22 kwietnia 2012

podłokietnik z nawiewem na tył

podłokietnik
To pierwsza modyfikacja jaka po odebraniu samochodu z salonu przyszła mi na myśl. Tak naprawdę spodziewałem się zastać podłokietnik w moim samochodzie, jako że dłuższe golfy wyposażone były lepiej, nawet w wersji Trendline, aniżeli ich odpowiednik w hatchbacku. Niestety, ani żaluzji środkowej, ani podłokietnika nie było. Zabrałem się do kompletowania części zaraz po odbiorze samochodu, a wymiany całego tunela dokonałem jeszcze przed końcem gwarancji. Samych podłokietników jest sporo. Wersja podstawowa to najczęściej spotykana ma nawiew i uchwyty na kubki dla tylnych siedzeń. Bogatsze są z gniazdem 12V, wentylowanym schowkiem wewnątrz, gniazdem USB, AUX-IN, ewentualnie z pojemnikiem na zmieniarkę. Można również pokusić się o konwerter 230V, wszystko zależy jaka fantazja nas poniesie - ja nie poszedłem na całość, ale też nie na łatwiznę. Zdecydowałem się na podłokietnik w wersji multimedialnej, czyli z Media IN i AUX IN, ale media opisze w następnym poście.

14 kwietnia 2012

schowek w konsoli Środkowej

schowek
Modyfikację całego tunelu środkowego rozbiłem na trzy posty: schowek w konsoli środkowej, podłokietnik z nawiewem na tył oraz moduł MEDIA IN z AUX IN. Pierwszy post to niby drobiazg - schowek zamykany w konsoli środkowej, ale wymaga demontażu wszystkiego co pomiędzy fotelami przednimi się znajduje, więc dobrze jest zaplanować przy okazji więcej zmian o ile samochód nie został w nie wyposażony seryjnie. Schowek w konsoli środkowej to kolejny drobiazg montowany w bogatszych wersjach wyposażenia. Wygląda dość estetycznie i jest w miarę praktyczny - miejsce na dwa kubki zostaje, ale kiedy wyciągniemy otwieracz, możemy zmieścić nawet telefon, klucze czy okulary.

21 marca 2012

wymiana radia - rcd 310

RCD310
Powoli zacząłem się brać za audio w swoim samochodzie, a pierwszym krokiem będzie wymiana radia. Na razie będzie to tylko nowszy model, czyli wymiana z RCD300 na RCD310, natomiast docelowo zapewne nawigacja. Pierwotne radio postanowiłem sprzedać, do czego potrzebuje oczywiście kodu odblokowującego, którego w żaden sposób nie mogłem się doszukać w dokumentacji, którą odebrałem wraz z samochodem w Polskim salonie. Jest to niedopatrzenie dealera, ale ja również tego nie dopilnowałem. Odczytanie kodu jest dość trudne, wykonuje je jedynie ASO po podłączeniu się do bazy głównej VW. Jest możliwość oczywiście odczytania kodu przez elektryka, ale z tego co wiem musi on odczytać pamięć eeprom, co bez ingerencji w elektronikę radia się nie obędzie. Postanowiłem zatem podzwonić po serwisach i dowiedzieć się jak wygląda sprawa. I tak zacząłem od firmy Danelczyk Lublin, która to owego kodu przy sprzedaży mi nie dostarczyła: 150 zł; Szewczyk W-wa również 150 zł; rekordzista - Zasada W-wa to 220 zł i na koniec Chylińscy także stolica, ku mojemu zaskoczeniu, 88 zł co i tak jest dużą kwotą za 15 min pracy, jednak najniższą z możliwych, na marginesie dodam, że jest to jedyny serwis który do tej pory mnie nie rozczarował.

3 marca 2012

oświetlenie przestrzeni nóg z tyłu - kostka fotela

oświetlenie - kostka
Uzupełnienie montażu o instalację kostki powstała dzięki Rikiemu i jego komentarzowi pod tym postem. Jeśli ktoś jest zwolennikiem montażu jak najbardziej zbliżonego do oryginału, polecam uzupełnić instalację według poniższej instrukcji. Koszt nie jest zbyt duży - zamyka się w ok 40-50 zł na fotel, a daję satysfakcję z wykończenia naszej modyfikacji prawidłowo. Wystarczą nam para kostek (wtyczek) oraz para przewodów.

25 stycznia 2012

Pakiet elementy skórzane

pakiet el. skórzane
Na pakiet elementy skórzane składają się: trójramienna kierownica, dźwignia zmiany biegów oraz dźwignia hamulca ręcznego. Jeśli wasz Golf V jest w wersji Comfortline lub wyższej - ten pakiet był już w standardowym wyposażeniu. Obszyta skóra na wymienionych częściach jest dobrej jakości - matowa i dość przyjemna w dotyku, jednak na sam mieszek w drążku zmiany biegów nie użyto skóry naturalnej - jest skóropodobny. Kierownica w wersji skórzanej dodatkowo wzbogacono aluminiową (plastik w kolorze aluminium) wstawką pod zaślepką airbagu. Podmiana tych elementów nie jest zbyt skomplikowana, jednak zdobycie części w stanie idealnym wymaga coraz większego wysiłku. Ceny w salonie to już nie lada wydatek - kierownica ok. 2 tys zł, dźwignia zmiany biegów 380 zł, dźwignia hamulca ręcznego 340 zł. Mi udało się nabyć znacznie taniej samą kierownicę, nową kupiłem w Niemczech za ok. 100€, dźwignię zmiany biegów w sklepie ASO VW, natomiast dźwignię ręcznego na allegro za ok. 50 zł.

29 grudnia 2011

Czujnik kontroli cisnienia w oponach (TPMS)

TPMS
Nazywany z angielskiego system TPMS (Tire Pressure Monitoring System), czyli wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach informuje kierowcę o spadku ciśnienia za pomocą sygnału dźwiękowego i zapalonej kontrolki na tablicy przyrządów. System nie używa żadnych czujników badających ciśnienie w każdej z opon, działa dzięki czujnikowi ABS, który w przypadku obniżenia ciśnienia w którymś z kół, wykrywa zmianę średnicy opony przez to, że koło obraca się szybciej, mimo stałej prędkości pojazdu. Czujnik ABS wykrywa różnicę prędkości poszczególnych kół i sygnalizuje spadek ciśnienia. System wymaga skalibrowania, poprzez dłuższe naciśnięcie przycisku na desce rozdzielczej - aktualne ciśnienie zostaje zapamiętane jako wyjściowe, a potwierdza to sygnał dźwiękowy.