15 sierpnia 2011

Oświetlenie przestrzeni nóg z tyłu

oświetlenie przestrzeni nóg
Tak jak już pisałem, przy montażu oświetlenia przestrzeni nóg z przodu, efekt pozytywnie mnie zaskoczył. Postanowiłem to samo zrobić na tylnych miejscach. Ramy foteli przednich są pod takie światełka już przystosowane i to obojętnie czy to w wersjach Trendline, Comfortline czy Sportline, każde ma wycięcia na lampki. Niestety największą niedogodnością przy montażu będą przewody, które trzeba przeciągnąć do już istniejącej przedniej instalacji pod tapicerką dywanową. Nie da się tu użyć wtyków foteli bez względu na to czy mamy pełne wersje foteli z ogrzewaniem czy też nie.




czas Czas montażu: ok. 60-75 min.
wymagania Wymagania: oświetlenie przestrzeni nóg z przodu
narzędzia Potrzebne narzędzia: klucz dynamometryczny 40 Nm
klucz/bit TORX T20
klucz/bit SPLINE M10
szczypce do przewodów i zdejmowania izolacji
lista 1 Potrzebne części:
lista 2 Części wymontowane:


montaż


Przede wszystkim musimy odkręcić fotele przednie kluczem
SPLINE (cztery śruby M10).
Odpiąć instalację foteli ze złączek znajdujących się w podłodze
i wyjąć je na zewnątrz. Fotel odwracamy do góry nogami
i zabieramy się za okablowanie.
Zaczniemy od wtyczki. Dwa końce przewodu 000 979 131 wkładamy
do wtyczki 1J0 971 972 tak aby się zakotwiczyły. Przewód przecinamy
na środku. Pomocne będzie zaznaczenie kabla zasilającego (+) np.
kawałkiem taśmy, aby potem nie pomylić się w instalacji.
Teraz masa (-). Przewód ok 15cm zakańczamy oczkiem na śrubę
i podpinamy pod przewód (-) z wtyczki.
To otwór w ramie siedzenia, w który włożymy lampkę 7L0 947 415.
Natomiast najpierw powinniśmy przełożyć wtyk, tak aby przewody
przechodziły wewnątrz między ramą a gąbką fotela.
Wpinamy wtyk w lampkę i wkładamy ją w otwór fotela tak jak na zdjęciu.
Oczko uziemienia podłączyłem do najbliższej śruby od regulacji oparcia.
Docisnąłem je nakrętką. Natomiast przewód zasilający połączyłem
z długim przewodem ok 2m.Czynność taka sama dla obu foteli.
Całą instalację fotela szczelnie owinąłem taśmą parcianą i połączyłem
kilkoma opaskami z istniejącą już wiązką przewodów.
Wkładamy fotel do środka. Nie dokręcamy go tylko odchylamy tak aby
oparł się o tylną kanapę. Ja postanowiłem przełożyć przewód pod
wykładziną podłogową. Aby to zrobić odpiąłem próg plastikowy
(wystarczy odpiąć 3 przednie spinki) i zdjąłem wykładzinę z zapinki
zaznaczonej na zdjęciu.
Zabieramy się za przeciągnięcie przewodu. Dobrze mieć jakieś sztywne
cienkie narzędzie, które nam w tym pomoże. Ja użyłem linki.
Przewód powinien wchodzić w miejscu gdzie wchodzą inne
wiązki z fotela. Dobrze jest w tym miejscu zrobić połączenie
kostką tak aby w przyszłości nikt nie znający instalacji nie wyrwał
przewodu wyjmując fotel.

Przewody przełożone, w obydwu miejscach, więc można już łączyć
je z istniejącym już kablem zasilającym przednie oświetlenie.
Zdejmujemy kawałek izolacji i łączymy na skrętkę lub lutujemy,
następnie zawijamy porządnie taśmą izolacyjną parcianą,
chowamy przewody pod tapicerkę, dokręcamy
i podłączamy fotele.
Fotele dokręcamy z momentem 40 Nm.
Instalacja gotowa.

21 komentarzy:

  1. Świetny opis. Dziękuję. Mam golfa VI Varianta i z tą instrukcją instalacja oświetlenia była bardzo prosta. Różnica jaką zrobiłem przy swoim golfie to poprowadzenie uziemienia. W instrukcji uziemienie podpięte jest do śrubki od siedzenia a u mnie kabel z uziemieniem od lampki z siedzenia idzie az do przedniego słupka (tak samo z lewej jak i z prawej strony) i tam podłączony jest do oryginalnej śruby uziemiającej instalację golfa.Dodatkowo w miejscu gniazda pod fotelem zastosowałem oryginalną kostkę - która wchodzi w wolną szynę (widoczną na zdjęciu nr.10 licząc od początku instrukcji foto) - na pewno ułatwi to demontaż fotela w razie potrzeby. Do kostek dokupiłem 4szt kabelków - (2szt z meskim i 2szt z damskim pinem) - wszystko kupilem w ASO.
    Jeszcze raz dziekuje za super instrukcje

    OdpowiedzUsuń
  2. można prosić numer części tej kostki i przewodów do niej?

    OdpowiedzUsuń
  3. Numer kostki to : 1J0 973 332 oraz 1J0 973 119 - jedno to gniazdo drugie to wtyk ale nie powiem ktory numer odpowiada wtykowi lub gniazdu. Na opakowaniach VW w obu przypadkach opis jest : "obudowa".
    Co do przewodów numery te same co w instrukcji - 000 979 131 E oraz 000 979 025 E. Pozdrawiam
    P.S. Teraz zabieram się za montaż kamerki cofania vw w klamce. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak zrobisz kamerke cofania to moze podeslesz instrukcje montazu :)
      Poszukuje instrukcji montazu lampek w lusterkach moze ktos co robil albo wie jak zrobic pochwali sie swoja produkcja :)

      Usuń
    2. wkrótce wymiena lusterek na składane i z podświetleniem u mnie, ale wkrótce może oznaczać na wiosnę.

      Usuń
  4. Witam nr kostki to: 1J0 973 119 oraz 1J0 973 332. (jeden numer to tyk drugi to gniazdo - kolejności nie znam gdyż opis na opakowaniu obu produktów to "obudowa"). Co do przewodu to nr. 000 979 131 E lub 000 979 025 E - zestaw przewodów - nie pamiętam już ktory dokladnie był użyty ale w ASO na pewno powiedzą ktory bedzie pasować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratulacje modów i świetnych opisów :)
    Kable 00 979 131 E serwisowe można zastąpić 0 N 103 358 07, a tu więcej info http://www.vaglinks.com/Docs/Catalogues/nsxjr.com_Audipins.pdf

    Mam jedno pytanko, czy 1J0 973 119 to kostka która wpinamy w plastik w dziurze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za ok tydzień uzupełnię opis o kostki w gniazdach siedzeń, proszę sprawdzać.

      Usuń
  6. moze ktos podpowie jaki jest koszt calej instalacji?? wkoncu znalazlem sposob jak to zamontowac bo juz kombinowalem na wszelkie sposoby.Mam jeszcze jedno pytanie. moze to byc podpiete pod lampke co jest nad lusterkiem bo nie mam mozliwosci aby odkodowac to w komputerze. i do jakiego pinu jak co moge to podpiac? z gory wielkie dzieki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam chciałem się zapytać cy powyższy mod można zastosować w aucie skoda octavia O1 2002r.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukaj instrukcji od Golfa IV, na pewno trzeba się podłączyć do wiązki gdzieś w słupku od oświetlenia górnego. Na pewno też nie koduje się tej funkcji. Co do miejsca na lampki to nie mam pojęcia czy są.

      Usuń
  8. Mógłbym prosić jakieś video jak to wygląda i czy można owe podświetlenie włączyć/wyłączyć w każdej chwili?

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam!
    Czy montaż tylnych podświetleń nóg nie spowoduje wyrzucenia błędu żarówki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W żadnym wypadku nie spowoduje, oświetlenie nóg nie ma diagnostyki żarówek typu zimnego, sterownik też nie wyrzuci błędów, także bez obaw.

      Usuń
  10. Witam,
    1. Czy podłączenie lampek tył w ten sposób jest podłączeniem fabrycznym?
    2. Nie ma we wtyku B osobnego miejsca do podłączenia ich?
    3. Może to głupie pytanie, ale jeśli tył jest podłączony do przedniej instalacji to czy jak otworzę drzwi tylne to czy lampki z tyłu się świecą? Czy tylko świecą się wszystkie jak otworzę drzwi przednie? :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ad 1. szczerze powiedziawszy to nie ma punktu odniesienia, ponieważ żadna ze znanych mi wersji nie posiada oświetlenia z tyłu, a więc nie były nigdy montowane.
      ad 2. nie ma
      ad 3. otwarcie jakichkolwiek drzwi aktywuje wszystkie lampki, to oświetlenie nie przypisane jest ani do fotela ani do przód-tył.

      Usuń
    2. bardzo dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
  11. Posiadam już przednie podświetlenie na nogi, chciałbym dołożyć je tylko na tył. Czy mogę tylne lampki podpiąć bezpośrednio pod przednie (zmostkować) ? Nie spowoduje to problemów z napięciem itp?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, ja tak zrobiłem, proszę przejżeć jeszcze suplement:
      http://modyfikacje-vw.blogspot.com/2012/03/oswietlenie-przestrzeni-nog-z-tylu.html

      Usuń
  12. Czy jest możliwość zapalenia ich podczas jazdy i sterowania z zegarów ? Mam na myśli moc świecenia :)

    OdpowiedzUsuń