Czas montażu: | ok. 3-4 h. | |
Wymagania: | – | |
Potrzebne narzędzia: | narzędzie do podważania plastików płaski, krótki śrubokręt klucz SPLINE M12 |
|
Potrzebne części: |
|
|
Części wymontowane: |
|
kierownica
| montaż dźwigni zmiany biegów | montaż dźwigni hamulca ręcznego |Kierownica z tworzywa, którą wymienimy. |
Przed wymontowaniem airbagu dla własnego bezpieczeństwa odłączamy akumulator - klem minusowy! |
Demontaż kierownicy zaczynamy od wyregulowania jej do wygodnej pozycji. Maksymalnie wysuwamy i opuszczamy ją w dół. Dostęp do zacisków airbaga będzie po obrocie koła kierownicy o 90 stopni. |
Po odbezpieczeniu obydwu zaczepów można delikatnie zdjąć poduszkę wraz z zaślepką. |
Kostkę z kolumny kierownicy wyciągamy poprzez naciśnięcie białej zapadki. |
Po odłożeniu poduszki powietrznej w bezpieczne miejsce i wyprostowaniu kół, możemy odkręcać kierownicę. Do tego potrzebny będzie klucz SPLINE M12. |
Po odkręceniu i zdjęciu kierownicy zostaje goły trzpień. |
Zakładamy nową kierownicę, pamiętając przy tym o dopasowaniu jej do trzpienia tak, aby wyryte na nim i kierownicy linie pokryły się. |
Następnie przykręcamy śrubę mocującą, podłączamy kostkę od poduszki powietrzne i zakładamy poduszkę razem z zaślepką mocno dociskając do kierownicy - zaczepy same zaskoczą na swoje miejsca. |
A to już efekt końcowy - kierownica skórzana. |
dźwignia zmiany biegów
| dźwigni hamulca ręcznego | kierownica |Dźwignia zmiany biegów z plastikową rączką do wymontowania. |
Następnie odsłaniamy cały drążek podnosząc plastikową podstawę do samej góry, tak aby pokazała się klamra zaciskająca. |
Klamrę musimy poluzować, wkładając jakiś płaski element w miejsce zaciśnięcia. |
Po rozluźnieniu opacki gałka wraz z mieszkiem i plastikową podstawą wyjdzie z metalowego drążka. Pociągamy ją po prostu do góry. |
Teraz można założyć nową gałkę. Ustawiamy ją według emblematu górnego ze schematem biegów i wciskamy do oporu, a następnie zaciskamy opaskę szczypcami. |
Następnie zaciągamy mieszek do dołu i wciskamy plastikową podstawę w tunel, aż każdy plastikowy zatrzask znajdzie się na swoim miejscu. |
A to już efekt końcowy |
dźwignia hamulca ręcznego
| dźwignia zmiany biegów | kierownica |Plastikowa osłonka dźwigni hamulca ręcznego do wymontowania, |
najpierw podnosimy dźwignię maksymalnie w górę, plastik trzyma się na jednym zatrzasku, który najlepiej podważyć płaskim śrubokrętem |
i mocno pociągnąć całą osłonkę do góry. |
Zostaje nam goła dźwignia hamulca ręcznego, |
na którą naciągamy mocno skórzany drążek, aż do zakotwiczenia zatrzasku. |
A oto już efekt końcowy. |
Super opisane i zobrazowane zdjęciami. Bardzo mi pomogło.
OdpowiedzUsuńDziękuję i pozdrawiam.
dzieki za pomoc ;p
OdpowiedzUsuńDzieki dobrze opisane bardzo pomoglo
OdpowiedzUsuńOpisane i pokazane profesjonalnie bardzo pomoglo. Pozdrawiam J. Sz
OdpowiedzUsuńOpis bardzo mi pomógł w ściągnięciu kierownicy.
OdpowiedzUsuńCzy to jest normalne, że po zmontowaniu wyskakuje błąd poduszki powietrznej?
nie jest, czy odłączony był klem od akumulatora?
UsuńTak, wszystko zrobiłem zgodnie z instrukcją. Najpierw odłączyłem klem, zdemontowałem poduszkę, zmieniłem kierownicę, podłączyłem poduszkę i podłaczyłem klem. Włączyłem stacyjkę i wyskoczył błąd "Airbag fault" i pali się kontrolka od poduszki. I tak zostało.
UsuńKlem od akumulatora był odłączony, ale po zamontowaniu kierownicy podłączyłem akumulator (bez poduszki powietrznej). Chciałem się przejechać, żeby zobaczyć czy kierownica jest prosto i wtedy pojawił się błąd "Airbag fault" Ponownie odłączyłem klem, zamontowałem poduszkę i błąd pozostał.
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńOpis świetny! Prośba o utwierdzenie - Czyli wymiana kierownicy z odłączonym akumulatorem nie powinna nieść za sobą ingerencji kabelkiem? (typu kasowanie błędu, czy też kąta skrętu)
OdpowiedzUsuńNie. Po odłączeniu aku i wymianie kierownicy będzie potrzebna tylko krótka jazda testowa dla wykonania adaptacji czujnika G85, jak zawsze po odłączeniu aku.
Usuń