14 listopada 2016

elementy chrom mat (B7, CC)

chrom matt wewnątrz
Kolejne auto z modyfikacją przełączników wewnątrz na wyższy model. Właściwie niczym nie różni się wymiana od tego co było w Golfie V. Dochodzi przełącznik otwierania klapy bagażnika i wlewu paliwa (wymiana opcjonalna), ale w standardzie za to w tych samochodach już montuje się przełącznik świateł wykończony matowym chromem, a właściwie plastikiem go udającym. Nowością w tym samochodzie są chromowane pierścienie w uchwytach do drzwi. Mi tych wstawek troszkę brakuje, niby malutkie akcenty, ale ożywiają delikatnie volkswagenowski monotonny design wnętrza. Przełączniki lusterek czy szyb oczywiście są ogólnie dostępne zarówno na aukcjach, czy też nowe w ASO, natomiast przełącznik otwierania bagażnika i klapki do wlewu paliwa w wykończeniu chrom mat nie istnieje, przynajmniej w OEM'ie, za to można go dostać w azjatyckim serwisie Aliexpress. Jest to oczywiście przełącznik nieoryginalny, ale jak najbardziej pasujący do auta i nawet poprawnie wykonany. Montaż podzieliłem na dwa elementy, oczywiście uboższy, w którym wymieniane są tylko przełączniki oraz bardziej pracochłonny i droższy, w którym demontujemy tapicerki drzwi i wymieniamy pierścienie oraz przedni przełącznik otwierania klapki wlewu paliwa/bagażnika. Demontując tapicerkę drzwi, warto zaplanować więcej modyfikacji, plastiki mocujące mają swoją wytrzymałość. Modyfikacja jest zarówno dla modelu CC jak i Passata B7, tam również występują pierścienie ozdobne w optyce chrom, numery części zaczynają sie zamiast 3C8 to 3AA, dalsza część jest taka sama. Przełączniki w B7 za to nie różnią się. Sposób montażu jest taki sam.




Demontując tapicerkę drzwi, warto zastanowić się
nad innymi modyfikacjami za jednym razem!

ŚWIATŁA OSTRZEGAWCZE DRZWI >>>

ILLUMINACJA KLAMEK WEWNĘTRZNYCH >>>




czas Czas montażu: ok. 30 min.
wymagania Wymagania:
narzędzia Potrzebne narzędzia: zestaw do podważania plastików
klucz TORX T20
klucz TORX T30
lista 1 Potrzebne części:
  • przełącznik lusterek:
    podgrzewane: 5K1959565 XSH [x1]
    podgrzewane + składane: 5K0959565 XSH [x1]
  • zestaw przełączników szyb:
    drzwi kierowcy: 5K4959857 XSH [x1]
  • zestaw przełączników do otwierania pokrywy bagażnika i wlewu paliwa: drzwi kierowcy: 35D959903 [x1]
  • przełącznik szyb:
    drzwi pasażera: 5K0959855 XSH [x3]
  • pierścienie ozdobne:
    drzwi lewe: 3C8898197 3Q7 [x2]
    drzwi prawe: 3C8898198 3Q7 [x2]
lista 2 Części wymontowane:



przełączniki w drzwiach


| pierścienie |
Jeśli ograniczamy się do wymiany jedynie przełączników z dodatkiem
chromu, to sprawa jest prosta, zarówno przód i tył, czy lewa i prawa
strona, panel przełączników demontuje się w ten sam sposób.
Podważamy cały panel przełączników od strony uchwytu, naciskając
na tapicerkę, podnosimy plastik do góry, aż puści zatrzask. Metalowa spinka
zawsze zsuwa się z mocowania :(.
Wyjmujemy kostki z przełączników.



pierścienie


| przełącznik w drzwiach |
Wymieniamy zaznaczone na czerwono pierścienie. W każdych drzwiach
osadzone są tak samo i różnią się tylko kształtem lewa-prawa, natomiast przód
czy tył jest taki sam. Aby je zamontować konieczne jest wymontowanie boczków.
Poniżej jest instrukcja skrócona, jeśli chcecie dokładniejszej, można ją znaleźć
w tym poście: KLIK!
Zaczynamy oczywiście od panelu przełączników o ile już go nie zdemontowaliście,
następnie zaślepka,
potem śruby Torx T30, w przednich drzwiach na dole są jeszcze wkręty
Torx T20 (2 szt.) i kołeczek przy lusterku.
Odpinamy każdą spinkę tapicerki - przód
i tył,
używamy do tego specjalnych narzędzi do podważania.
Demontujemy tapicerkę, odchylając do góry,
nie zapominając przy tym o odpięciu linki klamki, czy kostek elektrycznych.
Tapicerkę odkładamy w bezpieczne miejsce, tak aby się nie rysowała
o podłoże i odkręcamy z niej podparcie, które trzyma 7 wkrętów
torx T20.
Po odkręceniu wkrętów, oparcie luźno odchodzi od tapicerki.
Jeśli mamy już oparcie na zewnątrz, pozostają nam dwa wkręty, również
Torx T20 do odkręcenia uchwytu, aby lużno wyszedł z oparcia.
Z obu końców uchwytu wyjmujemy pierścienie i zakładamy nowe,
lśniące chromowane pierścienie.
Skręcamy wszystko do pozycji wyjściowej.
Tapicerkę zakładamy na drzwi i podłączamy wszystko jak było,
po czym podziwiamy efekt końcowy.

przełącznik drzwi w opracowaniu...

8 komentarzy:

  1. Wnętrze choć dla niektórych monotonne to solidne i trwałe!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Mam Passata model B6 - czy mógłby Pan zrobić jakiś tutorial jak zmienić boczki drzwi na B7. Widziałem trochę zdjęć w internecie i domyślam się, że taka modyfikacja jest możliwa. Nie ma jednak opisanego jak krok po kroku to zrobić. Drzwi w B7 są bardziej eleganckie, mają listwy ozdobne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Te pierścienie pasują też do B7?

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy te pierścienie bedą też pasować do Passata B7?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do B7 mają inną numeracje części: 3AA8981973Q7 / 3AA8981983Q7

      Usuń
  5. czy czasem do passata b7 na tylne drzwi nie są inne chromy ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do B7 mają inną numeracje części: 3AA8981973Q7 / 3AA8981983Q7

      Usuń
  6. Zamówiłem właśnie takie jak piszesz, ale okazuje się, że na tyle pojawia się literka "B" czyli podsumowując:
    Przednie to 3AA8981973Q7 / 3AA8981983Q7
    Tylne to 3AA898197B3Q7 / 3AA898198B3Q7
    Tak dla potomnych :-)

    OdpowiedzUsuń