11 lipca 2011

Szuflada pod siedzeniem kierowcy

szuflada
Schowek pod siedzeniami - może niezbyt duży, ale zawsze można coś upchnąć, choćby kilka płyt, kabelek VAG COM, ładowarkę do telefonu czy klucze. Montaż nie jest zbyt skomplikowany i nie zajmuję dużo czasu, poza tym nie jest bardzo kosztowny. Ja postanowiłem kupić nowe części z autoryzowanego serwisu, można poszukać też używanych na aukcjach. Warunkiem montażu jest posiadanie fotela z regulacją wysokości. Dno szufladki wyścielone jest materiałem dość przyjemnym, maksymalne jej obciążenie to 1,5 kg. Poniżej pokazałem montaż schowka w fotelu kierowcy, ale montaż na miejscu pasażera jest taki sam.





czas Czas montażu: ok. 45-60 min.
wymagania Wymagania: fotel z regulacją wysokości
narzędzia Potrzebne narzędzia: klucz SPLINE M10
klucz TORX T20
nitownica do nitów 4 mm
lista 1 Potrzebne części:
  • pojemnik fotel kierowcy: 1K0882601 E, H, J [szt. 1]
    pojemnik fotel pasażera: 1K0882602 E, H, J [szt. 1]
    (71N - anthracite / antracyt; 3U6 - art gray / szary; 7G8 - beige / beż; 82V - titanium black / czarny; 31X - latte macchiato / brąz; 92W - moonrock grey / jasno szary; 95T - corn silk beige / jasny beż).

    UWAGA: numery nowych części u dealera uległy zmianie teraz są to 5K0882601 dla kierowcy i 5K0882602 dla pasażera. Kolor 71N (antracyt) zastąpiono 82V (titan black), który odcieniem nie pasuje do antracytowego wykończenia.

  • rama fotel kierowcy: 1K0882599 B [szt. 1]
    rama fotel pasażera: 1K0882600 B [szt. 1]
    (9B9 - satin black / czarny).

    UWAGA: rama sprzedawana w autoryzowanych serwisach posiada już zamontowane suwaki: 6Q0881203 [szt. 3], odbojniki: 6Q0882331 [szt. 2] oraz klip: N90698801 [szt.1]
  • uchwyt fotel kierowcy: 1K0881547 A [szt. 1]
    uchwyt fotel pasażera: 1K0881548 A [szt. 1]
  • nit zaślepiający 4x8: N 90097802 [szt. 2]
  • śruba M4x8,5: N 90999801 [szt. 4]
  • wkręt M4,2x16: N 10656702 [szt. 1]

lista 2 Części wymontowane:


Zaczynamy od odkręcenia śrub mocujących szynę siedzenia -
4 śruby odkręcamy kluczem SPLINE. Jeśli używacie klucza
dynamometrycznego moment śruby wynosi 40 Nm.
Po odkręceniu śrub odchylamy fotel do tyłu. Odpinamy wtyczki,
blisko progu naszego samochodu oraz luzujemy spinkę pod
siedzeniem. Po tych czynnościach możemy spokojnie wyjąć fotel
na zewnątrz i wykonać montaż naszej szuflady.
Pierwszą czynnością będzie przynitowanie uchwytu w miejscu
zaznaczonym na zdjęciu.
Tak wygląda zamocowany uchwyt.
Następnie wkładamy ramę naszego schowka i mocujemy ją czterema
śrubami do ramy siedziska i do uchwytu, natomiast wkręt przykręcamy
w miejscu łączenia ramy szuflady z plastikową osłonką boczną fotela
(lewe kółko powyżej strzałki).
Wkładamy szufladę w ramę, mocujemy przewody do wtyczek,
ramę fotela do podłogi i gotowe.

21 komentarzy:

  1. Czy schowek o numerze 1ko 882 605 bbedzie pasowac do foteli z golfa v (trendline 1,6 fsi) . Z wygladu sa identyczne jak te ze zdjec

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ktoś podał zły numer części tej szuflady - część 1K0(zero) 882 605 to część, która nie istnieje samodzielnie - to tylko część przednia szuflady z klamką, natomiast sama szufklada musi mieś końcówkę 601 lub 602 - różnice mogą wynikać wyłącznie w ostatniej literce - z "J" jest najnowszą szufladą, ale to z innymi też będą pasować np. z literką "E" szuflada ma pełną wyściółkę mnateriałową.

      Usuń
  2. Pod fotelem kierowcy mam oryginalny wzmacniacz czy wejdzie tam szuflada?

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawiam się czy WYmontuje samodzielnie fabrycznie zamontowaną szufladę. W mojej wersji VW była ona w standardzie, a teraz chciałbym ją wymontować, bo wysokiemu pasażerowi jadącemu z tyłu brakuje miejsca na stopy, a zależy mi na wygodzie podróży (szyflada blokuje miejsce, w które można wsunać stopę). Stąd moje pytanie, czy laik samodzielnie wymontuję taką szufladę (obojętnie którą)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba mieć tylko narzędzia i nie ma problemu, samochód to Golf? Jestem zaskoczony, że szuflada przeszkadza, bo jest dość krótka i nie sięga aż tak głęboko.

      Usuń
    2. Masz rację, po dłuższym okresie użytkowania, zrezygnowałem z tego pomysłu. Z szufladą, jest jednak wystarczająco dużo miejsca. Dziękuje

      Usuń
  4. Chciałem dzisiaj kupić w ASO taki zestaw ale pan sprzedawca mnie postraszył, że nie daje gwarancji czy to będzie pasować bo zdarzały się różne typy stelaży foteli.
    Słyszałeś może coś o tym? Mam golfa 6 z grudnia 2010 (model 2011).Fotele ustawia się ręcznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pan sprzedawca powinien poprosić o numer VIN i sprawdzić jaki to stelarz, bo bierze od tego pieniądze i po tym numerze dobrać szufladę. Nie napisałeś czy to Variant czy Hatchback czy Plus.

      Usuń
    2. Oczywiście poprosił o VIN ale to nie rozwiało jego wątpliwości.
      Samochód to Golf 6 Hatchback wersja Highline z fotelami z pokryciem alcantara.

      Usuń
    3. Ja zamontowałem szuflady w fotelach z Golfa VI GTI (2010r) i wszystko pasuje.

      Usuń
  5. Gdzie można to kupić ? JAKA CENA ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdzie można to kupić, jaka cena ? Ja mam golf 5 Hatchback. Fotele do góry się podnoszą, powinno pasować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nowe to w ASO, koszt samego pojemnika to ok 215 zł. komplet w granicach 300-350 zł na stronę.

      Usuń
  7. Czy wypiac klemy od aku ? Przed wyciaganiem wtyczek pod fotelem ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tego nie robiłem, najlepiej nie uruchamiać zapłonu podczas odpiętych foteli, u mnie błędów nie było.

      Usuń
  8. ja zakupiłem komplet szufladek z mocowaniami na aukcji za 150 zł. jutro będę walczył. golf v

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a da sie wymontowac szufladę bez zdejmowania fotela? chce tylko przeciagnaac sznurki od pokrowca...https://modyfikacje-vw.blogspot.com/logout?d=https://www.blogger.com/logout-redirect.g?blogID%3D8612508626525890528%26postID%3D6797810977518026882

      Usuń
    2. Ja również mam taki sam problem.

      Usuń
  9. Zapytam, trochę w drugą stronę; czy po demontażu będzie możliwość opuścić fotel niżej niż z szufladą. Jestem przyzwyczajony do niższej pozycji. Pzdr.

    OdpowiedzUsuń