Wymieniliście swoje przestarzałe radia/nawigacje drugiej generacji na Composite Media/Disovery Media? Utraciliście za tem wyświetlanie zmian w klimatroniku oraz z wspomagania parkowania. Tego pierwszego niestety nie da się odzyskać, natomiast wyświetlanie zmian z modułu PDC*/PLA** już tak. Co należy zatem zmienić w naszym aucie? Musimy wymienić moduł sterowania czujnikamim na nowszą generację. Poprzednia stosowana jeszcze w Passatach B6 jest już nieodczytywana przez nowe systemy informacyjne w VW. Konsekwencje wymiany modułu to głównie zmiana połączenia przewodów, ponieważ nowsza generacja posiada inny rozkład wtyczek i pinów do połączenia. Niestety przepinowanie wtyczek nie wchodzi w grę, przynajmniej dla mnie, próbowałem i po krótce wytłumaczę że z 3 wtyczek przechodzimy na 2, a połączenia pinów są dość poplątane, tworzy nam się na prawdę niezły supeł z różną długością przewodów, przez co trudno nam nawet zamknąć wtyczkę oprawą, a co dopiero wcisnąć ją do nowego modułu. Gdyby tylko dostęp do wiązki był lepszy, możnaby było ściągnąć z niej izolację parcianą, wtedy może, może...Co zatem zrobić? Na pomoc przychodzą tu sprytni Chińczycy, którzy już opracowali do tego adaptery, powiem że dość schludnie zrobione w niewielkich kosztach. Oczywiście jesteśmy w stanie zrobić taki adapter sami korzystajac z części kupionych w ASO - dwie wtyczki męskie 26 i 18 pinowe i 3 żeńskie, muszę tu zaznaczyć że jedna z wtyczek (środkowa) nie ma swojego adaptera do oprawy, więc trzeba wykazać się sprytem i zastosować taką samą oprawę jak w pierwszej wtyczce - obie są 12 pinowe.
*PDC - Park Distance Control **PLA - Park Lane Assist
TABELA
wymagania
PDC/PLA 1 generacji Minimum system radiowy Composition Color
Oto porównanie i zmiana jaką przynosi sterownik PDC gen. 2.
WYMIANA
Moduł wspomagania parkowania nie ukryty jest w jakimś trudno dostępnym miejscu. Wystarczy wymontować mały schowek kierowcy, a będziemy mieli swobodny dostęp do podmiany.
Moduł wspomagania parkowania nie ukryty jest w jakimś trudno dostępnym miejscu. Wystarczy wymontować mały schowek kierowcy, a będziemy mieli swobodny dostęp do podmiany.
Wypinamy połączenie z trzema wtyczkami, w zaznaczonej podmieniamy obudowę dołączoną w raz adapterem oraz wtykami adapter w dotychczasowe kostki.
Ta funkcja wyświetlania dojeżdżania do przeszkody pojawiła się po podmianie modułu. Czujniki automatycznie wykrywają odległości i informują o tym np. w trakcie poruszaniu się w korku.
Warto dodać że w Mk5 moduł czasem jest za silniczkiem wycieraczek :) U mnie w 2009 kombi tak jest :) Tak samo jak CAN Gateway, tak samo umiejscowiony jak w Mk6 :)
Opis fajny, tylko dotyczy on chyba Passata B7? Mam paska B8 wymieniony ekran oraz jednostkę i właśnie brakuje wizualizacji climatronic. Czy w B8 da się to jakoś przywrócić?
Ciekawy produkt, fajnie napisany artykuł
OdpowiedzUsuńGdzie można kupić taki adapter ?
OdpowiedzUsuńNa Alli sa
Usuńczy ostatnia opcja dojazdu do przeszkody pojawi sie w odwrotnej konfiguracji tj. pdc 2gen i rns510
OdpowiedzUsuńGregor
Będzie działać z RNS510 moduł PDC 1K8 z końcówką E...
UsuńA czy z modułem1K8919472C w VW cc 2013 r. Będzie działać ? Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńA czy do pdc o tych nr jest jakis zamiennik. 3c0919283c,pozdrawiam
OdpowiedzUsuńChannel Branding
OdpowiedzUsuńWarto dodać że w Mk5 moduł czasem jest za silniczkiem wycieraczek :)
OdpowiedzUsuńU mnie w 2009 kombi tak jest :)
Tak samo jak CAN Gateway, tak samo umiejscowiony jak w Mk6 :)
Bardzo przydatne informacje, dzięki wielkie :)
OdpowiedzUsuńOpis fajny, tylko dotyczy on chyba Passata B7? Mam paska B8 wymieniony ekran oraz jednostkę i właśnie brakuje wizualizacji climatronic. Czy w B8 da się to jakoś przywrócić?
OdpowiedzUsuńŚwietny artykuł! Sam niedawno borykałem się z tym problemem po wymianie radia na Discover Media. Dzięki za rzeczowe wyjaśnienie tematu!
OdpowiedzUsuń