TOP 5 :najczęściej czytane
w tym tygodniu.
29 maja 2015
wymiana anteny dachowej
28 maja 2015
coming/leaving home
Z leksykony VW: "Funkcja coming /leaving home polega na opóźnionym wyłączeniu świateł mijania, świateł pozycyjnych z tyłu i podświetlenia tablicy rejestracyjnej podczas wysiadania (coming home). Ponadto, system uruchamia się podczas otwierania lub zamykania drzwi samochodu - za pomocą centralnego zamka następuje włączenie lub wyłączenie świateł. Funkcja coming/leaving home pozwala oświetlić drogę, ułatwia odnalezienie auta nocą na parkingu, oświetla drogę wjazdu na teren posesji." W praktyce funkcję włącza się w każdym samochodzie wyposażonym w MFA+ na poziomie wskaźników. Działa najlepiej gdy samochód wyposażony jet w czujnik zmierzchu. Włącznik w pozycji AUTO steruje światłami i włącza je gdy jest ciemno, a nieaktywuje ich w dzień. No dobrze, ale jeśli nie mamy w samochodzie MFA+ i czujnika zmierzchu, czy funkcja moze byc aktywna? Okazuje się że VCDS pomoże w aktywowaniu, niestety tylko funkcji leaving home.
30 kwietnia 2015
Antena w szybie bocznej
9 marca 2015
Wymiana modułu Gateway (Upgrade)
Dlaczego trzeba go wymieniać? Może być kilka powodów. Najczęstszą przyczyną zmiany jest zastąpienie radia drugiej na trzecią generację oraz towarzyszący temu problem z poborem mocy. Ale również dzięki wymianie tego modułu możemy podłączać nowe funkcje w naszym samochodzie np. kamera cofania, czy MDI. CAN Gateway był "upgreadowany" w Volkswagenach praktycznie co roku, mimo to istnieją 4 rodzaje modułów: 7-bajtowe (od 1K0907530A do 1K0907530F); 8-bajtowe (od 1K0907530G do 1K0907530K); 9-bajtowe (od 1K0907530L do 1K0907530Q); 10-bajtowe (od 1K0907530S do 1K0907530AF).
Mimo, że przy wymianie na wyższy model nie powinniśmy mieć problemów z kodowaniem, to są elementy wyposażenia, na które trzeba zwrócić uwagę wymieniając CAN Gateway. Taki przykładem może być: dach panoramiczy, start-stop system. Tylko nieliczne bramki obsługują te systemy.
11 listopada 2014
desynchronizacja ustawiania lusterek
Tym razem drobnostka, dość irytująca, przynajmniej dla mnie. Może pokrótce napiszę o co chodzi. Regulowanie zewnętrznego, elektrycznego lusterka po stronie kierowcy zawsze fabrycznie odbywa się w synchronizacji z prawym lusterkiem, co wg. mnie zawsze to prawe rozregulowuje. To mój trzeci Volkswagen, w którym tę opcję mam. Wreszcie przyszedł czas ją namierzyć i wyłączyć. Byłem pewien, że funkcja zakodowana jest w sterowniku drzwi - prawych lub lewych, nic z tych rzeczy, znajduje się w sterowniku komfortu. Wystarczy zaznaczyć jeden bit i po kłopocie. Jeśli w waszych samochodach ta funkcja również was drażni, poniżej instrukcja.
14 sierpnia 2014
wymiana zamka klapki wlewu paliwa
Subskrybuj:
Posty (Atom)