numer.

      Usuń
  8. Jutro rozkręcam plastiki :) troche pogoda nieciekawa na takie zabiegi (zimno ) :) , kabelki obydwa jakie posiadam nie dzialają niestety muszę się rozejrzeć za czymś konkretniejszym :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziś próbowałem podłączyć się przez kabel OBE2 na USB ale nie widzi mojego interfejsu może jakaś instrukcja takiego połączenia a może ja robię jakiś błąd lub mam nie odpowiedni kabel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jedyny kabel jaki mogę polecić to ze strony www.vcds.pl z firmy ADAKO inne mogą zrobić więcej szkód niż pożytku.

      Usuń
    2. Witam. Posiadam touran 2006r w wersji high i chciałby zrobić na doświetlanie zakrętów i drogę do domu. Jest taka możliwość? Pozdrawiam. Podam adres e-mail deejay7878@interia.pl

      Usuń
  10. Mam Jette z 2009 roku komfort lani jaki kabel jest mi potrzebny aby nawiązać połączenie i interfejsem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jedyny kabel jaki mogę polecić to ze strony www.vcds.pl z firmy ADAKO inne mogą zrobić więcej szkód niż pożytku.

      Usuń
  11. Dziękuję za informację czy sądzi pan że mam nieodpowiedni kabel?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę o maila z opisaniem co i jak z tym kablem się dzieje i jaki to interfejs - wersja oprogramowania.

      Usuń
    2. Tak dla ścisłości to mój kabel to OB2 a oprogramowanie to VCDS 11.11 pl.

      Usuń
  12. Witam,
    Mam golfa plus w wersji united z 2008 roku z listopada. posiadam czujnik deszczu, czujnik swiateł,chciałbym miec doswietlanie zakrętów , lecz elektryk powiedział mi, że nie idzie zrobić tego w moim modelu. Co muszę zrobić aby to mieć?

    OdpowiedzUsuń
  13. Posiadam program VAG-COM 409,1 i dzisiaj próbowałam zrobić tę modyfikację,na moim programie. Natomiast same błędy mi wyskakiwały, brak połączenia itp :(

    Chyba jednak muszę inny program zakupic..

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam.
    Czy jest możliwe zrobienie systemu doświetlenia zakrętów do Citroen-a C4 z 2005 roku? Halogeny już są założone...
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. brakuje mi jeszcze opisu jak aktywowac coming & leaving home czyli drogi do domu.
    manyec pomysl cos:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam,
    Bardzo fajne opisy :)
    Mam małe pytanok mam mkV 1.4 z 2007r sterownik 3c0937049 al
    Jednak podczas kodowania nic się nie dzieje... nie wyskakuje done, vcds pozwala w nieskończoność klikać na do it nie zmieniając bitów/kodowania.

    Czy jesteś w stanie podpowiedzieć coś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może jakiś stary VCDS nie chce współpracować?

      Usuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ostatnio wymieniłem sterownik elektryki z 17 na 30-bajtowy i nareszcie mogłem użyć tej funkcji! :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam,
    wymieniłem borda w Audi A3 04r - na 30 bajtowy i podświetlanie klimatyzacji, radia, przycisków podnoszenia szyb zaczęło migać jak by masy brakowało.
    Po zmianie na stary bordnetz wszystko jest ok.
    Dodam że sterownik 30 bajtowy jest już zakodowany z innego auta.
    Co może być przyczyną ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zroobiłem tak samo jak Ty. Kupiłem i założyłem 3C0 937 049 AJ - moja A3 ten sam rok prod. efekt ten sam. Dodatkowo oprócz migania podświetlenia klimatyzacji brak reakcji na wyłącznik świateł oraz świecenie kierunków non stop. Kodowanie nic nie zmieniło - bo komunikacja ze sterownikiem była i dawała możliwość zaznaczania i odznaczania "ptaszków". Zapewne jest w nowszych samochodach inaczej skonstruowana instalacja, gdyż ten sterownik był montowany między innymi w Passatach gdzie ręczny jest elektryczny. Borda kupiłem z uciętymi wtyczkami i przewody są w porównaniu z moją instalacją inaczej wpięte.

      Usuń
    2. Witam,
      w moim A3 z tego samego rocznika mam ten sam efekt. Bord który założyłem to 3C0 937 049 AJ - sterownik kupiłem z uciętymi przewodami i porównałem to z moją instalacją w A3 i jest spora różnica w podłączonych pinach na poszczególnych sekcjach sterownika. Dodam, że po podłączeniu całości komunikacja z modułem była i mogłem go konfigurować zaznaczać i odznaczać "ptaszki" - niestety nic to nie zmieniło.

      Usuń
    3. Witam,
      w moim A3 z tego samego rocznika mam ten sam efekt. Bord który założyłem to 3C0 937 049 AJ - sterownik kupiłem z uciętymi przewodami i porównałem to z moją instalacją w A3 i jest spora różnica w podłączonych pinach na poszczególnych sekcjach sterownika. Dodam, że po podłączeniu całości komunikacja z modułem była i mogłem go konfigurować zaznaczać i odznaczać "ptaszki" - niestety nic to nie zmieniło, założyłem stary i jest ok.

      Usuń
  20. Witam,mam pytanie. Chcialbym dolozyc przeciwmgielne by wlaczyc doswietlanie. Ale zastanawiam sie nad jednym problem, jak mam w aucie czujnik zmierzchu to doswietlanie bedzie dzialac dopiero po zmierzchu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doświetlanie sprzężone jest ze światłami mijania, jeśli one są włączone to doświetlanie działa, jeśli nie to nie działa. Czujnik zmierzchu steruje jedynie światłami przy funkcji Auto, a więc nie ma nic wspólnego z doświetlaniem.

      Usuń
  21. Podczas jazdy z większymi prędkościami trzeba mieć światła AFS, skrętne.
    Doświetlają zakręty skręcając soczewkę ksenona o 5 stopni w kierunku jazdy.
    Tak to działa: http://www.opelastrag.seonetshop.pl/jak-dzialaja-swiatla-bi-xenonowe-skretne-w-passacie-b6-film

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam!
    Posiadam vw Passat b6 z 2005r. wraz z światłami przeciwmgłowymi. Rozumiem, że poprzez podpięcie się kablem do samochodu można doświetlanie uruchomić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pod warunkiem, że jest odpowiedni Bordnetz

      Usuń
    2. Jaki kabel i oprogramownie polecasz kupić? Jak sprawdzić ten Bordnetz czy jest ok zanim wydam kasę na kabel :)

      Usuń
    3. tutaj jest kabel jaki polecam, ale do jednej modyfikacj raczej nie ma sensu go kupować: http://vcds.pl/index.php?mod=sklep

      Usuń
    4. Czy posiada Pan taki kabel? Z jakiego miasta Pan pochodzi? Może taniej mi wyjdzie podjechać do Pana i zapłacić za tę usługę niż wydawać prawie 2000pln :) Jeśli jest Pan zainteresowany proszę o kontakt na leszekkonrad@gmail.com aha no i co z tym Bordnetz (cokolwiek to jest) i jak to sprawdzić czy się nadaje.

      Usuń
    5. Proszę wejśc na podstronę 'KONTAKT' lub 'VCDS' tam jest wszystko opisane. Proszę napisać wiadomość w formularzu, ja na pewno odpowiem.

      Usuń
  23. Witam mam Caddy 10r mam uruchomione doswietlanie zakrętów ale po kierunku i niewiem jak zmienic na koło kierownicy Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie brak czujnika kąta skrętu i nie zadziała

      Usuń
  24. Witam a jak mogę sprawdzić czy posiadam czujnik skrętu w vw caddy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Też mam bardzo zbliżony problem nie posiadam czujnika skrętu w caddy 09 kontroler elektryki AJ, moduł pod kierownicą CF
      może dołożyć czujnik skrętu ? może po kierunkowskazie?
      ,

      Usuń
  25. Jak sprawdzić jaki mam zamontowany w swoim gulfie Centralny Kontroler Elektryki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podłączając pod komputer, lub zajrzeć pod kierownice, odkręcając plastiki, numer modułu jest nadrukowany.

      Usuń
  26. Dziękuję za tak obszerne opisy. Podziwiam pana wysiłek i chęć dzielenia się tym z innymi. Niektóre komentarze ludzi nie na miejscu, ale cóż... Pozdrawiam Łukasz

    OdpowiedzUsuń