Kiedy wprowadzono do sprzedaży nowy model Golfa hatchback VI, Jetta w tym czasie oparta była całkowicie na bazie Golfa V i czekała na zastąpienie jej nowym modelem. Okres przejściowy trochę się wydłużył, ponieważ tym razem kolejna generacja Jetty miała odróżnić się całkowicie od protoplasty. Zrobiono więc w 2010 wersję przejściową Jetty z delikatnymi zmianami, które unowocześnią ją, a jednocześnie przetrwają do wprowadzenia do sprzedaży nowego projektu. Zmiany głównie wewnątrz - kierownica, zegary oraz panel klimatronik zamontowano z Golfa VI. Ja właśnie tym panelem się zajmę, bo dzięki tej modyfikacji Jetty dziś mogę użyć ramki i panela klimatronik, który idealnie pasuje do Golfów V. Nowszy wygląd i ładniejszy design panela to nie wszystko - zyskujemy współpracę z radiem (III generacji) i dodatkową możliwość podłączenia czujnika zanieczyszczenia powietrza (choć takowa, ale rzadko była również w starszych panelach). Niestety trochę tracimy, dlatego właśnie długo zastanawiałem się nad tą zmianą.